1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581017 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Modo 2010-03-01

1242023 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Modo 2010-03-01
Anonymous:

Finfin Christer Jonasson-imitation ca 07:13 in i klippet...
Redigerad kommentar

Bifogade länkar:
Best of Johan Ejeborg - Olympiska vinterstudion | SVT Play

DJ Hemp Kommentera Igår kl. 10:40

Hmmm...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-03-01

Anonymous:

Stefan Edberg är klockren också :)

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-03-01
Krister Jonasson 7:10, surströmmingsderby!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-03-01
bisterfinnen: Jo det kan jag väl medge.
Men det är inte dom som grinar heller så snorn rinn.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-03-01
Farsan stod precis ovanför modo-klacken när foppa blev utvisad för snack, modokillen nedanför blev vansinnig och farsan sa på skoj "hörru det där var en solklar hooking" - killen röt till att sköt du ditt!
Efter en stund kollade hann upp igen lite ångerfull och kläckte ur sig, "sorry, man är lite enögd ibland."

Jag säger bara hooking.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-03-01
bisterfinnen: Faktiskt. Fördelningen grinollar-sansade loosers är väl inte helt olik hur det ser ut i TIK:s supporterled efter en derbyförlust.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-03-01
Hahl Bundy:

Nåja, åtminstone några av oss. Vi är några som är rätt balanserade och trevliga också. Eller hur?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-03-01
Bragd-Birger: Måste säga att dina inlägg tar priset.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-03-01
Hahl Bundy: Detta var utan konkurans skönaste segern. Sen kan modoliderna få propagera om lillebrorskomplex det skiter jag i, dom mår dåligt jag mår fantastiskt! :D
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-03-01
bisterfinnen: Personligen tycker jag att det här var den skönaste segern den här säsongen
Att sen få uppleva hur ni grinar så snorn rinn i er GB är obetalbart! :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-03-01
liston:

The Beehive State :-)

You behave!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-03-01
bisterfinnen:
Ö-vik, Sveriges svar på Utah!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-03-01
Bragd-Birger:

Det här var klockrent, nåt för stora journalistpriset!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-03-01
Bragd-Birger: Som du skulle ha uttryckt det; alltid lika vackert när estetikens lagar upprätthålls.

En smutsig, på gränsen till regelvidrig seger över Modo hamnar mkt högt upp på listan över orsaker till förhöjd livskvalité.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-03-01
Hahl Bundy:

Men betänk att det är en tunn linje mellan Hillbilly och Rockabilly och att stenar passar illa i glashus :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-03-01
bisterfinnen: Ja det gjorde vi.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-03-01
MagnusS:

Grattis honhundar. Ni vann rättvist.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-03-01
NuMo: Varför blir det alltid diskutioner om att alla är sååå dumma mot Foppa
för han gör ju inget mot någon eller hur.Detta gnäll får man tydligen i moders mjölken i Ö-vik
Kolla under en match hur många slag rapp fula tacklingar han delar ut som inte han blir utvisad för.
När VF möte MODO i Scandinavium så gav han Pebben en sån cross checking
som sällan skådats i slutet av matchen (helt ok tycker jag han räddade ett fri läge) han fick 2min utvisning. Vilken annan spelare som hälst hade fått machstraff direkt men inte Foppa utan då ska han protestera och får matchstraff för protest
Ni måste inse i Ö-vik att han är inte så bra längre han är en hygglig elitserie spelare som skulle ha slutat för ett par årsedan
Nu mins man honom inte som den gigant han en gång var utan som en gnällig tjurig före detting.
Seda går Svartvadet och säger att alla är så dumma mot Fopp
Detta visar bara att det råder en stor brist på själv kritik i MODO
För dom förlorar inga matcher det är domare och andra funktionärer som gör att MODO losar


Tack Timrå för denna helt rätt visa seger

Nu ska bara VF krossa HV i kväll oxå så är allt på topp
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-03-01
NuMo: "Bara liiite till nu så har ni snart rättfärdigat vinsten för er själva tom."

Nej, det kommer vi aldrig att kunna göra. Den här segern kommer alltid att kännas lite smutsig. Ovärdig. Småaktig, fuskig och alldeles....ja, du vet.

Därför, enbart till dig. En liten Numo-tabell:

9. Modo 68 p
10. Timrå 61 p

Vassego, och hockeyhälsningar//
Bragdis
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-03-01
NuMo: Inte en chans. Vi var mer desperata. Och den känslan hade jag under hela gårdagen. Och när vi är som desperatast då vinner vi allt som oftast också matcherna. Vi ville lite mer helt enkelt och var kloka nog att behålla kylan.

Men det gör mig inte ett dugg att Fröken Forsberg extraknäcker som vedhuggare emellanåt. Man måste ju medge att slashingen var klinisk av Björn Svenssons klubba. Bäva trädstubbarna i Nolaskogs när Meastro Foppa ger sig ut på fältet med motorsågen i högsta hugg. Vilken frenesi! Sedan blir man alldeles matt till efterspelet.

