1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581061 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Mora IK 2020-02-28

« · 2041064 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Clay.2: inte konstigt alls. Men jag skulle nog inte kritisera en spelare efter en makalös insats.
Nu skiter du nog i huruvida enskilda matcher ter sig utan mer en ”samlad bedömning” över tid du argumenterar för om jag får gissa. Och då får du nog vara lite mer konstruktiv i ett hockeyforum även om ”lynchen” ligger nära hjärtat härinne.

Jag har precis som de flesta andra åsikter om vilka spelare som under/överpresterar är dåliga/bra men försöker i så stor utsträckning som möjligt undvika att kritisera spelare då det finns en överhängande majoritet av skribenter som gör det jobbet.

Du är fri att tycka/tänka/skriva precis vad du vill sålänge du håller dig till lagar och regler.
Men upplever det som du inte alltid ”inte brytt du hur mycket skit du får för det”.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Clay.2: Tror att många reagerar på att du letar fel och brister när vi har vunnit 9 raka matcher och det är morgonen efter en jävligt viktig krigarseger. Ibland får man liksom nöja sig med att vara glad över en seger och inte kasta skit runt sig. Det tar liksom lite udden av glädjen många kände igårkväll, speciellt då många uppenbarligen inte håller med dig.

Sedan får du såklart tycka att Berglund är brunusel om du vill, men jag måste också få tycka tvärt emot utan att du tar det som kritik mot dig personligen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Clay.2: vad skrev jag om dig för någon vecka sedan? Jo, konfliktsökande!! Skulle inte förvåna mig om du och Udden från modo boken är samma person!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Rip Kirby: det är för att efter tacklingen drar han upp klubban i skrevet på motståndaren.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Charlie2: Nog ser det ut som att SSK-spelaren filmar och gör en döende svanen? Jag menar, det tar ett par sekunder efter "impact" med Crandall innan han reagerar och faller till isen. Det borde inte resultera i en avstängning, inte enligt mig åtminstone.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Clay.2: vem av de tre du nämner, utöver Berglund, anser du vara en bättre defensiv spelare med större offervilja ön just Berglund?

Berglund har en spelförståelse bra mycket högre än de andra. Tycker han visar det gång på gång när han bryter passningar i just boxplay, hinner först i 50/50situationer oftare, samt faktiskt visat några gånger även offensivt under åren att han har en blick för spelet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
TIK-Lund: Är det konstigt att man inte tycker att en del spelare är bra ?
Vilken tycker inte du är så bra i Timrå .
Eller har du ingen åsikt om det ?
Jag skriver om min åsikt om han och är det något konstigt med det ..
Nu bryr jag mig inte om hur mycket skit jag får för det .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Hoppas vi slipper Crandal i nästa match, ful spearing
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Clay.2: Brukar försöka undvika att kommentera det du skriver men ska ge dig ett litet tips om du tycker det är lite jobbigt att ha massan emot dig:
Om man ska kritisera en spelare som de flesta försvarar så undersök möjligheten att spelaren i fråga representerar en aspekt av spelet som du måhända missat och då gärna inte efter en match full av bevis över vilket värde spelaren i fråga har i laget.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Clay.2: Berglund är i min bok oöm, trots sin storlek. Har en bra spelförståelse och en kyla i sitt spel, det håller inte på SHL-nivå men i HA har han en given plats i en defensiv kedja. Han gör det han är bra på. Dessutom är han tillsamman med Boyce kulturbärare och viktig för laget på många sätt.

Sedan kan han inte skjuta, men det vet han ju om, så det gör han inte.

