1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581446 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Modo, träningsmatch 2005-09-22

581022 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Modo, träningsmatch 2005-09-22
kockjanne:Kul att höra att man inte är ensam, Enda tikaren på skutan, båsen
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo, träningsmatch 2005-09-22
TIK-Supporter: Lägger in den igen:
Kristian Gahn 3+6
Teemu Aalto 4+4
Per Hallin 5+2
Calle Johansson 2+4
Frans Nielsen 3+2
Mattias Wennerberg 3+2
Peter Ström 2+3
Pär Styf 3+1
Fredrik Warg 2+2
Christian Söderström 2+1
Peter Regin 1+2
Anton Strålman 1+2
Janne Laakkonen 0+3
Kalle Koskinen 0+3
Sanny Lindström 2+0
Mats Hansson 1+1
Oscar Johansson 1+1
Johan Svedberg 0+2
Niklas Nordgren 0+2
Kent Manderville 1+0
Jonas Lindström 1+0
Jens Nilsson 1+0
Robert Carlsson 0+1
Henrik Österholm 0+1
Matias Metsäranta 0+1
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo, träningsmatch 2005-09-22
TIK-Supporter:

Ja har sitter jag pa sjomansklubben i Rotterdam och lider av att inte kunna se matchen i morgon. hoppas nu att Grabbarna krossar DIF. Missade Black Sabbath i globen i somras och nu premiaren i E on arena...............sant ar livet for en sjoman, men haller tummarna i morgon.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo, träningsmatch 2005-09-22
Är det ngn som har statestik på hur våra ÄLSKADE grabbar har skötts sig poängmässigt, Finns det ngn Intern poängliga för försäsongen tro?

Det skulle va intressant att se enkel överblick så tycker jag att Hallin varit framme rätt mkt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo, träningsmatch 2005-09-22
Rooster23: Precis, han släpper och styr ut många skott. Har lite problem vid blockeringssituationer o.s.v.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo, träningsmatch 2005-09-22
TIK i dagbladet idag en hel tidning med 56 sidor!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo, träningsmatch 2005-09-22
Laken: Ja för mig är Oksa också det stora frågetecknet. Men jag såg honom mot Mora och då var han OK men han släpper lite för mycket returer. Backarna måste vara mer noggranna i år jämfört med tidigare år. Hade gärna sett Hirsch i TIK i år när man nu inte ville behålla Kapanen.

Vi ska vara försiktiga med att höja Nordgren till skyarna och hylla honom som en stjärna. Han har ju ändå visat de senaste säsongerna att han är beroende av en riktigt kreativ center för att glänsa. Dock - även jag vill ha honom tillbaks. Gillar hans skridskoåkning och aggressivitet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo, träningsmatch 2005-09-22
Swordster: Just Fredrik Warg såg vass ut igår.
Även Wennerberg och som jag tycker Ström var bra igår.
Ström kan bli mycket nyttig. rör sig bra och håller i pucken precis lagom mycket.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo, träningsmatch 2005-09-22
" - Det ska egentligen inte vara sådan skillnad som det är mellan träningen här i Timrå och Modo, men allt är så mycket bättre i Timrå. Det har aldrig känts så här bra för mig."

Frdrik Warg om skillnaderna mellan lagen.

Kanske en anledning att fd MoDospelare blomar ut i Timrå...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo, träningsmatch 2005-09-22
En helt godkänd insats i genrepet av TIK!
Två (ganska stora) frågetecken dock!

Målvaktsfrågan: Oksa övertygade inte. Minst ett av målen borde han ha tagit. Som det känns för närvarande så har vi två målvakter av helt okej klass men absolut ingen matchvinnare som Kapanen. Det kan stå oss dyrt!

Stjärnor: Vi har inga stjärnor som sticker ut ur det gedigna lagbygget. Vem ska göra målen? Vem kliver fram? Jag saknar Nordgren!

Boxplay och powerplay såg förvånansvärt bra ut för att vara så tidigt på säsongen. Backarna känns stabila. Warg och Wennerberg tillhörde de allra bästa anfallarna för dagen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo, träningsmatch 2005-09-22
actionleif: Aalto sköt i ribban (eller i mål...)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo, träningsmatch 2005-09-22
shanti: var det inte pelle som skottade i (inner)ribban oxå?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo, träningsmatch 2005-09-22
Dream Team: Huvudsaken är att vi får bränsle!
Wikegård är en fantom på bränsleleveranser! Hoppas att vi kan kasta vatten på hans brasa...

Warg och Wennerberg...leve MoDo!
Oksa verkar osäker. Ska Tarvainen fixa det eller ska vi ringa Kimmo?

