1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581166 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Mora IK 2016-02-26

1730549 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-02-26
hubbenorlen: håller med till fullo, Hallin är viktig genom sin rutin och Timråhjärta. Men vi kan i dagsläget inte lägga hur mycket som helst på han om vi skall ha ett slagkraftigt lag. Den dagen han lägger av Skall bör få ett jobb inom klubben. Tror och hoppas han förstår att han inte kan få.hur mycket som helst i lön med tanke på ålder och klubbens läge. Sen förstår man ju att han har en familj att försörja med.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-02-26
hubbenorlen: mm både Corso och Sonnenberg var kungar runt motståndar kassen...

Sonnie var grym runt egna kassen med.

Det är något med dom där grabbarna som är skolade over there. Lilla extra där...

Jag skulle nöja mig med någon som kallas powerfrw av andra transatlanter...

En kille som kliver in i duellerna och kör 110 i alla byten. En sådan som kan vända momentum.

Som Wedin gjorde lite igår... Kör full fart tar ovanliga vägar och bryter mönstret ordentligt...

Hallin var en gång i tiden exakt så men nu är han äldre.

En sådan kille up front och en transatlant i back uppsättningen med. Det ska vara jämna nr!

strunta i norrmän och finnar en säsong och kör på med lite transor isst!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-02-26
Sputnik: Han har väldigt hög lön. Och jag vill gärna att han stannar. Tradition och hjärta är viktigt. Men han fyller trots allt 36 i år. Frågan är ju hur mycket pengar man ska lägga på honom och hur mycket han är beredd att gå ner i lön.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-02-26
Umeaboy: nu lugnar vi oss . en omgång kvar
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-02-26
hubbenorlen: Hallins kontrakt går väl ut efter den här säsongen? Borde väl frigöra lite pengar för spets, även om vi förlänger med han så kommer han få gå ner i lön. För han har väl ganska hög lön i dagsläget har jag för mig(med allsvenska/Timrås mått mätt)?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-02-26
Kongo: Resursfråga är det rimligtvis inte eftersom dessa spelare inte lyfter högre lön än en motsvarande svensk. Strategifråga är det förmodligen inte heller eftersom det inte på något sätt inskränker på juniorsatsningen.
Vas spelar det för roll om vi värvar en svensk eller en kanadensare?
Jag efterfrågar en annan spelartyp. En som inte åker efter sargen, trycks fast och bara föser in pucken.
Säga vad man vill om Corso, men det var jävligt uppfriskande att se honom åka rakt på och igenom motståndarförsvaret. Den egenskapen hittar man oftare hos transatlanter än hos svenskar.
Och det är den jag är ute efter.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-02-26
hubbenorlen: Att kombinera de båda är både en resursfråga och en strategisk fråga.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-02-26
SMÅLAND: Jag tror inte att en transatlant behöver kosta så mycket. Vi kan naturligtvis inte värva en AHL-stjärna. Men det finns hel väldig massa guldkorn i exempelvis ECHL, EBL och till och med NLB som skulle göra väldigt bra ifrån sig i Allsvenskan. Det gäller bara att scouta lite.
Och det behöver verkligen inte gå ut över juniorverksamheten.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-02-26
Än ska dock ha det i minnet att för tre sessar sen ramla vi ur Elitserien. Ur garderoben flög 83 miljoners lik..
Vi har stått vi ruinens brant o svajat...
Vår Arena har varit ett hett samtalsämne...
En av våra stora sponsorer Eon tackade för sig..
Publikintresset har minskat vilket har medfört mindre pengar i kassan..
Visst fan vill jag ha in ett par Transatlantiska stenhårda lirare som gör mos av sina motståndare och sticker in puckar i parti och minut i motståndarens kasse...
MEN en får vara lite realistisk och tänka långsiktigt.
Men nog fan drömmer jag om ett par lirare i laget..
Men det kostar skjortan och vi ska inte rasera våra existens en gång till!
