1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598545 inlägg · 6213 ämnen

Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
KulltorpsOlli: Jo jag är beredd att påstå att situaitionen igår inte ems är en medveten tackling. Han stirrar puck och man ser nästan i kollisionsögonblicket att han försöker undvika en tackling, han går dessutom efter pucken med klubban och sträcker sig framåt. Men ändock blir det en situation som blir vårdslös då han brakar in i Röglespelarens huvud.

Vet att Lövensupportrar har svårt för Walli då de påstår att han sänkte Plant och hans karriär. Men även den tacklingen har han blicken lågt på puck men kommer vårdslöst ined för mycket fart framför mål och kolloderar in en "tackling" i huvudet på plant.

Med det sagt så är man ansvarig för sin kropp lika mycket som man är över en klubba som man oavsliklgt slår upp i en motståndares ansikte.

Walli har en del att slipa på men känner att i grund och botten är han inte en vårdslös tacklare på det viset
Då känner jag att Lodin har mer att jobba på att slipa bort lite för fula tacklingar faktiskt.

Hittade denna i flödet. Har boorken tappat det helt? Eller är det jag som ska ställa in mig på kvalspel för att vi släppt in 3e minst mål av alla lag hittills?
Uppladdat:

500x0-screenshot20221023-132740twitter.jpg

DenRöda: Ja Timrå släpper in 3:e minst mål i hela SHL och man väljer att kritisera försvarsspelet. 🤔 Haha sen är Boork som han är. Stofil som borde lämnat kvar sin filosofi till 80 talet.

Sputnik: Nej fan.. vi kommer åka ut så som vi spelar nu..

DenRöda: Ja, inte bra att vinna!🙂👍
Han är väl också sur på att vi förnedrade "djuren" i kvalet!?🤣

DenRöda: Ja det är bedrövligt spel på isen. Glad att vi tog 3 poäng igår, rena rånet!!

DenRöda: Klassisk slöanalys tror jag. Hela narrativet om Timrå i upptakten har ju varit hur framtunga vi är, så Boorken svänger ihop några ord utifrån det sen tar han en kaffe.

Kan ändå respektera det på nåt sätt.

DenRöda:

Boorken är 73 med en eventuellt begynnande senilitet. Sedan är han väl Hammarbyare i grunden. Nåväl, inte heller jag ger särskilt mycket för hans uttalande angående Timrå IK. Fast vem bryr sig egentligen?

Sputnik:

Tycker Timrå gör rätt som släpper fram sina unga spelare, Värmhed är en spelare som kommer bli riktigt bra, svårt att slå sig in i dagens hockey men jag tror på honom precis som jag tror på Bischel i Leksand, nästa säsong är han förlorad så man får passa på och njuta

Blir spännande och se

DenRöda: Boorken ja varför läser man hans skit? Han har väl fått sparken från precis alla lag han tränat inkl damkronorna. Kan inget om hockey idag det är klart.

Timrå la nyss upp en ny video på deras kanal "Vem är Jacob Johansson?"

Dubbeld: sicken chillare JJ är

DenRöda: Kan väl till viss del hålla med Boork, det är ofta vi blir långt som lag. Men det han inte nämner är att vi är mycket bättre på att hålla motståndarna på utsidan jämfört med förra säsongen. Defensivt känns det helt klart bättre jämfört med i fjol. När han pratar "historiskt" vet jag inte vad han menar faktiskt, det är till stora delar en ny backsida. Är väl bara Svensson och Erixon nu som är kvar om man räknar bort Strömberg som spelade så få matcher. Vi faller heller inte ned lika djupt utan står upp hyfsat på blålinjen.

Labban: Han refererar nog till båda säsongerna med Freddan vid rodret kanske? Det folk mest reagerar på är väl att han säger att försvarsspelet vi har nu är bottenmässigt.
Den logiken folk nog inte får ihop. Fortätter vi med nuvarande spel så är vi ju snarare på väg upp i tabellen.

Jag har inte koll på Corsi och PDO(eller vad det heter) de senaste 4 matcherna, men känslan säger att det borde vara rätt bra siffror sammanlagt.

Sputnik: Vi hade fördel i de stats du nämner i matcherna mot Leksand 54% och Rögle 59%. Men inte mot Malmö 36% och Luleå 39%, hur det nu går ihop när vi vann med 7-0 mot Malmö. Dock förstår jag att Luleå har övertag, det var uppenbart när man såg matchen. Kanske har det att göra med att Malmö spelade bra när de väl var 5vs5(dessa stats räknas bara i lika många utespelare)och att vi gjorde många av våra offensiva räder i PP.

Innan dess har vi haft corsi-fördel mot Örebro 59% och minimal fördel mot Färjestad 51%. Resten av matcherna ligger vi back där Växjö 38% och Linköping 41%. Sämst var det mot Frölunda med 35%, trots att vi vann.

Bara Oskarshamn och Brynäs nu som återstår, sen har vi mött alla lag en gång.

« · 2395481