1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577968 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Modo 2012-11-03

1533176 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
nectis: Ja precis. Kom på jag också att det troligen var så.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Timrå Icon: Jag antar att han har bilder på olika modosupportrar alternativt bild på klacken. Sedan får hans bror peka ut ifall han ser någon som var med och misshandla honom. 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
MrMorris: Usch hemskt! Hoppas han klarar sig utan fysiska och psykiska men.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03

Andersson:

Precis, det är det som retar mig mest. Inte okej men betydligt mer okej om dom varit två gäng som ville göra upp.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Timrå Isstadion: vad har flashback med något att göra?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Andersson: Om dom var 4 mot 5, så är det inte mer än rättvist att dom åker på manskap emot 15-20 mot 4-5. Kan inte föräldrarna eller ordningsmakten mäkta att ta hand om dessa oönskade ja då vette fan
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Blizzard: stenhård snubbe , makalöst att han kan gå lös med en djävla sammhälls tjänst .
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Timrå Isstadion: det är uppehåll och händelsen begicks under/efter matchen Timrå-Modo, ganska så enkelt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
yngwie: ja egentligen . Att dom var  4 eller 5 mot 1 är ju bedrövligt också
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03

Andersson:

Resten av säsongen? Resten av livet.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Hoppsan, har jag hittat till Flashback?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Dream Team: Ja det är helt otroligt sjukt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Andersson: inte få gå på hockey? Dom borde inte få vistas på gator och torg som normala människor får.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Blizzard: Ska man köpa ny bil så är det absolut en fördel att ta med sig en bra försvarsadvokat. Halva priset i rabatt bara man kliver in i affären.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Mäster T: Vi lever ju i ett sjukt samhälle med helt sjuka värderingar när ekonomiska brott ofta ger hårdare straff än för våldsbrott. Det spelar ingen roll om brottet är av lindrigare art, ger man sig på en ofta försvarslös människa så måste ju straffets grad åtminstone verka avskräckande. 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03

MODOJohan:

Dom som gjorde detta bör iaf inte få gå mer på hockey resten av säsongen , om man nu lyckas ta reda på vilka det var .

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Såna här misshandlare skulle man ta o dunka upp...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Olle: här har vi ju en ganska bra måttstock, sådär ser det ut i dag. Denna man är även mycket äldre än 21år (under 21 ger rabatt) endå får han bara 120timmar samhäll och villkorligt. cigarett och slag i huvudet.

Edit: hittade en till 120 timmar här med, tjejen tog tillbaka men tingrätten trodde inte på det och dömde honom endå www.corren.se/ostergotland/kinda/brande-hustrun-med-cigarett-5226148-artikel.aspx 

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Blizzard: Och det blir ganska svårt att bevisa något utan faktiska gärningsmän. Har man inom Polisen inga skäligen misstänkta personer för detta brott så är eftersöksområdet ganska stort, med fåtal vittnen så tror jag inte att brott är lätt att påvisa. Men jag hoppas man finner idioterna och att dessa enbart är idioter, och inte Modoiter.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Olle: som sagt om dom är under 21 och ostraffade ska det mkt till för fängelse i sverige. spark i huvudet kan dom snacka bort med att han ramlade när dom puttade honom, för att prata bort ciggen får dom antagligen tänka utanför boxen, men man ska nog inte hoppas på fängelse då blir ni besvikna. OM det ens går till åtal, dom har tabbat sig förut vårat system.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Blizzard: vet inte det jag. Att sparka någon i huvudet och bränna offret med cigaretter kan nog absolut leda till fängelsestraff.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Epost: Nej dom greps inte av polisen, och ska prata med min lillebror när hans hjärnskakning är över så kanske han kan peka ut killarna på några bilder jag har. Och ja helt oprovocerat..

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
KORITFW: japp och deras inkomster är nog inte så höga när dom beter sig sådär så en 30 à 50 i dagsböter kanske.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Blizzard: 1 timmes samtal med socialen vardera tror jag!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Epost: är dom ostraffade och under 21 så får dom antagligen samhällstjänst, dagsböter och kanske skyddstillsyn på sin höjd.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
MrMorris: Hoppas att gärningsmännen greps av polisen? Skulle kunna ge fängelsestraff. Som jag förstår det var angreppet helt oprovocerad?