Om vi skulle göra en lista på spelare man tror skulle stå först i kön ta ett slagga i käften för en SHL-plats så hamnar Berglund topp 3.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Smokey: Nej för fan ..!!
Va ärlig nu ..Tycker du att Berglund är bäst , bättre , något sålunda , eller så där .
i sitt spel över hela plan jämfört med någon / några andra spelare . .
Var han han sitt bästa spel ? Jo i boxplay men det gör inte han bättre än någon annan i det som spelar boxplay !
Tycker jag
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Clay.2: Jag blir lite orolig.
Du röker väl inte dina dammsugare?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Jensen_12: Tex Kaijer , Lindholm, Walli, och Berglund .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Clay.2: ingen säger ens att Berglund är bäst på allt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Clay.2: Madsen, Ohlsson och Boyce är redan tagna där. Vem mer vill du hellre än Berglund se i boxplay?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Smokey: Du måste förstå ..jag tycker inte att Berglund är bra och en del tycker att han är bra . Jag är säker inte ensam att tycka det !
Men här blir det en orkan av det och så gott som alla följer med den svansen för så måste man göra .
Ingen vågar säga att man inte tycker att Berglund är kung i allt .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Hassan: Därför dom in är bra i boxplay .
Varför är är Ohlsson bättre än Berglund i boxplay .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Smokey: In i dimman på fredakväll är vi klar för HA-FINAL mot Lövet!🔥🍾🏒😀🔥
Uppladdat:

450x300-hqdefault-4.jpghqdefault-4.jpg

Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Jag missar tydligen signaturen Clays inlägg. Men jag ser nu att allt fler andra signaturer försvarar TIMRÅ IK:s lagkapten och fantastiske härförare. En hårt kämpande och pådrivande ledargestalt som dagligen är med och utvecklar, stärker, glädjer och formar LAGMASKINEN TIMRÅ IK!
Vad är det som sprids under det misstänkta ”trollkontot” nu? Något man borde bry sig om eller reagera på?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Clay.2: Varför tror du att Berglund får spela boxplay och inte Dahlén eller Lööke?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Jensen_12: så Berglund gör ett bättre jobb i boxplay än dom andra som spelar boxplay .. .nej kan inte se det .
Vem är inte det det du talar om ..
Berglund är inte bättre än någon annan i boxplay !
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Clay.2: Starkt av dig att du hittar något att gnälla på efter 9 segrar på 9 matcher. Törs man gissa att du gärna ser att man byter Berglund mot vem som helst ifrån J20?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Clay.2: vill inte rubba din syn på sporten ishockey nu. Men allt handlar inte om anfall. Berglund har en roll som han köper till fullo. Startar nästan alltid i egen zon, dödar utvisningar, täcker skott, tacklas, är rivig och jobbig för motståndarna.

Det är minst lika viktigt som att göra snygga mål eller snygga dragningar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Timrågogogo: Det är spel puck och klubba och åka skridskor ..det hockey går ut på .! ,
Är kriga att fara runt och göra en strö tackling .tillför inget i sin kedja anfallsmässigtv varken i uppbyggnad , avslutning , tillbakajobb för han inte hinner med skridsko mässigt .
Vann han någon tekning igår ..nej (kanske 1
Vad gör han för särskilt som är bättre än någon annan i boxplay ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Clay.2: håller med sämst på plan nr 22 i timrå.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
DalleRalle: ajaj detta måste svida för wennerholm. Kan han sabotera tro a ala mellofestivalen?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
73Sjöbba: Äh, skit i det. Längesen jag såg ditt namn. Kul att se dig igen! Visst hade vi några roliga tjafs där kring 06-07...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Enligt AB: Vilket lag går till hockeyallsvenska finalen?