Det kommer så småningom...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-02-26
Sputnik: Skulle inte säga nej om vi lyckades knyta tillbaka oss den här killen. -20 i plus minus, men hela Karskrona har ju varit l
Kassa så det säger ju inte så mycket. Vet inte hur het han kommer vara på marknaden. Nu när hans kontrakt går ut. Man vet ju inte heller vilken division KHK kommer spela efter säsongen heller.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-02-26
Kongo: Själklart är det positivt med juniorverksamheten. Att du redogör fördelarna med den til mig är att idiotförklara mig.
Varför kan man inte kombinera de två? Hellre en poängstark tranatlant än två medelmåttiga svenskar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-02-26
Kongo: Jag älskar våran satsning på lovande talanger, men den är också lite riskabel på ett sätt. Vi kommer alltid få räkna med att bli av spelare till SHL. Vi kommer behöva rutin och spets utöver genom spelare som varit med förut i hetluften. Transatlant eller svensk är skitsamma bara dom levererar. Ungt och billigt är bra men dom kommer behöva äldre erfarna spelare som går i bräschen, gärna producerande med.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-02-26
hubbenorlen: Hehe, har verkligen Asplöven råd? Dom får ju i dagsläget skrapa ihop pengar för att ha råd att spela ett kommande kval. Nu är jag själv inte emot värvningar av transatlanter, bara dom kommer och levererar och riskerar ekonomin. Tänkte bara att Aplövem kanske inte var det bästa exemplet och inte Tingsryd heller. Dock så vet jag inte Västerås ekonomiska läge, men dom Har ju haft transatlanter ett antal år i rad som levererat.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-02-26
hubbenorlen: Tre år av mediokra resultat i relation till budget är inte strategin. Strategin, den långsiktiga och övergripande planen, är att satsa på ungdoms- och juniorverksamheten, att producera, utveckla och rekrytera talanger. (Tänk att vara bäst på detta!) I nuläget kan det som exempel innebära att man har en heltidsanställd J18-tränare och flyttar upp en junior till A-truppen, istället för att rekrytera en transatlant med spetskompetens. Man prioriterar och signalerar (till bland annat de som står inför att välja HG.) Man investerar i framtiden istället för att betala för spetskompetens här och nu. Talangutvecklingsstrategin kan ge en betydligt större utväxling. Sedan kan det naturligtvis rekryteras spetskompetens vid rätt läge, men det är inte huvudinriktningen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-02-26
cally47: Går emot vad Timrå står för? Sen när? Sen när ekonomin inte tillåter det? Hur kan värvning av en bra spelare vara något negativt? Så länge han passar in i laget och levererar är det väl positivt?
Det jag menar är att folk i allmänhet, marginalpubliken, har visat sig vara rätt ointresserade av att se ett profillöst lag. Ett par fixstjärnor skulle locka fler till matcherna och förhoppningsvis ge lite positiv uppmärksamhet till klubben.
Och så jävla dyra är dom inte. Har Asplöven råd så har vi.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-02-26
Kongo: Tre år av mediokra resultat i relation till budget är inte en vinnande strategi. Och varför skulle ett par transatlantiska värvningar rasera en långsiktig framgång?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-02-26
El Maco: Sablar. Där avgör Södertälje matchen tre minuter in i förlängningen. Tredje och direkt avgörande match imorgon.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-02-26
Johan J: Skön statistikförare. Enligt swehockey fick Lalander, André först matchstraff, sen gör han mål fem sekunder senare.

Och om man ska tro statistiken har SSK släppt in alla mål under två femminutersutvisningar. Varav tre sista målen inom en minut.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-02-26
El Maco: Han har många talanger men behöver vässa klubbtekniken betydligt. Ibland funderar man på om det är slarv eller om han inte kan bättre. Med sin storlek skulle han kunna bli en riktigt bra back.

