1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581402 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Modo 2012-11-03

« · 1532230 Till forumet


Timrå IK - Modo 2012-11-03

Dags för match mot länsrivalerna. Brynäs vände negativ svit mot TIK i går. Nu kommer Modo med flera förlustmatcher i bagaget. Hur går det då?

Fyll Arenan!

http://www.timraik.se/artikel/30158/

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03

John K: Viktig match! Nu har vi lirat halvhyggligt och tagit poäng ett tag. En seger mot Modo och vi går in i landslagsuppehållet med luft ner till kvalserien, vittring på slutspelsstrecket och dessutom med Modo neddragen i streckstriden på allvar. Nolll poäng vore desto tyngre.

Modo har ju sunkat till sig ordentligt efter sin långa segersvit och toppkänning för några veckor sen. Jag får extra tröst i min uppfattning att de har en dålig tränare och svaga målvakter. Med Steen eventuellt borta trubbas deras vassaste spets av.

Jocke lär väl stå? Det kan gå.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03

Steenläänkeen kanske passar bättre i matchtråden.

Kommentera


Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Blizzard: Ja det vore ju grymt skoj! Då kanske Zäta kommer till Timrå också.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
MODOJohan: hur fan skulle de gå till . Han har ju kontrakt med zuuug
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
superfalle: Ja...nu är ju kontrakt till för att brytas....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
superfalle: Ja just de ja, det hade jag komiskt nog förträngt...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
MODOJohan: För mig är han luft, vem då? Jag kommer ej ihåg hans namn. Den jag älskade har lämnat mig, svikit mitt hjärta. Jag nämner ej hans namn förrän han kommer åter.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Lemmy: Joo, det är tråkigt för ES, samt för Timrå. Men du medger att det inte vore helt jäkla fel att ha en ledare och superstjärna som Zäta i Timrå?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03

superfalle: dessa kontrakt kan ju vara lite...konstiga, se på bäckis tex.

18 oktober
" Ja, det är samma sak med Nicklas som med (Henrik) Zetterberg (Zug). Han spelar med Dynamo så länge det inte blir spel i NHL"

http://www.aftonblade...4.ab 

24 oktober
"Jag har skrivit på ett tills vidare-kontrakt där allt är möjligt. Så, ja, jag kan komma hem och spela för Brynäs om NHL skulle ställas in helt."

 http://gd.se/sport/br...for-brynas

****

Bara hoppas något sådant finns i Zätas och det blir ju mer stärkt av vad Nollan sa direkt efter att Zäta blev klar för Zug

"Det är bra att han håller i gång, sen får vi se vad som händer efter nyår. "

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
MODOJohan: Det skulle vara förträffligt om man så säger. Men vem sa du att vi pratade om?  :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Blizzard: Man kan ju hoppas att han sätter sig på tvären a la Hirso eller Vampola om det inte finns någon klausul. 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
KORITFW: Ja det låter som Z:a det. Upprorsmakaren, kontraktsbrytaren...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Gaaaaaaah!

Fyfan vad taggad jag är. Sitter på tåget påväg till Sundsvall för lite förfest innan matchen. Ett bra tag sen jag kände mig så taggad och hoppfull inför ett derby.

Nu jävlar sjunger vi i 60 minuter oavsett resultatet på tavlan. Det år VÅR hemmaborg. Det är VI som ska bestämma. Vi ska inte stå med öppna armar och släppa in modoliderna i hallen. Nu jävlar ger vi allt för våra krigare ute på isen. Ska vi kunna kräva att dom sliter som djur ska vi fan slita som djur på läktaren också.

Ikväll är det dags att slå tillbaka.


En gammal goding: VEM ÄR DET SOM STÅR KVAR?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
nectis: jag önskar att MoDos- klack har ränsat i sin led med att bort avskummet,, man orker inte höra på all skit,,och att vi sjunger högre så att dom inte hörs !!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Nybbe: Det tvivlar jag på. Det är svårt att peka ut enskilda personer.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
nectis: lösningen skulle vara att klackarna inte skulle stå  på samma sida men det går inte att genomföra,,då skulle det inte gå att peka finger och utmana med gester hela tiden .
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Fortfarande några biljetter kvar:
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Hälge: "några"? det där är ju skandal! vi ska vara glada att det är så mycket modosupportrar annars hade vi fan inte sprängt 5000!

det har typ sjunkigt 100 sittplatser sen som la upp förra biljettuppdateringen då. 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Blizzard: Ja, så är det. Tyvärr så har TIK svårt att locka folk och det krävs nog fler segrar på hemmaplan för att ändra på det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Blizzard: Publiken har ju överlag sjunkit katastrofalt i ES och vi tillhör de värst drabbade. Snittet förra säsongen var väl ca 4300? Att då ha tre hemmamatcher på en vecka är ju närmast en dolkstöt mot ekonomin.

