1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601193 inlägg · 6212 ämnen

Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04
Modano: Du måste vara retarded.

Du har inte skrivit nåt positivt el ens varit härinne när vi vann 2 segrar.
Men när det gäller att spy skit är du nog den okrönte kungen.

Olle: Ja, du ligger nog ganska nära sanningen där. Klart man ska trycka på motståndarens svagaste punkt, detta oavsett om man är ett komplett eller bara ett halvdant lag. Våra backar får svår beslutsnoja när de blir satta under press och tar till synes random beslut. Har man inte tid att tänka så gäller det att KISS = Keep It Simple Stupid, och det tror jag nog att Perra har kommunicerat till gubbarna också. Sen att det inte efterlevs är ju smärtsamt uppenbart.

Vi kan inte hålla på och skönlira oss ur press som nåt jäkla Barcelona.

Olle:

Just snyggt. Här kommer jag och tar barnsliga MoDoiter i nackskinnet och vad är resultatet? Timrå-bokens hustroll börjar härja fritt istället! Beklagligt.

Seså, ni har ändå vunnit två av de tre senaste matcherna. Det hade kunnat vara så mycket värre.

Andersson: Jag har läst den. Fortfarande lika upprörd?

Olle: Jag förstår bara inte backsidan. 4 etablerade spelare ut, 1 in?

Lugna ner er nu och läs Jimmys sammanfattning istället.

Olle: Pissa på dig som jonte sa !

Kattgubben: Luleå är ju ett mycket mer komplett lag än vad modo är. Jag tycker att det är en kombination av att timråspelarna inte håller sig till spelplanen samtidigt som modo trycker stenhårt på den mest tydliga svaghet vi har, det gjorde luleå bara halvhjärtat.

Tråkigt att modo får pressa våra svaga backar högt samtidigt som vi inte utnyttjar deras tröga motsvarighet. Jag tror aldrig jag sett ett lag tappa så mycket puck som timrå gjorde utan att spendera en massa tid i utvisningsbåset.

Edit: Men vi HAR ju problem med bottenlag. Så är det ju bara numera. Det är lika klart som att vi alltid ska ha en skadelista som är längre än kolans inköpslista när han går på ICA.

Redigerad kommentar

Modano: "ta din spruta i armen"? Är det ditt sätt att kalla någon för "pundare"? Alltså från vilket språk använder du google translate för att formulera svenska meningar? Gå och lägg dig.

Olle: Jag försöker släta ut topparna och dalarna inför mig själv för att inte förlora besinningen helt. Jag kan fortfarande inte riktigt förstå hur inställningen kan brista så mycket som den faktiskt gör ikväll... Har grabbarna mjölksyra kvar sen Luleå-matchen som inte försvunnit ut från systemet eller vad sjutton är det frågan om? Visst, vi har vunnit två raka och nu förlorar vi en match, men sättet vi förlorar detta derby är inte vackert.

Kanske vi borde ha spelat ännu mer raggarhockey ikväll. Det är ju trots allt MoDo vi möter.. är grabbarna medvetna om prestigen i detta möte? Det såg inte ut så på isen iaf.

Nä, nu fortsätter vi att vinna 2/3 av matcherna, eller nåt...

Olle: Du beter dig som ett inavel så dig tar jag som en PAJAS som bara tycker allt är bra, Ta din spruta i armen o lägg ner.

Olle: Han är ju inte här annars. Klart som fan att folk behöver spy ut sitt missnöje nånstans.

Modano: byt medicin för fan, det här funkar inte. Finns det någon kritik du slänger ur dig som INTE är helt random? Har du ett lottohjul hemma med alla spelarnas namn på som du snurrar efter varje torsk? Lugna ner dig lite, tjockhuvve ditt kommer att explodera långt i förtid om du fortsätter som du går på. Tänk på hälsan.

Olle: Ni som är så jävla dum och inte fattar att laget spelar kvalserie och är nöjd med allt kan dra åt helvete. Krama linkan pussa mes perra kyss T johanssson VAKNA !

fredriko74: Kul och se om jimmy fjantar på med betygen som en mes från norrland eller om han öppnar käften.

sargad: Man ska egentligen ha pengarna tillbaka en sån här kväll!
Att man inte är mer på tårna på hemmaplan i ett sånt här viktigt derby är tamefan TJÄNSTEFEL!!!
Redan från början förstod man vart det hela skulle gå. MoDo var inte bara etta på puckarna, man var TVÅA, TREA OCH FYRA DESSUTOM.
Skandalöst uppträdande! Full förståelse om det på nästa hemmamatch blir lika lite folk som mot Linköping.
Och inte faan blir det nåt bättre när man ser Perra stå och inte verkar göra ett dugg när det ser ut som det gör.
NU FÅR DET FAAN VARA NOG ETT TAG! NU SKITER JAG I DETTA!

