1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581068 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22

2395647 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Labban: Ok ja Malmö matchen va mysko, känslan säger vi var överlägsna, inte bara i PP.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Sputnik: Vi hade fördel i de stats du nämner i matcherna mot Leksand 54% och Rögle 59%. Men inte mot Malmö 36% och Luleå 39%, hur det nu går ihop när vi vann med 7-0 mot Malmö. Dock förstår jag att Luleå har övertag, det var uppenbart när man såg matchen. Kanske har det att göra med att Malmö spelade bra när de väl var 5vs5(dessa stats räknas bara i lika många utespelare)och att vi gjorde många av våra offensiva räder i PP.

Innan dess har vi haft corsi-fördel mot Örebro 59% och minimal fördel mot Färjestad 51%. Resten av matcherna ligger vi back där Växjö 38% och Linköping 41%. Sämst var det mot Frölunda med 35%, trots att vi vann.

Bara Oskarshamn och Brynäs nu som återstår, sen har vi mött alla lag en gång.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Labban: Han refererar nog till båda säsongerna med Freddan vid rodret kanske? Det folk mest reagerar på är väl att han säger att försvarsspelet vi har nu är bottenmässigt.
Den logiken folk nog inte får ihop. Fortätter vi med nuvarande spel så är vi ju snarare på väg upp i tabellen.

Jag har inte koll på Corsi och PDO(eller vad det heter) de senaste 4 matcherna, men känslan säger att det borde vara rätt bra siffror sammanlagt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
DenRöda: Kan väl till viss del hålla med Boork, det är ofta vi blir långt som lag. Men det han inte nämner är att vi är mycket bättre på att hålla motståndarna på utsidan jämfört med förra säsongen. Defensivt känns det helt klart bättre jämfört med i fjol. När han pratar "historiskt" vet jag inte vad han menar faktiskt, det är till stora delar en ny backsida. Är väl bara Svensson och Erixon nu som är kvar om man räknar bort Strömberg som spelade så få matcher. Vi faller heller inte ned lika djupt utan står upp hyfsat på blålinjen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Dubbeld: sicken chillare JJ är
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Timrå la nyss upp en ny video på deras kanal "Vem är Jacob Johansson?"
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
DenRöda: Boorken ja varför läser man hans skit? Han har väl fått sparken från precis alla lag han tränat inkl damkronorna. Kan inget om hockey idag det är klart.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Sputnik:

Tycker Timrå gör rätt som släpper fram sina unga spelare, Värmhed är en spelare som kommer bli riktigt bra, svårt att slå sig in i dagens hockey men jag tror på honom precis som jag tror på Bischel i Leksand, nästa säsong är han förlorad så man får passa på och njuta

Blir spännande och se
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
DenRöda:

Boorken är 73 med en eventuellt begynnande senilitet. Sedan är han väl Hammarbyare i grunden. Nåväl, inte heller jag ger särskilt mycket för hans uttalande angående Timrå IK. Fast vem bryr sig egentligen?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
DenRöda: Klassisk slöanalys tror jag. Hela narrativet om Timrå i upptakten har ju varit hur framtunga vi är, så Boorken svänger ihop några ord utifrån det sen tar han en kaffe.

Kan ändå respektera det på nåt sätt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
DenRöda: Ja det är bedrövligt spel på isen. Glad att vi tog 3 poäng igår, rena rånet!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
DenRöda: Ja, inte bra att vinna!🙂👍
Han är väl också sur på att vi förnedrade "djuren" i kvalet!?🤣
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Sputnik: Nej fan.. vi kommer åka ut så som vi spelar nu..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
DenRöda: Ja Timrå släpper in 3:e minst mål i hela SHL och man väljer att kritisera försvarsspelet. 🤔 Haha sen är Boork som han är. Stofil som borde lämnat kvar sin filosofi till 80 talet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Hittade denna i flödet. Har boorken tappat det helt? Eller är det jag som ska ställa in mig på kvalspel för att vi släppt in 3e minst mål av alla lag hittills?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
kulltorp: Jo jag är beredd att påstå att situaitionen igår inte ems är en medveten tackling. Han stirrar puck och man ser nästan i kollisionsögonblicket att han försöker undvika en tackling, han går dessutom efter pucken med klubban och sträcker sig framåt. Men ändock blir det en situation som blir vårdslös då han brakar in i Röglespelarens huvud.

