1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 605128 inlägg · 6213 ämnen

Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04
Modano: Du måste vara retarded.

Du har inte skrivit nåt positivt el ens varit härinne när vi vann 2 segrar.
Men när det gäller att spy skit är du nog den okrönte kungen.

Bad_Brett: Alla har sina stunder av tillfällig sinnesförvirring, inte minst jag. Modano har bara väldigt många fler såna ögonblick än alla andra.

Angående det sista du skriver:

"ni har ändå vunnit två av de tre senaste matcherna. Det hade kunnat vara så mycket värre."

...så tänker jag bara på en sak och det är när TJ säger att det inte är någon panik eftersom "vi ligger ju trea". Det ÄR faktiskt riktigt riktigt illa (i min mening) och det MÅSTE faktiskt värvas. Som jag ser det så finns det inte flera olika lösningar på det här problemet utan det man kan göra är att förstärka backsidan och hoppas på ett mer stabilt spel. Allt annat kring laget (rent sportsligt) kunde, som du säger, vara så mycket värre.

Olle: "Vi ligger ju faktiskt trea" glömmer man inte i första taget. Hade man agerat i tid ifjol så hade saker säkerligen varit annorlunda idag.

Johnny Bravo: Gå på matchen då och sluta med dina fjantiga böner o pajas drömmar leka för fattare ha ha. Hela Norrland skrattar !

Andersson: Har läst och skulle vilja skicka en julklappslista till jultomten!

1. Skicka iväg Torp och ersätt med den 1a backen som det har väntats på sedan i somras.

2. Låna ut Högström till Sundsvall och ersätt med ledig spelare som har erfarenhet och inte får hjärtinfarkt vid stressade situationer. Ska tilläggas att ekonomisk ram att hålla sig inom ser jag som en självklarhet.

Men viktigast av allt, dessa 2 herrar håller deffinitivt inte ES klass och bör därmed lämna.

Redigerad kommentar

Kattgubben: Jag får inte in i min skalle hur man kan vara så usla i ett derby. Det är som man pissar på supportrarna, man pissar på klubbmärket o dessutom låter man Modos begåvningsreserv få gå bananas av lycka i vår borg.

Man skäms ju.

fredriko74: Hellre Moe än Högström 7 dagar i veckan. Moe har iaf klarat av spel på ES-nivå i sin karriär. Högström är inte i närheten.

RocknRolf2: Vi var många som såg det problemet redan då och det där uttalandet gav verkligen kalla kårar rakt ner i benmärgen för då tänkte man verkligen "förstår han inte bättre eller sa han bara något förhastat nu?"

På samma sätt sitter man här just nu och är uppriktigt orolig över att man inte tar backkrisen på allvar. Jag säger inte att jag har rätt på något sätt men det är en tanke och en rädsla som åtminstone känns befogad för mig. Jag är rädd för att man kommer att hålla på dom här pengarna för att ev. spara och sedan, när man väl agerar, så är det redan för sent.

Modano: Att glädja nån är alltid bra. Är nog på mer matcher än vad dina föräldrar tillåter dig att få göra.

När ska man få se dig säga ett positivt ord om laget du "håller"på?

Johnny Bravo: Ja, det kändes faktiskt som att vi var den där tiken med en gagball i käften som lät sig bli påsatt av Modo. Det är väldigt förnedrande och kränkande på alla upptänkliga plan.

Redigerad kommentar

Olle: Jag tror nog att man jagar så gott man kan efter backar nu. Men det är så på tiden. 7 backar vid säsongsstart är patetiskt. Det och det faktum att man bara lyckats värva en etablerad back (Hedman). Robinson räknar jag inte eftersom han inte har uträttat ett smack av värde i sin karriär tidigare.

fredriko74: smaken är som baken själv ser jag gärna högström kvar medans det mjukaste trollet jag sett på länge får leta vidare efter en ny klubb (21) han gör mig bara jävligt frustrerad...

han är inte särskillt kreativ i offensiven som det sägs att han skall vara... defensivt kan han lika gärna gå o duscha eller sätta sig i båset o peta i näsan...

neej för guds skull sätt inte ens in en lite mjuk tackling ut vid sargen för att visa att du är med på isen.
o för guds skull ha inte en tanke om vart du är på isen när motståndarna ligger på.

o för guds skull tro gärna att du har all tid i världen på dig att kladda med pucken när din back kollega precis grävt fram den utmed sargen...

söder över: Skulle man besitta över en jätteplåska så vill jag påstå att det är bara Hedman och Robinson som jag tycker är något att hänga i julgranen!

