1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581722 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Modo 2004-12-02

465362 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Modo 2004-12-02
Dream Team: Dom är ju för bövulen insnöad i nå´n Foppayra där uppe!!

Helt sanslöst.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-12-02
Tidningen Ångermanland måste väl skoja med oss iaf. Läs vad dom skriver:

"Den ambulerande nummer 21-cirkusen har dragit fulla hus på i princip alla platser. Han är en nationell angelägenhet på eriksgata.
Normalt sett är en decembermatch, så här strax före jul, mellan Timrå och Modo en tämligen stillsam föreställning. En i raden av många i det som brukar kallas transportsträcka mot vårens slutspel.
Så icke i går kväll. Lapp på luckan i Sydkraft Arena. Fullspikat, 5 800. Tacka Forsberg för det."

Uppenbarligen har man läst in sig på den hysteriska totalhyllning till Foppa som Aftonblaskan valt. Eller så håller man bara på MoDo, vilket ju är helt naturligt. Men att påstå att det enbart skulle vara Peter Forsbergs förtjänst att det var lapp på luckan igår, [f]trots[/f] att det var decembermatch(?)... det är lite väl överdrivet. Samtliga derbymatcher i Timrå (!) var utsålda redan under förra säsongen. Då fanns varken spelare som Foppa, Mattias Weinhandl, Zäta, Miika Kiprusoff eller nån annan storstjärna att tillgå som kanske drog lite extra folk.

Publiksiffror och resultat säsongen 2003/04 i tur och ordning:

Omgång 10, 16/10: MODO Hockey - Timrå IK 5-3 [f]4 362[/f]
Omgång 13, 24/10: MODO Hockey - Timrå IK 0-2 [f]4 605[/f]
Omgång 23, 27/11: Timrå IK - MODO Hockey 3-0 [f]5 986[/f]
Omgång 27, 8/12: Timrå IK - MODO Hockey 2-3 s.d [f]5 800[/f]
Omgång 38, 15/1: Timrå IK - MODO Hockey 6-1 [f]5 800[/f]
Omgång 40, 22/1: MODO Hockey - Timrå IK 3-0 [f]4 594[/f]
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-12-02
El Maco: Nu är det 124st anmälda till Brynäs 26/12-04
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-12-02
pekka8:
Elektriskt bra tifo vill ja säga
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-12-02
tyvärr så såg jag inte matchen, men hörde att den var väldigt bra! även att tifot var grymt bra!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-12-02
tjobba: Skulle vilja säga att hela linen med, Krykov mandy o Modin var bra. Men bäst fart var det på Z linan.
Skönt iaf att se timrå vinna igen, lite puckar studsar rätt. Ser ljuset igen.

Foppa klart bäst på isen. Rutinerat av Styfen i slutet - orutinerat av Foppa.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-12-02
faaan vad skööööönt! Nu ser man TIMRÅ på isen igen grymt härligt. Krykov o Aalto var bäst idag, gubben valeri kan än!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-12-02
El Maco: efter den vore det väl fan om vi inte minst var tvåa
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-12-02
j0han: Spännande fråga! Känner du till sidan www.tikare.se ?

Där kan man, nere till vänster på första sidan läsa:

Brynäs-Timrå IK
Annandag Jul
Antal anmälda
105 st
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-12-02
j0han: Du vet fortfarande inte hur man läser av barometern på tikare.se ?