Vet att Lövensupportrar har svårt för Walli då de påstår att han sänkte Plant och hans karriär. Men även den tacklingen har han blicken lågt på puck men kommer vårdslöst ined för mycket fart framför mål och kolloderar in en "tackling" i huvudet på plant.

Med det sagt så är man ansvarig för sin kropp lika mycket som man är över en klubba som man oavsliklgt slår upp i en motståndares ansikte.

Walli har en del att slipa på men känner att i grund och botten är han inte en vårdslös tacklare på det viset
Då känner jag att Lodin har mer att jobba på att slipa bort lite för fula tacklingar faktiskt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
kulltorp: mm jag kan förstå motståndarsupportrar som ser honom som en torped som avlivar motståndare på löpande band.

Jag har inte den bilden såklart.

Men visst han måste polera vidare på det här.

Han får aldrig bli som Alvarez! En smäll och avstängning och sedan fysiskt frånvarande i en säsong.

Ja han Rögle spelaren står och är inte med på att Walli kommer…

Men Walli måste ansvara för att undvika hans huvud. Tacklingsbar javisst men ge honom höften eller backa in i honom med röven först?

Det blir hög risk att gå på honom upprätt…

Som sagt polera detaljerna!
Behåll farten!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Zoogin62: Får Wedin bukt på sin fart och sättet han brukar utmana sina motståndarna på så kan det lossna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
söder över: Ja Walli har fortfarande lite valpig stil ibland. Då menar jag att han inte har full kontroll på sin stora kropp.
Får han fortsätta utvecklas och får mer kontroll så blir han ostoppbar.
”Nye Mats Sundin”
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
JanneH: Ja en fantastisk insats av Timrå!💥💯💥
Jag tror att detta bara är början. Fortsätter vi att spela på gårdagens vis kommer vi att placera oss stabilt i topp 6.
Jag tror dessutom att vi har "sparat krut" kvar att ta ut från våra hemvändare!
Lite bekymrad över Wedda, tror det har låst sig för honom. Han behöver nog sätta ett eller ett par kassar så kanske det lossnar?
MPS kommer nog att vara värdefull, han ska väl stå på Alvarez vis framför kassen och skymma, samt "sprätta" in returer.
Det sistnämnda är ju som bekant nr 10 inget vidare på.
Men han träffade ju tom målbur iallafall!🥰
Heja Timrå! Nu krossar vi allt!🙂👍❤️🤍❤️🤍❤️
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Mappe: har bara sett highlights än men nog fan kändes det som att igår var det "the real Timrå just stod up". Visst vi har skramlat ihop en helt ok poängskörd hittills men nog var det väl lite mer av denna varan vi hoppades på när alla hemvändarna började ramla in under sommaren.

Älskar även att Lander är lite grinig och ger rögles 4-2 skytt en liten tryckare när han står och firar.

Har Hartmann verkligen hunnit gå igenom hjärntrappan redan eller hade han inte hjärnskakning? Jag vill ju gärna att vi är rädd om vår dyrgripar och inte chansar med dem om de är skadade.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Hassan: Precis, bara Lundberg och Riikola som blev anmälda från igår, skönt att Walli klarade sig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Labban: Den är inte ett ärende än i alla fall
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
DJ Hemp: nä men kul å se dig igen Hempen!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
söder över: Jag vet inte. Röglespelaren står ju still och dagdrömmer. Walli ser sin chans att vara först på pucken och kanske missbedömer sin kroppsposition lite, men han är nog den som får klubban på pucken först trots allt. Olycklig krock som jag ser det.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Sputnik: jag tyckte först att det såg ut som en olycklig krock.

Men på repriserna och i synnerhet vinkeln från långsida tycker jag nog att Walli ska ansvara för att inte träffa huvudet på Röglespelaren.

Det finns inte någon match avstängning på Walli…

Han har ett par per år så 5 matcher känns inte överdrivet om fälls på nytt…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Herminator: Ja, andra perioden är ren och skär hockeypoesi. Bland det bästa jag sett de senaste 30 åren. Helt fantastiskt!❤️
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Sputnik: Nu har man gått från Live i NHK till TV-soffan med match repris och några High-coast Whisky stänkare för att fira segern.
Kvällen är fulländad m.a.o.
Den 2 perioden glömmer vi inte i första taget.
Vilken lagmaskin vi är när alla gör sitt jobb och lite till.
Lander som pådrivande toppar det mesta.
Han hedrar sitt C på bröstet i varje byte idag.
Att se Timrå IK hemma är ❤️🤍❤️🤍❤️
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Sputnik: Missade denna, kändes mer som en olycklig krock när de körde snabbreprisen. Wallin har ju en tendens att komma in lite klumpigt i tacklingssituationer ibland. Skulle inte klaga ifall det blev avstängning på denna ärligt talat. Visst att det skulle svida att tappa Walli för nån match men rätt skall vara rätt.

