1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581409 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27

2661246 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Barkborren: Det intressanta är väl att Jonte själv är en av spelarna som kanske varit med och önskat in en ny tränare.
Jag tror det gör honom gott att få lite ny röst och input för att trycka på vissa detaljer att förbättra i spelet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
covfefe: Dom försvinner i matcher därför att det blir inga konsekvenser av dålig prestation. Därför får vi förmodligen in Jokinen till nästa säsong, det är ju någon som inte ser mellan fingrarna. Risken är väl att någon av dessa nämnda spelare kanske får ännu mindre tid om man inte rör på skridskorna
#Lexsanjose
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Håkkybåkky: Helt enig i det. Två iskalla och en ljummen i samma kedja blir sällan bra.

Men frågan är - varför är Dahlén iskall? Varför är EP iskall? De briljerar ofta i 2-4 matcher i rad för att sedan försvinna i 10 matcher.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Håkkybåkky: Ser faktiskt mycket hellre Andersson som center bredvid Dahlén och OJ. Andersson driver spelet med pucken bättre än Lundin, och OJ har haft kemi med EA under säsong.

Wedin - Lander - Hållander
Pettersson - Hanzl - Pääjärvi
Dahlén - Andersson - Johansson
Mieho - Lundin - Boyce
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Håkkybåkky: Ja man måste byta tillbaka till dessa. Det är en no brainer.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Som andra redan varit inne på så blev 2:a linan lite felkomponerad. En iskall Jonte + en iskall EP + en ljummen Hanzl blir tyvärr inte en stekhet kombination (föga förvånande). Byt tillbaka till Hanzl/EP/Pääjärvi, och kör Lundin/OJ/Dahlén.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Olle: Ja absolut, menade inte riktigt att Jonte skall bli en annan typ av spelare. Men EP tycker jag ändå tar för sig mer i det fysiska i att försöka återta puck etc.

Jonte ser man ju nästan att han försäker undvika fysisk kontakt så gott det går. Och jag tycker det hämmar honom.

Summa summarum så är vi nog eniga i att en spelare som lyfter ca 300k behöver synas lite mer, i allalfall i poängprotokollet.

Väldigt dyrbara pengar för Timrå IK om inte annat.
Vi är liksom inte Rögle som bara kan värva en till spetsspelare om en inte levererar och samla dom på hög..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Sputnik1: Jag tycker det är helt ok om man är en lite mer ”mjuk” spelare, undviker närkamper osv. OM man levererar poäng. Tar du en sån som Hållander så är han både fysisk och levererar poäng men EP, Hanzl och Dahlén undviker gärna närkamperna. Hanzl har väl lite mer en tvåvägsroll medan Dahlén och EP nog borde leverera lite bättre.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Zäta75: Hans dåliga spel började ju innan farmorns bortgång.
Nä, och är det axeln så är det dags att göra ngt åt det.
Ska det fortsätta så här, och om han älskar Timrå, så är det nog dags att han går ner rejält i lön.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Dubbeld: Jo, men allt kan väl knappast skyllas på hans farmors borthång, eller?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
kulltorp: Dahlen ska nog spela med MPS eller Oliver. Med EP blir det för lojt. 2 glaslirare som gärna inte går in i närkamper
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Eller så kan de vara något helt annat istället för axeln som tjaa.. Jag vet inte, att han själv gick ut i media och sa att det har varit svårt att göra insatser för hans bortgångna farmors skull för det har varit en otrolig saknad. "Jag har varit otroligt ledsen och det har varit väldigt jobbigt."
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
kulltorp: Eller så ser han till att göra en operation om så behövs för axeln. För är det problemet som gör att han aldrig går in i fysisk kontakt i princip så gör han varken sig själv eller Timrå IK nån rättvisa.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
kulltorp: Ja, men han vill ju spela och brinner ju för Timrå!
Dessutom har vi ju inget att ersätta honom med.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Zoogin62: Mm, så kan det vara. Men då bör han nog sjukskriva sig på 75% så att vi får hjälp med hans lön. 75% är ju också den del av hans lön han inte levererar för.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
X-Län: Är säker på att axelskadan hämmar honom väldigt mycket.
Det märks tydligt när han ska gå in i närkamper, syns tydligt att han försöker undvika sådana. Hoppas att han gör en axelrenovering kommande "semester".
Tror även att just denna skada var det som stoppade hans NHL framgångar. Utan att kunna spela fysiskt så blir han tyvärr en ganska medioker lirare.
Kan det även vara förklaringen till att han missar målet i stort sett varje skottförsök numera?
Inte ens passningsspelet som tidigare var superbt funkar längre.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
mikenomad: det kommer lossna för Dahlén. Snart drar det igång på riktigt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Patrick Polly: Boyce kmr att hamna i NHL före Dalle, tro mig..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
The great one: Nej Dahlen är inget större orosmoment i dagsläget för motståndarna. Helt klart är det något som inte lirar, å andra sidan lär han knappast vara villebråd för NHL heller.

