1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580510 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Modo 2009-10-08

1185208 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Modo 2009-10-08
LOVETIK: Våga gå på avslut.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-10-08
zita: Hej, såg du matchen i sin helhet??? det var ju knappast MAGNUS ÅKERLUND som förlorade matchen, det var det SÄMSTA spel i egen zon som jag sett på flera år, FY F..!!! Och det pratas om att Timrå skapar mycket chanser, vilka chanser, man skjuter ifrån förlängda mållinjen iof gick ett sådant skott in igår, men vart är de klara chanserna. VÅGA håll i pucken för att hitta ett bra läge!!!

Nya tag, nästa dag!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-10-08
erathoo:

Som sagt, vi får hoppas. Men nog finns tvivlet gnagande inombords.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-10-08
PEAP: På nåt vis är det precis som i den krönikan man vill tro och hoppas på att det är , men just nu det känns inte riktigt så.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-10-08
PEAP: En annorlunda och förhoppningsvis nykter syn på saken. Jag hoppas verkligen att Pettersson får rätt. Själv är jag inte lika övertygad.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-10-08
Det är lika bra med en till medans jag ändå håller på...

– Kanske att jag siktar för dåligt, säger Hynning.

– Kanske du skulle ta och svettas lite, svarar Ambroo.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-10-08
Ambroo:

Bra att han agerar, sedan kan man ju alltid ha åsikter om vilka som ska bänkas. Antar att MPS kommer att vara fruktansvärt laddad imorgon...

... ja förhoppningsvis fler än han....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-10-08
Challe i ST angående bänkningen av MPS:

"– Om man inte går in i tacklingarna så får man inte spela. Alla måste göra sitt, säger Berglund och skickar en hård passning till sin unga talang."

Det här gällde ju även Anger som även han mycket riktigt bänkades. Märkligt dock att Hynning får fortsätta att lalla på med sin blindkäpp i närkampsspelet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-10-08
jokklas: Du har förstått vad det hela handlar om märker jag...

I flera, flera säsonger så har det gång på gång varit så att motståndarlag av någon outgrundlig anledning fått till ett trendbrott emot oss. Det har heller inte varit ovanligt att spelare i det andra laget spräckt sina poäng och målnollor mot just TIK. Nu kanske jag överdriver en aning, men de som hänger med vet vad jag pratar om och detta har kommit på tal mer än en gång härinne.
Kommentera


Sv: Timrå IK - Modo 2009-10-08
jokklas: bör väl tilläga att "mina" kedjor är en variant på det andra snackat om. För att kunna behålla kedja 2 och 3 helt intakta när Sonnenberg ansluter.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-10-08
KniveN: Helt sant, folk är så hemmablinda så de inte ser att även egna spelare gör sina första mål.

Förvånad 1) .. att ingen klagar på att högerfattade backar spelar till höger i PP och vänsterfattade till vänster. Den diskussionen är ju en klassiker som förtjänar att tas upp i samband med vissas oförmåga att få iväg skott eller ej? :-)

Förvånad 2) .. att vissa på allvar just efter denna match neggar på Starkov som väl var en av de klart bättre i laget ikväll?

Förvånad 3) .. att Challe matchade en trött Gabbe i 1:a suddenbytet, han hade behövt vila lite efter slutet på 3:e.

Förvånad 4) .. att timrå i egen zon inte kan läsa det relativt enkla sätt som MoDo skapar öppna lägen på. Grabbar, ni behöver fly (!) från eget mål för att 2-3 st jaga efter en hal norrman vid sargen, han gör inga mål där! Däremot spelar han fram helt omarkerade målskyttar i slottet.
Knattenivå på just den delen i spelet idag och det är det som sänker oss.
De flesta andra försvar accepterar att motståndaren lyckas harva fram runt sargen lite men har då alltid markering framför egen kasse istället.
Om detta är en tränarfråga, dvs att Challe vill att man skall tokchecka by numbers i alla lägen i egen zon eller om det är överambition/hjärnsläpp av spelarna vet jag inte.


