1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580621 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30

2435226 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Sputnik: Det var väl "barafakta" som skrev det? Skulle väl vara en etablerad SHL-spelare också va?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
DenRöda: magkänslan säger att Hållander skriver ett långtidskontrakt till nästa säsong!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
DenRöda: Det kanske inte var du, men var det inte nån som sa att det var 2 rätt bra nyförvärv utifrån på gång till sta säsong om vi klarar kontraktet?
En skulle vara en "hemvändare" typ?

Skulle ju vara mysigt om det handlar om Hållander. Få har vi skapligt sjuk forwardssida om ingen av våra hemvändare drar utomlands till nästa säsong. 😊
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Har vi lite sillynyheter inför 23/24? Finns det något smaskigt?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
SMÅLAND: Schlinka är han den där backen som just nu i Manners Prynäs är deras solklart bästa pelare, pättre än deras superstar Jordan Larssonen å sånna!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Zoogin62: Det är väl bara Eronen och Stenqvist av backarna som har bättre poäng per match än Rindell!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
innekillenskomp: Den dagen Lander slutar så tror jag vi har en ny demontränare i våra led..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
snushane: Och ta med det med vetskapen att det troligtvis kommer dröja tills vi behöver använda det i samma mening som ”Timrå” 🥳
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Pinaceae: Här håller jag med att den sista citerade meningen faktiskt är legitim ;-)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
empa11: Råsist🤔🤣😂 ..det ordet kommer jag ta med mig in på det nya året.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
empa11:
Pöjken är lagets bästa poängplockare och en levande ikon. Dessutom har han en makalös förmåga att hantera intervjuer, ta bara ett exempel som detta:
"Det är naturligtvis tråkigt"
Som svar på vad han tycker om att torskarspubliken ropar filmare efter en bentackling.
Det är väl vägda ord, ger inte ens torskarspubliken en nanometer av lillfingernageln.

Jag håller med dig om att de borde skriva:
"Jag backar när jag möts av fakta."
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
mikenomad: Always appreciate the runko-lunko!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Zoogin62: Att Shinnimin och Tyrväinen bryter sitt samarbete med Neymar?

Skämskudde deluxus maxus när en ser "höjdpunkterna" från den matchen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Sputnik: Wem fan ä Schlinka?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Zoogin62: Jag håller med dig fullständigt...det är för tidigt att bedöma honom , men utifrån det vi har kunnat se...så har han inte gjort bort sig.

Det laget däremot saknar är...en till speedkula typ Halloran , med näsa för mål. Timrås tidigare signum var skridskostarka spelare...men det har vi saknat de senaste åren.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Tom Topp: Torskars torskade ju, vad kan du mer begära!?😂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Ni får tro vad ni vill om Rindell, jag tror iallafall på honom!
Stor rink är han inte van vid, inte heller Timrås spelmetodik.
Han kommer att bli nyttig i framförallt anfallsspelet!
Dessutom är han ung och utvecklingsbar.
Lita på Kapanen!⭐
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Sputnik: avskyr Oskarshamn för mycket!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Tom Topp: Brynäs får ju gärna åka ur så får Hanzl locka hit Sklenicka till nästa säsong. 😉
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Vi har efter 29 omgångar 47p vilket ger ett snitt på 1.62p per match. Om det skulle hålla tills slutet av säsongen så har vi inkasserat i runda slängar 84p. Fantastiskt.

Om vi går efter december månads poängsnitt på 1.25p så skulle hämtat in näst intill 76p om vi plussar på dagens 47p. Det här inte dåligt alls alltså.

7 trepoängare till krävs på 23 matcher för att vi inte ska kvala enligt tidigare års tabeller.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Kerstin_k: målvakterna ska vi inte ens prata om, har dom provat fyra nu? Nä det var Larsson, han verkar hellre sänka sitt lag än att lyfta det! Verkar mest sprida dålig energi!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
sargad: Anders Lindbäck hade ju dock bara en säsong men en riktigt bra sådan hos oss, men fortsätter Johansson på inlsagen väg så bräcker han ju det. 💪
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
sargad: Tyckte Lundin gjorde nåt rktigt dåligt byte i första perren, desto skönare då när han vinner 2-3 tekningar i rad i egen zon när MIF trycker på i slutet av matchen, viktigt bidrag där.

