1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582073 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28

« · 2604937 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
FH - avdammad: har bara sett high lights från matchen men jävlar vilka klara chanser båda lagen bränner. Och vem gav Lander syrgas vid 2-0 målet? Tror aldrig jag sett honom så snabb på rören.

Läste intervjun med Kapanen på expressen och där säger han att Svensson är snart tillbaka och att det inte är aktuellt med förstärkningar men att han ska sova på saken.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Tycker man ställer en utvilad Johansson nu mot Färjestad ingen kräver poäng där bara bonus om det blir någon. Tim på lördag mot Malmö med sitt flyt förtroende och hoppas nån av Hart Päjj är åter samt att Kap har någon back på gång in. KÄMPA KRIGA TIMRÅ IK HELA VÄGEN MOT TOPP SEX
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Tom Topp: Du kan hockey!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Kan hålla med, men kan ändå inte låta bli att tänka på hur spelarna mår efter förlust efter förlust. :(
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
pingvin: Sjunger dom också om Västra stå?! 😳
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
empa11: Har aldrig tyckt synd om Oskars. Har alltid sen de räddades kvar av covidviruset tyckt att de har spelat i shl på lånad tid.
Hoppas verkligen att de trillar ur i vår ..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
empa11: Som nån skrev här förut, Oskar borde bli avplockad för att dom blivit varvad!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Sitter och myser efter matchen och kollar på PSG mot Newcastle. Snacka om att PSGs fans snott våra låtar!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
empa11: Haha bilden på ren jävla ångest 🫣😅
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
empa11: Filander kan få kampera ihop med Ante till nästa säsong.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
BlackBay: Om man någonsin får känslan att man tycker lite synd om OINK och deras totala parodi till säsong så bör det räcka med att bara se denna bild för att hamna på rätt spår igen.

(Den enda jag kan lida lite med är Filander. Verkar vara en hyvens kille som förtjänar hamna i en riktig klubb)
Uppladdat:

450x300-img7126.jpegimg7126.jpeg

Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Sputnik: Jag tänkte säga att jag hellre tar Tomas Montén än sur-rönnbär som coach, men efter en snabb eftertanke ändrar jag mig. Jag utnyttjar min ångerrätt såhär (snart) till jul och sitter ganska så nöjd med den lösning som vi har just nu. #anteforprez 🫵😁🤘
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
solbacken: Jag vill inte heller se Roger Rönnberg i Timrås bås, men det är lugnt. Han har kontrakt med Frölunda även nästa säsong sen är han enligt media klar för Schweiz säsobgen 2025.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Djingiskahn:
Det får aldrig bli RRI Timrås bås
Han har en för dålig hockey som grund, gammaldags och håller inte i längden, sedan är han alldeles för sur och stökig. Låthan stanna hos fiskrenset.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Sputnik:Vet inte om jag minns fel, men förlorade vi inte skotten i rätt många matcher förra säsongen, men hade ett tryggt försvarsspel och var effektiva när vi fick chanserna?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Vargher85: Jag skulle inte gråta heller om de slår ner HV till allsvenskan igen, hö hö hö....
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
En poäng till tredjeplatsen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Rip Kirby: Den berömda andra andningen. Vinnarkonceptet framöver. 🥸👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
pingvin: Det ser ut som att man hittat ett alldeles eget sätt att skapa energi till laget: 👍😅

"I andra perioden hamnade Timrå IK i ett läge där de fem spelarna på isen blev fastmurade i egen zon.

Det var Lander, Pettersson, Hållander, Forsmark och Edfeldt som inte kunde komma till byte när Rögle surrade och snurrade.
– Det blev många minuter, men vi klarade det och vi växer tillsammans när vi klarar sådana situationer. Vi var inne så länge att vi nästan blev pigga igen, säger Lander."
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
vonDöbeln: Oskarshamns kräftgång kan faktiskt gynna laget i slutändan. Om inget totalt oväntat inträffar så kommer laget vara totalt avhängt till jul. Då kan de ägna halva serien åt att träna och hitta ett grundspel för att komma väl förberedda för ett kval.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Såg presskonferensen efter matchen och tycker att Roger Hansson gör ett sympatiskt intryck. Och varför du skriver jag det? Inte vet jag. Är bara glad!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Svanru: tror de blir svårt🤔
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Sputnik: Äsch jag tro att ni gör det oväntade
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Svanru: Nej, ni är för bra. Enkel etta på oddset.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
roger_sundsvall: Japp! Ho Ho...var är alla som uttalade sig för ett oar matcher sedan o önskade att vi skulle byta ut Ante mot Roger R mm. Jag sa ju att ta det lugnt....Jag litar på dessa grabbar ända in i kaklet!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
roger_sundsvall: Snyggt jobbat nu får ni visa var ni går för. Tror faktiskt att välspelande TIK kommer att göra en jättesensation i Karlstad.
PS satsa pengar på en två bra odds
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
vonDöbeln: hoppas verkligen detta är sista säsongen IKO är uppe o leker med dom stora grabbarna.
Känns som dom i flera år varit den där objudna gästen som aldrig har vett att gå hem.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
4-0
Satt som smäcken 👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Zäta75: Ante skall ha kredd också givetvis om detta håller i sig och att han visar likt förra säaongen att han kan få gruppen att anpassa sig efter tid. Jag har klagat på hans aktiva coachning under match, men har inte riktigt hängt på tåget att kicka Ante här och nu.

