1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581367 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30

« · 2433614 Till forumet


Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Uppträdandet under andra halvan i onsdags må vara hänt om vi gör allt programenligt nu ikväll.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Knylan: Dahlen får gärna ta fler initiativ som senast och göra minst 2-3 mål. Han verkar trivas mot Malmö. Minns senast när Lander passade honom på kanten och han åker förbi försvararen med en höftmanöver och frispelar Lander som sätter den i öppet mål. Är nog mitt favoritmål i år av alla Timråmål. Gav 3p med lite tid kvar borta mot Malmö.

Hoppas att Tim Erixon kan spela ikväll. Han hade lite känningar och utgick i matchen mot Växjö. Utan honom blir det tuffare.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Zäta75: Tim har varit vår bästa back hittills, tätt följd av Lyytinen! Helt klart ett avbräck om han inte kan spela!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Tom Topp: Helt klart. Han är den back som känns tryggast i egen zon. Han dräller minst och om det händer så reder han oftast ut situationen själv genom att t.ex låsa fast spelet. Genomgående mest stabil bland våra backar såhär långt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Rip Kirby: jag var djupt missnöjd senast men det kan ju förklaras med att han inte var hundra…

Jag tycker allt gick för sakta och var för mjukt.

Hans offensiva bidrag är ju obefintligt utöver veckans mål på feta slaggat sett över säsongen.

Han dumpar i sarghörnet 11ggr av 10…

Ofta i en timing där ingen Timråspelare har chans att ta den…

Men visst han dräller inte med den på linjen iaf…

Är han inte hundra så bör han inte spela. Förväntar mig en tung fysisk match ikväll och förlorade dueller kommer kosta momentum.

Så vila om han är trasig och för fan ge Stenqvist en riktigt stark kopp kaffe inför nedsläpp!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
För övrigt vill jag att det lossnar för Hartmann idag , både spel och poängmässigt . På sistone har han haft en målchans per match och sen osynlig . Kanske byta kedja ? Spelar även på konstig position i PP tycker jag . 2 mål idag . 2-0 59.10 , 3-0 59,48
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Andersson: Hartmann hade man större förväntningar på! Men han kom väl igång sent förra säsongen också?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Tom Topp: Kanske han gjorde , det minns jag inte . Han hamnade längre ner än vanligt i år i och med hemvändarna , kanske inte fått den istid han är van med ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Andersson: Hartmann fick ju chansen att spela tillsammans med Jonte i inledningen av serien. Tyvärr funkade det inte alls.

Lite svårt att förstå vad som felas honom i år. Jag var fullständigt övertygad om att han i år skulle etablera sig på allvar som en målfarlig powerforward. Istället har han blivit en mjuk, trög och tveksam utfyllnadsspelare med Emil Berglundska sniperegenskaper.
Oerhört märkligt.

Men, som sagt - han har haft late-season-blooming-tendenser även tidigare år. Låt oss hoppas att han snäppar upp och spelar i komfortzonen resten av säsongen. Det behövs verkligen en forward med dom kvaliteter han egentligen besitter i 3e-kedjan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Bragd-Birger: Rykten säger att Hartman spelar skadad. Men annars håller jag med om allt. Trodde mycket på honom inför i år. Tycker tyvärr och att MPS börjat likna Hartmans nuvarande spel, om än ännu mer osynlig än Hartman.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Patrick Polly: frågan är väl varför han skulle göra det, i s f. Det är ju inte så att vi lider av akut brist på kroppar på forwardssidan, eller att Hartmann bidrar med såna extrema spetsegenskaper att inte Boyce skulle kunna fylla ut skridskorna på ett acceptabelt sätt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Bragd-Birger: Två anledningar till det som jag kan komma på:
1) Man anser inte att det finns någon bättre/bättre lämpad trots skadan.

2) Man vill låta honom spela mycket för att komma i form (med eller utan skada).

Oavsett hoppas jag att han snart kommer i form för jag gillar hans spelstil när han är i form!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Plocka tillbaka Lodda inför nästa säsong då har vi en tung pjäs framåt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Patrick Polly: ja men precis det där Hartmanns röv som är skadad. Men snälla alla ni måste ju FATTA Hartmann, Lundin, Svensson har inte SHL kapacitet. Ska vi utmana för slutspelet då måste vi bli av med sånna spelare. Jag tycker verkligen synd om Walli att han inte får Hartmanns plats. Lyytinen och Erixon gillar jag. Rindell känns som han har ägg under skridskorna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Vad är statusen på Målvakterna för Malmö. Blir det jr målvakten Oskar Blomgren som står i kväll?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
HKN: Ja ha hel tin sagt att vi måst inn mä Strumpan å Ledin å Jämtin tä nästa säsong!
Hört ja en skål 🥳
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Henrik_Tikare: Marmenlind står inte. Skadad. Adam Werner står.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Henrik_Tikare: HV:s André Petersson i hög fart från höger och dundrade in i en duell med Markus Lauridsen. Bägge landade över Malmös målvakt Daniel Marmenlinds vänstra ben