Resterande backar av de vi förfogar över i skrivande stund håller på sin höjd Rögle klass, absolut inte Timrå IK klass.

Halonen o Granat är inte disponibla just nu, men dessa herrar är ju såklart 2 bra ES backar.

Redigerad kommentar

RocknRolf2: "efterklokhet" har ju blivit lite av timrås signum dom senaste åren. Man kommer väldigt sent på att man måste peta in en väldigt central spelare i truppen. Han som skulle varit med från start och bara kostat hälften så mycket som han gör när vi sedan plockar upp honom mitt under säsong (lättare sagt än gjort, visst, men det är därför man ska ha en kompetent sportchef). Nu gäller det ju dock att göra det bästa av situationen som den är nu. Värva. Punkt slut. Och för helvete, ge nubben hela slanten och låt honom välja ut något.

Det kanske inte är bara linkans fel att det ser ut som det gör men när han ska värva spelare så får jag lite känslan av att det är som när Pontus 13 står i klädbutiken med morsan sin och eftersom hon håller i plånboken så köper hon dom där Lee-jeansen från barnavdelningen åt honom istället för dom där av Armani som han stått och stirra på och likt förbannat får han skit när han ska spela boll på skolgården sedan.

Ge nubben slanten, casha upp för armani-jeansen...låt gå då att hela familjen får käka gröt den sista veckan av månaden, det är det värt i långa loppet. Ja jag vet att mina liknelser suger stenhårt men jag kan verkligen inte låta bli.

Olle: Instämmer helt! Nubben får rosa marknaden i Finland, Sverige, övrigt!

Nubben is da shit! Agera, agera resolut, gör det nu!!

fredriko74: det känner jag med... Hedman o Robinson är ok men inte bländande...

när väl Halonen o Kapte´n är tillbaka och hittat matchformen så kan juh perra behandla Torp o Hedin som Friberg med OM man värvar in en någolunda komplet es back så ser jag gärna att Hedin får foten o att Torp får mindre speltid... just nu blir det knas med Torp då det märks att han fått höra att han måste vara försiktigare på isen för att inte rusa bort sig. nu är han anonym isst... o uppenbart skitnödig över att göra bort sig... surt

jag vill att Torp ska lyckas... med hans fysiska spel skulle han kunna bli en publik favvo...

Olle: Eller så får vi återuppliva WÖ-kalle som får förklara för spelarna vad klubbhjärta innebär.

RocknRolf2: Å andra sidan så spelade Moe med en av dom bästa backar som spelat i Timrå . . Lite lättare då

hubbenorlen: det är besvärligt med klubbhjärt nu för tiden...

det finns ganska många i truppen nu som ändå har ett förflutet med timrå ik...

dock skulle sådana som hedin o pikken behöva se över sin egna personliga stolthet o heder...

Olle: jag instämmer ang att se på den här torsken mot modo som 1 av 3 matcher...

tydliga tj vibbar på det resonemanget o dom jävla marginalerna har inte laget i år...
ok om vi hade spelat bra som tex mot DIF hemma då kan man ändå känna typ: -äh det kommer!

nervikningen allan hemma mot mOdO är fanimig en skandal o spelar jävlarna ska be om ursäkt för det!!!

=) eller nja det är väl inte realistiskt...

Olle:

Fan du måste ju va den bittraste av dom bittraste. Upp med huvet nu.

yngwie: motivera.

Olle:

Motiveringar överflödiga.

yngwie: Då har jag ju inte så mycket att ta ställning till. Tack för din åsikt. Jag ska försöka att vara muntrare i motgång i fortsättningen, för din skull.

Modano: För fattare? Särskrivning av författare! Det hade jag aldrig sett förut. :-D

Modano: Jag sitter och försöker att lista ut vad du är för Svennebanan. Man kan konstatera att du inte är någon raketforskare. Med tanke på språket, stavning och alla kvädesord så funderar jag om inte du är någon Neandertalare som har färdats framåt i tiden?

73Sjöbba: har försökt lista ut exakt hur gammal Modano är så här på morgonkvisten. Han är onyanserad och stavar som någon ung förmåga, men jag får ändå för mig att han är äldre än mig iaf.

Ärligt Modano; hur gammal är du? Jag är alltså genuint nyfiken på din ålder.

superfalle: Eller så var det för att han fick spela med Moe, för det har du ingen aning om. Har du kikat på han stat efter att fick spela i Timrå?