Övrigt: Får man sista punkten att stämma kommer poängen ramla in, för i det övriga är det mindre detaljer som behöver rättas tills och sånt man kan lösa inom kedjorna delvis.
Just försvarsbiten behöver däremot diskuteras ordentligt gemensamt.
Skulle inte heller jag gråta om man stuvar om till det många andra varit inne på redan:
Axelsson - Corso - Anger
Pärsa - Gabbe - Hynning
Svensson - Lander - Pääjärvi
Starkov - Meunier - Samuelsson

När Sonnenberg ansluter tar han Axelssons plats, Axelsson går ner och puttar bort den i sämst dagsform av Starkov/Samuelsson.

Sen vill jag även se att man komponerar ihop 2st PP kedjor + backpar, inte rullar runt på befintliga.

Jösses va vi kommer vinna nu! *snett leende*
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-10-08
Ambroo: Jag får försöka förtydliga mig lite. Jag försöker inte försvara Karlsson, även om det kan framstå som det. Det är i varje fall inte min åsikt. Det jag ursprungligen undrade över var just varför man inte gör det enklare för sig i PP, och spelar Karlsson som man spelade Lehtonen i fjol. Därav kanske man får för sig att jag försöker försvara Karlsson, men jag pratar ju huvudsakligen om spelet i PP.

Jag tror att det skulle hjälpa hela laget, och Karlsson själv, om man gör det enklare för sig i PP. Jag tror inte att Karlsson fått iväg ett enda slagskott i år, alla skott har varit handledsskott.

Jag tror helt enkelt att man spelar Karlsson på fel sätt för att få ut maximal kapacitet när det gäller offensiven. Defensivt säger jag inget om.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-10-08
Långben: Det finns mkt mer att önska av de flesta i laget. Men eftersom Anger är värvad för att producera och Kolan för att smälla på och skjuta slagskott så är det dessa herrar som får stå i skottgluggen och agera måltavlor i nuläget.

När t.om. Tomas Skogs åker omkring och smäller på så börjar man ju fundera vad f-n det är frågan om?! Trodde jag såg i syne först, men nejdå, det var verkligen nr.23 som proppade ett par modolider i afton. Min världsbild rubbas utav dessa scenarion. Är det meningen att Sebbe, Sonntag och Skogs skall vara våra bästa backar?

Misstolka mig inte nu, har inget emot vare sig Sebbe eller Sonntag. Men nog f-n är det spegelvänt alltid?

Jag blir så oerhört frustrerad när jag vet att det finns mer att ta utav men vi inte får ut det på isen. Min själ plågas av detta nåt oerhört.

Varför? Varför? Varför?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-10-08
Uno Gordon: Fan vad trångt det lär bli där ute i Elis-spåret!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-10-08
Uno Gordon: Helt rätt...vill se dig som Timrås nästa tränare :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-10-08
Ambroo: Gabbe och Starkov gjorde sina första...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-10-08
Skarin: Det är läge nu för ett kvartssamtal för firma Anger/M.Karlsson hos magister Berglund. Jag hoppas det står horn ut ur pannan på Challe ikväll.

"Antingen kliver ni in och levererar på lördag annars följer inte ni med spelarbussen upp till Skellefteå. Då blir det individuell träning i elljusspåret med Tårtan - det är inget hot utan ett löfte". "Det är inget förbannade fritids vi bedriver gubbar, det är alldeles för slött och oengagerat därute på isen, ni skall bidra till det här laget och ni visar inte ett smack i nuläget som förtjänar en tröja i detta stolta rödvita lag - ÄR DET UPPFATTAT!"

In med Sean-Michel Sunnqvist i A-lagstruppen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-10-08
Ambroo: Själv är jag fortfarande fast vid att han gjorde 2 av totalt 5 mål när hela laget bara sköt 18 skott...men det är väl den målprocenten dom brukar ha mot oss...typ
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-10-08
Nån som noterat "matchens trendbrott"? Green i Modo gjorde sin två första mål ikv. Ovanligt att det sker nåt sånt mot TIK...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-10-08
Jensen_12: Den "lilla" detaljen i PP förstör hela spelet under den tid han är inne. I min mening finns det dock flera spelare som har problem att slå korrekta passningar och ta för sig rent skottmässigt.

