1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577968 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Mora IK 2018-10-06

« · 1911805 Till forumet


Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Prickräknare, hur ser prognosen för morgondagen ut?
Kommentera


Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Tikkare: Jag är faktiskt seriöst nyfiken 😁 I morgon tycker t.o.m jag att allt annat än en bra publiksiffra (tänker inte nämna några siffror utan nöjer mig med säsongsbästa så här långt) vore jävligt uselt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
mikenomad: Om man har restaurangchansen gå 2 för 1, då kan man inte köpa biljetter via nätet va utan då måste man köpa i arenan antar jag?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
tjobba: Ingen aning, har också RC men tänkte inte på att TIK var med där...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
tjobba: Kansliet el arenan är det som gäller enl infon i RC-appen
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
mikenomad: Gäller att va där i tid i morgon då. Tro om det är valfria sektioner?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
mikenomad: 5000 låter jämnt och bra.!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
mikenomad: Kollade lite som hastigast för ett tag sedan och det är mindre sålda nu än mot FBK!
Får väl hoppas att det är många som köper på matchdan då. Tror dessvärre att vi kanske inte blir mer än det tilltänkta snittet imorgon, dvs ca 3500!
Nu är väl inte Mora kanske de som drar bäst men med tanke på inledningen och det spel vi visat upp vore laget värt åtminstone 4000 imorgon!
Oavsett hur många så får vi se till att hålla trycket ändå. Vart bra stämning i de tidigare hemmamatcherna så bara på att fortsätta så💪!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Timråit H-sand: Inför dagen -D kanske man skulle önska lite mer info och detaljer kring aktieförsäljningen. Underhållning mm i hallen för att få lite drag i det hela. Borde vara i det närmaste fullsatt med rätt marknadsföring av denna historiska händelse.
Köp-Köp-Köp! (Både Aktier och biljetter)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Timråit H-sand:

Biljettförsäljningen TIK - MIK 14:30 2018-10-05

G Höger 26
G Vänster 57
H höger 186
H vänster 176
I Höger 162
I Vänster 97
J Höger 103
J Vänster 155
K Höger 84
K Vänster 239
L Höger 244
L Vänster 194
A Höger 54
A Vänster 90
B Höger 138
B Vänster 162
C Höger 153
C Vänster 138
D Höger 50
D Vänster 101
2609
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Tallnäs: Plus ståplats då? Isf kliver vi över 4000 iaf
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
mikenomad: Jag har varit sjuk och har inte kunnat gå på någon hemmamatch hittills. Tänkte gå på lördag! Men vafan har hänt med biljettpriserna? 280kr för långsida och hörnen. Jag brukar oftast köpa biljett till hörnplats då det var lite billigare. 180kr förra säsongen till 280kr nu, dvs 100kr dyrare. Det är en rejäl ökning. Det kostar till och med 210kr på kortsidan. Jag vet att vi är i SHL nu och allting... men det känns ändå för dyrt enligt mig. Jämför med ett cmore-abonnemang som kostar 449kr/månad. Är det ingen som tänkt på att detta kan vara en anledning varför vi har svårt att fylla arenan?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
John Cena: Det är jättedyrt! Bättre då på familjeläktaren (190kr vuxen och 80kr barn) men ff ganska dyrt, 460kr för två vuxna och ett barn...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
John Cena: Nej folk är lata och bekväma. Vill man verkligen, verkligen gå på matchen och inte bara glida förbi för att man inte har nåt annat för sig så är man nog beredd att betala 350-400 kr också säkert. Vill du se mer folk på matcherna så sluta med TV sändningar och Ol'earys/All Star visningar. Kör en stor fet O'learys ute på arenan istället och låt folk ta med sig ölen in till sin stol och kolla på matchen så jävlar ska du se att det blir liv i luckan och fullt i hallen!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
John Cena:
Dom nya biljettpriserna tillsammans med C-more gör nog tyvärr inte att publiken vallfärdar till NHK. Lägger man sedan till en halvliter av diskvattnet Mariestad för 85 spänn så blir valet tv-soffan enklare.
Klubben måste tänka om ifall arenan ska fyllas.

