1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582040 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27

« · 2660997 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
The great one: "Vi får ju tacka att LHC torskade ikväll i all fall för nu är det två platser att slåss om istället för en bara."

Med det jävla flytet vi hade i alla resultat sista omgången senast förväntar man sig det totalt motsatta nu. Inställd på Play-in, så slutspel är en bonus. Vi har en sån jävla kass målskillnad med.

Vet att många ser Play-in som ett slags slutspel, för mig spelas slutspelshockey i bäst av 7, inget annat.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Sputnik1:

Vi får ju tacka att LHC torskade ikväll i all fall för nu är det två platser att slåss om istället för en bara.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Zäta75: ja en dag som idag när Hållander fortsätter skapa chanser men inte scorar så ser vi lite tunna ut i målprotokollet. Känns minst sagt chansartat att gå till slutspel och bara hoppas Hållander tillsammans med JJ ska frälsa oss.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Pinaceae: Leksand är väl om oss vid vinst full tid på torsdag då vi vilar och de har betydligt bättre målskillnad?

Bra läge men inte i förarsätet... Än..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Bragd-Birger:

Ja, märkligt det där med Dahlén. Jag trodde också han skulle flyga fram denna säsong när han blivit 10 kg lättare. Men hans stamina verkar inte vara på topp. Står alltid och hänger över klubban och ser dödstrött ut efter varje avblåsning. Hur är lungkapaciteten hos kung Dahlén? Sedan att han inte utmanar på samma sätt kanske har att göra med just det orken, har han kanske astmatiska problem? Eller så överanalyserar vi, han kanske med facit i hand skulle byggt på sig några kilon muskler istället. Vi får liksomninte ut hans fulla kapacitet längre i matcherna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Zäta75: Blir ett minislutspel innan slutspelet och vi har allt i våra egna händer. Tar vi topp 6 har vi verkligen förtjänat det.

"LHC borta. Luleå hemma, Leksand borta "

100% bra jobbat av schemaläggaren eller domarna som mutats till att fixa resultatet /S
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Bragd-Birger: Hartmann hade behövts i slutspelet. Nu har vi på sin höjd 2 kedjor som kan utmana rejält framåt mit tidigare 3. Det oroar.

Och Jonte oroar som du skriver. Inte kan völ sllt hänga på att hans farmor nyss gick bort och begravdes

Jag tror Dahlen skulke vara bättre utan att ha gått ner 10 kg. Något kg hade räckt. Hoppas verkligen han ser över detta och byter upplägg för detta verkar inte optimalt. Han ska leda oss men nu är det bara Hållander som gör det och ibland Wedin och Lander
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Sputnik1: apropå direktskott skulle man ju önska att TimE avlossade den där slaggan lite mer ofta.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Synct:
"Bara ren jävla otur att pucken studsar precis där"

Hela den här matchen andas tur för PirateVipers och otur för team jägmästare.
Klockren ribbträff i andra, flertalet lägen som precis går förbi under övertiden och sedan den oturen för MPS.

På PirateVipers andra mål lyckas istället Didde bryta pucken så att det blir en passning till motståndaren. Helt otroligt hur marginaler kan grina emot ibland.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Synct: Ja och det är nånting jag önskar att Jokinen ställer lite mer krav/önskan om att få in, mer righare bland forwards/centrar alltså. Ut med Lundin och Hanzl och gärna att man ersätter nån av dem 2 med en rightare.

Något som Ante avfärdat lite på förhand att det skulle vara nått problem.

Jag tycker det är en av anledningarna till att vårt PP är svagt. Vi saknar direktskottsalternativ.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Greven: Gillar ni våra chanser att komma topp 6 inför de 5 sista matcherna? Skellefteå hemma, Oskarshamn hemma, LHC borta. Luleå hemma, Leksand borta

Vi måste nog vinna minst 3 av 5 tror jag för topp 6
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Turkiska Tiken : Jonte-Hanzl-EP kändes som en våt dröm i typ augusti 2022. I dagsläget, not so much. Det finns ingen dynamo i den kedjan.

Funderar på Jontes fysiska status. Inför säsongen talades det om ändrade kost- och träningsvanor, 10 förlorade BiteLine-kilon och superform. Därefter har han gjort sin sämsta säsong i timråtröjan. Inget jättebra betyg för det upplägget.

Han ser segare ut än vanligt, har inte alls samma driv i åkningen, ligger ofta en halv sekund fel - och har ju helt tappat skottet. Frågan är om han inte snott Berglunds rekord i flest magplatteträffar på en säsong?

Jag hoppas att han ändrar upplägg inför 24/25. Hållander är ju betydligt närmare den spelare Jonte borde vara än han själv. Visst, fysiken kommer han aldrig ha, men själva drivet och viljan att själv utmana och bryta mönstret är i princip helt frånvarande. Den trodde jag aldrig skulle komma.
Sen spelar så klart spelsystem, roll osv in, så det ska bli intressant att se hur han kommer att användas under Jokinen. Men, här och nu oroar.