OT: Piteå är på god väg att slå ut Södertälje ur kvalet. Hämtar upp fyramålsunderläge genom fyra powerplaymål i tredje perioden. Förlängning avgör. Kan man banda matchen och skicka till Roger?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-02-26
Johan J: åh vad jag vill att Fernholm ska vara bra. Bra storlek, ung, bra gener... Men lite för långsam i kropp och möjligen även tanke (kan vara orutinerad med) och en del valpiga beslut. Frågan är om han förmår kliva upp eller om han nått sitt max.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-02-26
Sputnik: AIK har absolut lyckats med svenska spelare. Tänkte på Tingsryd och Västerås bland annat som tagit hit några utländska spelare. De ska naturligtvis tillföra spets och vara tongivande. Svårare att hitta "klipp" på den svenska spelarmarknaden samtidigt som transatlanter är mer chansningar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-02-26
hubbenorlen: Kom ur transatlant-bubblan. Timrå IK har en strategi. Kanske inte lika kul på kort sikt, men en tydlig väg till vad som ska ge stabil och långsiktig framgång.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-02-26
Johan J: Aik klarar sig utan, idel Svenskar förutom en Norrman. Sen skulle jag inte heller säga nej till transatlant men inte till vilket pris som helst. Intressant att veta vad en kvalitetstransatlant med allsvenska mått mätt kostar jämförelsevis mot en svensk toppspelare med allsvenska mått mätt kostar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-02-26
hubbenorlen: Håller med. Nuvarande lag och två Starostenko. Titta på övriga klubbar i serien. Även om jag inte vet vad de kostar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-02-26
hubbenorlen: Att värva transatlanter går ju helt emot vad Timrå står för?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-02-26
Johan J: Jag tycker att vi ska behålla så mycket som möjligt av laget och krydda med en eller två, på den här nivån, dokumenterat poängstarka transatalnter. Vi behöver spelare som går rakt på mål. Och kanadensare och amerikaner spelar ofta på det viset. Jag tror även att såna spelare lockar en del marginalpublik till arenan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-02-26
nectis: Du kan inte jämföra div 1 och Allsvenskan så där. Självklart ser ledande spelare bättre ut där. Men det beror ju inte bara på deras egna kompetens, utan lika mycket på att motståndet är sämre. Med ditt resonemang skulle valfri SHL-spelare kunna ersätta NHL-spelare rakt av bara för att dom i dina ögon ser bättre ut i en helt annan liga.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-02-26
Berglund eller inte. Vi kan sitta här och tycka saker fram och tillbaka men det är Nubben bestämmer, det är han som bygger laget. Som alla andra spelare har Berglund för- och nackdelar men utan insikt i individuella spelarlöner så har åtminstone jag svårt att sitta här och spekulera eftersom jag inte kan sätta prestation i förhållande till kostnad.

Har retat mig många gånger på Berglund. Igår tycker jag dock att han gjorde en godkänd match.

Backen som blev bänkad efter det bortdömda 0-3-målet däremot har jag tjatat om sedan första seriematchen i höstas. Han behöver upp handlederna för det verkar inte som att det kopplar alla gånger. Visst, han är ung men det håller inte för den här nivån.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-02-26
nectis: Det här med att ta upp Emil Berglunds pappa som anledning till hans plats i tid och otid, som flera gör, tycker jag är onödigt och även orättvist.

Innan denna säsong har han förtjänat sitt kontrakt på egna meriter, tycker jag. Titta vad han presterat i poäng i J20 och HA innan denna säsong samt att han alltid spelat med mycket hjärta i sitt spel.

Det "bananskal" han möjligen fått är ju att Timrå IK ramlade ur SHL och föll ihop ekonomiskt precis när han kom upp, vilket gjorde att man kunde ge plats åt ovanligt många juniorer just då.