Se länk..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-12-02
j0han: nån som vet hur många de e anmälda till brynäs borta den 26 dec??? om de skickar flera gånger e de fel på min data!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-12-02
geggelundin: Där har vi förklaringen, så enkelt det kan vara ibland.. ;))
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-12-02
Dream Team: Hmm, jag och forward bland annat, minns inte resten av namnen, men vi var några som entusiastiskt vrålade MÅÅÅÅÅL och dylikt :D Men det kanske är undanrensat.. de gillar ju som sagt inte oneliners :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-12-02
geggelundin: Bäst är i han i alla fall när han riktigt gör bort sig....som för nått år sedan när Timrå kvitterade i slusekunderna mot Modo och han inte hann samla sig uan skrek "NEEEEEEEEEEEEEEEEEJ".... fan vad jhan hatar Timrå...tro mig...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-12-02
Dream Team: Tråden med alla Jaaaa!!!, Neeejjj!!! och Gunno!!! är borta.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-12-02
lincoln: njae.. men han påstod iaf att modo hade övertaget.. sen hörs det ju att han pluggat in alla namn i modouppställningen, tungan vrider sig dock något enormt när han försöker uttala någon timråspelares namn.. överaskande nog så nämnde han iaf banderollen..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-12-02
geggelundin: Ähum, vilka var "vi" som skrev, säger du? Jag finner inte nån som nämner ett ord om matchen när jag scrollar ner härinne..?? ;))
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-12-02
geggelundin: Antar att han tyckte att Modo dominerade kraftigt och borde vunnit med en 40-50 mål, eller...???
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-12-02
Dream Team: Det verkar som den "gubbtrion" passar bra med varandra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-12-02
Dream Team: Hehe, jo vi var väl en tre-fyra st som skrev här under match, en annan var ju tvungen att jobba.. så man fick hålla till goda med en som vanligt modoslickande Jonasson i radiosporten :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-12-02
Dream Team: Det ä rväl för fan b´ra att det inte är nått inlägg under matchen...tyder på att alla, precis alla, kollar i hallen eller på TV. Skulle bli besvíken om nån hade tid att hacka på webben i stället för att ångest pfressa ner whiskey...framför Arne Hegerfors
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-12-02
Hälge: Ja, han glömde jag! Målskytt och allt.. ;))
Verkar haft svårt med tempot. Kommer inte in riktigt i matcherna, men som du säger, nog hans bästa för säsongen ikväll..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-12-02
Dream Team: Tycker Krykov blir bättre och bättre också, måste varit hans bästa match denna säsong.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-12-02
Inte ett inlägg i gästboken under matchen?? Mycket märkligt får jag säga... det brukar alltid dugga tätt trots att många från HS är på plats eller ser på TV.
Jaja, skitsamma. Huvudsaken är att Timrå vann kampen. För vilken kamp det blev. Långt från något skönspel, en hel del dräll med pucken och ett antal missade öppna mållägen. Speciellt för MoDo.

Tycker Timrå tog kampen bättre än MoDo, speciellt i spel i powerplay, där väl matchen egentligen avgjordes. Kent Manderville grym i sitt jobb för laget.. respekt!

Bäst i Timrå Zäta-linen, främst offensivt. Bäst defensivt Manderville och Modin. Fortfarande för mycket dräll från Fredrik ändå, men nu får han iaf godkänt för att han visar inställning! Gahn, Robban jobbar på bra, men får inte ut så mycket. 4:e-kedjan hade det jobbigt och fick hårt tryck på sig flera gånger. Kan bättre. Kiprusoff hade det hyfsat lätt då Timrå stod upp bra framför kassen.

Bäst i MoDo är enkelt. One-man show Peter Forsberg.. Imponerande!
Kul dock för MoDo om han hade haft fler som hjälpte till än Mattias Weinhandl.... Zaijkowski bra men mänsklig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-12-02
Jodå!
I kväll är det våran tur!
Hagos får bevaka Foppa. Han är både stark och snabb nog...
Backarna håller batalj på blå och Hedström/Zäta/Gunno jobbar stenhårt framåt....
Modo tror att dom kan slappna av när den trion kliver in i båset!
Manderville sätter en balja....
Modo blir nerviga.... Jagar en snabb kvittering... Öppnar upp bakåt och Hedström snor pucken på egen blå... Sätter fart och avslutar själv... Zacke räddar men lämnar retur och Zäta pytsar returen....