Och så fantastiskt onödigt! Jag blev riktigt ilsk av händelsen, kan bara beklaga.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
MrMorris: Vet man vilka idioterna är? Fängelse o ett antal års avstängning från hockey är på sin plats.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03

Timrå Icon: LEDSEN FÖR SENT SVAR!

det är väl skapligt, ont i revbenen och lite smått svullen under ögat.
Sen har han 2 blåsor på kinden, och 2 över ögonbrynet, känner av lite huvudvärk i huvudet.
dom slog till han så han svimmade av och har lite ont i huvudet pga det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
El Maco: Ja en uteslutning känns uteslutet.
Däremot ett tvingat kvalspel eller utesluten från slutspelet skulle smaka fågel.
Men vad hade man väntat sig. Jag skulle inte ens köpa en bil av en som heter Trollsås.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03

maskot: Jag är medveten om problemet med Modos och Frölundas val att förstärka sina trupper och att övriga föreningar avstått. Jag har ältat frågan tills jag tröttnat på den på Modos hockeysnack.

Dock är Wennerholm specifikt en svamlare som gärna dramatiserar och halvljuger. Låter som rena spekulationer.

I sakfrågan så hoppas jag att hockeyligan håller ihop. Visst, det skulle givetvis vara underhållande om Modo hamnar i problem och tappar tevepengar och reklamintäkter. Men för elitserien vore det bäst om lagen håller ihop. Tycker en uteslutning är för hårt straff. Känns inte heller förenligt med konkurrensverkets uttalande.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03

superfalle:

Kvällspressen är aldrig säkra källor sant sant. Men man skall ha i åtanke att andra klubbar tackade nej till att förhandla med spelare pga av denna överenskommelse. exempelvis ville Erik Gustafsson inget hellre än att lira med tik om det blev lockout men nubben i Augusti/sep var tvungen att tacka Nej pga av denna. Nu kan jag inte detaljer hur kontrakt skrivs men enligt de som känner honom var detta okej då för Philly.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03

maskot: Wennerholm är aldrig en trovärdig källa.

Jag tror att övriga klubbar ger Frölunda och Modo en näsbränna på lämpligt sätt men det är viktigare att hålla ihop och jobba framåt än att hämnas och straffa i längden.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
maskot: självklart . De går väl knappast driva en verksamhet med någon som bryter överenskommelser .
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03

Timrå Icon:

Ingen som reflekterat över detta ?

Saxat från AB igår Wnnerholms blogg "

Det ryktas om att Hockeyligan ska ombildas i ett nytt bolag, där Modo och Frölunda ska uteslutas från gemenskapen.

Jag säger inte att det är så. Men jag säger att ryktena går om kraftiga repressalier mot de klubbar som brutit den ”överenskommelse” som Konkurrensverket förklarat som olaglig".

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
mikenomad: Ja MoDo har så pass mycket spets att de är ett slutspelslag.
Dessutom lär de förstärka under uppehållet.
Om inte de avvaktar nhl-säsongens inställande.

30°C varmt idag. Bölrjade dagen med San Miguel och toast.
Men det är som farsan sa; passa på. Det är bara där den är god
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Maskerad var det ja....
Rånarluvor hit, rånarluvor dit.... Halloween bland yngre verkar fortfarande vara en cool grej.
Om jag inte missminnner mig spökade Timrå IK ut sig oxå på känd lokal i Sundsvall för x antal år sedan. Att maskera sig på stan känns minst lika fel i sådana fall. Inte minst om kvällarna. Nu är det ett år till nästa Halloween-föreställning....såatte...

Burka då? Är det ok, eller är det oxå ett tak för hockeyn?

Jag hoppas de där grabbarna som misshandlade grabben blir avstängd säsongen ut, till att börja med. Det där är fruktansvärt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03

bj21, mikenomad och hubbenorlen:

Visst kan ni ha rätt i att det egentligen inte skiljer så mycket rent fysiskt, att Modo är en svacka och att det kan vara en fråga om självförtroende.

Men faktum är att Timrå-spelarna är bättre tränade (rent fysiskt) än på mååånga år. För det spel man visar upp är oerhört tufft att hålla match efter match. En "trampa-trampa" hockey som kräver en grym grundfysik helt enkelt. Se bara på en sån som Hagos (bespottad ifjol) som i år är urstark i varje närkamp, som trampar hela tiden och backcheckar.

Att Modo skulle ha samma grundfys tvivlar jag på efter att sett matchen i lördags och några andra av deras fighter. I närkampspelet fanns det inte mycket kraft och Timrå åkte skridskor betydligt mer än motståndarna (och det trots att man spelat en sådan hockey hela säsongen!).

Självklart har självförtroendet fått sig en törn när man endast vunnit 1 av 8 matcher och inte gjort mål på 3 matcher, men jobba stenhårt bör man kunna ändå. Och i ett länsderby utklassas rent fysiskt i den sista matchen innan uppehåll - känns onekligen inte bra. Fysiken? Ja, det tror jag i a f...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Angående Modos "huliganer" som kommit fram. Är dom ens modoiter egentligen?