Med tanke på att de två efterföljande matcherna var mot Brynäs och Modo får man väl tycka att 4500 mot tråk-fule var en skänk, över snittet ju. Det går inte att relatera till dåtid, när snittet var typ 5500, utan man måste vara realist och rätta sig efter rådande förutsättningar. Allt som allt gavs vi så optimala förutsättningar det var möjligt att få inför denna hemmamatch-orgien.

Ett lag som presterade lite gav hyfsat med folk mot Luleå och därefter två publikmatcher. 4700 senast är en besvikelse men ingen katastrof och idag pekar det mesta på närmare fullsatt, åtminstone ca 5800-5900 pers.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
mikenomad: 4523 snitta vi :) förstår dock vad du menar, men de senaste åren har faktiskt modo låtit mer än timrå här i EOn det är dom som höjer snittet i derbyna nu, vi timråiter är fan nästan lik många som vanligt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Nybbe: "lösningen skulle vara att klackarna inte skulle stå på samma sida men det går inte att genomföra,,då skulle det inte gå att peka finger och utmana med gester hela tiden ." Håller med. Både Fjällräven och Eon borde fixa till det som i Skellefteå. Grymt bra ställe att vara bortaklack i.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
mikenomad: AIK hade sämsta publiksiffran över en match förra säsongen (av alla 330 grundseriematcher) den var på 3337. iår "leder" dom igen med ynka 3312.

Rögle ligger 2, 4, 5, 6 på den top 10 listan. 

DET är kasst! 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
mikenomad: Ja GRATTIS dårå till em seger! Ni behöver ju bara göra 1 mål, så ere klart! Er lättaste seger på länge.  Jaja, vi kommer väl igen , eller nåt. Nån gång.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
bj21: ShelLeftYou's hall grym?? Njaaa, om man gillar att likt boskap fösas ihop i en egen liten fålla, o hållas där i 3 perioder  så - jag gillar INTE att bli instängd som klack! Men just det diametrala med klackarna är väl OK.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
zigge: 1 mål kan vara nog så svårt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
zigge: Jinx jillejinxjinx..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
mikenomad: Nu jävlar slår vi yxan i båten och ror som fan...i dag mördar vi ihjäl dom .
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Sittplats slut. 383 stå kvar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03

KROSSA MODO!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
mikenomad: När börjar matchen?
Jag ser ut som Teneriffas enda Timråit nu;
Illröd fram och vit rygg. Skitsnyggt dagen till ära haha!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Timrå Icon: 16.00
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Timrå Icon: skönt att vara på plats! Modopatrasket skämmer som vanligt ut sig med rasistiska ramsor, vilken skam för hela supportersverige.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
MoDo leder ju supporter-matchen trots att de är mindre än hälften så många som Tikarna på stå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Nu kör vi!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
The great one: Gratismål är gott!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Jag måste säga att vi öppnat starkt.

Löjligt av Modo att ta vår bortatröja rakt av. "Va, två Timrå?" sa femåringen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
El Maco: Det finns en skillnad på dom. Deras är fula. 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
El Maco: Jag tycker det ser ut som att det är Södertälje som är på besök.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Olle: Pissa på dem!!
Jag tar en g&t till här jag
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Kan vi inte hoppa över period två?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Hälge: Precis, har vi kryss inför sista eller max ett mål upp får vi vara nöjda.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Olle: rasistiska ramsor? Typ som
"tattare" då eller? Isf är det inte pinsamt
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Första matchen som de öppnat upp balkongen, kul att se folk även där.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Det var en bra 1:a period av timrå nu vill jag ha en ännu bättre 2:a tack...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Borde stått 4-0 till TIK nu... Oroande att Modo bara är ett slumpmål ifrån kvittering när vi är så överlägsna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03

O där kom första och andra skotten mot Lundström i andra perioden efter 15 min. 

Bra gjort av NHL-laget M0d0.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
HELL YEAH!! Rättvisa!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03

haggen: JJJJJJAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!

Vi äger!

Kommentera

« · 1532230