Johnny Bravo: Det är fredag och det är sent. I morgon ska jag bli full för kärlekens skull. Kärleken till Timrå IK och välsignelsen att nå ett stadie av fullständig likgiltighet inför hockeyresultat.
Johnny Bravo: T y v m! Hello, is it me you're looking for? Cause I wonder where you are and I wonder what you do are you somewhere feeling lonely or is someone loving you? Tell me how to win your heart for I haven't got a clue but let me start by saying ... I love Timrå IK...
Btw, apropå Lionel Richie då. Jag träffade grannkärringa idag då jag satt ute på bänken och klämde en bägare i all min ensamhet.
Hon lät hälsa att Lionel Richie skulle avgöra matchen i morgon, jag fatta ingenting jag men jag lät henne hållas.
Jag har nannat ungar tre ggr ikväll. Den sista rådde Olle för. Man garvade för högt tydligen o frugan blev stortokig o sa att nu fick jag lov att vara tyst o se till att ungarna somnade.
Men nu jävlar börjar MoDdRatOrerna att hoppa på mig också. Okej, jag vet att man bara får använda sig av ett nickelinicknick. Men döda mig då, eller det gamla nicket ;)
Kattgubben: Bajonett är för proffs. Jag kör hellre med en avsågad Torspo 500, träklubba, med lagom skarp spets så den ska orsaka så mycket inre skada som möjligt.
Timrå Icon: Jag brukar köra med bajonett i närstrid. I För övrigt, glöm inte att du ska komma så nära att du kan se din fiendes ögonvitor innan du avfyrar din muskötsalva.
General: Ja gör gärna det. Då kanske klubbledningen får tummen ur arslet med flytten.
För övrigt är det rätt ironiskt att du lägger en uppmaning till modolider i Timråboken, men ändå rätt logiskt då alla modolider ändå hänger i Timråboken.
Kan jag förklara lite närmare? Läs det jag skrev och dra dina egna slutsatser, eller det var ju det du gjorde och då gick det åt helvete.
Sedan undrar du vem av dig och mig som är mest historielös här inne, du reggad för inte ens en halvtime sedan, eller jag reggad för snart 5 år sedan. Eller är detta en hint att du dubbelnickar?
Montén Python: Ja de slog ju t.ex. Luleå efter världshistoriens stöld, 1-0 blev det va? Men gemene Modoit med J F K i spetsen såg naturligtvis nåt helt annat. Allt talade för ett nytt guld. Och det blev det ju också men inte för dem.
Vi får se hur det blir imorgon.