1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580521 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Rögle BK 2021-11-30

« · 2260627 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Rögle BK 2021-11-30
kattan: ...men håller med. Han verkar inte fått nån tändning direkt i Västervik.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2021-11-30
kattan: haha jävlar vad SSK fick smaka på jobbig måltuta idag. Topplocket lär ha gått för en och annan kringla
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2021-11-30
kattan: enligt Flash Score.se gjorde han ass. på 6-0...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2021-11-30
roger_sundsvall: Dagens största frågetecken är nog hur Liljegren kunde gå poänglös i en 10-0 vinst.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2021-11-30
Både Malmö och Brynäs har en match mer spelad. Jag friskriver mig all Jinxning men säger ändå att vi har goda chanser att ta oss uppåt i tabellen nu.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2021-11-30
Tom Topp: personligen tycker jag Rönnberg brukar vara ganska tuff och ärlig i intervjuerna, han har inte svårt för att såga en insats från det egna laget efter en dålig match. Men om det är så enkelt som att ge positiv kritik till spelare för att dom ska blomma ut så har jag bara två frågor:
1, vem beställer smörgåstårtan till Alvarez och
2, varför har ingen gjort det för längesedan?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2021-11-30
nästan ALLA har höjt sig rejält
alvarez .....håller ej
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2021-11-30
Som det ser ut idag så ska vi bara knipa 10:e platsen. Mycket av säsongen kvar såklart men det ser förbaskat ljust ut. JJ har växt ut till en grymt bra målvakt på SHL-nivå. Hanzl och Rattie har varvat upp sedan har vi Didde som kommer in som ett nyförvärv efter nyår. Mumma!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2021-11-30
Olle: klart att freddan filar på prestationerna, men jag tror också att han fokuserar på det positiva och hellre peppar dom som råkat göra något misstag. Samma gör nog Roger också,trots ögonbrynen, annars skulle nog inte Frölunda ligga där dom ligger i serien.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2021-11-30
Olle: Avgå alla!!
Hockey är en jäkla skitsport....

Freddans musche är K-märkt.
Man gläds med hela laget och extra med JJ.
Vad är prognosen för Albin och Didrik?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2021-11-30
Bragd-Birger: ja detta måste vara bästa November ever, poängmässigt för ett bottenlag i SHL! Normalt sett såg man ju med fasa fram emot just denna månad och i år såg det ut att bli nattsvart men all heder till FredAnt och grabbarna på isen på det sättet de städat av denna månad.
Hoppas man behåller ödmjukheten men kryddar med självförtroende så kan det gå.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2021-11-30
Laken: känner väl att zajac behöver få rejält bättre skridskoåkning.....
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2021-11-30
Tom Topp: ja men vadå ”ändå krävs det mer”? Det är väl klart att det krävs mer? Det krävs alltid mer och den mentaliteten måste råda i laget också, det finns alltid saker att slipa på. Man måste väl kunna vara glad över en vinst och samtidigt tycka att det är synd att enskilda misstag ställer till det för oss i slutet?

Dra ett mess till Roger Rönnbergs ögonbryn nästa gång hans lag släpper in en kvittering med 12 sekunder kvar, det är inte för inte som topplagen kan stå i en intervju och säga att dom är besvikna efter att ”bara” ha tagit 2 poäng mot ett bottenlag. Nu är vi inget Frölunda men jag hoppas då innerligt att Freddan fortsätter fila på prestationerna på isen även om vi vinner matcherna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2021-11-30
Matsg: Ja men detta var trevligt! Hockey är ju en kul sport igen! Spänning och dramatik, och Timrå är en part!
Tycker inte matchen var så välspelad från ngt av lagen, men väljer att tro att Timrås nya försvar tog ned Rögles anfallslusta.
Jacob en jätte i målet!!! Oj oj oj!
Otroligt starkt att vi lyckas ta poängen då vi tappar matchen i slutet. Laget känns mentalt på en helt annan nivå nu.

På minuskontot är väl att vi inte avgör tidigare, fler måste göra mål. Och att vi ibland inte tar enkla vägen ut ur egen zon med pucken.

Malmö på torsdag!! Jo man tackar!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2021-11-30
Fantastiskt väl genomförd match, ikväll igen. Timrå spelar äntligen efter sina resurser och som ett L a g.
Jävligt surt att det inte blev 3 poäng, men vi bör vara synnerligen nöjda med att vi a) spelade bättre än tabelltvåan, och b) att vi fick med oss 2 poäng. Och så klart c) att vi tagit 14/18 poäng i november.