Kerstin_k:

Modano får nog svara i bubbla eller brev, för han/hon är avstängd i Timråboken :-)

superfalle: Spelade Moe i första backpar så var det för att han förtjänade det.

bisterfinnen: Liten förklaring till Modanos beteende:

En skolfröken startar sitt nya jobb på en skola i Bjästa. För att göra ett första gott intryck förklarar hon för klassen att hon är en MoDo-supporter. Hon ber eleverna räcka upp handen om dom också är det. Alla utom en liten flicka räcker upp handen.
Fröken tittar förundrat på flickan och frågar: …
”Lisa, varför räcker inte du upp handen?”
”För att jag inte är en MoDo-supporter”, svarar hon. Fröken……, fortfarande förundrad frågar:
”Om du inte är en MoDo-supporter vad är du då?”
”Jag är en Timrå-supporter och en stolt sådan,” svarar Lisa. Fröken kan inte tro sina öron.
”Lisa, varför är du en Timrå-supporter?”
”För att min mamma och pappa är från Timrå, och min mamma är en Timrå-supporter och min pappa är en Timrå-supporter, därför är jag också en Timrå-supporter.”
”Jasså,” svarar fröken lite irriterad. Det är ingen anledning för dig att vara en Timrå-supporter. Man måste inte tycka som sina föräldrar hela tiden. Tänk om din mamma hade varit prostituerad, din pappa varit en knarklangare och din bror en biltjuv. Vad hade du varit då?”
”Då,” svara Lisa. ”Då hade jag varit en MoDo-supporter.

Om det inte var lag 11 och 12 som möttes igår så vet inte jag. Jag kan inte se några lag som är sämre i serien för tillfället. Linkan står inför en skaplig utmaning att ersätta fyra-fem backar med två-tre spelare.

Frella: Vill man verkligen vara med om den här säsongen?

Johnny Bravo: Antagligen inte.

Största besvikelsen igår var Jocke. I sin första "stormatch" i Timrå viker han ner sig fullständigt. Han ser precis ut som i Frölunda, ojämn och med dåligt psyke.

RocknRolf2: Där håller jag med dig.
Jag anser Riddarn vara vår 1:a.Känner mig mer trygg med honom.
Men vad vet väl jag?

Johnny Bravo: Ja vad vet man? Just nu klurar jag på mysteriet "powerplay-backen Matt Robinsons poängskörd", kommer han upp i tvåsiffrigt måntro?

RocknRolf2: Tyvärr kommer han inte alls upp i förväntad nivå. Sen kan man önska att han inte hade så små marginaler i egen zon jämt. Som igår när han istället för att spela safe och bara lyfta ut pucken i mittzon skulle göra det "snyggt" och spela väggpass med sargen till sig själv. Ännu svagare är Hedman och Torp. De klarar nästan bara av det fysiska spelet, nämligen att tacklas. I spelet med puck så känns det mer än osäkert och vid pucktransporter a la Nichlas Torp är det nästan en bonus om pucken slås till icing.

Frella: Det behövs inte ersättas 'fyra-fem backar' för att Timrå ska få en backsida som håller för undvikandet av kval/ta sig med nöd och näppe till slutspel.

Det gäller att få balans i backparen. Just nu har vi våra två viktigaste defensiva backar borta, samtidigt som vi inte fått den där förstebacken vi väntat på sen korna gick hem. Vi tvingas göra match-makings-from-hell. Hedman kommer naturligtvis klara sig betydligt bättre om han får en annan partner än Högström. Torp-Hedin? Hoho. Två fel blir sannerligen inte ett rätt.

Osv. Linkan Norberg har behandlat backsidan uselt, men dom har samtidigt haft maximal otur. Finns det två backar jag INTE skulle vilja ha på skadelistan ur den här besättningen är det Halonen/Granath. Nej, vi ska inte måla upp dom till frälsare och några Caslavas, men...dom är elitseriemässiga. Och med +20-minuter på båda två (samt den där förstebacken med 25, Linkan!!1)kommer naturligtvis en helt annan stabilitet att infinna sig.

Så länge vi mönstrar den här backbesättningen måste dock forwards skärpa till sig ett antal jävla snäpp. Det 'defensiva' spel som uppvisades igår från våra kedjor var överlag bedrövlig. Man lämnar uppenbart söndercheckade backar åt sitt eget öde, trots att det var synligt för en blind redan efter tio minuter att det inte fanns en chans i helvete att dom skulle klara det trycket.
Det är uselt. Och det är lika uselt från bänken, att låta det fortgå utan att kunna få någon form av förändring till stånd.

