1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581419 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28

2605553 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Tom Topp: Det är inte första gången han gjort precis sådär och fått mål i arslet. Brynäs går inte upp med det här målvaktsparet. Direkt klappkassa skulle jag vilja påstå.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Hahl Bundy 2.0: Lindbäck försöker ta den med plocken på stötsidan! Vad trött man skulle vara som Brynäsare!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Hahl Bundy 2.0: Hade jag varit Brynäsare skulle ångesten varit total i nuläget. Den här matchen "gäller ju inget", egentligen. Bara poäng som ska fördelas. 🫵🫣😅
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Hahl Bundy 2.0: 10 skott och 4 mål 😅
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Rip Kirby: Brynäs målvakter… där finns det mycket att önska.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28 Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Löven 3-2
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
söder över: varken Olofsson eller Lodin vill jag se i Timrå igen!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Löven 3-1
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Nisse på Mon or: Lodin ville till Timrå… Han flörtade håååååårt i våras på Twitter…

Timrå var hjärtskärande hårda och meddelade att Lodin kommer inte spela med Timrå…

Sedan kom Swishlistan…

Den listan antydde TYDLIGT att Viktor och Jacke köpt narkotika av en lokal knarkkingpin drygt ett år efter att Viktor gråtit ut och meddelat att han nu slutat och ska göra allt för att vara en förebild för unga mm…

Man kan vara beroende och det kan identifieras som en sjukdom…

Eller så kan man ha en personlighet och bära egenskaper som gör en starkt påverkad och driven av impulser.

Alldeles oavsett så bräde han sina broar och ska aldrig representera Timrå mer.

Viktor är en duktig hockeyspelare, underhållande att se på och ung och driven!

Men nu skiter jag rätt friskt i om han saknar Timrå eller inte.

Hoppas han får ordning på sitt liv och slutar bidra till mord, sprängningar och neddragen vård!

Det enda jag är lite nyfiken på är om han delgivets misstanke om narkotikabrott (igen) ännu?

Dom pengar han brände till dealern tar nästan upp honom till grovt brott…

Nu lär det dock bli ganska svårt att fälla för brott i timget enbart på listan men kul att dom stör folk med kallelser till förhör och välkomna in i polisens allmänna spaningsregister!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Nisse på Mon or: och där slarvar Sveriges bästa center i egen zon. 2-0.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Nisse på Mon or: 2-0 Löven. Välbehövlig T.O Brynäs #kominimatchen 😁😅
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Löven 2-0
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
UbbeNils: Hoppas laget inte tycker det. Varken MIF eller Modo är några lag vi plockar poäng mot med halvdan inställning.

Åhman har snott sex poäng från Modo i två möten med Växjö. Länsgrannen är betydligt bättre än vad dom flesta härinne önskar. Åtminstone så här långt in i serien.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Löven 1-0
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Bee: Vi skickar J20 mot FBK för att undvika skador sedan går vi all in för 9 poäng mot "pisslagen" ;-)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Bee: För min del så finns det inga enkla.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Bee: tre måstematcher skulle jag vilja kalla dom! Då är det upp till bevis om Timrå ska vara på den övre eller undre delen av tabellen!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Bee: Jag blir besviken..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
JanneH: MIF, MODO och OINK är pisslag, nio enkla
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
JanneH: känslan är att vi får spela med dom vi har! Det tar ändå några matcher för någon att komma in i Timråkostymen. Men några fler oturliga skott-täck har vi inte råd med!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Labban: Ja både Rögle och Frölunda spelade som vi gjort här under hösten och glömde ta betalt på sina fina lägen (Rögle hade mer klara lägen än Frölunda). Vi kan nog inte förlita oss på att även FBK kommer glömma att ta betalt så vi bör nog slipa bort det här med att släppa till klara lägen. Oavsett vilket måste man ju ge Juel nytt förtroende. Bästa laget ska spela och med 2 raka hållna nollor kan man inte "vila" honom.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Tom Topp: Han är på is men jag får jävligt mixade budskap om när han kan vara redo för match. Om jag läser rätt så har vi bara 4 matcher (Färjestad, Malmö, Modo och Oskarshamn) kvar innan SHL går på ett landslagsuppehåll. Efter det uppehållet hinner vi klämma in Malmö igen, strax innan jul så 5 matcher då. Om inte agenterna ger Kapanen ett offer he can't refuse OCH laget fortsätter att vinna så lär det garanterat inte hända något. Om Svensson inte kommer tillbaka innan jul och laget börjar torska 2 raka vad göra då tro??
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Zäta75: Du kan hockey!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
She: 1:19 spelade han.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Lomond: Svensson borde var max 2 veckor bort i och med att han gick på is i måndags.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Förresten mot Färjestad går det inte släppa till lägen som vi ändå gjorde mot Rögle. De brände ändå några frilägen och öppna mål. Ger vi bort sådana puckar till en som Ejdsell kommer det ringa tyvärr så gäller att alla steppar upp och inte ger de sådana ytor i slottet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Labban: Har man hållit 2 nollor i rad så är det hål i huvet om man byter ut nån som är i zonen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Lomond: Hoppas Juel får stå även mot FBK. Borde vara en oskriven regel att håller man nollan får man stå även nästa match
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Sputnik: Är ett angenämt problem nu med målvakterna.😁

