1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577968 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25

2481127 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Karlsson74:

Ja, det räcker med ett uns av mental frånvaro för att tappa konceptet helt i den här sporten. Tänker ändå att vi denna gång måste kunna ta en seriös lärdom och hålla ett konstant fokus i de fem matcher som återstår. Vi har ännu ödet i egna händer, så även om man var på gränsen till uppgiven igår ska vi fan i mig spela om det först.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Stäng denn hä jävla tråden nu!
Ja spyr på hann!🤮🤬
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
DJ Hemp: Nej inte hela tiden... Men tydligen räcker det att falla ifrån några minuter per match för att vi ska tappa allt..jag skulle bli riktigt förvånad och besviken om vi tar 0 eller bara 3 poäng... På samma sätt skulle jag bli lika förvånad fast i positiv bemärkelse om vi plötsligt lyckas ta 9 eller mer..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
kulltorp:

Självklart ska man spela honom lite mindre om det handlar om en sådan sak. Borde egentligen inte påverka prestationen på isen, men om så är fallet får man se till lagets bästa. Inget mer med det.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Nisse på Mon or:

Menar inte att jag är överdrivet nöjd med truppen i nuläget jag heller. Frågan är dock om särskilt många spännande saker kommer att hända. Mer än vad jag tidigare nämnde. Lär väl framtiden utvisa, men lika bra att inte förvänta sig alltför mycket. Blir gärna positivt överraskad.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Öppetmål: Fine, tråkigt som faan. Men ska man då kanske försöka spela honom lite mindre?.
Eller ska hela laget påverkas?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
DJ Hemp: 10 frwds och 7 backar på kontrakt men Mieho, Ollila, Alwarez, Lundin, Andersson, Boyce, Pääjärvi, Oliver J, Per Svensson, N. Edfeldt och J.Stenqvist.. alla dessa måste väl i.a.f. upp till diskussion oavsett kontrakt eller inte. Timrå blir inte bättre med en ny frwd, en ny back och en ny mv när man ser spelet efter jul. För en månad sen var jag också ganska nöjd med truppen, men nu?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Karlsson74: ja om coachen väljer att sätta Walli i 4e trots att han gjort 9 mål och är en av de bästa i laget så skulle ju inte jag förlänga med Timrå om nåt annat lag bjuder lika mkt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Nisse på Mon or:

Tänker att det mesta redan verkar vara klart. På målvaktssidan har vi JJ och Juel, vilket är bra och viktigt. I övrigt sitter många på längre kontrakt, vilket är på gott men i vissa fall på ont (vill inte nämna några namn). Sedan har vi Hållander som kanske kommer in samt troligen Bernhardt eftersom MoDo inte lär gå upp till förmån för B-lövet. Någon finne till eventuellt. Finns där så mycket mer egentligen?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Öppetmål: Har också hört något liknande, men har inte tänkt på att det ska speglats på isen. Jag vet själv hur det är att ha en fru som har en extremt jobbig graviditet. Jag kunde jobba på som vanligt. Men det är ju så sjuk olika jobb också.

Det värsta nu är att frugan totalt glömt hur illa det var under graviditeten och vill ha en till. 1 år tog det liksom.. ?

Åter till Timrå iallafall. Jag har hört att det fläktades rejält igår kväll efter förlusten. Det ska tydligen ha varit något som stört till det senaste tiden och det lättades upp. Vet inte vad det kan vara men vi får hoppas att laget visar en helt annan inställning efter.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
jå1: Timrå har lyckats relativt bra med sina hemvändare på det stora hela anser jag. Vissa lag misslyckas ju kapitalt och hemvändarna som ser helt frånvarande ut. Sen kanske man borde lugna sig lite med hemvändarna så att det inte blir för mycket kompiskollo av det hela. Tror det kan vara bra med en blandning och folk utifrån som hjälper till att upprätthålla ambitionen att vinna varje match osv.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Olle: Det blir lätt att dra det kortet när det ser ut som det gör. Det kan vara både en styrka och svaghet med hemvävt. Vi lär ju ha det så en tid framöver sett till kontraktslängder samt att fler hemvändare verkar vara på g till nästa säsong.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
jå1: Jag spekulerar hejvilt, det behöver ju inte vara på det sättet. Men känslan är att vi har en klick spelare som får bestämma lite själv hur dom ska spela och var dom ska spela och det blir väl oundvikligen så, i nån utsträckning, när man har en kompis farsa som huvudtränare. Kanske Timrå hade mått bra av en tränare som kommer utifrån och inte har den typen av känslomässiga band till spelarna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
mikenomad: fick höra de för några veckor sedan av en anhörig till en i laget. Heja heja Emils tjej, kämpa på Emil :)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
DJ Hemp: odramatisk silly season? Hur då?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Olle:

Lyckas ganska bra med den distansen under uppehåll, men när det spelas tre matcher i veckan är det lätt att tankarna styrs till hockeyn och får smått orimliga proportioner speciellt nu när allting ska avgöras. När forumet dessutom är lättillgängligt via mobilen läser man ju titt som tätt. Kan inte vara många inlägg som man missar och här finns ändå en del tänkvärt.