Det är inte ok att lägga det ansvaret på en sån som sebbe, snälla Karlsson förstör inte grabbens självförtroende för resten av säsongen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-10-08
Godnatt kompisgänget!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-10-08
Pär: Nåja, det är spelet kanske inte duger för elitserien just nu men det ska mycket till innan lag som Leksand, Mora och Malmö jobbar ner oss...(jag öppnar för möjligheten att finna gud om jag slipper äta upp detta)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-10-08
RocknRolf2: Jag tror, på fullaste allvar, att ansvaret främst ligger hos spelarna och inte hos ledningen. Jag tycker inte att vi har värvat mycket sämre än något annat lag och jag tycker inte att det är Challes fel att spelare som Karlsson och Styf spelar som pojkspolingar som sniffat lim. Man kan inte SLÅ in den sortens vett som dom två herrarna just nu behöver, dom måste ta sig i kragen helt enkelt (och det gäller naturligtvis många andra också).

Ang. challes detaljcoachning har jag inte mycket att säga. jag tycker att det är svårt att bedöma vilka som ska spela med vilka när i stort sett ALLA spelar som föredettingar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-10-08
Skarin: Ja, annat kan jag inte minnas att jag sagt. Jag bara undrade över den lilla detaljen i PP framförallt, och varför man inte gör det enkelt för sig med ett pass och direktskott.

Och ja, i övrigt håller jag med. Han har inte varit bra såhär långt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-10-08
Jensen_12: Tag av skygglapparna. Du försvar honom som om ni vore i en kärleksrelation.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-10-08
Jensen_12: Sluta nu. Kolan har STORA problem både framåt och bakåt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-10-08
lincoln: Tycker att modos spel idag är rätt intetsägande. Det är ju snarare vårat spel som är under all kritik. Vårat PP var inget att hänga i granen men deras var inte mycket bättre. Kul att se ett lag stå och slå krosspass för direktskott, igenom hela boxen, gång på gång, till en spelare som är leftare men borde varit rightare (ungefär som att vi inte kan slå ett ok pass till back för direktskott, ever!).

Modo har dock vunnit sina två senaste matcher och dessutom gjort 11 mål, dom har en liten positiv trend. Vad har vi?

SSK har ett skitlag, Rögles är likvärdigt uselt men det spelar ju ingen roll så länge vi spelar sämre? Jag kan i ärlighetens namn se oss hamna ovanför dessa två lag men jag kan inte påstå att det, i dagsläget, vore naturligt att placera sig bättre än något av dom andra lagen du räknade upp.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-10-08
Jensen_12: Då är det väl INTE kolans egna fel.*
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-10-08
RocknRolf2: Då är det väl Kolans egna fel, utan att passen är för slöa och dåliga. Han behöver ju bara stå still, och kanske sakta glida utefter blålinjen och vänta på ett pass, sedan gå på skott. Det ligger ju lite i allas ansvar att det ska funka också. Sedan verkar dom ju bestämt sig för att absolut inte spela pucken till Kolan för direktskott, känns det som i varje fall.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-10-08
Jensen_12: Ett problem är väl att Kolan är såpass långsam att aldrig får tid att skjuta. Backarna hinner stöta på honom.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-10-08
lincoln: Inte har vi startat bra inte, det har du rätt i. Sedan kan man ju tänka framåt, och säga att vi har många spelare som inte riktigt levt upp till förväntningarna. Men sånna spelare finns i många andra lag. När väl dessa herrar kommer igång, vilket de med största sannolikhet gör, så kommer saker genast att se bättre ut.

För övrigt undrar jag varför man inte spelar Mattias Karlsson i PP som man gjorde med Lehtonen, dvs pass till Kolan och direktskott? Det sägs ju att han har ett ruggigt skott, så varför inte utnyttja det bättre? Funkade det med Lehtonen så funkar det med Kolan, det kan i varje fall inte bli sämre där.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-10-08
Olle:
Jag hoppas att folk är införstådda med allvaret i den här prekära situationen..
Ramlar vi ur es, kommer vi ALLDRIG tillbaks....T-J får säkert ett välbetalt arb, nån ananstans...Challe till DIF, eller nått inom travet, Linkan till Sundsvall osv..Men för oss som verkligen bryr oss!?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-10-08
Har skrivit en massa skit ikväll men i grund och botten är det för att det är frustrerande att se laget spela.