Har Per Hallin gjort två mål i samma match förut, jag söker en förhoppningsvis hållbar trend!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo, träningsmatch 2005-09-22
Någon som vet varför Nilsson bytt nummer ? Hade han #24 i LHF ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo, träningsmatch 2005-09-22
Dream Team:
Nä för det är ju ingenmansland,,det räknas inte :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo, träningsmatch 2005-09-22
TIKbiff: Modo verkade inte hellar något vidare. Men jag blir besviken ifall det är lika dåligt tempo.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo, träningsmatch 2005-09-22
TIKbiff: Hmm, Timrå Red Herrings...tja, varför inte.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo, träningsmatch 2005-09-22
TIKbiff: Har "eller mitt emellan-alternativet" ingen plats på din hockeykarta? ;-) Min bedömning är att det nog är nånstans på platserna 5-8 vi finner Timrå den här säsongen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo, träningsmatch 2005-09-22
Dream Team:
Ja den var helt ok, känns märkligt att det är ES premiär på måndag med den "Hawaii hockey" som spelades ikväll, vet banne mig inte om det är fågel eller fisk i vinter
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo, träningsmatch 2005-09-22
TIKbiff: Mest glädjande ikväll - publiksiffran på finfina 2217 personer.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo, träningsmatch 2005-09-22
Ja jag kan inte säga så mycket positivt efter denna match, Hallin såg pigg ut, kan kanske få ett "litet" genombrott i år, även crippe jobbade på bra samt robban.
Såg att Wikegård tippat oss näst sist, ja om inte vårat målvaktspar lyfter sig så kan det bli en tuff säsong, Oksa i målet har inte imponerat på mig tyvärr, släpper mycket returer och två av målen såg inte helt otagbara ut.
Jag är mer bekymrad över målvaktssidan än våra forwards faktiskt, men jag hoppas att jag har fel....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo, träningsmatch 2005-09-22
Frella: Styf och Sanny vilade stora delar av matchen bl.a. efter högklubbvift av MoDu.
Delvis en förklaring till instabiliteten bakåt...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo, träningsmatch 2005-09-22
Regin. Snälla.. kan någon berätta för mig? Han stapplar ju sig fram.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo, träningsmatch 2005-09-22
kungsbacka: Så det ställer du in dig på efter ett genrep där alla mest åker omkring och är rädda för att bli skadade till premiären. Spännande.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo, träningsmatch 2005-09-22
shanti: oki det är bara att ställa in sig på en mellansäsong iår suck. men en bra tröst är iallafall att frölunda fivk stryk av hv med 2-7 mina arbetskamrater består av 95% frölunditer så nu är dom tysta ett par dagar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo, träningsmatch 2005-09-22
Tja!
Det var två mycket snälla lag på isen i dag...
Efter 30 min slutade dom spela... Pliktskyldiga anfall...
Hmmmm!
Uppriktigt sagt så hade det kanske varit vettigare att träna i kväll...
Nä! Det var kul att se ett låtsasderby.

Väl mött på måndag!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo, träningsmatch 2005-09-22
Rooster23: Finns alltid frågetecken inför en säsong.
Visserligen blev det många mål men det var för att när väl lägen kom så var dom ganska öppna. Beror nog på träningsmatch karaktären Matchen var lugn och utan några som helst känslor kändes det som. OCh när amn inte ligger på lika tufft som i en serie match blir spelet mer öppet.
Ändå tycker jag timrå inte riktigt hade försvaret helt klart ännu , som det kändes. Och oksa får nog förbättra sig lite innan premiären.

Att vi sedan tappar en 2-0 ledning berodde mer på induviduella misstag i försvaret. Sådana misstag som kan uppstå om man inte är helt samspelta. och jag tror vi komemr få se flera sådana misstag en bit in i säsongen också. får bara hoppas att dom inte blir avgörande.
Kul också att både warg o wennerberg fick hänga varsin kasse idag, dom visade potential till framtida målskyttar(eller??). Jag tror och hoppas att Regin får chansen att visa upp mer av det spel som jag gärna ser från han. Det tekniska och uppfinningsrika spel jag tror han har potential att spela.
Kryckan gjorde inga större bedrifter enligt min mening just ikväll. Ganska stabil insats och jag tror han beöhver några matcher till för att komma in i sin krykov spelstil. Får se hur det går på måndag nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo, träningsmatch 2005-09-22
kungsbacka: Nope ingen förlängning idag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo, träningsmatch 2005-09-22
shanti: Det finns ju flera frågetecken:
1. Släppa in fyra mål?
2. Tappa en 2-0 medning?
3. På hemmaplan?

Men samtidigt är det bra att göra fyra mål trots att "experterna" säger att vi saknar målskyttar. Wennerberg gör nog mellan 15 och 20 mål i år.