JJ fantastisk. Vann målvaktsmatchen mot Rifalk klart, vilket ju känns extra trevligt med tanke på häromsistens. Lite surt med 2-2-målet dock. Men: plocken...jeeez.

Hanzl grymt viktig. Riktigt bra defensivt och i arbetsinsatsen. Framåt finns det mer att hämta, men jag tycker samtidigt att han är en rätt underbar tvåvägscenter.

Rattie är också en skön lirare. Rätt ovärderlig i detta offensivtrubbiga Timrå. Har sina brister i spelet i övrigt, men med det offensiva drivet och målsinnet är han förlåten.

Sen tycker jag Wall-E förtjänar beröm. Jävlar så han gnuggar. Man går bara och väntar på att det ska lossna på riktigt för honom. Han har en liten terriervariant av Hartmann där inne.

Bakåt ser det på det stora hela bra ut, men vi saknade Carlsson. Och Didde är ett bekymmersamt avbräck. Hoppas Nubben kan få in en defensiv, småelak jävel snart. Vi är alldeles för tunna bakåt.

Och Alvarez måste, på något sätt, bytas ut. Oavsett om det är någon skada, självförtroendebrist, eller om han inte är så intresserad av det här så funkar det inte. Frågan är vilka som skulle vilja ta över hans - förmodat - lukrativa kontrakt? Trolla Nubben!

Men, hörrni! Igen: 14/18 poäng! Kontakt i tabellen!
Vilken jävla utopi om någon sagt det för en månad sen.
Fruktansvärt imponerande hur man rest sig. Hatten av för Freddanz och hela jävla laget. Stolthet!

Och nu har vi en riktig holmgång med extra allt på torsdag. Upp på samma poäng eller 6 poäng bakom?
Ett av seriens formstarkaste lag mot ett lag som tagit 5 poäng dom senaste 5. Och som kommer från en käftsmäll av tabelljumbon.
Finns det någon logik i denna värld utspelar sig denna drabbning i en kokande NHC-Arena.

Fanimej: hockey ÄR en underbar jävla sport!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2021-11-30
söder över: jag har läst alla hans inlägg!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2021-11-30
KniveN: jag håller med. Bohm brukar synas på ett sätt som utmärker hans brister men jag uppfattade det som att han höll det simpelt och grejt ikväll. Det klär honom bra!

Alvarez håglöshet var kanske det enda som jag inte riktigt kan finna mig i när allt övrigt är så pass bra.

Erik Anders kommer lite fel och han känns rätt ofarlig framåt tyvärr men hans arbetsinsats var förstklassig!

Hanzl har spelat upp sig sakta men säkert.
Han är lite seg att reagera ibland men han tekar stabilt och framför allt så är han där han ska vara i större utsträckning.

Straffen var det inget fel på heller!

Hans bästa totala insats i Timrå dressen idag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2021-11-30
The great one: absolut, det är riktigt starkt att ta tillbaka ledningen där men det kommer mitt i Rögle-pressen och beror överhuvudtaget inte på att vi tar tillbaka kommandot i matchen. Det är en skaplig indianare som Rattie snappar upp och sen tar han sin egen retur och rakar in den. Direkt efteråt tar Rögle tillbaka initiativet och jag tycker nog dom kvitterar rättvist i slutänden. Tycker det är fantastiskt att vi tar två pinnar ikväll och många spelare gör det riktigt bra men Rattie och JJ är dom som ser till att vi överhuvudtaget tar poäng. Tror ingen förväntar sig en perfekt match av alla spelare varje kväll men dom där lägena som Lööke och Andersson får, jag tror vi skulle klättra i tabellen om vi får in en eller två namnkunniga spelare i laget. Rattie kan inte göra alla mål och Hartmann är inte riktigt där än även om hans utvecklingskurva är helt enastående. Skapligt tryck i hans direktskott.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2021-11-30
KniveN: jag har bara comhem appen. Inte Cmore.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2021-11-30
josha840: Jag kollar via datorn, då hittar du den om du klickar på tablå.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2021-11-30
söder över: Var flera gnälliga inlägg.


