1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581411 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25

« · 2479604 Till forumet


Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
En förlust i dag skulle vara en stor missräkning. Vinn och ge oss ett par dagars frid.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Idag är 3 pinnar det enda som gäller.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
T T: Game day bitches!

#vinnförfaanmatchentimråik
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Kerstin_k: Walli i 4e känns ju heeeelt CP. Och Svenssons fysik hade verkligen behövts framför mål idag
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
3 poäng idag allt annat är underkänt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
gameday
nu kör vi
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Skulle va nya kedjor idag enligt Ante , som enligt uppgift vill spela '' tyngre framför mål '' Bland annat Mieho med Lander och EP . Pall-ola med Hartmann och Lundin . Har inte premium på st så kan inte länka
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Enligt ST
Dahlén Hanzl Pääjärvi,
EP Lander Mieho,
Hartmann Lundin Palola,
Walli Andersson Boyce
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Manderville: tycker man hade kunnat byta plats med hartmann och EP och sen köra tredjelinan som fjärdelina och vice versa men hartmann kanske inte är 100% sen sjukdomen heller.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Olle: Är inte 100 på att Pääjärvi är en spelare för första heller
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Ante verkar vara inne på lite det vi pratat här inne om så ofta, att ha tyngd i varje kedja för att skapa yta åt lagkamraterna. Låter positivt i min mening och ska bli intressant hur det artar sig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Andersson: MPS var otroligt bra mot SAIK. En av de bättre på plan. Lirade han i första då med?

Tycker denna match är otroligt ambivalent. Senaste 3 matcherna har man ju ändå räknat med torsk. Bara benämnandet av Malmö tänker man ju 3p. Samtidigt har de spelat skitbra på senaste medan vi har torskat en hel del. Spelet har hakat rätt mycket och massa sjukfrånvaro. Finns få förmildrande omständigheter vid en förslut idag med.

Avskyr såna här matcher där allt annat än 3p är ett kapitalmisslyckande.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
empa11:

Avskyr matcher som de tidigare i veckan, där allt annat än 0 p är en kapitalframgång.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
DJ Hemp: Ja där är vi extremt olika. Att slå ur underläge är typ hela min timråidentitet som fan!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Trodde aldrig jag skulle skriva detta, men jag saknar Alvarez. Framför mål. Och hårda arbete. Jisses, jag känner mig smutsig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Rico01: Alvarez har varit riktigt bra den här säsongen. Hög lägstanivå!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Rico01: Äh inget att känna sig smutsig över. Nubben som värvade honom för fel roll. Han är en gnuggare som bara skall köra och inte tänka för mycket! Som det tyvärr blivit lite när han väl spelat i nån av toppkedjorna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
empa11:

Har svårt för matcher inför vilka de flesta räknat in 0 p redan på förhand, men likväl sitter och gnäller när vi väl torskar. Bättre då att mer eller mindre kräva 3 p som idag och sedan bli motiverat förbannad om det går åt helvete. Handlar alltså mer om forumet än min Timrå-identitet. Annars ser jag TIK som ett av de bästa lagen och vi kan slå vilka som helst, dock kanske inte över sju matcher i det här läget.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
DJ Hemp: Ja jo den öppna mentaliteten har jag också problem med. Men menar mer att matcher där snacket inför vid kaffemaskinen ”Helvete idag blir det svårt” är bland de roligare, då mina bästa upplevelser med Timrå är när vi slagit ur underläge (vilket är typ hela min livstid), trots att alla på förhand har laget vi möter som favoriter.
Ej att blandas ihop med ”Vi är sämst och kommer förlora med 7-0”-mentaliteten.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Manderville: Va i helvete vill man inte ha kvar Walli får fortsätta i 4e med skit spelare skicka ner Mieho eller EP för helvete. Otrolig hur man behandlar Walli som alltid är bra men vissa får ej röras tydligen 😱😱
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
empa11:

Då är vi nog ganska överens trots allt. Alla matcher är mer eller mindre svåra, men aldrig att det är kört på förhand. Visade vi t ex mot VHC för en vecka sedan.

Kan sakna det där snacket vid kaffet. Har inte träffat på en enda Timråit på någon arbetsplats härnere. Med tanke på den nuvarandes gigantiska storlek är det jävligt skralt med sportintresset överhuvudtaget.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
DJ Hemp: Ja kann komma ner så kan vi gå på Möllan å sänka ett par ubåtar å prat Timrå innan vi fart till Christiania 👍😇
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
SMÅLAND:

Ha ha, ok let’s 🍻🚬🧨👍😇
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Laguppställningen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Dubbeld: Va fan in mä Karaleschtio !!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Modano: Sedan är det väl så att Walli är jäkligt bra på det spelet, att stänga ner motståndet vilket jag inte tror att någon av de andra du nämner klarar av lika bra.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Dubbeld: Hoppas 28 Forsmark får lite speltid, vore intressant att se honom!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
SMÅLAND:

Ja, testa # 36 någon gång för fan! Måste ju spelas in han också. Om säsongen nu tar slut i början av mars, ska han inte ens få chansen?

