1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581149 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Modo 2011-01-22

1338427 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Modo 2011-01-22
Olle: 200-kilos skribent = KO.

Over and out!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2011-01-22
Lucasborg: Neeeej haha är trollet tillbaka igen? :) Grabben vars hela väsen andas läktarkultur och byggare bob-tandkräm. Din totala avsaknad av djupseende väcker spontan avsmak. En passande slogan för dig hade varit något i stil med: "Lev i nuet ty framtiden är ett enda stort svart hål på husumfabrikens löpandebandavdelning".
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2011-01-22
Lucasborg: Det här är den sista varningen. Just nu har jag halsat i mig en hela kosken. I dom lägena gäller det att vara vaksam för fienden, ha ögon i nacken. T o m Floppa kan hota att slå folk på käften, nykter.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2011-01-22
Johnny Rådepp: Jag låter dig tro det i din egna lilla värld, förstår om du mår dåligt idag, kan ju inte vara lätt att vara timråit i dessa dagar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2011-01-22
Kattgubben: Fan vad less jag är på det där råttgänget, fan skaffa en egen arena förfan. 2matcher mindre än oss och andra söndagen irad dom lirar för att DIF har lirat på lördagen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2011-01-22
Snart dags att sätta sig framför TV:n och se hur AIK pressar ner oss till jumboplatsen i tabellen.

Ser iofs hellre att det är SSK än AIK som gör oss sällskap i kvalserien, så det är väl skitsamma.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2011-01-22
Skriv bloggen nu Jimmy,.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2011-01-22
Lucasborg: Det var intressant att du använde just orden "rövkn*llad" och "mupp" för det precis vad du kommer att bli av en komposiklubba om vi någonsin ser dig här igen
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2011-01-22
Lucasborg: Själv så kikade jag på matchen genom min värdelösa dreambox. Jag varken såg eller hörde nån rövknullarklack, inget som kamerateamet gjorde nån uppmärksam på heller. Det är skönt att se matcherna hemma i soffan, då slipper man möta små gaylords som du och dina gelikar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2011-01-22
Det gick alltså som jag förutsedde, rövknullade både på planen och på läktaren.
Hur kändes det när vi körde växelramsor, vågen, hela hallen mm i eran EGEN hockeyarena?
Lider med eran trummis som även han erkände att han skämdes över sin egen klack, men tja, han försökte ju iaf dränka vår sång med trumslag som vanligt.

All cred till muppen längst ner i rödvit mössa som försökte agera klackledare, det gick ju bra, eller? ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2011-01-22
Kan inte släppa hur dåliga visa spelare i TIK är i match efter match. Mattias Karlsson, jag tycker f-n synd om honom som trodde på allvar att han skulle få chansen i Ottawa i NHL. Han liknar mer en snäll nallebjörn än en fysisk hockeyspelar med karaktär. Alla pratar om hans hårda skott. Jag har aldrig sett det, finns det på riktigt?

Skulle skämmas om jag var honom, tjänar uppskattningsvis närmare 200000 kr per månad. Men en back som Dahlroth utklassar ju honom i kvalité.

Bryt kontraktet. En mer underpresterande spelare har jag inte sett. Bedrövligt...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2011-01-22
Nisse: Håller med, Både ST och Dagbladets sportskribenter verkar livrädda att ge kritik till TIKs ledning i media........ den här klubbledningen skulle behöva ställas mot väggen av en kritisk mediakår men av nån anledning är dom för fega för att göra det.
Att vi supportar muttrar verkar ju inte röra klubblendningen nämnvärt i ryggen och sponsorerna sätter inte heller ner foten så lite redig kritik i media skulle förhoppningsvis bita lite.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2011-01-22
The great one: Timrå IK gör aldrig två bra matcher på raken!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2011-01-22
Hälge: Allt arbete fram till en flytt av arenan är att beteckna som "långsam död". Vad vi upplever just nu är bara en av många kritiska skeden av den här långsamma döden. Duckar vi döden denna säsong så fyller vi loppet med nya patroner och snurrar igen nästa säsong. Beslutet att vänta tre år i arenafrågan känns lite som nådastöten just nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2011-01-22
Nisse: Det jag inte begriper är att detta jävla (på ren svenska) skitspelet får fortgå. I match efter match står Perra framför microfonen och berättar vad som brister, men likt förbannat brister det i nästa match. Det som är så uppenbart före match är så främmande under match. Fatta, vi håller på att spela bort oss ur elitserien och ingen jävel (ursäkta uttrycket igen) tycks förstå hur illa det är. Alla står där som statister, nickedockor och liksom gillar läget. Finns det ingen enda människa med möjlighet att påverka med kort varsel som ser vilken skithockey laget spelar? Ingen?