100 kr för ståplats, sittplats från 200 och ölen för 65 så hittar kanske publiken tillbaka igen.

För som situationen är nu är risken för att hockey ska bli en TV-sport tyvärr väldigt hög.

Se bara på Luleå som laddat 50 millar på nytt ljud & ljus.
premiären fullsatt, men i går mot FBK var dom tillbaka på blygsamma 4040 igen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Per HApps: Ja det är inte lätt i dessa tider att fylla arenorna. Tvn tar ju en hel del publik och biljettpriserna kan ju diskuteras.
120 för ståplats vid förköp är ok tycker jag och 210 för kortsidan är väl på gränsen . Säljs dåligt med biljetter i hörnen så sänk de till samma pris som kortsidan.
Långsidan säljer ju ganska bra i alla fall trots 280.
Men oavsett om man sänkte biljettpriset rejält så kan det vara svårt att fylla arenan. Det kommer alltid vara de som vill sitta i fåtöljen hemmavid!
Men lite trist nu, när laget spelar en frejdig hockey och presterar så pass bra, att det inte kommer mer publik till matcherna.
Kanske blir lite bättre när Giffarna spelat klart.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Timråit H-sand: Det blir nog lite av en ond spiral, ungarna växer upp med att kolla matcherna på TV och de lär fortsätta med det livet ut. Svårt att bryta detta.
Kommentera


Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Låt oss för tusan inte uppleva samma ras som mot Brynäs!
Länge sedan jag var så nervös!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
SMÅLAND: Tror det blir svintufft i morgon, första matchen i SHL som laget har någon form av press på sig. I morgon finns det faktiskt förväntningar och inte bara förhoppningar om 3 p...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
mikenomad: och det bästa för oss....spänning i varje match...ingen serielunk här inte
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
mikenomad:
Kan bara instämma. Var ju och såg premiären i Linköping med 3 av mina 4 söner och det har hänt mycket sedan dess. Underbara skalper har vi tagit så här i början av säsongen. Men vi är dock bara i början. Förlusten emot Skellefteå var onödig och likaså tappet mot Brynäs. Men som helhet är jag toppennöjd. Poäng i 4 av 5 matcher..
15:15 släpps puckuslingen igen...
Dä bar å åk mot 3 poäng..
Vive la Timrå IK ❤
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Tycker ändå att biljettläget se helt ok ut! Familjeläktaren bör nog öppna dem översta raderna för försäljning snart. Ser ut att kunna bli mer folk idag än mot Färjestad iaf.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
mikenomad: Ja, idag säger vibbarna att det blir snortufft. Det spelschema som vi på förhud tyckte såg megaläbbigt ut var nog egentligen helt perfekt. Premiären mot LHC var inget snack, dom var för bra och vår respekt för stor. Men sen ett guldmätt Väckschö, lite trevande Skell-hell, vilset FBK, überuselt Brynäs...ganska optimalt.
Utan att förringa Timrås insats så klart. Laget har spelat fantastico, och verkligen jobbat/åkt sönder motståndet. Men det kanske inte hade gått att göra om motståndarna varit i potentiell novemberform.