Tveksamt om REM kedjan blir bättre med Dahlen istället för MPS, det kunde jag inte se igår iaf!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Sputnik1: Jag förstod det :-)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
kulltorp: Ja eller hur. Detta var lite mer riktat till dom som tror att Hanzl lär spela på nån rabatt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Sputnik1: Ja man blir lika förvånad varje gång en spelare bryr sig om sin lön.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
mikenomad: Du glömde E4 derbyt 🤣
(å för alla som inte förstår skämtet så är det medias benämning på LHC-HV)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Nisse1: I nuläget är ju känslan att Hartmanns frånvaro kostar betydligt mer än om vi skulle tappat Dahlén
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
JanneH: Fast de matcherna lever sina egna liv, vi har väl tre "riktiga" derbyn i årets SHL. Luleå-Saik, Timrå-Modo och Rögle-Malmö. Resultaten i de matcherna har mycket lite med idrottslogik att göra
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
mikenomad: Ja herregud vad det small i sargen igår! Det måste sitta i huvve att man inte är effektivare. Dom verkar bara se målvakten, inte nätet bakom honom!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Rip Kirby: Kunde Lule slå SAIK så kan vi. Jag är mer orolig över den här varannan match formen vi verkar uppvisa just nu. 3p mot Växjö var mer än kalkylen men sedan bara 1p mot Örebro var lite sämre än kalkylen. Summerar vi upp 4p efter de 2 matcherna så är det ändå godkänt. Skulle vi kunna ta 4p i SAIK och OINK matcherna så ligger vi rätt bra till mot "schemat".
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Nisse1: Hanzl är en legoknekt, varken mer eller mindre. Om än en bra sådan. Men sig själv närmast, offrar knappast en tand eller två för laget om det inte gynnar honom personligen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Zäta75: Jag vet inte, men Skellefteå känns det inte som att vi kan rå på i nuläget. Har dom inte en dålig dag vinner dom 4 av 5 matcher. Det är min känsla.

Men jag tar gärna att vi står upp så bra som den förra hemmamatchen där vi föll efter typ en miljard straffar. Då tar vi poäng i alla fall. Alltså, jag ser förstås att vi vinner alla matcher vi har kvar. Men nu är det worst case scenario jag målar upp här, ok.

Oskarshamn ska vi bara städa av. Gör vi bara det så har vi en på förhand episk avslutning där möten mot alla lag som vi har både före och efter oss i tabellen är vad som gäller. Det behöver knappast sägas, men vi har ju faktiskt vårt öde helt i våra egna händer. Det har kunnat vara väldigt mycket sämre 👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Nisse1: Om vi vinner mot Skellefteå på lördag och Oskarshamn nästkommande match så är allt förlåtet.

Om Leksand förlorar mot Frölunda imorgon och LHC förlorar några matcher ytterligare mot topplag som de ska möta så är allt ännu bättre.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Sputnik1: Att döma av Hanzls kroppsspråk så förmodar jag att han vetat ganska länge att han inte blir kvar, känns ganska likgiltig. Dahlen o Pettersson vill nog prestera men sitter nog mest i huvudet på de båda......Frustrationen lyser i deras ögon. Hartman blir ett enormt avbräck helt klart.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Hahl Bundy 2.0: Jo, Fast det ska ju ändå avgöras liksom. Min poäng är att vi viker ned oss i slutet. Men det kan ju vara en slump att vi inte vinner fler matcher på övertid.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Labban: En viss skillnad på grundspelsomgångar o slutspel. I slutspelet är det 5 mot 5 och Sudden dvs nåt helt annat än 3 mot 3 och straffar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
mikenomad: Även illavarslande att vi är så dåliga i förlängning/straffar sett över hela säsongen. Något är galet med effektiviteten. Av 9 matcher som slutat oavgjort vid full tid har vi vunnit 2 och förlorat 7. I ett slutspel med tighta matcher och det bara är vinst som räknas kan det bli förödande.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
SMÅLAND: 25 skott som missade mål under 60 minuter, då vinner man inga matcher i SHL. Frapperande hur svaga avsluten var igår, det var över eller utanför. Och de på mål gick bekvämt i magplattan på Enroth. Ja förutom 2 då. Men känslan igår var att Timrås anfall bestod av typ 10 Emil Berglund. Nåja, i lördags slog vår motivation Växjös klass, igår var det Örebros tur att vända på steken
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Annaaa: Jo men i typ varenda intervju med Hanzl så har han nämnt lönen som en aspekt i att förlänga eller inte.
Så jag har känslan att han inte ät sugen att gå ner nått avsevärt i lön utan att han vill kräma ut allt han kan sinsa sista år.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Ja sitt fottfarande i hemmabaren mä hänn i ansikte!!!
Va fan hänn igår??
Vi had chans å ta topp 5 men....
PP sämst i ES..
Ineffektiviten ä sämst i ES..
Nä...Nu glömm vi gårdagen å vannra vidare..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Sputnik1: åren går och när man inte utvecklas mer och man börjar av bli liiite sämre,kan man inte begära samma lön som när man var som bäst. Kan ha gå ner i lön får han gärna vara kvar
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Zäta75: Ser väl spännande ut, men inte realistiskt för fem öre. Borgman kommer inte bryta sitt kontrakt med Fribourg för att tjäna en tredjedel av det han gör idag (förmodligen mycket mindre) för att spela i Timrå.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Turkiska Tiken :