KÄMPA TIMRÅ!

Jag är tillbaka i Isstadion mot Linköping på Lördag då vi tar tre poäng.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-10-08
Olle: Joo... men jag menar liksom att man kommer med ett tydligt ställningstagande för vad man accepterar och inte. Jag tror det är bra om tränarparet konkret känner pressen uppifrån. Challe ställer krav på spelarna, styrelsen ställer krav på Challe.

Just nu tycker jag hans coachning inte liknar någonting alls. Jag har aldrig sett ett så ostrukturerat Timrå i elitserien. Inte i närheten.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-10-08
Olle:

Vi suger ju tapir-pung så här långt, men ska man se nått positivt så är det ju följande:

- MoDo verkar alldelens kolossalt dåliga. Hade visserligen lite folk borta,men maken till brist på eget spel. Såhar det tydligen dessutom sett ut förut denna säsong. De blir tia.

- SSK och Rögle, har trots att det öär skitlag inte fått makalöst bra inledningar, vilket alla skitlag brukar få. De blir elva och tolva.

- Vi får slåss om plats nio till sju med BIF, SAIK och DIF
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-10-08
RocknRolf2: "sätta upp en gräns för vad laget måste prestera inom närmsta tiden"

jag tror att challe/nygårds har fullt upp med att fäkta undan den stundande krisen, vi lever ju en dag i taget just nu, att börja rita upp mål (förutom att börja spela hockey) ser jag ingen större mening med.

Det handlar inte om att klura ut hur MÅNGA matcher vi ska vinna över en period av 20 omgångar, det handlar ju om att lära sig hur man ska vinna matcher öht.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-10-08
Johan J: Jag får faktiskt en klump i magen när jag ser att han tippar en sundsvallsmatch. Laget han lånar in och lånar ut spelare till. Det han gör i båset kan jag har yttligare tålamod med men att tippa en sundsvallsmatch i aftonpressen är fullständigt oacceptabelt i min mening.

Jag kanske överdriver detta lite, jag har inte full koll på exakt hur ofta han framträder, men det bara måste ta upp för mycket av hans tid. Det här är lite väl avancerad hobbyverksamhet tycker jag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-10-08

RocknRolf2: Tror det kommer reaktioner/insändare i morgon, både i Dagbladet o St. Folk bryr sig och säger ifrån och det är bra. Bara hoppas att ´ledningen tar åt sig.

Kom igen Nu Timrå, nu vänder vi på detta.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-10-08
Olle: Håller med. Jag tycker det luktar intressekonflikt här!

Han får välja, Timrå IK eller Aftonbladet. Han kan ju fortfarande bo kvar i Sundsvall och gå på trav.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-10-08
RocknRolf2: Håller med dig. Jag har sagt det förut och säger det igen Timrå hockeyn har blivit nedmonterad sen Challe tog över. Nå't så trögt, tempofattigt och linjelöst har jag inte sett på länge för att inte tala om försvarsspelet. När 2:a & 4:e femman är de som håller laget kvar i matchen i ett derby då börjar man fundera. 1:a femman var ju segare än segast. Corso glider omkring och är inte med i spelet. Här måste det till förändringar NU!!
Att M karlsson har problem med tempo och skridskoåkning är inte överaskande för mig - har sett allt för många komma hem från AHL med brister i spelet på stor rink - det kommer att ta tid för honom innan han är bekväm på stor rink igen.
Under de senaste åren har Timrå tappat tongivande bra spelare som med rätt karaktärer "hjälpt" Challe leda laget framåt men några såna finns inte kvar i dag och då tycker jag att Challe helt enkelt inte är kompetent nog att leda ett lag som består av så många unga "talanger". För det här laget saknar en riktig stomme att luta sig emot då det blåser snålt. Caslava och Sonny skulle naturligtvis varit med från början. Har de tagit hit Anger så måste han spela med rätt folk. Inte boxplay i a f
Att sedan Robban klev av som sportchef sände inga bra signaler till mig i a f.
Sen är inte Modo bra idag - nog det sämsta Modo jag sett på länge vilket gör mig ännu mer bekymrad över Timrås standard 2009/2010.
Jag hoppas Timrå IK är bekymrade oxå för här behövs åtgärder innan det är för sent. Nu måste det få kosta lite annars kan det här bli den dyraste säsongen på ett annat sätt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-10-08
Olle: Vad vi än gör ska vi knappast ge karln MER pengar. Han har redan alldeles tillräckligt.