Modano: Förstår att du är besviken, det är du inte ensam om. Men jag tycker ändå att det verkar som att du mår bättre när laget förlorar och du får vara förbannad än vad du gör när vi vinner.

Det förstår jag mig faktiskt inte på.

Modano: Så talar bara en äkta medgångssupporter

Jag blir rejält nervös på den ojämna lägsta nivå laget visar upp för tillfället!

Var så nöjd och glad med insatsen i lördags mot Luleå, stabilt spel över hela banan, där vi också sedermera vann full rättvist med komfortabla 4-1.

Denna karamell har jag sugit på fram tills ikväll, och hade förhoppningar att man kanske kunde visa upp ett lika homogent och stabilt spel igen. Visst misstag, felpassningar förekommer varje match, men liksom den gnistan addrealinet jag såg i lördags var tot putsväck ikväll. Min fråga är: Ska vi vara ett jojolag över hela säsongen där vinster med stabilitet från back och framåt avlöser likt ikväll uddlöst, fantasilöst spel?

Modo vinner så ruskigt rättvist ikväll!! Elakt jobbigt att erkänna men så är fallet!!

Kom igen nu Timrå, hitta en melodi som passar er, men ribban måste höjas flera snäpp på just stabiliteten i truppen. Vi måste bli jobbigare att vinna emot, inga huvuden får hänga vid ett 2-4 underläge!

Forza Timrå in med ballen, in med pucken!!!

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Olle: Japp har man en sopa till sportchef som blåste bort 9-10 millar på skit värvningar och dåren får vara kvar säger allt. Men nu har jag fåt nog kommer ALDRIG ATT BETRÄDA Eon SÅ LÄNGE PAJASEN ÄR KVAR ALDRIG . CHALLE alla gånger än dessa sega mes i båset fy fan. Men vi har ju tant hagos fröken alexandra och NHL backar piss Linkan.

BlackBay: Du får det att låta som att vi faktiskt har alternativ just nu. Du missar dock att det är tack vare att man pissat bort pengar på misslyckade värvningar som alternativ 2 och 3 inte finns på kartan samtidigt som alternativ 1 är ett drömscenario.

Känns som det finns 3 alternativ:

1. Fortsätta spara o harva i bottenträsket i sann SSK-stil i några år framöver

2. Åka ur o "börja om" på nytt med ett lagbygge från ny grund.

3. Satsa på ny arena i stan i hopp om att börja leka med dom stora grabbarna igen.

Laken: Ja Röya kan få en slant för matchen oxå.

Ambroo: Man kan då säga att "Bagarn" ser lite "degig" ut nu för tiden

Laken: Jävla skandal att vi inte har en gedigen backuppsättning, hela Timrå stinker amatörnivå, usla ledare!! dåligt skött alltihop.
Den där jävla Linkan borde avgå, så har han fått lite respekt tillbaka, men pengarna suger väl mera än hedern på den fan. SOPA var ordet.

Det vore minst sagt bra om Halonen kunde spela snart

Undra vilken av backarna som får mindre istid då ?

Redigerad kommentar

diffe: Om nån får för sig att skriva en biografi om Bagarna så kan jag bjussa på titeln..."Bagarn, va fan hände?"

diffe: Bagarn på två år är ett dåligt skämt. Felet med den här satsningen, det största felet, är att det är 2011 och inte 2007.

diffe: Personligen skulle jag matcha Friberg istället för Bagarn.

Ambroo: Ja bagarn är årets sämsta värvning till Timrå! Fy fan, tänk att han har spelat i tre kronor, dock i nån låtsas turnering men ändå, det kan man inte tro när man ser han.

Skarin: Ja just det Vampola glömde jag. Han är alltid bra. Nästan för bra för att räkna honom till laget

bisterfinnen: Ser f#¤% ut som flygfoto på Timrå vid dagens timeout, Inte många som såg mer engagerad ut än en normal engagerad räka idag. Okej, Hallin o Röymark syntes i alla fall åka skridkso idag.

Ambroo: Röymark var bra men resten var riktigt usla. Speciellt Hedman och Murley. Hedman undrade man nästan vilket lag han spelade i.
Det enda roliga ikväll var då Timråklacken svarade på MoDo-dagisets uttjatade "ni har inget sm-guld" med "Peter Forsberg har inget sm-guld"

Skarin:

Det är lite upp och ner såhär i början på serien...

Här får ni :)

Skarin: Jag ger mitt enda + till Röymark, som i alla fall hade lite fart på skridskorna.

Vår s.k. sportchef lyckads inte ens ha en full backuppsättning till när säsongen började! Allt som behövdes var två backskador och vips så var det panik igen!

Sopa!

Olle: Ikväll gjorde han väl två Backlunds åtminstone.