Blir förvånad om han spelar ikväll, tuff smäll.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
kattan: är inte Adam sjukskriven eftersom jr målvakten fick hoppa in sist?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Patrick Polly: Varför skulle man spela Hartman skadad?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Pyrret: Hartmann har fått barn! Men det borde han väl ha kommit in i nu!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
HKN: Kollade du nån hockey förra säsongen så vet du gott och väl att Hartmann har kapacitet för SHL. Det är uppenbarligen nått som hämmar eller stör Hartmann i dagsläget.
Lundin lär få söka annat till nästa säsong dock.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Sputnik: Ante inför Malmö.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Sputnik: Hartmann har så jäkla mycket hockey i sig, hoppas det kommer lossna, jag tror han har fått nån form av prestation ångest sen våra stars kom med i laget.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
snushane: Det har låst sig lite för Hartmann. Puckarna vill inte in och då kommer sämre självförtroende som ett brev på posten. Skulle han få näta kan det nog lossna ordentligt. Vi vet att han har det i sig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
snushane: Det blir över 5000 på läktarna idag. En bit från fullsatt men ändå en bra siffra med drygt 1000 fler än man räknat med i snitt. Vi bör ha pengar att ta in en spelare för 3 månader efter nyår om detta fortsätter.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Zäta75: En matchotränad Werner som kommit tillbaka från skada i målet. Ikväll rinner det lätt, 5-1 skrivs siffrorna till
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
snushane: Tycker Hartmann de senaste 2 matcherna är på god väg. Senaste matchen var han en starkt bidragande orsak till 2 av våra mål. Dahléns andra mål hade aldrig blivit av utan Hartmann i slottet. Han läser av Petterssons pass med att checka fast en spelares klubba. Bara det är fantastiskt.

Men sen är det väl så att han kanske vill för mycket i vissa situationer. Det kommer att lossna för honom. Kanske redan ikväll?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
hartmann
är på G 👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Erixon spelar ikväll, bra det!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
DenRöda: Instämmer, Hartmann hade bra energi och kampvilja förra matchen och hoppas det är en indikation att han är på gång. 👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Sputnik: tycker att Lundin gjorde en av sina bättre matcher också! Wedda låg också på och jobbade! Och det krävs att fler än stjärntrion kommer igång med offensiven!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Laguppställningen mot Malmö
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Tom Topp: Absolut, tycker dock att Lundin visat över tid att han inte håller. Tyvärr då man vill att han skall lyckas som sagt. Han lär få se sig om efter annat till nästa säsong.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Dubbeld: Byt plats med Walli upp i 3:e och Pääjärvi ner i 4:e så är jag nöjd. 👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Sputnik: Jo, vi har några som inte riktigt hinner med när det börjar gå fort! Tyvärr är Lundin en av dom.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
I alla fall så blir det torsk idag.3-5.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Villervalla: Har lite ”bad feeling” inför mötet med Mif ikväll. De är bevisligen bättre på bortaplan samtidigt som vi är sämre på hemmaplan, hur det nu kommer sig. Dom spelar ett rakare spel än vad vi är vana att möta, mycket puckar in på mål och fylla på med spelare som ska raka in returer och lösa puckar. I den bataljen är jag orolig för att spelare som Eronen, Rindell och Lyttinen väger för lite…men den matchen måsten vi vinna ikväll, matchen framför mål. JJ kommer, liksom alla andra kvällar, ge oss en chans att vinna men då måste det städas runt kassan. Ge oss frid vinn ikväll!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Triathlet: om det är nåt jag är säker på idag är att Timrå kommer vinna, ALDRIG att Timrå kommer bjuda hemmapubliken på nån förslust igen på hemmaplan. Ikväll är det seger!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Triathlet: Det löser vi enklast genom att inte vara i defensiv zon. Det är en sån match där vi borde ha puckkontroll som mål, vi ska inte låta Malmö gröta framför vårt mål.

Jag tror på att skippa diagonalpassen vid offensiv blå och spela runt i offensiv zon ikväll. Det är ingen brådska med att ta avslut mot Malmö.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Triathlet: ja hemma spöket oroar lite, samtidigt brukar Malmö hitta vägar att förlora... seger i OT/straffar kanske?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Har svårt att se oss förlora ikväll. Malmö vann väl senast mot HV efter en närmast osannolik rad av förluster. Så jag utgår ifrån att deras vinst var en engångsföreteelse. Medan vi studsar tillbaka efter att ha gjort vår bästa match mot Växjö hittills i år. Struntar i jinx och allt vad det heter och tror på tre poäng ikväll. Hur knappa de blir spelar ingen roll. Småland lär få tömma barskåpet i glatt firande, det är mitt tips inför kvällen…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Tom Topp: I Wedin har vi sparkapital. Han har inte varit lika bra senaste tiden som tidigare. Han får gärna sätta ett par kassar ikväll

Kom igen nu Timrå full gas från start! Ge publiken valuta for pengarna och visa att vi är starka hemma
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
snushane: många superjinxar här inne så naturligtvis måste jag säga att vi torskar 1-5. Finns inga enkla matcher i den här serien.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
snushane: De kan alla fethajja att de blir seger!!! Vi måste våga tro på grabbarna i stället för att jinxa hela tiden!!! Dom har säkert satt julgröten i halsen inför ikväll!!!!🇺🇿🇺🇿🇺🇿
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Typiskt att det är långa farbrorn som kommenterar, han är inget vidare tycker jag....

Malmö lär spela tight och tufft, och skymma järnet på Jacke...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Tom Topp: och svensson i defensiva. Han tar för lång tid på sig i vissa situationer.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
DJ Hemp: Smålands barskåp så här inför nyår lär ju för satan vara än mer sprängfullare än vanligt... inte en chans att han tömmer det efter en sketen seger hemma mot Mif... eller?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Olle:

Inga enkla matcher, men så jävla dåliga att vi torskar den här kan vi bara inte vara. I så fall kan vi lika gärna inställa oss på en plats i den nedre regionen. Bättre chans till seger än så här går inte att få…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
DJ Hemp: Gåshud när vårt kära Timrå kommer in
Nu kör vi!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
erathoo: Oldeen är verkligen en av de sämsta kommentatorerna. Synd
Låst ämne

« · 2433614