Skrev detta inlägg i helgen. Då tar man bara in en ny center då Pettersson centrar andra. Men man tar ovkså in Jormakka eller Helenius från Jokkinens nuvarande finska lag som right wing. Vill också ha in Kapanen som center ❤

TIK 24/25 GULD

A.Wedin - A.Lander - F.Hållander
D.Strömberg - A. Borgman

J.Dahlén - E.Pettersson - P.Jormakka/K.Helenius
L.Nässén -- S.Forsmark

M.Pääjärvi - O. Kapanen - S.Hartmann
T. Erixon - L. Pilö

O.Johansson - E.Andersson - A.Lundmark
P.Svensson

N.Edfeldt
E.Melander
D.Värmhed
J.Boyce
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Turkiska Tiken : Yetman i Mora är intressant enligt mig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Turkiska Tiken : Eskild Bakke Olsen i Bofors är väl ett namn som skulle kunna vara på tapeten för SHL om nått år. 21årig center som ser ut att landa in på 35 poäng denna säsong. Rightskytt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Turkiska Tiken : Nej inte jag heller egentligen. Man vet ju inte vad Kapanen tänker kring Hanzl heller, men om man tolkar signalerna som varit i media så blir det väl ingen förlängning. Som han spelar nu så känns det ju befogat att inte förlänga med.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Sputnik1: Vore ju spännande, men landar vi Kapanen ser jag gärna något lite mer etablerat. Vettefan vad det finns för vettigt bland centrar i HA.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Turkiska Tiken : Skulle gärna plocka nån utvecklingsbar 3:e center från HA till vettig peng. Likt Färjestad som hittade Westfält.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Bragd-Birger: Sitter ofta och spånar på truppbygget kommande säsong. Två nya centrar är det nog dags för.

Tror inte vi får se en rak ersättare till Hanzl isåfall. Vi har hittat en 1a kedja nu som Lander även kan centra nästa säsong. Vilket då gör honom till 1a center. Inga större problem med det. Sen ser jag gärna att vi hittar en ung lovande center som kan ta kliv under säsong. Exempelvis Oliver Kapanen. 20 år, rightare, draftad i 1a rundan. Har slagit igenom denna säsong i Finland. Snabb och smart center med ett hyfsat skott. Kimmo borde ju ha stenkoll på honom, hehe. Vore klockrent i mina ögon.

Sen ytterligare en center, får gärna vara lite äldre än Kapanen men yngre än Lander. Har inget förslag på rak arm, men någon som kan axla rollen som 2a/3e tillsammans med Kapanen, som gärna kan göra lite mer poäng än vad Lundin gör.

Så, centrar 24/25

Lander, NY, Kapanen, Andersson
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
The great one: Precis. Därför är det av stor vikt att hamna topp 6 annars ryker vi nog i åttondelen. Grämer mig mycket över dagens poängtapp, vi är bättre än Örebro. Känns inte bra att spela mot LHC och Leksand borta i ett pressat läge med fulla läktare
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
The great one: ja hade vi vunnit på straffar hade saker och ting sett ljusare ut. Lif hade t ex inte kunnat gå om via en 3 poängare i sin hängmatch.
Att tro på samma flyt som avslutningen av förra säsongen är lite väl optimistiskt men så länge vi vinner våra matcher tror jag ändå på topp 6.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Synct:

Ja, blir det inte topp 6 så finns det ju stor risk att vi ryker direkt då det enbart är bäst av 3 med allt förlora. Örebro, Luleå, Rögle inga lätta lag i ett play in direkt heller. Om det nu blir så.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-02-27
Sputnik1: Hade vi vunnit idag hade läget varir bättre. Nu är det på sin höjd 50/50 att vi tar en direktplats till kvartsfinal. Vi får hoppas på Frölunda på torsdag och att vi tar 3p mot Oskarshamn och någon poäng mot Skellefteå
Låst ämne

2661246 · »