1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581722 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Modo 2007-09-29

« · 917444 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Redax 2: Fullträff !! Ska bli intresant och se om nån kan argumentera emot de du skrev.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Per Happs: Ingen stämning = minskat intresse från publiken = minskat intresse från sponsorer att exponera sitt varumärke = minskade intäkter

Den matematiken har ju bl.a Stockholmshockeyn haft stora svårigheter att begripa. Djurgården verkar ju aldrig få kläm på exakt hur det kommer sig att futtiga 6.000 sätter sig i en fin Arena med det dubbla fryser arschlet av sig på Stadion för att se en medioker match...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Per HApps: Och så kan man på klassiskt manér hålla på och mixa i den där turordningen lite hur man vill. Det är klart att sponsorer är oerhört viktiga, men för att det inte ska gå för långt så måste det gå att söka andra kanaler än att behöva ha ljudreklam under spelets gång. Man måste ha lite känsla.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Knylan:
Utan sponsorer, inget lag, ingen stämmning. Enkel matematik.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Herminator: Fantastiskt hur allt är till salu på något vis. Fantastiskt även att i princip allt som händer i matchen ska vara sponsrat av ICA Bergsgatan. Det är fruktansvärt irriterande med tanke på att det då krävs av Roger Speaker att han måste snacka väldigt länge för att få folk medvetna om hela grejen, med "matkassar" och vad fan det heter. Senast gick det mycket tydligt ut över stämningen, och snacket pågick långt in i spelet. TIK får ha mycket sponsorer man vill, men jag orkar inte om det ska hålla på och gå ut över stämningen i hallen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Herminator: Jag bjuder 10 kr. Precis som på donken. :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Herminator: Så trevligt.. Hade ju vart lite kul.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Hahl Bundy: Demokratiska priser, 35000:- för vilken du än väljer.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Herminator: Hur mycket kostar Hahl? :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Uddan: Nej inte än, du har första tjing. (o;
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Herminator: Hehe faan va nice.. :) Är de nån som är köpt?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Uddan: För det facila priset 35 000:-/spelare får du:
- Exponering av din logotype tillsammans med spelaren på mediakuben
  (1 ggr/match)
- Exponering av din logotype med spelaren i E.ON Arena
- Rätt att använda porträttbild på spelaren i egen marknadsföring
- Länk till din hemsida via logotypen vid spelarpresentationen

Välj en spelare vetja...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Herminator: Vad kostar de då?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
mikenomad:

Morning :-D

Håller med där. Om än karriären inte är slut så är det inte mycket kvar i den kaviartuben, hur mycket man än klämmer. Han verkar ha fått smak på livet utanför hockeyn.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
mikenomad: Många r blev det visst där i karriären...nu väntar vi bara på att den gode Paddan ska vakna så kan han säkert ordvitsa till det på nåt vis. Nåt med framtida ärr eller så...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Herminator: Den artikeln var bland det klokaste jag läst på länge ang. Foppa. Dags att betrakta verkligheten som den är....även om det är tungt att inse att en av Svensk idrotts största stjärnor någonsin har karriärren bakom sig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Herminator: Aha! Då är jag med i matchen =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Uno Gordon: Ledig för företag att köpa som sponsrad spelare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Red Rocker: Vaddå spelaren är fortfarande ledig? Är Sanny uppsatt på SICOS Transferlista över tillgängliga spelare eller har sambon hans stuckit?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
bisterfinnen: varför börja prata här på tik-sidan om bristande intellekt är det inte också nedvärderande?? är inte det dessutom någon annan brist isåfall..ödmjukhet eller nåt?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
NuMo: Kontrar med en rörande artikel om din egen Floppa...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
NuMo: Den var bra men inte lika bra som bisterfinnens länk(den sista)...=)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Red Rocker: Jag tar väl en gammal klasiker jag också då, så får båda lägren sin beskärda del.

www.hockeysnack.com/medlem/NuMo/filarkiv.php?showfile=kycklingflykt.jpg
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Se så farlig han ser ut ...=)

Bifogar en bild på Fanny som du kan ha när du bearbetar din fobi....=)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
bisterfinnen:

Förutom att du blivit rätt tjatig i ämnet så syftade min lilla gäspning mest till att påvisa min inställning till att behöva se samma länk inom loppet av 12 inlägg. Rytter hann före dig med filmen där Kåberg tacklar Sanny.

Vad nu en sjysst tackling som tar illa ska bevisa i det här fallet?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
bisterfinnen:
Vad har det med manlighet att göra hurvida jag vill debattera med ett internettroll eller inte? Debatten är väl könsneutral, eller får inte dom kvinnliga medlemmarna vädra sina åsikter?