Befinner mig ungefär där jag också. Då vi mötte HV i tre slutspel i rad 2008-2010 och i alla fall förtjänade att vinna andra gången. Svider faktiskt ännu den där sjätte matchen 2009 om jag ska vara ärlig. Hur svårt kan det vara att underkänna ett mål på grund av överkörning av målvakten? Å andra sidan kanske vi hade torskat ändå. Slutade ju delvis att spela efter den tidiga 2-0-ledningen.

Ja, det blir en ganska odramatisk silly season denna gång. Största skillnaden blir väl att SCA tar över arenanamnet. Förhoppningsvis ett lyft i sig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Karlsson74:

Men vi kan bara inte spela så uselt som vi gjorde igår resten av säsongen. Så jävla dåliga är vi inte. Har svårt att se hur vi ska gå helt poänglösa från dessa drabbningar. Motståndet är definitivt överkomligt, så det är bara fullt fokus från start till mål som gäller. Vi behöver ha något att fira nu och då snackar jag inte bara om nytt kontrakt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Olle: ” Ska man vara lite taskig just nu så kan man bedöma Timrå som en klick ”gamla polare” som bestämmer och som känner varandra (Lander, ante, Dahlén, EP och MPS. Sen har vi en bunt finnar som alla har ”Kapanen” inristat i pannan och sen har vi övriga.”

Så kan det ju vara. Men vad hjälper det att bara konstatera saken? Om det är så hur ska det lösas?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
DJ Hemp: Viktigt att försöka distansera sig till hockeyn i perioder också. Vet inte vad supportrar förväntar sig men det känns som att det sträcker sig med ett spann från ”SM-guld” till ”klara kontraktet”. Det jag, halvt undermedvetet, drömde lite om för denna säsong är en sån där SM-semi som vi hade mot HV71 när dom var som bäst där vi kämpar och sliter till 100% men inte räcker hela vägen. Det tycker jag var en realistisk dröm.

Det har ju dock blivit en stegvis revidering av den drömmen när man ser att det uppenbarligen är nåt som är trasigt i laget. Hade vi varit ett NHL-lag hade man sagt att vi är i ”rebuild”-läge just nu. Men då har vi typ truppen klar redan inför nästa säsong så det blir den sedvanliga timråångesten även denna gång känner jag 😅
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
SMÅLAND: ska vi hamna topp 6 bör vitroligen vinna 3-4 av de som är kvar. Ska vi spela Play in måste vi nypa iaf 2 som absolut minst. Som vi spelade i går så vinner vi nog inte 1 heller. .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
SMÅLAND:

Långt ifrån omöjliga matcher på papperet. Precis som den igår. Handlar bland annat om klyschor som att ta det hårda jobbet (spelarna) och våga ta obekväma beslut (tränarstaben).
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Olle:

Mycket bra skrivet. Hade velat formulera något liknande, men har bara inte förmågan i nuläget. Vaknade upp i ångest i morse och kom sedan att tänka på att hockeyn från igår kan ha bidragit, dock utan att vilja skylla på den.

För att snacka matchställ: Fint att man hedrar Pride-veckan. Tycker dock att inslaget med regnbågens färger gjorde sig bättre på Malmös bortaställ, som i övrigt främst bestod av svart och vitt. Men det kan inte hjälpas.

