1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581122 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Skellefteå 2009-11-10

1198899 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Skellefteå 2009-11-10
Tikinmyheart: och jag trodde du pratade om storleken. När Zäta draftades ansågs även forwards av Zätas storlek vara för små för NHL med några undantag. Zäta draftades som en chansning, dom flesta kände till hans talang men trodde han var för liten för att lyckas i NHL. Detta gäller även backar i min bok. Visst spelar storlek en större roll när vi pratar defensiven men det finns fler typer av backar än stora Chara-typ backar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2009-11-10
dr-nix: Jag trodde att det enbart var backar vi pratade om?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2009-11-10

Tikinmyheart: Ja det var Zäta också, det är därför jag sade som 7:e rundas val inte dom första rundorna.

den 7:e valrundan är generellt till för chansningar.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2009-11-10
Tikinmyheart: Tobias Enström klarar ju sig hyfsat. Men det är klart, Sebbe väger ju bara 70 kg enligt matchprogrammet...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2009-11-10
The great one:
En annan som gjorde en mycket bra insats igår mot SAIK är ju Elias Granath. Han har nog potential att bli ändå bättre.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2009-11-10
dr-nix: De är för små.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2009-11-10
250kg kärlek: Det undgår mitt förstånd hur både Moe och Erixon undgått att bli draftade. Hade jag haft kontroll över en NHL-klubbs draftval hade jag absolut valt en eller bägge av dom som 7:e val iaf.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2009-11-10
The great one: Erixon är förvisso inte draftad. Däremot undgår Sebbes insatser knappast agenterna. Jag vet att Erixon blivit uppvaktad av minst en NHL-klubb i år.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2009-11-10
Andra raka 3 poängaren, sjukt skönt. Men det är för tidigt att ropa hej ännu. Bitvis var vi riktigt bra i 2:a perioden med hög forchecking. Men oftast blir vi fortfarande för stillastående i mittzon. Powerplay spelet är fortfarande ett sorgebarn(fast en veckas träning!).

Anton Axelsson var 5 plus för sin kämpa insats igår, riktigt härligt att se.
Annars är ju Anton Lander den stora härföraren numera.


Sebastian Erixon är inte draftad! Hur är detta möjligt? Han skulle kunna ta en plats i ett 3:e backpar i dom flesta NHL klubbar idag. Så bra är han. Han har en egen nivå därute. Klart bäste back i varje match. Hur kan scouterna missa honom?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2009-11-10
Förövrigt så blir jag så upprörd att domarna inte kan tillåta en endaste liten fight när bägge två redan släppt handskarna och börjar cirkla runt varann. Fy fan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2009-11-10
DJ Hemp: Ja jag förstod det. Men jag kände för att käfta bara precis som med Skarin :)

Nu är det en riktig Gooood natt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2009-11-10
Hahl Bundy:

Äh, inte fan glömmer jag. Du måste la ha uppfattat ironin, eller? :) Själv tyckte jag att skämtet var klockrent och särskilt en kväll som denna.

Så självklart är det kanske inte att lyckas låsa en tekning. Trots allt finns där en i jakt på kvittering jobbig motståndare också.

Giffare glömmer ingenting. Man bär bara med sig eländet och blir alltmer cynisk och sarkastisk inför framtida bataljer. Trots allt handlar det bara om sport...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2009-11-10
DJ Hemp: Japp, men om grabbarna hade gjort det som man ska dvs låsa tekningen, hade vi aldrig haft denna diskussion.

Som sagt, att du kan glömma det är starkt, (men så är du Giffare oxå). :)
Jag mår illa fortfarande o fick en liten Deja Vú upplevelse bara.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2009-11-10
Hahl Bundy:

Man har vid en uddamålsledning aldrig avgjort en match förrän den är slut. Det vet la du, eller? :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2009-11-10
Skarin: Ja det kan jag hålla med om.
Men som sagt det var bara en reflektion. :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2009-11-10

Hahl Bundy: Oftast fungerar det ju på så vis att man får beröm när man är bra. Lindbäck har inte gjort sig förtjänt av särskilt mycket beröm. Åke har förtjänat det lite mer.

Bedömningarna här inne har varit klart mer orättvis kring andra spelare om man säger så.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2009-11-10
DJ Hemp: Det var bara det att vi hade avgjort den gången. :)
Men spelarna trodde tydligen matchen var slut o visste inte hur man låser en tekning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2009-11-10
Skarin: Nä absolut inte. Jag tror på Lindbäck fortfarande, men det var bara en reflektion.
Åke har släppt in ett mindre billigt mål :)

Men nästa år så kommer Lindbäck få sin beskärda del av beröm, man måste ju förtjäna den under ett par år härinne på HS :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2009-11-10
Skarin: Det var väl först under JVM som han klev fram ordentligt ifjol? Han kanske är en late bloomer under säsongerna också?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2009-11-10
Hahl Bundy: Åke har varit bättre än Lindbäck. Lindbäck har släppt in för många enkla mål och inte varit den målvakt vi trodde han var. Men det är inte för sent än.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2009-11-10
Hahl Bundy:

Lugn och fin nu. Betänk att vi hade hela sex sekunder på oss att avgöra mot FBK den gången. Svagt att vi inte lyckades, mycket svagt...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2009-11-10
Hahl Bundy:

Bra reflektion!