17809 svar!
52% Timrå
48% Modo

52% av aftonbadets svarare har jävligt rätt! Detta har vi!
Jinx! Antijinx! Doublejinx! MegaJINX!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Härligt att min önskan om ”VI SKA TILLBAKA” från klacken kom, om än efter slutsignal. Jag får rysningar av den och det tror jag spelarna får också.
Mot Björklöven tar ni den innan nedsläpp hoppas jag, underbara hårt kämpande klack!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
JonteD: Ja berglund är king! Är även kulturbärare och har enormt hjärta för klubben. Sådant är viktigt o ta vara på och ha i laget. Vi vill inte bli ett modo med en massa legoknektar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Costanza: Tragikomiskt att jag blev bannad i ert forum efter en likasinnad kommentar ikväll. Det gör mig inget eftersom jag skriver så sällan nuförtiden. Nåväl, du är en legend gentemot många andra i ert forum. 👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
kulltorp: Berglund är ju enligt mig en av dom bästa bp spelaren i hela allsvenskan!! Måste vara väldigt jobbig att möta!!👍👍👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Att älska MoDo är vägen till lycka i livet. Annars kan det bara bli värre...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Såg aldrig matchen idag. Mora verkar ha varit bra. Starkt av oss att vinna ändå. Synd att Modo har ett lättare schema än oss men dom grinar på i vanlig ordning.
Vad vi kan göra är att bygga vidare på vinnarspåret o inte tumma på nåt... Vi hamnar i den där serien ändå. Krossa allt from nu o framåt inkl Modo ...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Clay.2: Snygg timing du har, efter en match när han var magisk i boxplay...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Woody: Håller med dig en ettermyra som irriterar hela tiden o gör sitt jobb även om han är liten så provar han o proppa elr hindra motståndarna att göra ngt o de duger för mig!!!😎😎👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Clay.2: Jag har svårt att hålla med där. Jag tycker att han är otroligt nyttig i försvarsspelet och i BP.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
T T: En som måste få svårt att försvarar sin plats i lagen är Berglund ,
snart är han en död punkt i spelet , varken framåt eller bakåt är bra .
Tråkigt men sant .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Enligt vad jag har fått höra så ska det inte vara någon fara med Hardegård.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Gert_Jonnys: va visst gratis läsning fram till kl 23 såg jag nu..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Gert_Jonnys: illa!!! Hardegård på undersökning på sjukhus enligt ST. Nån med plus som kan förmedla?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Jockz: Glöm inte bort deras skadade superfantom Bärtsäck! Han va så överlägsen att han tyckte synd om oss och kastade in 2 mål i egen kasse....
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Gorkyman: Wennerholm ande..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
söder över: Å AB drämmer till med ”Modos kross” haha 4-1 mot AIK är det kross det???
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Jag gillar Moras finska coach!

Genuint passionerad!

Gnäller på domaren och Nubbens kommunikation osv!

Den mannen brinner för segrar!

Landar ändå i att dom har gjort en bra bortamatch!

Håller med...

Svårt att se att det skulle vara någon katastrof insats av domarna ikväll...

Charging på Berglund? Någon missad Icing? Äh klart godkänt.

Mora spelaren anfaller Brattens plock hårt med sin klubba i sekvensen innan målet kommer...

Jag hade såklart varit besviken om man låtit den passera men dömt bort det där gamla löven rånet som vi blev utsatta för där...

Jag tycker det var korrekt även om det blev avgörande för matchen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
När frugan har fått nog av Harald!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
Timrågogogo: Europas bästa värvning över en natt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
The great one: Ja, Mora är märkliga. Spelade uselt till efter jul, bytte tränare och sopade banan med alla ett par matcher.
Föll ner igen och torkade mot allt och alla. Och nu, som du säger, ruskigt bra idag. Mora imponerar verkligen idag
Extra starkt av oss att vinna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
kulltorp: ja nya kelgrisen kangis eller ska vi säga berglund-light gjorde två mål så nu jäklar varvas det upp. Han verkar dock sakna lagkamrater som förstår sig på passen. Han gjorde båda utan assist. Kistan är ju fortfarande sprängfylld däruppe så ingen fara.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Mora IK 2020-02-28
The great one: Mora var riktigt bra! Skillnaden var Dahlén, han har en nivå extra!
Låst ämne

« · 2041064 · »