1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581246 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Mora IK 2018-11-15

« · 1922077 Till forumet


Timrå IK - Mora IK 2018-11-15
Gameday och Mora står för dörren. Ständigt detta Mora, nu gäller det att vi tar 3 poäng och för att lyckas med det så måste alla spelarna ge 100% ikväll, och forwards måste hjälpa backarna i defensiven. Förväntar mig även att Brattström får chansen ikväll👍🏻
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-11-15
The great one: Vore bra om Timrå i denna match kunde vinna några viktiga tekningar. Dom är ju överlägset sämst i ES på denna viktiga del av spelet. I sista perioden mot Djurgården vann dom faktiskt en sådan tekning o vips så gjorde dom mål.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-11-15
Duncan: Jag skiter i hur det går till bara det blir 3 poäng! Om de snubblar in pucken i Mora målet eller vallar den in via ismaskinen eller om vaktmästaren kastar in den från läktaren spelar mindre roll men se för faan till att stoppa blödningen och vinn.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-11-15
Och aldrig mer så här huvudlöst försvarspel.

NEJ!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-11-15
The great one: och jag förväntar mig att vi i den röda väggen tar vårt ansvar och sluter upp mangrant i kväll. Vill vi ha kvar ett SHL lag i Timrå ?....ja så viktig är faktiskt kvällens match. Vi får inte sladda efter i tabellen.....då sjunker intresset, ekonomin som är det som styr dagens idrott blir sämre och våra förutsättningar att ha ett slagkraftigt lag försämras. Alla till arenan i kväll nu ska vi vända på det här !!!!!
Vi är Timrå och vi ger aldrig upp...!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-11-15
Smokey: mår faktiskt dåligt bara av att se bilderna. Snacka om försvarshaveri.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-11-15
Smokey: Sedär, de va ju också ett potpurri. Är det sämst of defence samlat för hela säsongen eller (hemska tanke) är det hämtat från EN match?
Nåväl, skicka över bilderna till coacherna. Det är väl ypperligt att ha som underlag på träning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-11-15
sargad: Samma match. Djurgården senast. 4 helt olika sekvenser.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-11-15
Smokey: la upp den igår, men va ett Twitterinlägg från Hamrin så alla som inte har Twitter kanske inte kunde se min länk. Aja pinsamt värre och man kan ju undra vad Freddan har hårdtränat i försvarsspelet under Landslagsuppehållet?!?!? Det som oroar mest är, vad är Timrås identitet? Det enda som är signikativt för Laget just nu är läck som ett såll bakåt få nån strökontring framåt. Finns liksom ingen röd tråd i nått. Så mitt förslag är lägg krut på att ersätta eller så får Freddan ödmjuka sig och gå under en coach som kommer in och styr upp Det taktiska så får Freddan vara go gubbe a la Perra. Man minns ju hur vi redan under delar av förra säsongen var tveksamma till Freddans taktiska kunskaper med laguttagningar och uppspel och dylikt. Men då va det en lägre nivå på serien och vi hade SHL mässiga spelare i Haukeland och Dahlen mfl som kunde vara tungan på vågen många matcher då det va troll i maskineriet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-11-15
Den här säsongens räddning skulle vara laganda, attityd och infriad utvecklingspotential. Ungefär det som havererat fullständigt de senaste ca 10 omgångarna. Då faller korthuset.

Jag mår så jävla dåligt i mitt hockeyliv och undviker helst att vara härinne. Har inte mått så uselt sen sist vi var i finrummet, vafan skulle vi upp och göra...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-11-15
Sputnik: Även Sanny Lindström har lånat Hamrins collage ser jag. Herregud man skäms ju inför hockeysverige när man ser dom där bilderna....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-11-15
Sputnik: Dom där bilderna påminner mig otroligt mycket om när jag spela är EASHL i NHL-spelen. Det är spelläget där man spelar online och alla styr varsin spelare, 6 mot 6. Knattemisstag där spelarna jagar puck istället för att täcka motståndare. Det är backarna och centerns roll att täcka slottet. Här verkar kommunikationen helt slutat fungera när alla tre står bakom egna målet. Tror dom inte på varandra? Om närmsta backen pressar i hörnet så kan väl inte den andra backen bara lämna målet? Även om det händer så måste centern åka ner och täcka pass framför mål. Förstår inte hur dom tänker när alla tre försöker täcka samma spelare gång på gång. Har Freddan gett konstiga direktiv?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-11-15
Tre ord som gäller ikväll!
Ikväll vinner VI!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-11-15
mikenomad: Samma läge här, man mår piss. Vet inte ens om jag orkar se matchen på tv ikväll.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-11-15
kulltorp: Tyvärr verkar du inte bli ensam om att tveka, blir det 3000 pers i dag.
Klubben har snart lyckats att döda intresset. Man börjar att känna igen sig från förra sejouren i SHL. Total handlingsförlamning i allt som händer.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-11-15
mikenomad: Kan inte annat än att hålla med dig men jag tänker så här att de kan inte mer än gå åt helvete o när vi väl e där då går det bara uppåt igen!! Vi får tänka på att vi är Timrås stolta furor,vi ger aldrig upp!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-11-15
mikenomad: ja, sjukt jobbigt nu. Måste bli en rejäl uppryckning i (framförallt) egen zon, annars ger jag faen upp säsongen. I a f till man gjort rejäla förändringar på ledarsidan. För det här haveriet vi bevittnat de senaste 10 omgångarna är pretty-fuckin-far from ok.

Så: uppryckning i kväll är en ytterst modest förväntan. Likaså att Wedin får spela med den omgivning han borde haft sen omgång 7.
Och: Würsten i mål.

