1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581788 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Mora IK 2006-12-09

799910 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-12-09
Dared: Det är fan större chans att Strålman är inne på ett baklängesmål än att Fuglesang får se jorden från ovan inatt :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-12-09
erathoo: Han är ju inne hela tiden så det är ju inte så konstigt. Oddsen att Strålman är inne på ett baklängesmål är ju 40 % med hans speltid.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-12-09
uhahl:

...kort kommentar till dina siffror.....Strålman.....är det bara jag som tycker han matchats alldeles för hårt, eller vad är fel, han var inne på alla 3 baklängesmål, och har så varit ganska ofta denna säsong, ok han är hygglig i offensiven, men alltför ofta missar han markering o släpper till chanser, och allt som oftast är han som sagt inne på mål i baken....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-12-09
ernie eagle: En sak jag skulle vilja se är att Kenta nästan beordrar spelarna att skjuta tidigare i PP..man kan knappast få se tex. löfbergs lilagänget slå 15 passningar drygt runt om i cirkel innan man avlossar ett skott som tik gjorde idag..
plus passningstempot! motståndarna hinner ju ledigt täcka upp oss när vi känns så omständiga..det känns som om detta långvariga passande är en spelide som borde vara dags att brytas..om det nu är en spelide? el. bara blir så..för inga skott ..inga returer heller o vips har 2 min gått..och det känndes helt ofarligt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-12-09
Metal Guru: Ja, jag är så gammal att jag minns detsamma. Fast omvänt, och att det är VI som är dömda till ökenvandringen under ES.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-12-09

lincoln:
"Men allvarligt??? Ni måste väl vara medvetna om att ni har lätt mot TIK eller?"

Detta måste vara ett senkommet påfund.
Jag är så gammal att jag kommer ihåg att Mora ALLTID åker ut mot Timrå i Play Off, oavsett om vi möts eller inte. Och vi är samtidigt dömda att alltid harva i serierna under Elitserien.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-12-09
Tubest: Tack!
Skönt med humor
Orkar inte deppa mer idag :=)))

Nu skiter vi i hockey fram till jul!
SKÅL!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-12-09
lincoln:
Nejdå......bjuder dig på den en dag som denna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-12-09
Tubest: oj he he he ... där gick du nog lite i fällan...
Men jag är snäll idag...du får chans att ändra dig..

Jämför du TIK - MIK (Halvtopp - Halvbotten)
med
MIK - VF (Halvbotten -En av sveriges giganter)

sorry - kunde inte låta bli :=)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-12-09
Ambroo: Nej, för bortsett från DIFs prestationer, eller mer bristen på detsamma den senaste tiden, kanske, så är vi sämst i elitserien under de senaste 9 matcherna. Med marginal dessutom. Tabellen enligt följande:

Elitserien Omgång 23-31    (20/11 - 11/12 -2006)
1MoDo Hockey96021382120
2HV 7195103372517
3Färjestads BK94222332516
4Luleå HF94113312615
5Frölunda HC85003282415
6Skellefteå AIK93132262714
7Mora IK93024202811
8Brynäs IF91233242610
          
9Linköpings HC8114223289
10IF Malmö Redhawks8203319269
          
11Timrå IK9112523387
12Djurgårdens IF8111521296


Som ni ser så har vi släppt in i särklass mest mål, och gjort tredje minst antal mål framåt. Observera att både DIF, Malmö, LHC och Frölunda har en match mindre spelad. En pinne för krislag nummer ett, får vi väl ändå säga om Stockholmarna, i morgon mot Linköping gör oss till det lag med allra sämst form för tillfället. Vårat läge är väl något bättre rent poäng- och placeringsmässigt, och det är ju en himla tur det!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-12-09
lincoln:
Det har väl blivit så......men om vi har lätt för er så är det ju tvärtemot vad vi har mot t.ex Frölunda.....bara en vinst hittils.
Vissa lag passar bättre än andra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-12-09
Tubest: Visst fan har vi haft skador men det blir bara löjligt och patetiskt i längden om vi skall använda oss av det som ursäkt gång efter annan och jag är heligt förbannad just och fruktansvärt less. Jag har hålligt igen nu i flera matcher och öppnade inte ens käften efter våran baksmälla mot MoDo 1-8 i röven, inte heller vädrade jag mitt missnöje härinne efter 3-6 mot Skellhell och inte sa jag någonting nämnvärt efter våran tappade ledning i torsdags. Men nu kan jag inte hålla mig längre. Nu sipprar luften ur mig helt enkelt.