Nubben kommer aldrig att vara sportchef igen, säger han. Men inget sägs att han kan vara delaktig i att Timrå snart får se sig passerad av det andra laget i regionen. Huga.
Dessutom lär snart nästa jävla (ursäkta en tredje gång för mitt språkbruk) skandal presenteras.

Jag är så sjukt less att se denna cancersvulst växa sig allt större. Sätt in åtgärder i tid så kanske det här går att rädda. Annars är det godbye.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2011-01-22
Nisse: Någon eller några andra måste bygga nästa års lag. Räkna bort Sebbe o Lander nästa säsong har vi tur så blir Lander kvar 1 år till.
Sen har du helt rätt om ST o DB.
Starka personer inom styrelsen som H Berg o Ulf Larsson bör ställa ett misstroende mot klubbledningen och agera som en styrelse bör göra när VD mfl inte presterar.
Ekonomiansvarig och sportchef får inte vara samma sak i Timrå IK!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2011-01-22

Det är fantastiskt att se våra superfinnar !

Man kan lägga till fler om man vill, det är valfritt. Tyvärr så finns det inget som tyder på att vi ska klara oss ifrån kvalserien och väl där tror jag att vi åker ur. Vi har absolut inget eget spel att falla tillbaka på när det går tungt.

Skitsport !

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2011-01-22
Timrå fy fan va vi e bra hahahahahaha

Vi har så jävla lätt å slå oss för bröstet innan varje säsong, men så här i mitten av januari sliter vi vårat hår åt hur eländigt allt e, vi har ett så jävla kass lag
bla bla bla

Man har de laget man väljer att betala för.

Timrå i våra hjärtan
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2011-01-22
Har för en gångs skull sett matchen Live idag och kan konstatera följande.

- Matt Murley slog väl ungefär 15 passningar denna match varav 14 gick till en Modo spelare, alla var nån flipp eller passa bakom ryggen passning, som jag sa tidigare, Murley är överskattad och rent utav dålig.

- Jokela, Styf, Karlsson. Tre smällkarrameller som är ruggigt dålig på skridskorna och med klubban, hamnar i tidsnöd och slänger iväg passningar hela tiden. Som om det inte vore nog så har de förmodligen bäst betalt av alla backar.

I övrigt finns det bara en grej som hela tiden blir utmärkande. Man försöker hela tiden slå en till passning, och en till och avsluta med att slå ännu en snygg liten macka bakom ryggen. Varje gång tog Modo pucken och kontrade.

Vi har inte heller någon sniper som kan avsluta vid dom där "fina passningarna" Lundmark ser mer o mer ut som en kopia av Hirschovits. Inte särskilt snabb på rören. Får inte till några vassa avslut utan letar hellre en fin passning som går fel för att sedan glida hem vid kontringen.