Om det finns nån vilja, nån handlingskraft, nån kompetens överhuvudtaget i Timrås styrelse ska man ta ett allvarligt snack med Challe nu, sätta upp en gräns för vad laget måste prestera inom närmsta tiden. Dessutom måste man redan nu börja arbetet att söka efter ny sportchef. Man har redan gjort bort sig grundligt i rekryteringen där.

Tyvärr gör man väl antagligen inte ett skit förutom att sitta i loger på matcherna och tycka synd om sig själva.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-10-08
Olle: Idé: Klubben går in och betalar vad nu än challe får från aftonblaskan för hans travinsatser så att han kan fokusera på laget 100% av tiden. Funkar det inte efter omgång 20 så kan vi väl lika gärna sparka honom, det är väl så man gör när det inte funkar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-10-08
lincoln: I en medgångstrend skulle vi säkert gå bra. Jag säger som jag tidigare sagt, potential finns på forwardssidan, allt backarna behöver göra är att täta.

Full pott är väl lite att ta i men 3p mot Rögle, 3p ikväll, 1p mot FBK och 3p mot Brynäs hade väl inte varit omöjligt.

Sa tidigare att jag inte hade något att säga om Challe men jag ändrar mig:

Är det inte ungefär nu man börjar ifrågasätta hans långa spalter i aftonpressen ang. travet på söndagarna (eller när dom nu publiceras)? Jag tror fortfarande på Challe som coach men snälla snälla karljävel, bryt kontraktet med aftonbladet, skit i travet nu när laget du coachar begår strukturmässigt självmord i match efter match.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-10-08
USCH Vilket Skit detta är, Detta är inte bra och inte Roligt.

spelat hem 5 av 9 poäng på hemmaplan och 0 av 12 på bortaplan

USCH, Timrå är inte bra just NU!!!!

spelat 7 omg

vid en sådär 10-12 omg brukar man kunna urskilja mönster om hur det faktiskt kommer sluta i elitserien och Timrå är inte där jag personligen hoppades på att se dem.

Men som sagt det är 48 om kvar nu kör vi!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-10-08
RocknRolf2: Ut med 10, in med 10. Var så säker. På ett ungefär.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-10-08
Om, om, om...

Vi kan inte sitta och gräma oss över vad som hade varit om, om och om. Vad man behöver göra i Timrås utsatta tabellsituation är att slå sig ned och titta på vad som krävs för att vända det här.

Har förlusterna varit tillfälligheter, hur ser spelet ut, behöver vi förstärka på några positioner?

För tillfället skiter jag i Crippe, Tenkrat, Sundh och allt vad de heter. Det är inte ingen av dem som utgör problemet utan vad vi har fått hit istället.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-10-08

Skulle inte förvåna mig ett skit om det skulle visa sig att några av spelarna kör med divalater, igen nämnd ingen glömd om man säger så.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-10-08
RocknRolf2: Ottawa var väl intresserad igen hörde jag för ett tag sedan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-10-08
Skarin: Antagligen har dem väl gått ner lite i lön. Och vi hade väl haft råd med Tenkrat om vi velat, bara att vi hoppades få hans prestanda i en kille som Anger istället.

Fan, man skulle ha behållt Tenkrat och Sundh trots allt. Även om de inte var billiga och inte producerade järnet så gjorde de alltid ett bra jobb. Om inte annat för att få lite kontinuitet. Oavsett hur det går nu kommer det bli samma jävla visa nästa säsong igen, halva laget bort.
Kommentera

1185208 · »