Jag trodde aldrig att jag skulle skriva det men Jokela, Kolan och Skogs, kom tillbaka, allt är förlåtet!

Äh, vadå... Vi har iaf en bagare som inte ens skulle platsa på dagisets pepparkaksbak. Kul att vara slut som 27-åring.

Jockeponken, Jockeponken, hej, hej, hej! Mitt durkslag har rymt.

Åh herregud. Åh herregud!

Vi blir fullständigt förnedrade. Totalt överkörda, chanslösa. Mot ett Modo som haft stora, stora problem. Modo såg INTE ut som något kvalserielag ikväll. Fortsätter dom i den här stilen kommer man garanterat klättra.

Ändå fick vi 1-0 plus att dom får mål bortdömda. Vi låg bara under med ett mål inför tredje vilket nästan kändes lite overkligt. Ändå kunde vi inte hitta en väg att vara bättre än Modo på någon punkt. Snacka om rättvis banjo-seger!

Det finns en som var bra. Vampola. Resten visade upp att man kanske hellre hör hemma på en allsvensk nivå.

Det här trodde jag inte ens var möjligt i ett derby mot bottenkollegan Modo. På hemmaplan dessutom! Detta efter succématchen borta mot Luleå.

Jag skäms! Uruselt!

Olle: Vilken besvikelse! Sånt oerhört antiklimax! Här har man laddat och väntat på detta! Och så blir det såt här....

....en iPhone 4S.......

Bad_Brett: Jag har inget att klaga på i det du skriver. Vi väntar väl fortfarande på den första "fantominsatsen" i kassen men på det stora hela har väl ingen av målvakterna gjort tavlor i "backe-klassen".

Vår ihåliga backsida behöver dock akut avlastning. Vad som däremot gör mig modfälld är att den där klassbacken är vår enda chans att styra upp den här backsidan som MÅSTE styras upp...och jag tror inte ens att han kommer.

Jag hoppas att jag har fel, jag hoppas att man just nu rycker i ett par spelare för om man fortsätter att slira i tabellen så kommer avståndet till säker mark att växa snabbt.

Timrå IK är som ett förhållande..
Vissa dagar vill ja bara göra slut och gå vidare men livet men då inser man att man byggt ett helt liv runt allt med gemensamma vänner och den obotliga kärleken.
Så man bestämmer sig för att sova på saken och vaknar morgonen efter och inser.
Att döden skiljer oss åt..

Timrå Icon: förstår inte hur vi kan vara så ojämna? är de chipspåsar iblandat nu igen?

Det sämsta försvarsspel jag någonsin sett...

RocknRolf2: Ja de snorungar som stod i MDo-klacken ikväll har bara en lösning på de problemen;
De måste ligga med läraren

Vilken jävdra skitmatch! Fy vad vad jag skämdes!

Modano: "Det kunde varit värre IDAG", om du kan läsa. Hade varit 100 ggr argare om vi idag haft ledningen och tappat 7-2 i sista.

Olle: Fast vad kan man vänta sig av ett gäng snorungar?

Förutom hockey är de garanterat vanligaste tankarna bland Modofansen:

1. "Hur ska jag göra för att få ligga?"

2. "Hur ska jag göra för att få kompletta betyg?"

Olle:

Med MoDo-ögon tycker jag ändå inte att det ser så illa ut. Både Lundström och Ridderwall har tidigare visat att de kan hålla hög klass i Elitserien. Nu har de fått en svag start, men de är egentligen inga dåliga målvakter.

Försvaret ser lite ihåligt ut, men får ni tillbaka era skadade spelare och värvar en back av rang, ser det genast mycket bättre ut.

Offensivt finns det inte mycket att klaga på enligt mig. En frisk Pärssinen är en av Elitseriens bästa forwards. Røymark är enligt mig en av seriens mest underskattade spelare. Vampola och Murley har kommit igång direkt med poängproduktionen. Pikkarainen är en viktig rollspelare. Sedan har ni flera defensivt skickliga forwards. Överlag en bra blandning av spelare, gamla som unga.

Bragd-Birger: Grekland. Bagarns skridskoåkning.. ..jag trodde att den däringa Kolan dragit till HV. Robinson Cruse såg ofta ut som han trodde sig vara mol allena i arenan med pöck i egen zon. Nr 71, vem är det? Var så oootroooligt dålig i flera sekvenser, kroppens signalsystem verkade vara ur funktion långa stunder, eller var inte tanken med heller? Elitserien måste vara klasser sämre än för några år sedan. Modo var ju dåliga idag men vi var aldrig nära och flera lag ligger inom 3-4 poäng.

För känsliga läsare ber jag om ursäkt för ovanstående kräksalva :-)

Jockz:

Är det nåt annat????

« · 1409751 · »