Men ha en fortsatt trevlig lördagkväll masjävel!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-12-09
Tubest:
Men allvarligt??? Ni måste väl vara medvetna om att ni har lätt mot TIK eller?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-12-09
Tubest: Olycksfall i arbetet:

TIKs tabell mot Mora de sista 100 åren:

M V O F Mål P
1000 2 0 1998 2990-2991 6
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-12-09
Ambroo: nä det jag menar att de ej är inne på baklänges mål,till skillnad mot vår super line(som knappt får till hönsskit idag)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-12-09
lincoln:
Var väl vår tur ida...ni har vunnit de 2 första matcherna i år med 4-2 hemma och 2-1 i FMM. Då faller väl ditt resonemang om att MIK alltid slår TIK. Saltet i såren idag var väl att vårt kära j20 slog er med 3-1 hemma.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-12-09
Tubest: Jaja, det går vägen i kyrkan, att tro alltså.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-12-09
uhahl: Statistik är inte allt och definitivt inte i det här fallet. Ser du inte vad som händer ute på isen?!

Du är säkert en av dem som står och skriker skjut när man är i sarghörnet och åk skridskor när man får en passning där pucken hamnar bakom en eller är fasthållen/upphakad...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-12-09
Tubest: Vaffö då.
Är det inte borta ni tar era poäng???
Jag gillar inte Mora för att de alltid slår TIK. Men jag gillar Mora för allt annat.
Säg som du är. Du fick din trea inför uppehållet och är glad. Vi fick ingen och är tokförbannade. Sedan är det ytterliggare salt i såren med detta ständiga torsk mot er.

Kom inte med nått jävla snack om bra bortamatch... ;=)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-12-09
Ambroo:
Vi kommer att ta många fler poäng om dagens bortaspel håller i sig......problemet vi har är hemmaspelet. Vi har nu tagit 20 av 34 p på bortaplan..det håller inte i längden.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-12-09
8 1 Sanny Lindström LD 0 0 -1 2 0 22:11
6 1 Anton Strålman RD 0 0 -2 1 0 25:14
71 1 Jonathan Hedström LW 0 0 -2 3 2 21:58
79 1 Fredrik Warg CE 0 0 -2 0 0 21:40
32 1 Riku Hahl RW 0 0 -1 1
och de som gnäller på Styf o Kokko
30 2 Petri Kokko LD 0 1 1 4 0 21:51
36 2 Pär Styf RD 0 1 1 0 0
Ser ganska bra ut dom siffrorna
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-12-09
Tubest: Nej jag talar om matchen i sig. Det såg ut som ett möte mellan exempelvis Sundsvall och Bajen. All heder åt dig som tycker att ni gör en bra match, men förvänta dig inte att ni kommer att ta en poäng i fortsättningen om ni spelar som idag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-12-09
ernie eagle:
Fattar inte att ni är så attans negativa.......tänk på alla skador ni haft och har så tycker ja att ni gjort det väldans bra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-12-09
Ambroo: Antar att du talar om ditt kära TIK då...........för vi gör precis en sån match vi ska borta.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-12-09
Tubest: Speldum kanske? Det var otroligt dåligt i alla moment.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-12-09
Ambroo:
Blicklös nej.......men håller med om att det var lågt tempo och inget skönspel.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-12-09
Tubest: Du skriver ju minst semifinal. I dagsläget spelar vi sämre än Kovland och vad fan har vi då i ett slutspel att göra? Kan vi inte utmana på allvar och gå hela vägen så får det vara. Men vem kommer ihåg Timrås säsongsinledning om 10år om vi ändå inte vinner någonting när vi summerar skiten?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-12-09
Tubest: Det var en riktig skitmatch av två skitdåliga lag helt enkelt och kan du inte se det så är du totalt blicklös...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-12-09
ernie eagle:
En semifinal är väl kravet för att ta sig till final, eller hur.
Du kan inte på fullaste allvar mena att du kräver guld av ert kära TIK......börja med en semi och hoppas de kan vinna en sådan matchserie till att börja med
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-12-09
Skarin: Hästjeans. Hur ska man tyda eller tolka det, tro? ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-12-09
Tubest: Jag skiter fullständigt i om vi går till semifinal eller ej. Har vi ingen coach som kan ta oss hela vägen kan vi lika gärna missa slutspelet. Vi måste in i skiten och göra jobbet. Och är vi inte bättre än såhär framöver kan lika gärna Malmö få ta våran slutspelsplats.

Det är bara guld som räknas numera. Semifinaler har jag sett nog av nu så det räcker och blir över!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-12-09
Vi var fruktansvärt dåliga. Mora (läs: Hästjeans) gör en taktiskt bra genomförd match. Eftersom vi inte fick utdelning i första perioden (5 mot 3 i 1.42!!!!!!!) så växte Hästjeansen in i denna bedrövliga tillställning. Att Hästjeansen uppträder på detta sätt är ju inget nytt. Att vi inte lyckas skapa en enda riktig målchans känns ju riktigt spännande.