Begåvningsreserven var inte hög i går och inte heller bland dem som skrev kommentarer på Aftonbladet. Men hade man kunnat förvänta sig någonting annat? Svar Nej! Konspirationsteorierna haglar ännu en gång för att skogstomtarna från Dövik blev "bortdömda". Kul att Svartenbrandt har åsikter om domarnivån nuförtiden också. Hur fan vore det om de kunde ta och öppna ögonen för vad de själva gör i något sammanhang? Jag skulle kunna skriva en hel bok och memorera böndernas hyss och tilltag i samspråk med Jan Guillou och Björn Ranelid. Men så lågt vore ovärdigt att sjunka.

För femtielfte gången denna vinter kan vi fastslå och konstatera att LIKET LEVER! Vi sprattlar alltid till i den sista skälvande dödsdansen. Never gonna it up!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-03-01
Ganska jämnt!

Poängställning 2001-201X

Timrå IK MoDo
Matcher Poäng Matcher Poäng
Ord-vinst 25 75 24 72
Sd-vinst 3 6 7 14
Oavg 3 3 3 3
84 p 86 p
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-03-01
Herminator: Ska jag behöva läsa modos gästbok nu också? Nä, bevare mig väl. Fast nog ville vi ha poängen minst lika mycket som ni, vi vill ju gå till slutpel.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-03-01
Finfin Christer Jonasson-imitation ca 07:13 in i klippet...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-03-01
NuMo: jag kan inbilla mig det mesta, gå och ta en kopp kaffe nu och lämna dessa stackars supportrar ifred. :P
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-03-01
NuMo: Tyvärr NuMo lille, du kan inte ducka, ni behövde poängen lika mycket som vi. Därav 6-poängskaraktären som Aravirta och Challe talade om.
Gällande självsuggestionen tycker jag att du ska titta i din egen HS-bok.
Den dumme Kuben tog alla era poäng, trots 2 domarsystemet och trots att Sussie hade varit på isen i 20 sekunder när det regelrätta 5-3 målet gjordes.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-03-01
dr-nix: Jag har inte sett någon som ifrågasatt vem som vann. Men med lite mer suggestion så kan du nog lyckas inbilla dig det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-03-01

NuMo: Det är målen som räknas, kanske kör ni med andra regler i öviks-området men i övriga Sverige är det så vi mäter vem som vann.

Vad gäller övriga fjanterier (från bägge sidor) har jag dock inget att säga om.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-03-01
Herminator: Det var inte meningen att störa självsuggestionen.

Grattis till poängen förresten. Den behövde ni mer än vi.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-03-01
NuMo:
Ö-vik orten som gav oss: Styggbjörn för att ställa till oreda på länssjukhuset.
Ö-vik orten som årligen går 200 miljoner back på hembränd sprit i Sekab.
Ö-vik orten som får värsta Hillbillys i sydstaterna att framstå som riktigt gatusmarta.
Mindervärdskomplex relativt Dö-vik, jag? ALDRIG!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-03-01
Bragd-Birger: Bara liiite till nu så har ni snart rättfärdigat vinsten för er själva tom.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-03-01
Bragd-Birger: Myyyyser hela dagen.... (c;
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-03-01
Bragd-Birger: Haha! Klockrent minst sagt! =D
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-03-01

Bragd-Birger: Ja, alltså sekreteriatets enorma misstag får debaclet med för sent släppta skidskyttetjejer i lilla OS att framstå som en bagatell i sammanhanget.

Oförlåtligt!!1!!1

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-03-01
Bragd-Birger: Klockren tolkning!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-03-01
Bragd-Birger: Jag bugar för Mästaren.

Kunde inte ha sagt det bättre själv :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-03-01
Så här med lite perspektiv på gårdagen kan man bara konstatera att det var en fantastisk match. Absolut inte välspelad, men vansinnigt underhållande.
Att modoliderna är skitförbannade på domarna och sekreteriatet kan man givetvis förstå. Även vårt forum hade fyllts av magsyresjuka inlägg om detta ifall rollerna varit ombytta.

Men, och ett jävligt viktigt men: det som gör det hela så fantastiskt underhållande är den extra dimension som modoliderna lyckas lägga in i motgångar. Är domaren dum (vilket han givetvis är så fort han inte dömer med klar modolidfördel) får det samma effekt som att någon står med megafon och vrålar 'Övik är Sveriges rövhål'. Dom tar liksom allt personligt, och med en missriktad, dumpatriotisk vinkling som inte ens den mest hårdnackade hillbilly-håla i den amerikanska södern kan frammana.

På samma sätt blir det en direkt skymf när Foppa 'förfördelas', dvs när motståndarna inte snällt accepterar att Foppa åker runt och 'spelar sådär härligt fysiskt som bara en uppretad Foppa kan göra!!1', utan faktiskt spelar hårt tillbaka. Då är motståndarna 'respektlösa', 'fega' och så uppenbart undermåliga som motspelare att det är det enda dom kan göra för att hävda sig.
Om sedan Foppa surnar till (vilket han gör otroligt lätt, något som varenda elitseriespelare känner till) och börjar utdela efterslängar eller skrika på domaren är detta ett beteende som ska sättas in i sin kontext och inte bedömas på sedvanligt vis. Det är ju Foppa! Som spelar i den här skitligan som elitserien utgör! Vi ska vara tacksamma för det! Låt han avgöra vad som är okej och inte därute!