EP är också ett mysterium. Bästa forward fram till Kalle Anka, en av dom sämsta därefter. Dåligt tränad? Han uppvisar inte alls den pondus han inledde dom första 20 omgångarna med. Nu är han sävlig, chanspassande, obeslutsam. Oerhört märkligt. Han hade behövt dom där centimetrarna på rätt sida vid ramträffen idag.

Och Hanzl, slutligen. Jag är ytterst tveksam till en förlängning där. I sina bästa stunder är han helt fantastisk, men från omgång 11 och framåt har dom stunderna inte direkt duggat tätt. Samma som med Eronen: vår bäst betalda på positionen m å s t e ligga i topp prestationsmässigt över tid. Återvändarna kan vi ha tålamod och lite överseende med, där har vi andra ingångsvärden, men värvningar utifrån måste vi se mer krasst på. Här är det bang-for-the-buck som gäller. Kuokkanen t ex är nog fan inte dyrare, men snacka om skillnad i impact.

Nej, det ser väl sisådär ut för tillfället. Hartmanns skada slår rätt hårt. Rightare, fysisk, bra direktskott. Han har inte gjort någon bra säsong, men vi vet alla vad han kan när han hamnar i stim. Den enda naturliga kedjekompisen till Jonte, dessutom, nu när vi inte vill röra WHL-linen.

Jaja. Kampen går vidare. Låt oss hoppas att saker och ting plötsligt faller på plats, bara sådär av sig själv. Hanzl blir kval-Hanzl, EP börjar direktskjuta i kryllan och Jonte drar in dom köksvägen. Plötsligt har vi seriens bästa PP och Ante demoncoachar.
Det vore mysigt.

Men här och nu är hockey en bajssport.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Greven: "Hartmann borta uppstod stor obalans i laget. "

En sak värd att tänka på är att man har TVÅ rightare i laget nu, båda backar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
thorwald: "Dahlén bränner sin i hög fart som vanligt"

Enroth hade läst Jontes straff innan han kom över blålinjen, han kör den 95% av gångerna, annars en slagga, men då tar han inte den där lilla turen till vänster först.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
The great one: Med Hartmann borta uppstod stor obalans i laget. Tyvärr. En utpräglad fjärdelinare måste i och med det ta upp en plats i någon av de kedjor som ska vara producerande. På papperet går det inte längre få till 3 producerande kedjor.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Bee: Har inte sagt något om Pääjärvi. Men eftersom du nämner honom så var han väl en av de bättre just ikväll på straffar. Wedin missade båda sina, lite oväntat. Dahlén bränner sin i hög fart som vanligt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Bee: Verkligen, är väl typ så alla hans mål tillkommit nästan. Bara ren jävla otur att pucken studsar precis där, en helt galen dragning om man ser reprisen, riktigt snyggt om den gått in.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
thorwald: Pääjärvi var ju en studspuck från att sänka båda sina ganska säkert. Tycker han har var väl varit våran bästa frilägesspelare på säsongen också.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Zäta75:

Ja, det lär han göra. Det var synd att Hartman gick sönder för jag tyckte vi hade hittat alla formationer inför ev slutspel.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
The great one: Njaa var väl sådär straffar. Känns som Örebro var vassare överlag. De tog god tid på sig och var ofta stillastående när de kom fram till målvakten och kunde göra dragningar. De hade kunnat sätta betydligt fler om de haft marginalerna på sin sida. Vi kommer med hög fart och skjuter panikstraffar. Förutom EP då så jag tycker överlag är vår bästa straffskytt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
BaraTikare: Ja det där ser bättre ut än mitt förslag. Men tror Ante tjurar på med Dahlen Hanzl Pettersson
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Andersson: Tydligen var han det enligt ST..

Såg ut att trivs fint i sin nygamla omgivning med Emil Pettersson och Jonathan Dahlén. De känsliga handlederna fanns där i 60 minuter, det var bara pricken över i:et det vill säga målet som fattades.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
vonDöbeln: Är vi ense då?. Du är ju min mentor

Är vi kontanta, för att förtydliga det hela?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
puffe:
Frågan var genuin, trodde inte på några bakomliggande motiv.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Turkiska Tiken : hanzl, mieho ,Lundin borde man absolut inte förlänga med. Lite Tveksamt även till pääjärvi.. fast det beror ju på.kosstnad och sånt..
Backsidan Rindell lyytinen .verkar ju försvinna ... Och så tycker jag även man ska försöka bli av med Eronen.också..
Backsidan är den lagdel som behöver sig en rejäl facelift till kommande säsong..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Zäta75:
Wedin - Lander - Hållander
Pettersson - Hanzl - Johansson
Päärjärvi - Lundin - Dahlen
Mieho - Andersson - Boyce

Eventuellt byta plats på Johansson och Päärjärvi
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Andersson:

Inte spelet men med två poäng. Örebro gjorde det svårt för oss ikväll även och var påslagna de lux.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Zäta75: En gång i tiden hade Timrå en spelare som hette Matt Murley. Kommer ni ihåg vad han sa angående att skjuta i PP? "Det viktiga är inte att skjuta hårt, utan att träffa mål."