Jonathan fick mycket istid men var sämst på plan. Dribblar och åker offside, det har vi sett ett tag nu. Nästan samtliga ska ju ha ettor i betyg (även Styf, Ambroo), men.......nä. Tokigt dåligt. Dax för detta uttryck igen: Hua!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-12-09
Ambroo:
En kassaskåpssäker defensiv och uttnyttja chanserna, det är bra bortaspel det. Tråkigt att ni är så enögda häruppe bara. Ta nu uppehållet och läk ihop spelarna så ska ni se att ni kommer få en rolig vårsäsong.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-12-09
Dared:
Kul att se en här inne som kan analysera lite och inte bara hugger huvet av folk hit och dit. TIK har gjort det otroligt bra så här långt och med alla skador hållt ihop det över förväntan.
TIK går även till slutspel och ja unnar er minst en semiplats.....det har ni jobbat ihop till.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-12-09
Tubest: Suverän bortamatch? De var ju bedrövliga för fan! Problemet för en annan är väl annars att TIK var bedrövligare...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-12-09
Tubest: Tycker faktiskt inte det. Grattis till segern men...tycker faktiskt inte att ni gjorde nån vidare match.

Varför skulle man inte kunne spela hockey borta?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-12-09
mattias - 74:
Du kan ju säga att MIK gjorde en suverän bortamatch.
Som jag sa förut så hade ja lirat oxå......en gäng sköna riksdaler in på kontot.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-12-09
Dared: Man måste ha lite perspektiv på det hela också.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-12-09
Det värsta är att allt det här känns så onödigt. Vi förtjänade inte denna situation för fem omgångar sedan... nu gör vi tyvärr det
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-12-09
Ja, man får väl vara glad över att det är uppehåll nu. Jag är uppriktigt sagt mycket lättad över att Timrå inte behöver spela mer på ett tag, för det här ser inte bra ut.

Nu är halva serien spelad och summerar man den första halvan av serien så trodde jag inte att Timrå skulle legat så bra till om jag före seriestarten fått veta att 8-9 spelare skulle vara borta så här länge. Då hade jag vart glad för en undviken kvalplats. Killarna har i alla fall kämpat jävligt bra och rett ut den här stormen på ett sätt som är beundransvärt. Då tycker jag det är synd som vissa gör att spy galla över laget och fullständigt iniotförklara vår tränare. Jag frågar mig; Kommer ni tycka samma sak till våren när alla är hela och laget tagit en plats bland de tre främsta? För det kommer de att göra, det är jag övertygad om.

Det är pinsamt och även om känslorna svallar hos en del testosteronstinna och mer eller mindre korkade tonåringar här, så vet vi alla spelets regler. Ibland förlorar laget, och med tanke på hur det sett ut på sistone, varför så förvånad?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-12-09
Fortsätter det så här så kommer vi att göra en omvänd Frölunda.

I morgon vill jag se att Lill-Kenta går ut och ber om ursäkt i pressen...

36 och 30... Elitseriens sämsta backar i dagsläget? Svar ja!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-12-09
mikenomad: Vore intressant att få veta vilket årtionde Timrå tänkt VÄRVA EN COACH. En sådana har vi inte haft på 13år.

Senast vi hade en kavajprydd gentleman i båset var på Juhani Tamminens tid. Men då insåg inte spelarnas hans storhet och gnällde istället över hans nytänkande som han försökte föra in i svensk hockey. Han var för bra för Sundsvall/Timrå Hockey helt enkelt.

Därefter har vi avverkat svärmorsdrömmar och stabila istränare såsom Ulf "Buttra molnet" Thors, Lars-Eje "Skräcken" Lindström, Peo "det är alltid spänt inför matcherna" Larsson och Kenta "Våga under kontroll" Johansson.

Jag väntar med spänning på hur framtiden skall arta sig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-12-09
Borde vetat bättre...Mora, ständigt detta Mora... Trodde att vi skulle vinna ikväll, men det förståss.

Jag har sagt det förut. Spelar ingen roll om vi skulle leda Eastern Division och Mora rappar spelare över händerna i Div 2, vi skulle vara chanslösa ändå.

Grattis då - Till alla Mora supporters som är inne och skade glatt suger blod här inne. Grattis till 3 pinnar och bra defensiv! Såja, nu kan jag får spy galla som jag vill.