Hur såg Kryckan ut?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo, träningsmatch 2005-09-22
shanti: ingen förlägning?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo, träningsmatch 2005-09-22
shanti:

timrå kommer att vinna premiären med 3-1..
*hoppas *
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo, träningsmatch 2005-09-22
Dream Team: ja nu tog ju inte modo den chans dom fick. Slut på matchen och resultatet 4-4 kände ganska rättvist, trots att timrå var det lag som mest förde spelet. Timrå hade i 3:e en hel del farliga chanser men utan att lyckas sätta dit dom. Nu bär det av hemmåt med lite funderingar på hur premiären kommer se ut?? Då är det nya tag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo, träningsmatch 2005-09-22
shanti:

ja va sköönt! hoppas på en kontring av regin i 4 mot 5 då :
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo, träningsmatch 2005-09-22
shanti: elle rättare sagt modo får en fin chans att avgöra
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo, träningsmatch 2005-09-22
shanti: Hahaha.. FORZA MODO!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo, träningsmatch 2005-09-22
rödovithockeydy: Mattias wennerberg gör nu 4-4 genom ett stakrt förarbete av warg som tar pucken genom hela mittzon starkt upphakad av två modo spelare. skapar yta till matte som får skära in mot mål och gör ett fint mål.
aj fan under tiden jag skriver får timrå en utvisning. Klockan står nu på 18.03 och modo tar time out. nu får nog timrå ingen chans att avgöra. eller??
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo, träningsmatch 2005-09-22
shanti:

faan, oksa måste ju vara bra nu .. :s
Kommentera


Sv: Timrå IK - Modo, träningsmatch 2005-09-22
se där ja, nu blev det 3-4 till modo genom 39 per svartvadet som skjuter strax nedanför blålinje, återigen såg skottet inte helt otagbart ut.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo, träningsmatch 2005-09-22
shanti: kan ju bara meddela att senaste inlägget skrevs av en av mina retarded kollegor som ville vara lite rolig ha ha ha
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo, träningsmatch 2005-09-22
shanti: Hååpas timmrå vinner nu barra. hejja timårik
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo, träningsmatch 2005-09-22
Rooster23: Är period paus nu. kan sammafatta lite kort och amatör mässigt. Varken timrå eller modod spelar särskilt bra just nu. Spelet har böljat fram och tillbaks under andra perioden. Ändå ganska bra tempo för att vara träningsmatch men jag hoppas det finn minst två-tre växlar till att lägga in när säsongen drar igång på allvar. Modo spelar lite avvaktande och har mest gått på kontringar vilket dom ifs gjort bra. bra utdelning för deras del. Vi8sserligen har timrå också gjort mål på kontring men dom för spelet mera och spelar mer puckar runt i laget. Ibland slavrigt och ibland bra. Modo har en bra keeper i nr 30 zajkowski men han har inte stor spelat idag , menändå visat att han är en stabil första keeper. Oksa har liksom spelet böljat lite fram o tillbaks i mina ögon. Ibland bra och ibland osäker enligt min mening. Måste förbättra sin placerings förmåga och sina sidledsflyttar. Ibalnbd känns vårt försvar lite virrigt speciellt när modo fått vändda så snabbt och enkelt i min syn. men om vi tar tag i spelt till sissta och börjar bli mer aggresiva på modos backar så kan vi nopg tryck in några fler puckar innan det är över.,
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo, träningsmatch 2005-09-22
shanti: Fan också. Hur kan de tillåtas vända spelet så lätt? Särskilt när vi leder?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo, träningsmatch 2005-09-22
shanti: 3-3 nu. ännu engång tillåts modo komma 2 mot en i anfallzon.
och denna gånger gör dom också mål. oksa lämmnar en tveksam retur???som nr 32 tobias viklund??(tror det avr han) trycker in mellan benen på oksa.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo, träningsmatch 2005-09-22
shanti: Känner vi inte igen det här snacket från flertalet föregående säsonger...?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo, träningsmatch 2005-09-22
Rooster23: Nja var ju ifs bra att det blev mål. men altoos hade vart snygagre ;). domare rönnmark har en väldigt konstig bedömningsnivå. dock efter de instruktioner om att man skall bedöma hårdare på fasthålllningar och interfeerenc. Känns dock som en väldigt löjlig nivå just nu??
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo, träningsmatch 2005-09-22
shanti: Så TIK Kanske gjorde 3-2 och 4-2 i samma anfall? Vad säger regelboken? -:)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo, träningsmatch 2005-09-22
shanti: Svar på tal.. Gööött!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo, träningsmatch 2005-09-22
shanti: Ojdå..här går det fort. Först har teemo ett hårt skott i ribban som kanske var inne?? Men situationen efter skarvar 16 per hallin in puck framför modo keepern. 3-2 efter 11.01
Kommentera


581022 · »