Och JJ, denne fantom. När hade vi en så grym spadtraktör i kassen senast? Pekka? Inte sedan Kapanen i alla fall.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Jag orkar sällan skriva härinne nu och anledningen stavas serielunk. "Serielunk"....smaka på det Timråiter. När upplevde vi det senast på den här nivån? Sinnesfrid är starkt synonymt med det men sanningen är ju att man är skadad. Så uttråkad är närmare sanningen i mitt fall.
Vi kommer inte kvala och det har, iaf för mig, stått klart en längre tid nu.

Ge mig slutspel!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Labban: Ni vet hur det känns efter matcher mot Skelet/Växskö/Färjesta. Vi spelar uselt och förlorar, vi spelar bra och förlorar, vi förlor med stora siffror, vi fölorar knappt.
Precis så måste Malmö känna när dom möter oss, det bara går inte.

Som nån skrev alla 5 lag i botten torskade idag och har det tufft... FEM lag och inget heter Timrå... nice.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Tom Topp: Är det han, Josef " I'll fuck you up" Larsson vi pratar om då? Eller menar du monster-målisarna?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Tom Topp: Jo det är väl han den där världsbästaste 4:e centern i hela galaxen! Lander var ju inte ens värd att nämnas och jämföras ens!!11!!

Haha men självbilden är ju sådär i Gevalialand. Enligt sportchefen har de ju Europas bästa back i Bertilsson och hade väl en av de bästa talangerna i Sverige som inte ens blev uttagem till JVM och fåtal känner till.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Tycker Lyytinen sin kanske bästa match idag, han var verkligen med överallt där det hände saker. Sedan har han en förmåga att reta gallfeber på motståndarna vilket uppskattas då det kan sabba mentalt det andra laget och höja moralen i det egna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Sputnik: I år är chansen förbi men hoppas på 2023
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Sputnik: Vänta nu! Hade inte ett lag från Gävle seriens bästa värvning, som också var den stora ledargestalten?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
UbbeNils: Fastnade också för det här!

Är han en prioriterad spelare?

– Ja, absolut. Han har varit riktigt bra och till exempel tagit hand om Joonas Lyytinen på ett bra sätt sedan han kom hit. Tim är en sådan som ger trygghet till andra spelare, jag vill väldigt gärna behålla honom."
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
innekillenskomp: Ja jag skulle inte ersätta Lander med någon annan spelare som lagkapten i Timrå, oavsett viliet lag vi skulle få plocka spelare från.
Där kan vi snacka ledarskap, ställer krav men är oerhört ödmjuk också på samma gång och vet vilka knappar han skall trycka på och är den förste som pushar på sina laglamrater!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Sputnik: Så här svarar Tim efter att fått frågan om förlängning i TIK:

Jag har pratat ganska länge med Timrå och vi får se vad som händer. Jag och min fru trivs jättebra här och det är otroligt kul att spela inför den här kokande grytan. Det är en familjär känsla i arenan och grymt bra stämning i truppen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
empa11: Brynäs har släppt in 40 mål mer än oss och släppt in i särklass mest mål I serien. 8 bara idag. Att de inte ligger sist med sin tråkhockey är ett under.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
snushane: Jäkligt Fint av Lander att direkt efter Rindells felpass åka fram och peppa. Senare i matchen levererar Rindell två väldigt fina pass varav ena "stängde" matchen till 2-0.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Måste tänkas in att vi har nya backar också. Lättare att en back kommer in, lättare att anpassa sig. Kommer två blir det stora delar av försvaret som byts ut. Så gäller att ha tålamod där.

Top 6 skulle vara fantastiskt, är bara sjukt nöjd om vi slipper kval och kan sikta högre nästa säsong.
Låst ämne


Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Kerstin_k: väntade bara på att någon skulle kommentera passningen. Så fint! Jag tror kanske inte han (MPS) såg att det var Hartmann och tänkte det vi alla har tänkt, men det kändes nästan så!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
snushane: Ja, det tåls ju att upprepa, men självarheter i min bok. 😎

Ville mest lyfta upp något positivt från backsidan när jag ändå kritiserat den en del det senaste. 😊
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Vill också flika in att Brynäs med deras på förhand ostoppbara defensiv, just nu med rådande snitt, kommer ha 185 insläppta mål. Vi släppte in 177 förra säsongen när vi var råsist 😏
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Sputnik: Fortsätter Lyytinen så här så tror jag vi kan komma att få oss en lite ny backfavorit med Finsk sisu. Säger inte att han är där, men det vore ju mysigt om han i allafall kan komma i närheten av Koskinens aura. 😊