På samma sätt är den här 'Lillebror' och 'Timrå är så avundsjuka på oss'-attityden underhållande. Jag upphör aldrig att förvånas över hur otroligt fixerade och hotade dom uppenbarligen känner sig. När något går deras väg säger den modolidiska ryggmärgsreflexen: in your face, Timrå! Och när något går dom emot säger samma synapser: jaja, Timrå har i a f inget Sm-guld!
Vi må vara tikar, dom är i a f pavlovska hundar.

En sista källa till njutning är skenheligheten och hycklandet. När Timrå hade fler importer än Modo var det givetvis oerhört patetiskt, och ett stort bevis på det moraliska förfall som Timrå som klubb stod för. Var ens tre poäng mot Modo någonting värt när dom bärgades av en massa legoknektar? Näppeligen, svarade man unisont i det modolidiska lägret.
Nu är som bekant rollerna ombytta. Good ol' plantis goes finlandsfärja och norsk direktimport. Man köper hired guns i en omfattning som endast Mora kunnat matcha tidigare. Något fel i det? Givetvis inte. Den som påstår det är avundsjuk, dåligt verklighetsförankrad och allmänt dum i huvudet. Lågt att ens tro att Modo har annat än mycket goda och högst rimliga skäl till varför man gör som man gör.

Förlåt, en njutning till: Foppa, Macke, Sundström. Drömkedjan som man tjatat om i, vad är det nu....17 (!) år? Dom som skulle 'leka hem det' åt Modo. Hittills har deras inträde i laget inneburit att man ligger en (1) poäng före ett ohyggligt underpresterande Timrå. Självklart är det ändå seriens bästa kedja. Givetvis är Foppa fortfarande en världsstjärna, och - ijenklien - alldeles för bra för den här skitserien. Vore det inte för alla dumma motspelare, domare och sekreteriat så...

Tack för att ni finns, Modo. Serien vore inte densamma utan er.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-03-01
Här är det i allafall en journalist som har koll:

"Okej att Sundström släpptes in några sekunder för sent av sekretariatet, men han hade varit inne runt 20 sekunder och var fullständigt felplacerad när ­Sebastian Erixon skickade in 5–3."
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-03-01
Ang. matchen igår så kan jag säga att jag är mycket glad över att jag fick bevittna den på plats.
Matchen hade allt o fick dessutom modoiterna vansinniga.
El Maco tycker jag har beskrivit det som hände på ett bra sätt tidigare härinne.

Modo skickade som vanligt begåvningsreserven till arenan.

Modos GB i går kväll var en orgie i vällust.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-03-01
Hahl Bundy: Vi har tio de flesta av oss.

Seså. Skaka tass nu så går vi vidare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-03-01
Ambroo: Ähh dom vill vara som oss med fem fingrar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-03-01
NuMo: Ni borde väl vara rädda om de fingrar ni välsignats med...?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-03-01

Kopierar det här inlägget från forumet på modohockey.se:

"Hur kan ni sitta och gnälla och skylla på domaren när våra fyra största totalt tappat huvudet och skämt bort sig för hockey-Sverige?

Det luktade MoDo-DIF i Kempis lång väg och jag undrade om inte några klubbor skulle knäckas och en viss person köra över domaren. Hade matchen spelats i Kempis hade vi sätt en repetition av det som hände den matchen.

Jag är så otroligt besviken på domaren, men så otroligt mycket mer besviken på våra så kallade ledare i laget. När Sundström, Markus och Foppa åkt på idiot-utvisningar står Svartvadet och cross-checkar vilt mitt framför domaren. Vad är det för ledarskap?

Om jag var Hannu, Zu, Pik, etcetera skulle jag ta mitt pick och pack och dra. Varför vara med om sådan här skit?

Pinsamt, patetiskt, riktigt ynkligt av våra så kallade stjärnor och ledare som ska försöka inbilla oss att de bryr som om att ta MoDo till slutspel."

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-03-01
jens_88: hahah :D

Fast frågar du NuMo så får dom nog göra så enligt yttrandefriheten, och inte kan du anmäla dom för hets mot folk grupp heller eftersom timråklacken var mycket större än modolid klacken, svårt dilemma det här ;-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-03-01
jens_88: De ville väl bli av med det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-03-01
Blizzard: Dom var väldigt fientliga på läktaren också.. När jag stod och vinka till dom så gav dom mig fingret :(
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-03-01
jens_88: det är fantastiskt :D

Försökte också lista ut det men klarade inte av att läsa ett till inlägg av Spud så jag gav upp utan svar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-03-01
NuMo: Hur kom diskutionen om grundlagar fram?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-03-01
jens_88: Nä. Jag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-03-01
Bara jag som tycker Modo's gästbok är hysteriskt rolig just nu?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2010-03-01
actionleif: Det kanske var skelleftebor som ringde till arenan och klagade på att det dunkade för mycket i tv-sändningen...

Redigerad kommentar

Kommentera

1242023 · »