Ironiskt nog visade vi antagligen upp säsongens hittills minsta stolthet i spelet när vi bar detta symboliska matchställ till ära för Pride-veckan. Tredje periodens igår hade snarare skammens prägel över sig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Hur fan ska vi vänn på dä här???
Leksand
Linköping
Oskarshamn
Brynäs
Rögle
Alla lag som krigar vid sträcken som vi!
Jag kan ännu int förstå hur vi kan va så kass som vi är nu!
Tråkigt att vi ä som sämst nä dä gäll!😕
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Olle: exakt.. Walli och Hartmann har bägge ur alla aspekter presterat bättre än EP under en längre tid men lyckas ändå aldrig peta EP ifrån topplinorna eller ifrån på spel .. Hartmann har vi lyckligtvis under kontrakt .. men Walli kommer vi troligen ha stora problem att få behålla om vi inte erbjuder honnom regält höjd lön...tyvärr...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
jå1: nu ska jag försöka att inte låta som en ”livets hårda skola”-gubbe men EP’s självkänsla är sekundär. Det här är en lagsport, man måste se till HELA lagets bästa. Och då menar jag inte att vara taskig mot EP som uppenbarligen har en riktigt tung period men alltså kom igen. Andra spelare blir åsidosatta för att han ska hitta tillbaka till en storform som i BÄSTA fall är ett poängsnitt på nånstans runt 0,5-0,6 poäng/match. Så det är ju ingen ”franschise player” vi snackar om heller.

Alla vill så klart att han ska hitta tillbaka till storformen så fort som möjligt men jag tycker man ska vara försiktig med vad man offrar på vägen genom att ge honom oändligt med tålamod och en gräddfil. Jag tror man riskerar att andra spelare känner att det är lönlöst att avancera i laget och få större roller och då kanske vi tappar spelare som vi hade velat behålla.

Ska man vara lite taskig just nu så kan man bedöma Timrå som en klick ”gamla polare” som bestämmer och som känner varandra (Lander, ante, Dahlén, EP och MPS. Sen har vi en bunt finnar som alla har ”Kapanen” inristat i pannan och sen har vi övriga. Det kanske inte är så det är i verkligheten, alla kanske är skitbra polare med alla och lagkemin är utmärkt, men vill man spekulera lite så skulle man kanske kunna presentera det så?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Nisse på Mon or: Ritar Mittbenan lika sakta på tavlan som Sture snackar? Äh, det får ta sin tid. Ni ligger ju inte sist och Freddan har ju flytt till Norge.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Såg att Ante K. har en säsong kvar efter denna på sitt 5årskontrakt. Hinner han sätta struktur och grundspel tills dess?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
jå1:

Absolut kan det vara så, saker som vi inte känner till osv. Men känns ändå som han fått sina chanser nu. Kanske skulle han känns mindre press om han får göra några matcher i 4:e linan. Det skadar ju inte att testa. Vi behöver en EP i form, speciellt nu när vi har wedda borta.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
The great one: Nu jämfördes han med Halloran och han blev kickad. Jag vet inte vad Ante är kapabel till. Men av det man läst sig till angående Emil är att han verkar ha en tendens att gräva ner sig när det går tungt. Ante kanske anser att en bänkning inte kommer hjälpa Emil därav fortsätter ge han förtroende för att på den vägen lyfta honom. Det finns såklart omständigheter som gör att det ageras olika kring olika spelare som vi inte vet om iaf.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Nisse på Mon or: ja det är ju otroligt proffsigt och seriöst? 🤔Det är Tydligt att den här föreningen har riktigt långt att vandra innan man kan se sig som ett stabilt shl lag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Pinaceae: nä ingen gapar och skriker väl mer än Bulan i Luleå och än så länge ligger de efter oss i tabell, trots att Daniel Ek pumpar in pengar till spelarbudgeten.

Men nog skulle jag kunna tänka mig nån lite "rivigare" person än Molle, brevid Ante. Vad gör grin-Bert Robertsson nu förtiden? Jonte Hedström har ju t o m erbjudit sig hjälpa till gratis när vi skulle kvala. Styf kanske kan pendla om han vill vara kvar på högsta nivå men ändå nära hem?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Nisse på Mon or:

Måste ju bli kraftiga böter på det för klubben?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
jå1:

Man behöver inte skicka iväg EP från klubben. Däremot så måste man ju kunna markera med en bänkning eller mindre speltid. Inte att få fortsatt förtroende gång på gång. Men jag tror inte Ante är kapabel till detta. Man sätter inte laget främst.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Sen detta med hemmaplan. Vad är problemet? Spelarna säger gång på gång stt det är så fantastiskt med publiken. Hur visar man det.på rinken?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Sputnik: exakt .. alla behandlas inte lika.. långt ifrån..vissa som presterar noll och inget flyttas ned i hierarkin såpass att de själv begär sig bort ifrån klubben...andra tillåts trots att de presterat exakt lika uselt husera i första och andra linan närapå halva säsongen.. spela pp och sånna saker.
Det är så uppenbart så t.o.m en blind och döv skulle se hur spelare särbehandlas .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Sputnik: Jag tror att det är lättare att skicka en import till Modo. Sen är det helt klart jobbigt för oss om EP inte lyfter mer än så här med tanke på hans kontrakt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
kulltorp:
"Jag tror inte han är en coach som spelarna känner att oj nu vill vi leverera för Ante för annars jävlar. Han har mycket annat men inte det. En mjukistränare."