Resten av matchen spelar Timrå av med en kassaskåpstät defensiv.... Kippr håller nollan!


RÖD OCH VIT! HOCKEYDYNAMIT!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-12-02
Sinuhe: Ingen direkt surprise att du "älskar Fäjjestad" när du har dom där åsikterna. Hur förbannat trist blir det inte om man ska håna? Halva nöjet ju. Vi ska få motståndarnas spelare ur balans, totalt ur balans.

Näe, jag tycker vi ska "hejja" på alla lag, orättvist om bara TIK ska få stöd i SA. Får väl tänka på att motståndarna också vill ha lite stöd.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-12-02
Friman SR: Jag har rest mig ur askan. Förkylningen är nedbruten till en acceptabel nivå.

Jag jobbade i natt igen. Men jag står upp som en riktig man igen.

Mina blodkroppar ger viruset en lååång och plågsam död.

Bye bye typ till svårmodet.

Ikväll kan ingenting gå fel. Sjöstedt är ikväll åter på plats i Sydkraft Arena och viftar frenetiskt med halsduken.

Däremot kanske jag är en aningen lågmäld i mina verbala attacker.

Men jag vakar och ondar i afton. MoDo skall detroniseras. Timrå flyger ånyo fram i vinnarspåret.

Ikväll ska Foppa Forsberg tas om hand med varma servetter.

Och Zajkowski skall brytas ned i molekyler och försvinna upp i rök.

Se ajöss till 3p MoDo Hockey!

GO TIMRÅ GO!!!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-12-02
Finns tydligen nå´ra platser kvar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-12-02
Domherrar.......
HD: ANDERSSON, Thomas
LM: KARLBERG, Anders
LM: MOLANDER, Fredrik

FORZA TIK..................alltid, alltid..............
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-12-02
Sinuhe: Kan det göras med glimten i ögat så ser jag ingen anledning att låta bli!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-12-02
Sinuhe: Äh! Vad tråkigt det blir om man inte får tillfälle att både ge och ta lite "smällar". Ett länsderby är inget länsderby på riktigt utan lite tuppfäktning innan. Det hela får ju ses med en stor portion ironi och humor också, men det är ju rätt självklart.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-12-02
Johan J:

varför ska man överhuvud taget håna spelare???
Matchens kall göras upp mellan spelarna och klacken skall hejja fram sitt lag inget annat!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-12-02
Frella:

I morgon kommer radioprogrammet Zenit (P4 Radio Jämtland) att sändas ifrån Timrå runt lunchtid, de kommer att försöka få en pratstund via telefon med Kent Forsberg bl a. Värt att nämna är att en av de två programledarna är Timrå fan och den andra hejar på MODO...

Kanske värt att lyssna på för er som har möjlighet.

För detaljer gå in på www.move.to/tikjamtland och klicka på länken till Zenit...


Vilken match det kommer att bli i morgon... Kanske säsongens bästa, vem vet :-)


Timrå IK i mitt hjärta, för alltid...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-12-02
Johan J: Det är ju svårt att håna tavlor eller nära tavelupplevelser om han står i båset...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-12-02
Johan J: Nu ska vi inte vara så´na inte!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-12-02
Frella: Kan inte Salo hånas för att han vaktar båsdörren då? När han slipper målvaktsmasken hör han bättre och dessutom kan publiken till och med se ansiktsuttrycket när han ilsknar till.
Kommentera

Timrå IK - Modo 2004-12-02
Tyvärr för oss TIKare så kommer Zajkowski vakta MoDo-kassen imorgon, då kommer vi verkligen få kämpa för att få in pucken. Salo hade dessutom varit bättre ur ett håna perspektiv =)

Vidare så verkar båda bröderna Sedin missa matchen, iofs spelar det ju ingen roll. MoDo har ju bara en producerande spelare/femma...för utan Foppas framspelningar och förarbete skulle knappast Weinhandl gjort 14 baljor.
Kommentera

465362 · »