Det som varit extra kul den senaste tiden är att just det där gamla hockeygymnasiegänget med Berglund, Wedin, Öhrn, Boyce m fl är de som jobbat hårdast och visat mycket hjärta i matcherna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-02-26
cally47: Han hör hemma på div 1 nivå vill man som klubb ta steg uppåt måste man rensa bort en del spelare. Timrå behöver värva spelare med tyngd storlek som kan ta sig in på mål det brister framåt bara katterna som gjort mindre mål säger en del.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-02-26
Frella: Han duger absolut som gnuggare och energispelare i en fjärdekedja. Frågan är ju dock vad han har för syn på sig själv som spelare och om han är nöjd att spela i en fjärdekedja. Tänker mest på om vi skall behålla honom.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-02-26
nectis: Tycker Berglund gör ett väldigt bra jobb för den lönen han har (lägst i laget). Klockren spelare för en fjärdekedja.
Oskarshamn ville ha honom inför den här säsongen
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-02-26
cally47: gå på lite division 1 matcher och titta, där finns det spelskickliga, skridskostarka och spelmässigt tio gånger bättre spelare än Berglund. Nej, den grabben har glidit på pappas bananskal allt för länge nu. Inget allsvenskt lag kommer värva honom när Timrå släpper honom. Möjligtvis Sundsvall om inte dom åker ut.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-02-26
nectis: Han kan inte tacklas? 73 kg men tacklar som 85+
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-02-26
nectis: Har också stört mig på skridskoåkning och skott men istället börjat uppskatta det lugn han visar med puck och spelförståelse för vad som sker. Sam Marklund kan är ju också dålig på rören och även om han är tung i sargerna är det sällan han kommer ut med puck.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-02-26
Frella: absolut. Bra i PK. Spelar smart och ligger rätt hela tiden.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-02-26
Frella: Skojar du eller? Han kan inte åka skridskor, han kan inte tacklas, han kan inte skjuta. Han kan inte ett piss.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-02-26
nectis: Tycker Berglund varit riktigt bra på slutet. Smart med puck och bra positionsspel. Duger gott som gnuggare i fjärdekedjan i min mening.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-02-26
Spelar sopan Berglund i Timrå nästa säsong är det här sista året jag stöttar den här föreningen. Finns 1958582949291 stycken bättre spelare att plocka gratis från Div.1. Är inget jävla familjeföretag detta.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-02-26
Johan J: Appropå ilskna men... Kan Modano månne vara i 70-årsåldern???
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-02-26
Johan J: Hvilken surpris när man kopplar upp sig och ser att 3 pistoler bärgas och de på ett magiskt vis. I kväll vänder vi oss mot Meca.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-02-26
Umeaboy: Respekt! Tack.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-02-26
Andersson: Besviken som man är (men förstod att vi skulle torska mot fejk-Löven ändå då vi har många alibispelare i laget) så vill jag ändå passa på att säga GRATTIS till den garanterade slutspelsplatsen. Mycket starkt att komma tillbaka. Lycka till så möts vi igen till hösten om det skulle skita sig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-02-26
Bragd-Birger: Haha, jag älskar Marklund. Snacka om vinnarskalle.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-02-26
Slutspelsskägget...Check!
Transport..Check!
Chaufför..Check!
Dricka...Check!
Packat...Check!

På söndag vet vi OM Meckaresan blir av?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-02-26
söder över: Pax att Dahlėn får sätet längst bak för han är coolast.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-02-26
Johan J: En tattare som bara tar plats.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-02-26
Modano: Nej för fan! rutiner ska hållas...

dom har bott in sig fint i bussen nu så vaffan det är bara att götta ner sig o åka uppåt.

Tänk dig hemresan om det går vägen uppe i Happis! Seriös teambuilding inför Meca.

om det skiter sig så kan dom gott sitta å gräma sig på buss jäveln hem.

tänk om vi gjort vårat jobb mot bobbers i år...

tänk om vi gjort vårat jobb mot Panters i år...

Det är viktigt att rannsaka ibland...

=)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-02-26
Dagens spark i baken till den ilske man i sjuttioårsåldern som i tredje periodens inledning med en dåres envishet hävdar "sin plats" på ståplats precis där supporterklubben har sin klackledarhylla.

Vill man stå och uppleva trycket i klacken utan att vara aktiv kan man väl åtminstone lämna plats till de som vill bidra till att höja stämningen och styra upp klacken.

Heder till grabbarna som trots allt inte gav sig!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2016-02-26
Björklöven är nog körda , om dom inte tar in 12 minusmål på oss
Kommentera

1730549 · »