Normalt sett ska väl Juel fortsätta i målet efter dessa senaste insatser. Samtidigt har vi en riktigt tung bortamatch nu o kan vara läge att vila Juel o låta Jacke, som borde vara grymt spelsugen, att få den o sen Juel mot Malmö.

Men som du säger har ju Juel inte stått så mycket och borde därav vara ganska fräsch och är ju inne i "zonen" nu så då borde han stå.

Blir intressant att se vem de nu väljer. Oavsett vem så känns det som läge finns för poäng där och bara hoppas FBK kanske inte har cylindrarna på 100% nu med den stora ledning man har.

Andas positivism i alla fall nu och Hartman ev tillbaka vilket naturligtvis är bra och Pääjärvi kan ju inte vara långt borta heller.

Vad gäller Svensson är det kanske "bara" nån vecka bort med tanke på Kapanen's uttalanden.

Känns trots skadeläget riktigt bra nu och kul o se kämpaglöden i laget så är väl bara att plocka en trea till imorgon då...😁💪👍!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Nisse på Mon or: Lodin vill tillbaka till Timrå såklart.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Som tidigare sagts. Vad tänker Lodin på i dessa dagar?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Modano: Tror och hoppas att Juel har lite ork när han knappt fått spelat nått den här säsongen. Mot FBK så behlvs det en målis som kan stå på huvudet
Johansson kan få stå mot ett mer "bekvämligt" Malmö.

Risken är ju dock att man har mer tålamod med Johsansson och att gör Juel en svagare insats mot FBK aå blir det väl minst 4 raka matcher för Johansson framöver.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Perreman: åker de ur kommer det ju upp nåt annat säckgäng från Allsvenskan, så det går väl på ett ut
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
JanneH: han får säkert dagligen förslag på lediga spelare från olika agenter, så han behöver nog inte vara så aktiv. Det där med Svensson och att han redan ska vara på is låter ju riktigt lovande! Edfeldt gjorde också en utav sina bästa matcher i går. Tack Tim Erixon för det. Visst känns det lite tunt, men oturen med skador måste väl vända nån gång!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
empa11: Ja jag håller själv med om oskars, det är jobbigt att se dem i serien med alla dåliga minnen.
Lyfte mest en tanke att deras låga kvalitet kanske gynnar oss över tid, fast det stämmer nog inte. Gynnar väl de flesta lika i så fall.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Utdrag från Kapanens intervju: För ett par veckor sedan lämnade också Olle Juolevi för spel i Finland.
Kimmo Kapanen ser det ändå inte som nödvändigt att värva i dagsläget.
– Nej, inte nu. Per Svensson är på väg tillbaka också. Han närmar sig spel, säger sportchefen.
Så du söker inte en back just nu?
– Nej, inte aktivt. I dag fick vi det här beskedet med Didrik och nu får vi fundera över vad vi faktiskt behöver. Vi måste sova på det här och fundera lite. En nyckelfråga är hur långt bort Svensson är och sedan ska jag prata med tränarna också.
De unga backarna gör det bra i dag. Men hur länge är det hållbart att spela med dem?
– Så länge vi vinner. Det är enkelt.
– Vi sa i början av säsongen att vi måste ge dem chansen. Det har vi gjort och de har spelat bra. Att ge dem chansen går hand i hand med hur vi ska jobba i framtiden. Nu får de möjligheten att visa vad vi kan.