Önskar någon kunde säga det till dagens Timråspelare.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
The great one: alla nöjda , med det spelet , nja
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Kerstin_k:

Straffarna vad ju för en gång skull helt ok, både Pääjärvi och OJ skulle ju gjort mål på sina straffar. OJ hade ju blivit makalöst vacker. Plus bra att Hanzl inte fick lägga någon med sin backhand variant. Straffvinst idag och vi alla hade varit nöjda.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Turkiska Tiken : Annat förslag men känns inte heller optimalt

Wedin - Lander - Hållander
Dahlén - Pettersson - Johansson
Pääjärvi - Hanzl - Mieho
Andersson- Lundin - Boyce

Kan byta plats på Pettersson och Hanzl som Janne föreslår
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Turkiska Tiken : vad sägs om att testa OJ med Dahlén och Hanzl? Känns som han skulle passa bättre i den kedjan än EP.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Greven:

Inte konstigt vi har 25 skott utanför när vi inte tar kampen framför mål, vi är otroligt mycket på utsidan. Är därför vi inte får med oss så mycket PP heller, direkt vi går in på kassen och överbelastar skapar vi ju farligheter och får med oss utvisningar.

Dock är ju PP spelet alldeles för dåligt igen. Pucktempot är är ju obefintligt, vi drar ned på tempot istället för upp. Just nu ingen mening vi får spela PP med detta spel. Otroligt vi inte för till ett bättre spel.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Zäta75: Och om man kör EP som center igen, så måste nån av Lundin och Andersson gå på en kant. Vilka vingar får EP? Mieho? Pääjärvi? Boyce? Lundin? Extremt trubbigt på många håll.

Wedin - Lander - Hållander
Dahlén - Pettersson - Lundin
Pääjärvi - Hanzl - Johansson
Mieho - Andersson - Boyce

Nää, tycker det är skitsvårt. Inte avundsjuk på Ante.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Turkiska Tiken : Ja, hur få ihop kedjorna om man särar på Dahlen Hanzl Pettersson. Det blir ett bekymmer Ante och ledarna måste lösa inom kort. Mest troligt fortsätter man med DHP i några matcher till iaf
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
bar mofftak:

Ja, den är liksom testad tidigare och det blir osynk och man vet inte riktigt vem som ska göra vad plus att Pettersson kommer bort ganska mycket på kanten.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Turkiska Tiken : vinka av eronen oxå
behåll EA
rindell kan äta lif knäckebröd
lyytinen behåller vi
de går för fort för lundin
härligt med forsmarks förlängning
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Zäta75: Hartmanns frånvaro ställde till det väldigt mycket. Gillade idén med Dahlén Hanzl Pettersson, men ikväll imponerande dom inte. Långa byten i egen zon. Håller inte i ett slutspel tyvärr. Man lär måste sära på EP och Jonte i slutändan, men då tycker jag det är skitsvårt att få ihop kedjorna förutom 1a.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Turkiska Tiken Hade jag varit Hinken, hade jag försökt köpa Hanzl. Klass-spelare med rätt omgivning
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Andersson: Tittar man på ST så var han tydligen det, deras 1-2-3 betyg var ju inte direkt den match jag såg i alla fall :-)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Turkiska Tiken : Frpgan är om man ska fortsätta med Dahlen Hanzl Pettersson. Jag är tveksam. Funkade bara halvbra till en början sedan inte alls

Anser att Pettersson ska centra som mot Växjö och står fast vid det. Nu med Hartmann borta blir det ju vissa problem
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Karlsson74: Två nya centrar in. Tacka av Hanzl och Lundin. Sistnämnde stämmer det inte mycket för.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Turkiska Tiken : Håller med . Tycker absolut vi ska släppa Hanzl...Sen har han ju en ålder som inte är till hans fördel..en ålder som gör att han inte kommer att bli varken snabbare,bättre eller piggare.
Tycker kapanen borde hitta någon betydligt yngre och hungrigare ersättare.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
vonDöbeln Lugn Broder

Ni förlorar hemma mot Örebro..., vilket försvårar att vi möts i Play-in, Inget annat inbakat i den kommentaren. Gillar Wifsta/Östrand också
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Turkiska Tiken : Hanzl bort. Toppback in. Taget
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Turkiska Tiken : Det frigör dessutom en hel del pengar för att ändra om lite i laget, förhoppningsvis.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Andersson: Vet inte hur många gånger jag svängt i frågan om Hanzls vara eller icke vara i Timrå säsongen 24/25. Men just nu känns det som att kan vi släppa honom. Trots poängbästa spelaren i laget. Låter ju dumt såklart. Men, nä tycker han ser så extremt trött och slutkörd ut.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
puffe:
Förstår inte frågan?
Svarade du till fel användare?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
NDR: Hanzl ? Var han med idag ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
HKN: ST hittade Tim Erixon, Hanzl och Mieho som Timrås bästa spelare, där försvann mitt eventuella förtroende för dessa muppar.
Låst ämne

« · 2660997 · »