Noll utvisningar. Från ett lag som ligger på mellanhand hela tiden. Det säger ganska mycket. Dels om hur långt ifrån sina motståndare man ligger, dels om vilken allmän passitivitet man agerar med. Bedrövligt.

Dream Team: Jag tycker ändå att Robinson har varit okej, klart bäste back i det här sällskapet. Men har man punktvärvat honom för hans offensiva kvaliteter så: "gör om, gör rätt".

Med tanke på Robinsons tomma CV så tycker jag vi får ut ganska mycket av honom. Men värd ej EU? Nja...

Bragd-Birger: Jag vill bara tillägga en sak: Och det i ett Derby!

RocknRolf2: Robinson var jävligt mycket bättre så länge han hade Granath vid sin sida. Ju mer defensiv klass/stabilitet han får bredvid sig, desto mer får vi ut av honom offensivt.
Däremot är jag tveksam till om han någonsin kommer bli mer än en medioker PP-back.

Johnny Bravo: Ja, det är helt fruktansvärt. I ett derby, och när man äntligen fått dit publiken.
Skämmes, ta mej fan!

Jag undrar hur Timrå-spelarna mår idag? Trivs de med sig själva?
Eller skvallrade de tomma blickarna efter matchen om ett stort mörker, en stor tom sal, en skam.

Hur länge lyckades spelarna vila i sin spegelbild igår kväll?
Två sekunder? En halv?

Det finns en tomhet som är reserverad för fega lismare, för folk som har chansen att göra gott, som har den chansen tusen gånger, men sopar den under mattan.
Det är en rätt besvärlig och väldigt obehaglig tomhet.
Den tomheten antar jag att Timrå rörde sig i natt.

Jag är måhända en dålig förlorare men det skiter jag i.

Jag hoppas dom kände efter i går kväll.
De där vingslagen under ögonlocken strax före man ska somna. Där bor det en del sanning.
Bara dom i den nattliga ensamheten vet svaret på frågan:
Vek Timrå ner sig?
Och den kanske viktigaste frågan: Skäms ni?

Gör dom det finns det hopp. Annars blir tomheten och mörkret deras värld.

Skammen i deras hjärtan blir deras privata mardröm.

Johnny Bravo: De har garanterat ont i arslet iallafall.
Det är inte varje kväl man blir manglad i 2:an av den fula kusinen från landet :-(

Tillbaka på ruta ett igen...

Allt det fina från luleåmatchen var som bortblåst. Det såg inledningsvis ut som att spelarna var nervösa, men sedan insåg man att ödmjukheten från förra matchen var borta (hur detta är möjligt fattar jag inte).
Det enkla spelet lyste med sin frånvaro. Försvarsmässigt var det lika virrigt som när Viktor Wallin och D. Halvardsson spelade i alla backpar (för dom som kommer ihåg). Forwards gick på 75%, det håller inte när man är sämre än motståndarna på pappret. Backarna fick ingen hjälp i defensiven heller.

Det är helt otroligt att vi var med i matchen inför sista perioden. Men vad hjälpte det när Jocke Lundström hade hål i benskydden.

Skämskudde på.

Röymark, Hallin samt Robinson, Vampola var godkänd.
Resten borde få ta på sig en blyväst och springa till Jönköping.

Apropå tidigare diskussion om ev övervikt på Dick Axelsson, hur många munkar äter Ilkka Pikkarainen om dagen?

Timrå IK borde ha krismöte hela jävla tiden. Något känns förbannat fel i föreningen.

Smokey: Frölunda entledigar Ahdrian eftersom de vill se en annan sorts ledarstil i föreningen. Där ser man.

ÖstrandsNisse:

Wow. Modigt!

Vilket snyggt pressmeddelande!!

ÖstrandsNisse: Jag tycker att det känns lite sisådär med AE i truppen igen. Som roffe säger så kan han nog prestera bättre än det vi ställer på isen i dagsläget men om man ser till det han gjorde senast i ES, när han spelade med modo, så var han ju helt under isen. Det skulle vara kul att veta vad han kostar. En "hedströmlön" är han ju värd men vill han ha en riktig lön så kan vi lika gärna leta efter en riktig back också.

« · 1409751 · »