Flera av mina polare fick förfrågan om att gå en "box" mot dom. Majoriteten av dessa spolingar pratade göteborska. Nu säger jag inte att man inte kan prata göteborska och samtidigt hålla på modo. Undrar bara hur så många kan vara göteborgare, hålla på modo, och antagligen bo i övik? Är det möjligtvis några skolungdomar som supportar Modo i brist på annat och enbart för att leta bråk och gå "boxar" mot folk?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Thornet:Fast inför just den här säsongen så tror jag även importerna i MoDo varit med på hela resan! Tror inte det skiljer så mycket i fysik faktiskt. Det handlar nog mest om självförtroende just nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Thornet: Det kan säkert ligga nåt i det du skriver om Modo. Sen ska vi ju komma ihåg att Modo gick som tåget och ledde serien för ett tag sedan. Och att de faktiskt ff ligger 3 p före oss, och då tycker de flesta av oss ändå att vi gjort en toppensäsong so far. Visst, skillnad på förväntningar iofs men ändå. Det kan vara så "enkelt" att Modo har en rejäl svacka
f.n.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Thornet: Jag är böjd att hålla med. Det är en stor skillnad årets Timrå IK, jämfört med fjolårets. Om man ska ha importer så ska dom vara med och träna från början. För det spelar ingen roll hur motiverad du är. Du kommer aldrig att träna lika bra på egen hand.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
KORITFW: det var väl en supporter i början på 09, tror jag....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03

För att återgå en aning till derbymatchen. Slår mig, när jag efter matchen kom hem och direkt såg reprisen, och fick höra intervjun med Ulf Samuelsson. Han sa svarade på Boorken och Wikegårds tuffa frågor. På frågan om alla spelare verkligen ger 100% i varje byte, svarade Uffe att det gjorde de verkligen och att vi inte såg hur slut de var när de kommer för byte.

Ställer mig frågande till hur vältränade många av Modo-spelarna är egentligen? Min uppfattning är att Timrå hade en mycket bättre fysik än motståndarna. Man vann de allra flesta närkamper efter sargerna och man åkte ta mig faan dubbelt så mycket skridsko.

Kanske är det helt enkelt så att alla importer som Modo har i sin trupp påverkar, på så sätt att många av dem får sköta sin sommarträning på egen hand. Och därigenom inte har samma grundträning som Timrås lag. Måste därför kännas hopplöst när man går in i en träningsvecka utan matcher och då försvinner många av Modos spelare till olika landslagsuppdrag...istället för att försöka träna sig ikapp en aning. Om det är så att de inte är lika grundtränade - ja, då kommer det att bli en låååång säsong för detta Modo-lag....

Det känns lite som det kändes i Timrå förra säsongen, spelarna var inte tillräckligt grundtränade.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Olle: Jag kommer inte ta med mina barn på sport i Stockholm på en så kallad högriskmatch på den här sidan tonåren.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Aaaah, maskeradresan till Södertälje 1999... Så många vackra mäniskor...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03

Blizzard: Derbyna kanske blir fullsatta ändå eftersom det är populära matcher att se, däremot kanske man inte kommer tillbaka nästa match mot Rögle eller AIK.

Annars såg du väl ifjol i derbyt mellan AIK och DIF då barnfamiljerna fick fly från läktaren? Sen tycker jag väl inte att ordet "bojkott" är rätt i sammanhanget, man väljer nog inte bort såna matcher av princip utan snarare för att det finns bättre evenemag att ta med ungarna på.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Missminner jag mig om jag sett DIF supportrar klädda som KKK medlemmar på bortastå i e.on? på tal om..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03

Kostiainen: Det är ju inte själva motivet på masken som spelar roll, det är faktumet ATT man maskerar sig.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Olle: så länge det är fullt på en AIK-DIF match och fullt på andra fotbollsderbyn där det går hett till så tar det nog ett bra tag innan barnfamiljer bojkottar sin sittplats för att några skitungar har mask på sig i klacken. 

Visst ska man inte maskera sig, för det finns INGEN anledning till det förutom att man inte vill avslöja sin identitet efter man gjort något jävligt korkat, så folk som har mask har ju alltid något i tankarna, det ska bort. 

men att derbyna skulle bli glesa tror jag inte på, då har nog det sportsliga större påverkan.

 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03

Olle: Ursäkta men vill bara flika in angående rånarluvan.

 

Vi hade en 3 åring med oss som sa att han såg ut som en "hattifnatt" i mumintrollen.

 

Skrämmer? Nää, inte direkt.

Redigerad kommentar

Kommentera

1533176 · »