Känslan säger mig att Lyytinen är en sån back som stortrivs i ett slutspel när det blir lite extra grisigt spel.
Hoppas vi får utforska det redan i år. 😁
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Bragd-Birger: ja även om spelet fortfarande hackar lite så vinner vi matcher! JJ, spetsen och att vi varit förskonade från en massa skador gör skillnaden. Säga vad man vill om hemvändarstjärnorna men det är de som gör poängen och målen... de får gärna göra fler och precis som Emil P sa i en intervju så behöver vi få längre anfall där vi kan mala ner motståndarna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Sputnik: säger bara Lander Vilken jävla chef!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Olle: Ja med lite distans till det hela så gör vi det sjukt bra. Det har väl snackats om att Leksand har en av, om inte till och med den dyraste truppen. Ändå är vi före dem när första halvan av säsongen summeras.

Jag vet att jag gått lite hårt åt backsidan men jag vill passa på att lyfta upp 2 backar lite extra. Erixon, där har vi en stabil klippa som det bör prioriteras i att förlänga med!

Sen Lyytinen, att vi kanske skulle kunna få in en huffsat puckskicklig back kanske man knunde tänka sig men att han skulle spela med sån fysisk och (lagom) agressiv spelstil var jag inte alls beredd på. Kan inte annat än att hålla med om ST här. Det känns verkligen som Lyytinen trivs och hittat sitt spel igen efter att ha varit ifrågasatt hemma i Liiga!


"3) Joonas Lytinen, back.

Hade en liten svacka efter succéstarten men nu börjar den "gamle" Lyytinen kännas igen. Stenhård i försvarsspelet även om han också tog ett par chanser att kliva fram i banan. Ligger ofta på gränsen och är oftast den som är snabbast fram för att hjälpa, skydda eller markera när en lagkamrat fått sig en smäll eller tjuvnyp."
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
bar mofftak: Välja en annan fight? Jesus.
Är man av åsikten att Dahlén ska kritiseras så fort han inte producerar så bör man väl vara beredd på att vissa tycker annorlunda? Den åsikten får väldigt mycket medhåll när han går sämre. Jag tar gärna varje chans jag får att påminna om att det är åsikter som kommer fram i affekt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Det är såna här matcher som gör att kvalserieångesten hålls på skönt avstånd. Timrå ser ut som ett gäng långtidscovidare, ändå räcker det till för att bärga 3 poäng.
Krävs nog ett mirakel om Malmö ska undvika kval. Helvete, så usla dom var.

Mysiga resultat i övrigt. 15 poäng ner till kval nu. Topp6 blir svårt att hålla, nu när Rögle trampat igång på allvar. Men nog faen ska vi kunna kämpa om en play-in-plats. Gott nog för moi, den här säsongen.

Och: spets is the shit. När inget riktigt funkar har vi JJ som räddar oss där bak, sen två spitzemanöfers av Jonte och EP. Vips, 3 poäng till in på kontot.

29 matcher spelade, poängsnitt 1,62. Helt jävla unfuckingbelievable.

Gott nytt hockeyår, vänner!
Hockey är en underbar sport!!!1
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
empa11: Jag tycker du ska välja en annan fight än att ge dig på supportrar som har eller har haft fel åsikter om Dahlén enligt dig. Det är en meningslös strid, de stödjer säkert laget på sitt sätt. Den gnälligaste supportern jag känner har också varit med och skyfflat in massor av pengar i laget, bland annat till Dahlén rekryteringen.

Var glad att de är Timråiter.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Man ska inte måla f-n på väggen men ja tror det blir mycket mindre nervöst att se kvalet i år ifall man hejar på Timrå
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
Kerstin_k: man kan ju klaga på försvaret, man kan klaga på stjärnvärvningarna (i enskilda matcher) osv. men hårda fakta är ju att vi hittills har varit ett topp 6-lag. Vadå dom flesta experter hade oss på kval före säsongen?

Här inne har vi väl identifierat 5-6 spelare som inte borde få förlängt nästa säsong men hur ser det då ut i alla andra lag under oss?

Nä när man summerar första halvan av säsongen så ska vi vara sjukt nöjda. En frölundasupporter eller en färjestadssupporter (inte Växjö dom har inga supportrar) kanske skulle håna en över det faktum att det är som en saga att vi är topp 6 men jag tänker då inte skämmas.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2022-12-30
eliassjo : Klubbtekniken i svåra lägen....wow.
Låst ämne

2435226 · »