Sätt in Leif Boork och Pavel Brendl så kan vi klara kvalserien iallafall.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2011-01-22
Efter detta så längtar jag faktiskt till att JJimmy H. skall skriva sin blogg. Det skall bli oerhört intressant att se om han tar upp någon kritik mot klubbens ledande personer i det läge vi faktiskt befinner oss i. Kom ihåg att det är nu det börjas bygga på nästa års lag och de två som ytterst är ansvariga är Linkan och T J, kritik mot dessa har ingen verkan i juni månad. Det är nu som det skall ske, Linkan måste til att börja med lämna för att en ny person skall få möjlighet att sätta sin egen prägel på laget. Det är T J:s arbetsuppgift att entlediga Linkan, sedan är det styrelsen sak att entlediga T J, men det kan vänta till serien är klar. Sist men inte minst, varför är både ST och Dagbladet så in i norden menlösa mot att kritiskt fylla sportsidorna med det som händer inom klubben ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2011-01-22
Per HApps: Jag sviker inte mina värderingar men du vet ju min adress och mitt nummer.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2011-01-22
JohnnyKnoxville:


Pitkimäki gör aldrig två bra matcher på raken, det är ett av problemen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2011-01-22


Nu  skiter jag i detta, vill ni ha kontakt med mig hänvisar jag till Facebook. det gäller även dig Ambroo.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2011-01-22
nu kan vi lämna wo resten av matcherna och vila upp oss till Kvalserien. Tack å hej.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2011-01-22
JohnnyKnoxville: Ja men har man varit med här inne så vet man vart jag vill komma.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2011-01-22
Ambroo: Det målet får Pitkimäki ta på sig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2011-01-22
Johnny Rådepp: Lander borde ha C på sin matchtröja.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2011-01-22
Laken: Lander var kung på banan idag, han bär laget på sina axlar pojkstackarn.

Jokela är en katastrof, precis som det flesta andra finnarna är..

Jag undrar jag om inte Boorken skulle lyckas bättre med det här laget. Att se Perra i en kvalserie måste bara vara helt uteslutet.

Det är nog bara att inrikta sig på en jävulsk jobbig kvalserie, det känns inte bra det här.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2011-01-22
AndersN: Popovic vore perfekt.. nu verkar han dessvärre stanna i SSK.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2011-01-22
In med en tränare i båset med lite jävlaranamma,spelarna ska inte glida runt som kärringar ostraffat utan dom ska riskera att bli hockey invalider om dom inte ger järnet.
Andre tränare från boxningsvärlden eller så kanske?

Kvalserie är chanslöst för timrå då det blir aik hockey där.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2011-01-22
Laken: Feten då?

Han lyckades ju åtminstone måla idag...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2011-01-22
Kattgubben: Haha dessutom jävligt illasittande också!!!!! Fan om AIS blir klara för kvalserien och få stå i Timråtröja i Sunk-Gränbyhallen och få se nr11 Johan Berggren i AIS jaga livet ur Sonntag eller Styf......åh det blir ingen rolig syn det heller, de kommer aldrig fatta vad som hände. Låt mig slippa den förnedringen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2011-01-22
Johnny Rådepp:

Spelarbetyg:

+ - Anton Lander
----- - Mikko Jokela
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2011-01-22
Ambroo: Nu måste det hända saker här om vi ska reda ut en kvalserie framgenom. Perra ska bort, fort som faan måste karljäveln försvinna från klubben. Hirso ska inte spela en enda match till utan ska bänkas till varje pris. Pikken var ju blekare än det röda anuset på en schimpans.

Annars så kan jag väl inte säga att jag är direkt förvånad över resultatet, vi ser ju ut som ett gäng med blöta hundar i allt vad vi förtar oss.

Hur länge har vi tålamod med Loundmarck? Han verkar få det svårt på stor rink, han har inte riktigt skridskoåkningen som krävs för att hänga med i svängarna. Frågan är om han blir så mycket bättre än så här i den här omgivningen?

Nu väntar vi bara på att sLaken ska sätta sina spelarbetyg också, Hirso och Pikken godkänd eller?

Är Perras obefintliga coachande godkänt eller?