Hursom, nu är det ett bottentippat mora på menyn. Där lär vi knappast få fördelar såsom underskattning eller bekvämlighet. Tror inte heller att dom kommer att vilja bjuda upp på bortais såsom Växjö eller FBK. Såna här matcher var Timrås akilleshäl förra säsongen, och med tanke på att det som knylan påpekade i princip ser ut som att Timrå bara fortsatt spela säsongen 17/18 så...är magkänslan inte tre poäng. Men vi får se. Überintressant blir det iaf.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Smetovish: Ja varför öppnad inte övre raderna på familjeläkare?
Jag behöver boka 5 platser men det går inte :(
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Röda Tallen: Nu är fler rader öppnade. :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Bragd-Birger: jag har segerreceptet ikväll... Svedberg spikar igen och sedan utnyttjar vi det faktum att vi har 33,33% i pp medan MoraNisse är näst sämst i bp, så här långt.
I övrigt blir det gnetspel och kämpa som vanligt
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Röda Tallen: Ett tecken på att vi blir fler än mot Färjestad. Jag tror på en bra siffra i dag, 4600!
Kommentera


Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Trevligt med en lördagsmatch, det var ju ett tag sedan! Lördagar känns som optimala dagen för att skapa stämning då vissa kanske fått i sig någon form av alkoholhaltig dryck innanför västen! Det ska jag iaf unna mig! Lär bli en spännande match där jag tror att vi drar längsta strået!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Hälge: Då ska jag testa bengalerna mina ikväll se om det fungerar under högriskmatcher.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
nectis: Mkt bra! Själv tänkte jag träningsstorma isen 👍
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Bragd-Birger: sen har ju mora spelat ganska läskigt också där dom öser in mål på slutet och vänder/nästan vänder matcher mot riktigt bra motstånd. Har dåliga vibbar inför denna match men fokus på försvarsspelet och, som Guter sa, spela snyggt när vi kan/får utrymme.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Smetovish: Ja vore ju kul om vi åtminstone nådde 4000! Nåt mer vågar man nog inte hoppas på.
Vad gäller matchen blir det nog lite annorlunda uppträdande idag som Mora kommer bjuda på. Eller rättare sagt de kommer inte bjuda på nåt. Så tålamod gäller idag. Men känns lite sådär inför matchen. Men hoppas på samma noggrannhet och ödmjukhet så ska detta kunna gå vägen 👍!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Olle: 8-0 till Timrå
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Tikkare: Du kan lita på mig, du kan lita på mig
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Olle: Tror också att det här kan vara den svåraste sortens match för Timrå. Känns ovisst, känns nervöst - men spännande!

Gör också - på grund av olika anledningar - debut på arenan för i år.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
mikenomad: är det nån som får in matchen på c more?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Då har man testat det berömda högriskmatchsäkerhetssystemet. Kladdade på mig gjorde de, ryggsäcken brydde de sig dock inte om... 🤔
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Tikkare: Ingen aning. Jag leker huligan i NHK f.n och har däremot nära nog skallat en jobbig jävla cmore-försäljare
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Tikkare: trött jag blir på cmore..trycker in timrå matchen och hamnar på Färjestad matchen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Dom visar studiosändnigen därifrån fram tills 15.05, då sändningen från Timrå börjar
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Tikkare: ha du hitta matchen? Hittar den inte
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Tikkare: Det står trots allt i tablån att sändningen från Timrå börjar 15:05, före detta är det hockeylördags studio. Klaga inte där det inte finns något felande
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Tikkare: Precis. Vad är grejen? Har de blandat ihop länkarna eller skiter de i den? Jag ska tillägga att jag garanterat hade varit på plats i hallen om jag inte hade haft 180 mil hem.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
KiefD: på c more hemsida står det 14 fucking 30 att sändningen ska börja. Det är väl jävligt felande om nåt om matchen börjar 15.05. Hur som helst så pratade jag me cmore supp och matchen börjar 15.15 enligt c more.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
mikenomad: ja. Första matchen för säsongen där Timrå har lägre odds än motståndarna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Cmore live 3 går matchen på iaf
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Tikkare: Men de känner ändå att vi och Moras fans hellre ser uppsnacket inför Linköping och Färjestad. Suck.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-10-06
Tikkare: Vet inte du om du ej är läskunnig eller inte, men jag tycker inte att det är oklar information här. Vet att det är svenskt att klaga på saker, men nån måtta får det vara..
Kommentera

« · 1911805