Låter som samma kritik som Graham Potter får i Chelski. Förlegat tänk kring vad effektivt och lyckat ledarskap innebär.

Potter och Ante gör helt klart rätt i sin linje.

Potter har dessutom ett klockrent citat som Ante kan parafrasera:

"
If you think that you can start a coaching career in the ninth tier of English football and get to this point now with Chelsea in the Champions League without getting angry, or being nice, then I'd suggest you don't know anything about anything."
"

Men en heltidsanställd idrottspsykolog vore som alltid något för föreningen, om så inte för spelarna så kanske en del andra i föreningen kan lära sig om vad ett lyckat ledarskap innebär.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Per HApps: Timrå sket i sin egen presskonferens vad jag vet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Angående presskonferensen prioriterade tydligen ST bort den. Enligt SHL's regler ska det vara presskonferens efter vsrje match, men Timrå sket tydligen i den denna gång. Coacherna ville väl inte stå och skämmas inför Malmö och media. Roligare när man vinner.
Nu har styrelse, Torines och Kimmo K. en del att fundera över. Timrå IK är knappast något självspelande piano. Sätta ointresserade spelare på läktaren är ju inget alternativ. För tunn trupp för det. Men kvasten lär gå betydligt hårdare efter säsongen än vad jag såg för någon månad sen. De flesta på utgående kontrakt får skeppas, och några kontrakt måste brytas. Coachstaben räcker inte heller till. Vet inte hur deras kontrakt ser ut, men något måste ske. Jag är otroligt besviken.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Labban: har ni tänkt på att ofta när vi diskuterar Timrå och spelsätt så verkar det bara finnas ETT spelsätt. Vore det inte bra om man åtminstone hade TVÅ? Ett för att gå på attack och fixa en 2-3 måls ledning och sedan ställa om till igelkottförsvar.
Eller om man möter Saik eller FBK borta så kan man börja igelkotten och sedan jaga.
Kollar man på speciellt våra matcher så är det ju ändå så det ser ut hela tiden. Känns liksom inte som man har varken plan A eller B, utan mer att man bara följer matchutvecklingen. Mot Växjö senast var det Timrå som styrde hur matchen skulle se ut men resten av matcherna (efter nyår) har vi mestadels bara anpassat oss till vad som händer i matcherna.

Har inte ledarna fått gå den här flummiga jävla Steven Covey kursen "De 7 goda vanorna". En grej den kursen tar upp är att man ska vara proaktiv och inte reaktiv.
Och till er som vet vad jag talar om så tycker jag att EP är ruta Q4 just nu...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Kan nån vänlig själ länka till gårdagens presskonferens?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
jå1: Tänkte att Emil p har rosat marknaden ungefär lika mycket som Halloran, men har varit bofast i topp 6 utan att rubbas på.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Öppetmål: Ja givetvis är alla människor och stänmer det år det ju inte alls konstigt heller. Nått verkar inte stämma i allafall.
Givetvis vill jag ju helst se Emil lyckas också!

Vi får hoppas han gör en Alvarez och återuppstår till nästa säsong!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Sputnik: Vad har Halloran med saken att göra då?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
kulltorp: du skrev "Det går inte spela JJ så här mycket med ett ev slutspel annalkande. Tyder på stor osäkerhet när Freddan inte törs chansa med ngn annan."

Tycker du Ante coachar så uselt att du börjar kalla honom Freddan? 🤣
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Öppetmål: Oj, sånt har man ju ingen aning om men absolut kan det påverka. Högst troligt t.om
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
empa11: Kontakta Nubben och få honom att ta över Petterssons kontrakt till nästa säsong. Lägg krutet på att få in Lodin
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
kulltorp: ang Emil Pettersson,
Så kan det vara att hans tjej är gravid och har en jobbig graviditet och att det är det som påverkar Emil
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
jå1: Syftet är att det inte håller om Emil.P inte kommer vara bättre än så här med så många år kvar på kontraktet.
Det är en alldeles för tung lönepost som upptas annars.

Man slipper ju helst en Johan Sundström situation..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-02-25
Nu förväntar vi oss ett explosivt Timrå på Tisdag. Kan inte annat efter förnedringen igår :) Det kräver jag som betalande supporter på plats. Jag tror starkt på seger.
Låst ämne

2481127 · »