Kom igen nu, Timrå. För i helvete!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-11-15
Jag tror verkligen inte det sitter i Freddans taktiska kunnande, tror snarare det handlar om Freddans värderingar.

Han tycker det är så sjukt viktigt att "ge folk chansen" att han missar viktiga taktiska detaljer. Sitter nog i från då han tränat ungdomar och Nubbs måste ryta ifrån nu. Det är inte längre lekstuga, nu handlar det om miljoners kronor. leken är över, dags att ta ansvar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-11-15
Bragd-Birger: Jag förväntar mig att ALLA SPELARE i Timrå IK kämpar i 60 minuter ikväll, att man hjälper varandra och spelar för laget; Det finns inga ursäkter! Jag vill se 3 poång ikväll även om blod ska flyta!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-11-15
Smokey: Näe när Sanny inte ens behöver rörliga bilder utan kan använda still bilder för att illustrera hur dåligt försvarsspelet är - då är det illa
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-11-15
2400st igår på Fjällräven center haha...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-11-15
Kvällens laguppställning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-11-15
Hälge: Man blir mörkrädd när man ser backuppsättningen. Gör nått Nubben!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-11-15
mikenomad: stesolid Nomaden. Vi har ju pratat om det? Börja knapra ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-11-15
Hälge: V B imål, jag ser ljust på framtiden!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-11-15
Hälge: jaha, Wedin med Laxen och MM. Fräscht!
Backparet Molinder-Hardegård lär skrämma skiten ur Mora. Stängt vare här!

Var är Jalle förresten? Kan inte påstå att man saknar honom, men vore ju kul att veta om han lever.

Väntar bara på att Svedberg blir rödmarkerad nu, sen kör vi! Det släpper snart!!!1
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-11-15
Bragd-Birger: Lugnt vi har sparkapital i alla pp Fröken Boyce BandyChalle rulla på rulla på sosse hockey. Finnen ja vilken klass värvning kan inte kosta mer än några flak pilsner
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-11-15
Bragd-Birger: Måste säga att det finns tydligen ingen röd tråd i coacherna agerande eller så spelar det ingen roll hur jävla dåliga backarna , Drugge lär aldrig få chansen i detta gäng. Tråkigt för Drugge😠
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-11-15
Nisse1: han gör ju ngt🤔. Hans måg kommer ha 25 min speltid oavsett om han är inne på flera mål i arselet...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-11-15
Den enögde Vill inte se en jävel som glider undan tar omvägar för att det kan göra ont att spela hockey. Har inte freddan lyckas få bort den fega mjuka kärring hockeyn man spelat sista 6-7 matcherna inför den viktigaste matchen på länge då är det bevisat att förändringar omg behövs på tränarsidan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-11-15
Hälge:

Så Brattström får alltså inte chansen? Märkligt.
Då är vi rökt. Vi har inte vunnit på fyra raka, kanske hade varit dags att prova något nytt...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-11-15
Modano: tror inte Freddan har dem skillsen som krävs för att få dessa killar att offra en hörntand ikväll för att vinna. ..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-11-15
The great one: jo det är bratten som står!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-11-15
Alltså det är väl en sak att behöva stå ut med att läsa sågningar efter matchen. Måste ni verkligen göra det innan också???
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-11-15
Den som inte kämpar nu lär jag aldrig förlåta.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-11-15
FH - avdammad: där håller jag med. Vi stöttar och utgår från att det går bättre denna gång.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-11-15
The great one: Wursten står, nu börjar vi om. Krossa Mora!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-11-15
Herminator:

Under 3 k idag?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-11-15
Herminator: Giv oss frid - vinn!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-11-15
Timrå IK - Mora IK 0-0
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-11-15
The great one: Tätare defensiv, piggare anfall, klacken mera på tå. Det är väl endast publiken som saknas. Ja, säkerligen under 3000.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-11-15
Positivt överraskad av laxen, visar både tyngd, fart och hygglig kvalitet trots att han inte är matchtränad. Må han få oss att ångra vårat missnöje vid den värvningen :D
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-11-15
Herminator: är det inte lite väntat att publiken saknas då vi har 2 hemmamatcher på 2 vardagar?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-11-15
Herminator: Jo. Allt det som kändes så överraskande positivt i början har känts betydligt dystrare på sistone. Vi visste att det här skulle bli tufft, men vi överbevisade tvivlare med samma recept som i fjol: med enorm energi, offervilja och laganda. Jag tror inte vi behöver byta vare sig ledare eller spelare. Vi behöver bara självförtroende och stöd i alla väder. Vad är det för j-a medgångssupportrar här inne? Kritik i all ära, men det är så lätt att vara supporter i medgång, men det är i nöden som vännen prövas. Ganska upp er, vi ska ro det här i hamn.man kan inte kräva hundra procent av spelarna om man grina redan före match som supporter.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-11-15
Timrå IK - Mora IK 0-1
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-11-15
Dags att gå och lägga sig, 0 - 1.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-11-15
olyckligt 0-1
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-11-15
The great one: Jaa & inte blire fler heller,när man lirar som man gjort,vem går på en dålig bio tex.Folk går på underhållning och pröjsar så man får det man pröjsar för,sen att supportrar går är en helt annan V:a. Thats life.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-11-15
Öndulat: Jo, plus utspelningen senast på det..
Men nu målar Palmen i PP på Weddas pass.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-11-15
TimraStockholm: Sjukt orättvist. Vad var det? Andra skottet på mål?
Kommentera


« · 1922077