Vidstår ändå att jag gärna ser att han får andra assisterande till nästa säsong som kan komma in och stärka upp "strukturen" ännu mer med nya ideer och tankar för att optimera det hela. Om nu Kapanen har Ante med i framtidsplanerna..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Lyssnade på slutet av MoDo-matchens sändning och blir helt golvad av att Oskarshamn alltså har -45 (!!!!!!!!!!!!!!) i målskillnad.

44 mål och 15 poäng upp över strecket.



Här sitter en annan och tycker vi varit svajiga defensivt som släppt in 54 mål så här långt på säsongen. Tänk hur det känns då att snart vara uppe på 100 insläppta.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Smokey: Ante och de flesta av spelarna och ledarna samt närstående läser självklart hockeysnack. Något annat vore ologiskt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Ante läser alltså här på HS!!!

Utan oss ybercoacher hade han aldrig börjat fatta att typ börja coacha;)

In hockeysnack we trust. Fall på knä inför universums härskare!

Härlig kväll. Älska Timrå!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
sargad: Verkar bli en riktigt God Juel i år.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
kulltorp: En spaning, är det så här vi skall spela, likt förra säsongen? Inte vara lika anfallsinriktade alla gånger, som gör att vi ivrar bort oss, utan spela mer enkelt och kompakt och sen gå med mer killer instinkt?

Känns ju som att Linus Johansson var inne på nånting när han sa att Timrå och Oskarshamn spelar lite annorlunda än alla andra lag i SHL. Förmodligen mena han lite naivt?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
En annan grej, vi har bara 6 förluster på ordinarie tid. Näst bäst i ligan efter FBK.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
sargad: Grattis till er!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Nästan så man vågar drömma om att vi kan lugga RBK på en poäng. Fortdätt så här.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Timrågogogo: Tyst som i kyrkan uppe i övik, bättre drag på sundsvall hockey
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Fyller på föregående lista:

Stabilt spel över 60 minuter ✅
Tim Juel kanon ✅
Domare med Röglesympati ✅
3 poäng ✅
MåDå-torsk ✅
Piss-Oskars fortsätter vara usla ✅

Rabarbersvaj deluxe ✅
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
För att VINN i Sola på torsda krävs ett jävla hårt jobb å köra sönder dom på kropp!!
NOLLAN Juel i mål å va äckligt disciplinerade i egen zon å gör som ida...resoluta killeravslut!
Dä kann gå 💪💪💪
Men nu låt vi dä rinna lätt ikväll 🥳🥳🥳
Skål tamjefan rabbuslingar 😇😇😇
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Bragd-Birger: Ska se matchen i efterhand nu. Eftersom att det gick bra så sitter jag samtidigt o smuttar på en Highland Park. Det är ju bara tisdag ändå.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Timråvinst och m0d0-smisk! Är det fredag redan? Skål!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
IKO har ett snitt på 0.62p/match. Om Malmö som ligger ovanför strecket håller samma poängsnitt med 1.22p/match fortsättningsvis landar de på 69 poäng efter 52 matcher. Det innebär att IKO måste leverera ett snitt på 1.8p/match resterande matcher för att hinna ikapp, det är i paritet med 2an i tabellen Växjö. Känns som de får sikta in sig på kval redan nu.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Synct: -45 just nu. Det är så jävla beyond dåligt så det finns inte.

Rolig omgång idag; massvis med mål.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Rip Kirby: Allt pekar på att dom kommer ha släppt in 100 mål när halva serien har gått.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Rip Kirby: Undrar om Oinkarna saknar Juel??
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Sputnik: Och Oskarshamn är två mål ifrån att släppa t i o - på hemmais!?

Grundspel, någon..??
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
The great one: detta var verkligen efterlängtat, fyfan va skönt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Det som vi längtat efter hände ikväll, alla spelarna fokuserade och skärpta i 60 min. Vi spelade som ett lag och för varandra, ingen föll ur ramen ikväll! Denna seger kommer betyda mycket framöver.

*Tim Juel 2 raka nollor och visar att han kan stänga matcher.
*Hemmapubliken visade att det går att skapa tryck även om det inte är fullsatt.
* Vi var effektiva (!)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
kulltorp: FBK hämtar återigen upp ett underläge på 2 mål. De är en maskin är och är verkligen laget att slå.
Trodde för nån omgång sedan att de var lite på dekis, men nu har de tuggat igång ordentligt.
Låst ämne

« · 2604937 · »