Bohm spelade över 14 min och jag tyckte knappt att jag såg honom, känns som bra kritik om man jämför med hur det har sett ut tidigare, dessutom första matchen på ett tag för honom.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2021-11-30
Förstår inte hur någon kan klaga på laget?! Med så många spelare borta och vi möter guldfavoriten Rögle. Jag tycker vi krigar så in i helvete!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2021-11-30
Laken: Underbart att vinna mot Rögle! Härlig krigarinsats igen av hela laget och nu känns det som om vi tar Malmö av bara farten på torsdag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2021-11-30
Laken: nån som vet vart reprisen går när den matchen nu gick på sport kanalen?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2021-11-30
Charliejfz: Tackar. 😁
Men ni får gärna ta 3 poäng på torsdag. 😊👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2021-11-30
Laken: Alla till hallen på Torsdag!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2021-11-30
Underbart med två poäng även om det var tungt att släppa in den där kvitteringspucken i slutet.

Övriga resultat går för Timrå också.

Rögle lär inte vara nöjda efter kvällens match även om Timrå spelar bra. Brynäs får det jobbigt mot dem på torsdag.

Nu får vi hoppas att laget kan ladda om mot ett Malmö som kommer till NHC revanschsuget efter förlust mot Djurgården. Vinst för Timrå och man är på samma poäng som skåningarna.

Vill det sig riktigt väl på torsdag är Timrå bara två poäng bakom Brynäs och Linköping med en match mindre. Vem hade trott det innan uppehållet?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2021-11-30
Tom Topp: du måste läsa hela Olles inlägg och inte döma det efter första stycket.

Det blir ju ”forumrasism” när man gör så…

Olle ville jävligt gärna ha tre pinnar men inser i sitt inlägg att även två pinnar mot Rögle är bra…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2021-11-30
Glömde Jacob Johansson *femstjärnig*
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2021-11-30
Kerstin_k: ja 1 pinne i den här matchen hade varit katastrof, när man genomfört 50 minuter så otroligt bra. Bortsett från sista halvan av tredje är det ju i det närmaste en perfekt match av Timrå. 14 skott på mål hade Rögle efter två perioder men det var kanske 2-3 kvalitetslägen på dom 14 skotten. Vi blir uddlösa framåt och det räcker inte mot så bra motstånd. Vi kanske förlorade en pinne men det känns som en enorm vinst att få fortsätta med en bra känsla i gruppen.

Gällande Lodin så kanske han behöver få ett samtal från en scout som förklarar för honom att dom inte kommer att ge honom chansen på grund av alla hans fantastiska dragningar, han måste ha fler strängar på sin lyra för att lyckas i NHL och där tror jag du har helt rätt, han måste skjuta mer och bättre. Kolla på Rattie, han skjuter hela tiden men många puckar går in också utan att komma från slottet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2021-11-30
Charlie2: ja, surt!

Men en sådan här match där man gör en klart godkänd insats i egen zon och ändå klart kan se att Rögle har klass i sin offensiv. Kanske inte i sista läget när avslut kommer men fram till dess. Dom har gott om spelare som kan skapa tid och yta och dom hittar varandra riktigt bra! Dom tillhör toppen av serien och mm Erixon tog en onödig risk som kanske kostade 1 poäng ikväll. Men fan det är fint att ta två hemma en sådan här match ändå!

Hartmans mål var röööööööööööskigt fint alltså!

Det är inte mycket Timrå ska skämmas över ikväll.
Man gör en solid insats med stora plus på JJ och forecheckingen.

Fasen alltså rögles uppspel såg ut att vara inspirerade av Timrås från inledningen av serien! Genom bra stress med härlig blandning mellan att gå för passbrytning eller tackling eller sarglås.

Man stressade upp Rögles backar bra ikväll!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2021-11-30
Laken:

Hoppas publiken sluter upp bara, för du var väl på plats? 😉
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2021-11-30
VILKA KRIGARE!!

Vi har verkligen vuxit som LAG. Hanzl sliter som ett djur varje byte. Rattie sätter målen. Hartman och Walli krigar. Per Svensson är sheriff. Tim Erixon hur stabil som helst nuförtiden. Plus alla andra.

Jävlar vad vi krigar på isen!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2021-11-30
Olle: jamen va fan! Vi har fem sex man borta och vinner mot serietvåan! Ändå krävs det mer! Man tar sig för pannan!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2021-11-30
Olle: Man kan också tycka att det är bra att ta ledningen igen efter Rögles 2-2 och faktiskt inte slå sig till ro med en pinne. Man gick för tre idag, hela vägen in i kaklet. Även om det inte riktigt räckte till alla tre pinnar ikväll så är det ändå starka papper att fortsätta tugga offensivt även efter en sen kvittering.