Vet i fan vad jag ska tro om svaren. Svensson är på väg tillbaka men han vet inte hur långt bort så han kanske ska värva men ändå inte och så länge vi vinner får de unga backarna chansen. Snacka om att lämna varenda jävla dörr vid öppen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
She: helt nytt namn för mig - har Hugo varit bra i J20 eftersom de plockat upp honom?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
empa11: Håller med helt och hållet. Oskarshamn ska ut inget snack om det. Helst i år. Sedan Örebro, Linköping och Växjö som du skriver. De hör inte hemma i högsta serien med sina köpelag och avsaknad av hockeykultur. Det är en skymf mot sporten ishockey att de får vara med och leka i högsta serien.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
empa11: Är det någon som vet speltiden på nr 10 vart det mer ett byte
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Sputnik:
Ok, det var positiva nyheter
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Perreman: Kan inte hålla med tyvärr. Så länge de är kvar dryper hela serien av brunhet. Coronasäsongen, dispens för arena, mygel med tröjnummer, all lotto med hur de slog ut oss och alla jävla turvärvningar som slagit väl..
Det är en ihållande mardröm att de mirakulöst håller sig flytande och nu ska de ut!

Sen är det fler skitföreningar som ska göra dem sällskap innan serien är helt städad. Plastsjö, Öreplast, Plast HC osv.

Modo kan få vara kvar som strykgäng eftersom derbyn skapar uppmärksamhet och genererar pengar :-) Men om de börjar gå bättre än oss (ej inräknat deras alexanderlucas-start i år) så får de nog åka ner igen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
TD: Jinxa inte detta nu..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Försvaret var superb Tim och Tim, Axel,Jonas och Edfält gör bästa matchen han hade ju Tim Erixon som ruggigt stabil med sig nu törs man hoppas play offs..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Kerstin_k: Ja fast på franska.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
THE WALL!!!😇😇😇
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Perreman: historia går inte att stryka! Dom ska ut!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Perreman: Sant, Modo ska ut..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Jag vet att Oskars är jobbigt att ha i SHL, framför allt p.g.a. kvalförlusten och gratisbiljetten under covid. Men egentligen, om vi bara tittar på papperet här - är de inte ett lag vi egentligen skulle vilja ha i SHL? Tänker att de är små, har inte så mycket pengar att röra sig med och då bör de över tid bli ett bottenlag att ha som räddningsplanka.

Men jag vet inte, det är på papperet det om vi stryker all historia...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-11-28
Idag kämpade Timrå.

Grisade…

Höll det enkelt och disciplinerat…

Jag vill lyfta:
Lyytinen. Nä det är inte fjolårslyytis men han är jävligt nyttig.
Orkar massor och han stör Rögle kooooonstant i sarg gegget.

EDFELDT SPELAR ÖVER SIN FÖRMÅGA HELA MATCHEN! Sånt gör skillnad.

Mieho visar äntligen klar och tydlig kämparglöd med långa åkningar och fysiska dueller! Ruskigt fint spel med Erixon på målet! Det luktar veckans assist på den!

Juel fortsätter att stjäla matcher! Så jävla viktigt!

Rögle var seriens hetaste lag, en tung motståndare för vårt sargade Timrå!
Men när Rögle var som tyngst skapade Timrå vassare chanser. Wedins styrning…
Lundins skott osv.

Fyyy fan! Nu är man stolt!

Svänger snabbt!
Inte så snyggt men fan vad jag hatade tiden med hedersamma förluster!

Hoppas spelarna ser det positiva i detta spel!

På sikt kommer man hitta en bättre balans. Tunt på backarna kommer ge oss svårigheter att leverera över hela banan mot bra motståndare.


Boyce skotttäcke i slutet!
❤️
Låst ämne

2605553 · »