Fyfaan, MoDo lekte med oss, de var klasser bättre och vi var egentligen inte ens nära att hota på allvar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2011-01-22
Helt över i en kvalserie med mes perra i båset tack Linkan din jävla idiot du lyckades föra Timrå ur eliten. Grattis Challe visste att du skulle sätta inavlen på plats som gapa om tränarbyte med pisstruppen du fick jobba med i tre år.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2011-01-22
ÖstrandsNisse: Håller inte alls med om att vi blir överkörda. Tycker bara att det är modos legoknektar som öht skapar tryck och konstruktiva avslut. Vi hade varit med i den här matchen om Pitkämäki inte hade stått. Hur Perra kunde missa att killen är stelare än en fiskpinne, det förstår jag inte. En av dom tydligaste coachmissarna jag sett i år.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2011-01-22
Kan inte släppa Boorks krönika för någon vecka sedan. Perra han skrattade så gott i ST-TV men allt som Borrk skriver stämmer ju. Karlfan kan ju inte coacha.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2011-01-22
MB: Näe, vi får nog räkna med att bli nollade av LAKERS.. usch... jag ser verkligen inte fram emot att se Niclas Jihde åka runt i skridskor och kostym och intervjua våra superstjärnor på Viasat Hockey
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2011-01-22
Ambroo: Ja, vi borde faktiskt sitta och skämmas.. Vilka är VI att döma, liksom?




*oh the irony*
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2011-01-22
Kattgubben: Vi som är betalande supportrar ska inte lägga oss i det vi inte vet nåt om. Vi ska enbart hålla käften och sitta bredvid medans de som kan sköter sitt jobb.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2011-01-22
Smokey: definitionen av björntjänst...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2011-01-22
Ja, känner mig lite trött på hockey överhuvudtaget nu...tror jag måste släppa detta och fokusera lite mer på andra saker i mitt liv o lite mindre på hockeyn...

....tänk vad mycket tid jag kommer att få över, kanske t.o.m hinner renovera badrummet eller nåt.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2011-01-22
MB: Ja, att man släppte AE och Robin Lindqvist är för mig en gåta.. men vi låg väl trea just då, eller hur var det?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2011-01-22
MB: Vi får i alla fall tacka AE för att han rekomenderade Lundberg innan han drog.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2011-01-22
Kattgubben: En sak är säker, våra backar kommer inte ha en chans mot Savianos femma i Växsjö när de drar på.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2011-01-22
mikenomad:Jag fattar inte hur du ens kan komentera Laken han är ju spel dum. Och Linkan & Tj handlar det nu enbart och politik. Dvs att tjäna 5 mille men det kommer att vara 3 mille när detta år är slut ink en försäljning av sebbe och sedan skyller man på tränarna och Linkan när vi åker ur. Det är Tj plan. Nu är det politik och rädda sitt eget skinn som gäller. Och det kommer Tj att lyckas med. Ps linkan litar på Tj och hur kan man vara så dum.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2011-01-22
hoppas ALLA stannar hemma nästa hemma match
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2011-01-22
McFire: Det tog lite längre än vad jag trodde ändå, stort! Gör mig en tjänst nu och håll dig borta.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2011-01-22
bisterfinnen:Utan att vara en laallare så tror jag som du, vi kommer inte att behöva kvala. Men ikväll är det en klen tröst...lika klen som att det tydligen var "bra stämning" i hallen...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2011-01-22
Vilken jubelidiot som släppte AE och han hamnade i Modo, en spelare som Timrå verkligen behövde på alla former, spelande back, pådrivare mm, mm. Såg man inte det och inte fixade, för han hade spelat här med de rätta pengarna måste man kliva av, nä fan vi har inte råd, men vi höll istället på att förhandla med Sonnie hela jävla säsongen med allt det bestod av, dålig koll på andra spelare mm och vad blev det av det, inte ett jävla skit!!!!!!

Nu får de fan agera på något jävla sätt, huvuden måste rulla i den förbannat arroganta ledningen, det är ju för fan inte klokt. Vad i helvete säger TJ nu om sin jävla tre årsplan med SM-final, man kan ju lungt säga att de är ute och cyklar, man ser inget som helst hockeykunnande. Lyfter på hatten för Modo som agerat kraftigt och vänt skutan, tar en hockeykunnigt folk och vad händer, tokvänt och är grymt bra, fan vi var helt jävla chanslösa!!!
Kommentera

1338427 · »