Sen var det ju visserligen 2 Oskarshamnsspelare som borde bli avstängda med från matchen mot Skellefteå idag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
superfalle:

Tack detsamma :) Ensamt att vara TIK-are i Malmö. Jobbar dessutom i Lund och måste upp tidigt som fan. Missar därför slutet av vardagsmatcherna. Sjukt trist, men jag gillar jobbet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Labban: Eronen va sjukt grym idag. Nu kände man igen hans spel från försäsongen. Stabil över hela isen!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
DJ Hemp: kul å se gamla veteraner igen :)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Rätt så komplicerat att ta sig till Catena Arena i Ängelholm utan bil, så det tänker jag inte göra om igen. Blir att man tar sig till Malmö Arena i bästa fall. I övrigt får man vara utan livematcher, vilket innebär en viss saknad. Har inte heller tillgång till Cmore-hockeyn, så följer matcherna via forumet och livescore. Undantaget idag med TV4-sändningen. Torftigt, men vad fan ska man göra?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Smokey:

See. Tack detsamma. Hade problem med inloggningen förra lördagen. Annars hade jag skrivit något från Malmö Arena. Blev ganska många segeröl den gången. Pengar i sjön, men vad fan när vi vinner med 7-0. Även när jag inte skriver här läser jag inläggen och följer Timrå IK med en passion som ändå påminner lite om den vi hade förr. Törsten efter SM-guldet finns ännu kvar och när vi krossade DIF i play-out för att sedan plocka upp några hemvändare kände jag att glöden fanns där igen. Dock ingen garanti för att det kommer att hagla med inlägg från min sida…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
När gör Joulevi sin första match i Timrå dressen?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
DJ Hemp: Trevligt att se dig här. Long time no seen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
JanneH:

Sikta in dig på andra ”perren” om du har tidsnöd. Var bland det bästa jag upplevt med Timrå på länge. Total kross från kvitteringen fram till den onödiga reduceringen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
JanneH: såg jag Hartmann med på isen?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Tom Topp:

Så klart 😉
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Zäta75: 5-2 mot Rögle med många skade är fan respekt. Jag lägger motorsågen på hyllan även om de pissar bort nästa match.

Jag var tyvärr tvungen att göra annat idag så har inte sett matchen men ska försöka ratta in highlights eller en repris (om möjligt)

Snushane har hittat anti-jinx nyckeln deluxe. Spar den gärna till "viktiga" matcher!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
DJ Hemp: same same but different! 😜
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Påminnelse; På plats på tisdag! Det blir 3 pinnar igen. Har inte lämnat NHC med förlust sedan djuren. :D
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Tom Topp:

Sentimental.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Tom Topp: Med försnack!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Ikväll lyssnar vi på Hank Lennart and the semintel covboys, Timrå tisdag!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Zäta75:

Insidan av stolpen dessutom. Fint ändå att Emil var där. Matchavgörande kändes det som. Sedan borde vi ha gjort 5-1 också, men det var aldrig någon fara. Med det här spelet kan vi bara blicka uppåt i tabellen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22 Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
Bara för klubben att casha in lägenheter på örnen nu! Finnarna kommer en efter en :D
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
roger_sundsvall: Stenqvist nr 7 och Lyytinen nr 6 våra två klart bästa backar! Saknar inte LaLeggia även om han också är mycket bra

Trots 3 raka vinster har vi bara 4p ner till jumboplats. Otroligt jämnt i år. Krävs vinst på tisdag mot Oskarshamn också då är vi med i toppen. Annars blir det bottenkänning och många kritiker lär dyka upp igen i forumet.

Alla till ladan på tisdag! Viktig match
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2022-10-22
dr-nix: Utan att vara nån familjeterapeut så var det nog frugan hans som inte visste vem #7 var
Låst ämne

2395647 · »