Det hade kunnat vara värre, man hade kunnat hålla på SSK och åkt på bortamatch i Västervik idag och fått se 10-0 i röven.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2021-11-30
Olle: Tur vi inte håller på ssk iaf :]
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2021-11-30
Nu är det Malmö på hemmais på torsdag!

Chans att gå upp på samma poäng och sätta riktig press på halvdanskarna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2021-11-30
Olle:

Kom ju även tillbaka och tog tillbaka samma ledning i slutet. Kom igen nu Olle. Vi vann!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2021-11-30
Olle: Eller skott. Hade ju också varit en tanke.

Han skulle behöva bli lite enklare och rakare i mellanåt. Annars blir han för lättläst.

Bra insats av Timrå på det stora hela. Framför allt mot ett topplag. Det är en fjäder i hatten som kan bli tungan på vågen i torsdagens måstematch.

Viktigt som fan att få bygga vidare på "vinstsviten" man påbörjat. Ger lite boost till självförtroendet.

Skönt som fan med 2 poäng!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2021-11-30
Rattie var skön i intervjun efter matchen.

Att älska stället, grabbarna och kalla organisationen a-Class och tränarna får kärlek för hur dom hanterar honom…

Fan att Lander valde pengarna ändå…

Dom hade haft det fint ihop på isen Landie o Rattie asså…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2021-11-30
Surt att vi inte fick 3 poängaren. Vi hade stolpskott å frilägen som vi skulle förvaltat bättre. Å dom gör skitmålet i slutet..
Men med så här mycket man borta, Så är då fan 2 poäng mot serie 2:an inte fy skam!

Tycker Hanzl var grym i defensiven idag! Råttan kör på å öser in mål! SHL snyggaste målvakt JJ är som en jäkla mur där bak!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2021-11-30
UbbeNils: svårt att sitta och jubla när man drullar bort 3 pinnar i slutsekund men på förhand var ju två pinnar ett fantastiskt bra resultat. Det är taget alla dagar i veckan.

Jag tror det finns en chans att hänga kvar men jag tror också att det är farligt om nubben sätter in degen på banken och tänker att det här ska räcka. Vi behöver förstärka, snabbast möjligt. Men 5 vinster på 6 senaste? Fanns inte på kartan före uppehållet, det är en grym helomvändning av laget.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2021-11-30
Olle: 9 assist har han väl iaf också! Men visst lite mer effektiv får han gärna bli! Håller han sig borta från mer avstängningar får man hoppas att han lägger in några fler lägen som han nu bränt på slutet!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2021-11-30
Charliejfz: tack 👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2021-11-30
Olle: Här jublar man och är jätteglad! Du kan väl åtminstone ge tusan och dra ur all energi efter en seger! Det här laget kommer att fixa detta. Helt övertygad om det.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2021-11-30
Lodin är ju kul att titta på ibland men vafan, 4 mål på 18 matcher med den istid han får? Jag tror motståndarna har ganska bra koll på att han kommer att försöka snurra upp dom allihopa så fort han får pucken, han kanske skulle börja leta pass nån gång?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2021-11-30
erathoo: Ähh Svensson har ju bara lekt lite i SHL så han var inte beredd på att nån våga stå upp mot han, Gelinas vet inte bättre helt enkelt. Heads up nästa match säger jag bara. 😎
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2021-11-30
VI VINN Å LÅT DÄ RINNA LÄTT IKVÄLL RABBUSLINGAR 🎉🎉🎉🥳🥳🥳
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2021-11-30
Det här laget förtjänar 5 k i publiken på torsdag! Alla till ladan!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2021-11-30
erathoo: två pinnar får vi vara nöjda med. Det är tamefan BARA Ratties och JJ’s förtjänst att vi ens är med i den här matchen till att börja med. Upp med plånboken på bordet nu nubben, spela inte roulette med lagets chanser att klara sig kvar en gång till.

Det är många brunkare som får MVG ikväll tycker jag. Walli, Westerholm, Hartmann osv. men det är svårt att vinna mot övre halvan av tabellen när man ser Lööke och Andersson bränna guldläge efter guldläge.
Låst ämne

« · 2260627 · »