Attans, jag matade trollet ,
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Helg Ernest:

Inte har jag hindrat någon?!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
bisterfinnen: Varför får man inte säga negerboll, när man får säga finskpinne och vitlök?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Per HApps:

Är du inte mer man än att du kan skilja på sak och person?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
bisterfinnen: Sicket fult påhopp av Per HApps! Fruktansvärt och chockerande, verkligen!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
bisterfinnen:
Troll, vi kommer aldrig att blir överens, bra så .
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
bisterfinnen: Svart på vitt? Av dig då, eller? Jag hyser dock inga större förhoppningar om att finna dig det minsta trovärdig i dina "analyser" av Sanny Lindström. Jag skulle nog tvivla storligen om de jämförelser som sker mellan Magnus W och Sanny L slutar i något annat än att vi inte kommer överens det minsta.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Per HApps:

Såja, nu börjar personpåhoppen på mig. Jag undrade just hur länge era argument skulle räcka.

När intellektet sviker kan man ju alltid börja tala nedvärderande om den man debatterar med. Tufft!

Snyggt självmål igår förresten. Något inövat eller?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
bisterfinnen: Sanny måste göra ett kraftigt intryck på dig eftersom du lägger ner så mkt tid och energi på att skriva om honom. Jag tror att du innerst inne önskar att Sanny spelade i Modo annars skulle du inte skriva 999 inlägg om honom??

Kan ingen starta HV tråd så vi kan sikta vidare mot nästa match.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
bisterfinnen:
Dagens lika som bär Blisterpinnen = sv.wikipedia.org/wiki/Internettroll
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
bisterfinnen: Intresseklubben antecknar... Skall vi se vem som har häftigaste eldflames och mest Wunderbaums också..?

Sanny slåss med folk som står upp, inte de som ligger ner på mage (Se en liten länk längre ner...).
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
bisterfinnen: Vi har läst dina liknande inlägg nu, alla ca 115 st.

Go Home
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Tomas Ros...

Nu börjar vi verkligen snacka plusjobbare här. Nu tror jag att vi får ta och ringa Glocalnet lite snabbt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
mikenomad:

Ni är ju för fan fjolligare än Fanny. Håller med Döme, ni är fega kycklingar. Varför blev det gäsp nu då så fort?

Pinsamt att få svart på vitt att er kapten är en sissy girl?

Kan
Slå i ryggen
Bentacklas
Vara "tuff" i media

Kan inte
Tacklas
Slåss som en man

Sedan blir man inte lagkapten i ett elitserielag av Timrås kaliber om man inte har vissa positiva egenskaper. Dessa behöver jag dock troligen inte nämna för er, bara förvissa er om att jag känner till även dem. Det är mycket som är bra med Fanny också!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Red Rocker: Det var "Fläsket".
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Jaha ja och jag fick en egen tråd i moderationsboken jag... När man ser vad som skrivs/skrivits här idag så måste man ju medge att det är en bedrift i sig. Jag var trippelpin, alltså så alkoholpåverkad att jag inte ens minns att jag loggat in, men här sitter det alltså ett helt gäng med nyktra personer och häver ur sig så mycket skit att det svämmar över...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Rytter: Ang ditt dåliga exempel Kåbergs tackling på Sanny, det har knappast någon betydelse hur stor och hård i kroppen du är om du får en smäll mot huvudet så är det färdigspelat.

Tomas Ros har hört följande utspelas i Modos omklädningsrum:

"Hockeyspelare är som människor i allmänhet.
En del är jättesmarta -andra inte lika smarta.
Hörde ett kul samtal mellan en hockeyledare och en av elitseriens mest lovande spelare i helgen.

Ledaren: Du får 100 000 netto.
Spelaren: Ok. Men...
Spelaren: Det finns dollar och euro. Men vad är netto för valuta?"
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
mikenomad: De här länkarna börjar väl mer likna en "min pappa är starkare än din"-monolog...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
mikenomad:

Oneliner-VM?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
bisterfinnen:

Länk-VM?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
bisterfinnen:

Tyckte jag lyckades rätt bra med att vara objektiv. Vad var det som blev fel och vinklat anser du?
Kommentera


Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Dogsbite: "Sen, hallå, "Fanny"? Börjar bli lite utslitet, kom med nått nytt."

Sen, hallå, "Banjo"? Börjar bli lite utslitet, kom med nått nytt...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Rytter:

Har sett att namnet Fanny har ramlat in här lite varstans..

Är det någon släkting till er moodooiter?? Eller har moooodoooo något nytt på G in i laget??

Finns ingen i TIMRÅ IK som heter det allfall..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-09-29
Rytter: Utslitet kanske? Inte många tuffingar som står hela sin karriär på båda benen inte. Om du tycker det där är sjysst, så ser jag oftast Sanny dela ut sjysstare tacklingar än det där. T.ex. igår mot Färjestad proppade han en kille väldigt sjysst, killen vart liggande och kunde sedan resa sig upp, korrekt hård tackling.



Sen, hallå, "Fanny"? Börjar bli lite utslitet, kom med nått nytt.

Sen har jag svårt att hitta något fulare med Sanny en det Werner gjorde mot Jämtin osv.
Kommentera

« · 917444 · »