Det är fan i mig tillbaka i de värsta stunderna av fjolåret. 3-0 framåt är ingenting. Det betyder på sin höjd att vi kan lyckas rädda en pinne. Föresten glömde att vi aldrigt gjorde 3 i nån match ifjol

1-2 i baken = Ridå. En vändning är lika trolig som att Mora skulle värva färre än 11 spelare nästa år.

Detta är inte ok - Jag tycker synd om laget. Det känns som att vi oförskyllt hamnat i denn hä att r dokusåpan med "lag" som SAIK och Mora som ju inte är mycket att hänga i granen. Skadorna knäckte oss - javisst, men nu är det annat skit. Nu är det i huvet på oss. Det här fallet måste bromsas nu.

Förstår att Mora och tränare är glada, men man pallar bara inte med att höra snacket om bra bortaspel och annan skit. MIK åker ur i år. Usch usch usch vad kassa dom är. JUst nu spelar vi i samma jävla "Bonde söker fri" kommedi.

Jag tror jag skiter i det här nu. Kollar inget mer förrän formen är tillbaka. Det får finnas gränser för hur många helger och kvällar man skall förstöra humöret. Kalla det medgångssupporter om ni vill, men jag kallar det motgångsmassochist. Har lagt 600 spänn på ppw nov-dec och inte sett en trea.

FORCA TIK - Heja eller nåt...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-12-09
dagens största skämt
Timrå presterade riktigt bra spel i en och en halv period mot Färjestad senast. Nu orkade man inte hålla uppe spelet matchtiden ut, men totalt var FBK-matchen ett fall framåt för Medelpadslaget. - Vi är definitivt på väg uppåt igen, säger Timråtränaren Mikael Andersson.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-12-09
ernie eagle: Håller med dig till fullo på bägge punkterna. Når vi inte MINST semifinal i år tycker jag en stor del av ansvaret kan läggas på Kenta och hans huvudlösa matchande av de halvskadade "stjärnorna" samt obefintliga coachning!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-12-09
lungan: I vanlig fall hade jag sågat ditt inlägg jämns med fotknölarna...håller inte med nu heller iofs. Men det var banne mig lite befriande skönt att lässa sån onyanserad besvikelse just nu!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-12-09
Suckarnas suck :(
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-12-09
mikenomad: ja motivation slår klass,sen är det bara att korta ner vilan men en dag för i dag var det inte många som gjorde rätt för vila,nä straff träning 2 varv runt elljuspåret.
1,42 i fem mot tre inte ens farligt tack vare bristande motivation
Äckligt uppträdande av många i kväll.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-12-09
mikenomad: Det finns en rad punkter som måste förbättras om vi skall kunna bromsa upp vårt till synes tämligen fria fall.

1. Coachningen. Jag tänker banne mej inte ge efter här! Jag kräver aktiv coachning! Varför kan inte Timrå ta hi en tränare vågar bänka stjärnspelarna, rotera och laborera med laget likt Leif Boork! Jag vill ha en General i båset som har ett auktoritärt ledarskap som vågar visa med hela handen vad fan det är som gäller. Det håller inte längre att klia sig i håret. Motståndarna läser ju av oss likt en öppen bok. Lite nytänkande vore sannerligen på sin plats. Är du rädd för att få sparken Kenta? Isf är det väl bättre att få lämna skutan efter att ha visat mod än att få lämna för att man varit feg - eller?

2. Avlasta femmorna med ungdomlig entusiasm. Vi kommer aldrig orka hela säsongen med den här matchningen. Finns inte på kartan.

Ni får gärna fylla på med fler punkter ni som känner för det. Men det här är det som jag kommer på nu så här direkt efteråt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-12-09
Ja vad ska man säga. Mora var det bättre laget. PINSAMT att TIMRÅ är så DÅLIGA som de är just nu.

Gör en SUPPORTERKLACKS PROTEST, Gör en banderroll, där man skriver.

Förbereed er för tomma läktare om ni fortsätter denna trend.

Jag blev banne mig skadeglad när publiksiffran inte var över 5000.

Timrå får helt skylla sig själva. Bjuder de på denna SUNK hockey ska de inte ha betalt heller.

Ja som ni märker är jag GRYMT besviken och varför trampar bara killarna till offensiva blå sidan glider vi bara. Hahl vilken SOPA, Backlund, Vilken SOPA, han e ta men f..n SÄMST just nu.

Bänka Backe spela Aspen han försöker i alla fall rädda puckarna....

HELA LAGET ÄR HUR FRUKTANSVÄRT DÅLIGA SOM HELST.

Och denna match fick min frustration att rinna över.

MORA hur kan vi torksa mot MORA. Det är ju banne mig ÄCKLIGT DÅLIGT.
Kommentera

799910 · »