Skicka förresten gärna en bubbla angående Chris m m om du har ett seriöst intresse. Endast lördagar passar för min del, men helst inte då Timrå spelar. Kan dock tänka mig att göra något undantag 🤣
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Jag ska kolla på skidåkningen med Ebba o Frida. Kanske det går bättre för Timrå om jag kikar på annat en stund.
Det kan gå!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Hahl Bundy 2.0: idag är det islossning beställt. Färjestad var en plattmatch, Skellefteå var en bra prestation men frustrerande resultat, nu ska Malmö få betala.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Dubbeld: om vi ska spela Johansson säsongen ut, varför tog vi inte bara in en junior målvakt och spara pengar till nästa års lagbygge?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
DJ Hemp: Jag återkommer 😃
Nu ska ja på 30 årsfest hela nadden så matchen se ja på text-tvn 🥳
Forza Timrå IK i nöd å lust å i vått å torrt alltid 🥳🎉
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
DJ Hemp: Andreas på ST hade tagit upp det med Ante efter förra matchen och han sa att ”Kaarlehto kommer få sina chanser, det är inget snack om det.” Vidare hade han goda dialoger med JJ om hur han känner sig.

Frågan är ju när dessa ”chanser” kommer. Är ju inte supermånga matcher kvar och vill man ha JJ frisk och fräsch bör han få vila lite. Kan straffa sig att ha en båsöppnare som inte stått ifall JJ blir skadad/sjuk när det vankas slutspel.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Brodda13: Om Johansson blir skadad hade du hellre velat haft en juniormålvakt som ersättare då? Sen ska finnen få stå enligt Ante.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Olle:

En bra sammanfattning av veckan hittills. Känslan är att Malmö kommer att få betala. Om inte har vi all anledning att vädra vårt missnöje härinne. Tre på förhand ganska så givna poäng bör inte slarvas bort. Oavsett domarinsats eller omständigheter i övrigt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Läktarproffset:

Tack för uppdateringen. Hade gärna sett att Kaarlehto fått chansen redan när det barkade åt helvetet i Karlstad, men får väl lita på att den kommer. Kanske tryggt med JJ en match som idag när vi bara ska säkra 3 poäng, men återstår att se…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
SMÅLAND:

Du är välkommen att höra av dig 🥳 Hoppas att du får en extra fest framför text-TV:n 🍾 Närmar sig första tekning nu 🏒 Den är alltid den bästa. Så länge det står 0-0 lever alltid hoppet. Snygga floskler, inte sant?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Ingen Svensson, det kan gå! Men, spelar man J20 mässigt vid försvarsingripanden som mot Skellhell ja då kommer det gå åt helvete.

Hög forecheck, snabba spelvändningar, trafik på kassen, gå på returer och gör skitmål och var jävlig, åk hem med alla man inkl tredjegubben vid minsta kontring bakåt, då jävlar ska det inte ens finnas en chans att Malmö ska ta någon poäng idag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
DJ Hemp: "Har svårt för matcher inför vilka de flesta räknat in 0 p redan på förhand, men likväl sitter och gnäller när vi väl torskar. Bättre då att mer eller mindre kräva 3 p som idag och sedan bli motiverat förbannad om det går åt helvete. Handlar alltså mer om forumet än min Timrå-identitet. Annars ser jag TIK som ett av de bästa lagen och vi kan slå vilka som helst, dock kanske inte över sju matcher i det här läget."

Det gnälls oavsett vinst eller förlust!
Vissa blir aldrig nöjd!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Dubbeld:
Blekt gäng. Högt kilopris. Gillar dock att ni har en Tjeck å Slovak...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Icing-Ove: Har en känsla av att vi kommer ha en grym omgång idag, vi vinner och resultaten går vår väg, jag tänker att vi ligger 6:a igen när vi summerar dagen. (Fin jinx)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Dags för en bra match igen. 3 poäng ska vi kunna greja. Vi är fortfarande ett väldigt bra lag då vi spelar som bäst. Vill se att vi ger 110% idag hela matchen och åker klart alla situationer. Då är vi svårslagna. Sedan vill man se att vi går rakare mot kassen och står upp för våra lagkamrater om det hettar till. Efterlyser mer fysiskt spel även så vi får med publiken ännu mera. Sedan en sista önskan, släpp lite på tyglarna i offensiven på hemmaplan. Våga vinn!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Tikarn97: Smart forechecking är nyckeln idag. MIF har stora, tröga och rätt kassa backar som vi måste utnyttja.

Även framåt är det storväxt, otäcka framför mål och då kan det bli jävligt otäckt. Så lite spel i egen zon idag, tack!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
The great one: Du kan hockey!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Mcmac: Ser att vi måste vinna med typ 12-0 för att ens kunna bli 6:a (min jinx börjar bra)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Mcmac: Men plats 7 skulle kunna va möjligt!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Mcmac: Kan vi ens ligga 6a efter dagens omgång? 🤔
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
jå1:

Ja, t ex om vi vinner med tio mål och ÖHK förlorar med ett under ordinarie speltid. Samtidigt som Leksand inte tar tre poäng. Låter väl knappast stört omöjligt?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
DJ Hemp: Det är taget 😁
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Givet att dagens tröttaste match ska ha den tröttaste kommentatorn med.

Känner verkligen ingen energi eller intresse för sporten. Som att han bara läser av ett papper när han kommenterar
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Dubbeld:

Har inga problem med den kommentatorn. Nu kör vi i regnbågens färger också. Forza Timrå IK!
Låst ämne

« · 2479604