Lindbäck får oförtjänt mycket skit. Han är ju faktiskt före Åkerlund i statistiken också.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2009-11-10
DJ Hemp: Jo tjena vilken planet är du ifrån?

Jag blir fortfarande upprörd då jag tänker på det!
Ja visst ja du är Giffare :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2009-11-10
Skarin: F.ö så märker jag att det är skillnad på spelare o spelare.
Hade Lindbäck gjort det "misstag" som Åke gjorde vid kvitteringen så hade det varit lynchstämning härinne.
En reflektion bara.

Därmed inte sagt att Åke inte gjorde det bra f.ö.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2009-11-10

TT: Som Ambroo så fint beskriver det. Då hade jag nog gett upp och gjort något olagligt.

Det var fan inte långt borta. Helt sjukt att det blir ett så bra läge där. Hjärtat stannade till. Nu vet jag hur det känns.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2009-11-10
Hahl Bundy:

Men då var det ändå hela sex sekunder kvar, så det kunde man väl ta...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2009-11-10
T T: Just det, den enda tanken som ska finnas i huvudet i ett sånt där läge hos spelaren är: Lås Tekningen!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2009-11-10
T T: För ett ögonlick passerade FBK matchen i slutspelet revy!
Otäck känsla!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2009-11-10
T T: Jag har paus i min sändning.

Hade det kvitterats i slutet så hade jag gett upp.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2009-11-10
Skarin: Kan du ens föreställa dig hur det hade känts med en kvittering i sista sekunden?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2009-11-10
Skarin: Några ord: Härligt befriande. Lander är kung, ung som han är.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2009-11-10

Det känns fantastiskt skönt att dom berömda marginalerna var på vår sida.

Gud så underbart.

Det här var mer än livsviktigt.

Jag är helt slut.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2009-11-10
Jag får rödskylt på ppv-reprisen. Är det någon som ser?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2009-11-10
Kerstin_k: Hade utfallet varit tvärtom hade det skrivits 300 inlägg på deras sida, samt varit ett antal besökare härinne för att 'diskutera hokky'.
Så, även om vi ligger långt över deras nivå är det befogat med en liten pik.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2009-11-10
Bragd-Birger: Ja, riktigt starkt av dom. Men man ska nog passa sig för att var för självgod. Man vet aldrig när det vänder och biter en i arslet. What goes around, comes around...

Men okej, lite skadeglädje letar sig lätt in en kväll som denna ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2009-11-10
Annars var det ju löjligt skönt det häringa. Två raka segrar, och en högst överkomlig bortamatch härnäst. Åtminstone på pappret. Som någon skrev: sätter vi en så vinner vi. F ö en klassisk sexpoängsmatch. Vinner det vackra laget skiljer det en pinne upp.
Vinner Offensivens Fanbärare skiljer det sju.

Så: läge att vinna och knapra in avståndet nu. Man kan räkna hur man vill på poängen som krävs för slutspel, faktum kvarstår: vinner vi mot Brynäs så handlar det om att lyckas ta typ 4 poäng mer än Rögle, DIF, Brynäs och SSK på de avslutande 37 matcherna.

Slutligen: man glädjs också med länsgrannarna i afton. Starkt att lyckas knipa en pinne efter 2-0 och 28-6 i skott efter två perioder. Hualigen. Dom närmar sig som en torped ur djupet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2009-11-10
Blizzard: Hört talas om TT?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2009-11-10
Man får fan inte förlora sista teket med 100-0. Jag är så förbannad så att jag skakar fortfarande.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2009-11-10
Blizzard: TT vettu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2009-11-10
Ambroo: Funderade också på det. Jag reagerade inte på att han under matchen misskötte sig under de två perioder han spelade, varken offensivt eller defensivt. Måste varit magsjukan som satte stopp för honom?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2009-11-10
"Norrlandsmötet mellan två lag som gjort sig kända för att spela en offensiv och fartfylld ishockey blev en överraskande seg tillställning. Båda lagen saknade udden i anfallsspelet, vilket avslöjades i alla numerära lägen.

Det var Skellefteå som började starkast och hade Timrå i gungning i första perioden, men Saik-spelarna lyckades inte överlista Magnus Åkerlund i Timrå-målet.

Det var kanadensisk energi som fick matchen att tända till då Martin Sonnenberg hittade Daniel Corso med en perfekt passning och Corso satte pucken i nät bakom Andreas Hadelöv när endast tio sekunder återstod av första perioden."

www.aftonbladet.se/sportbladet/article6101406.ab



"Norrlandsmötet mellan två lag som gjort sig kända för att spela en offensiv och fartfylld ishockey blev en överraskande seg tillställning. Båda lagen saknade udden i anfallsspelet, vilket avslöjades i alla numerära lägen.
Det var Skellefteå som började starkast och hade Timrå i gungning i första perioden, men Saik-spelarna lyckades inte överlista Magnus Åkerlund i Timrå-målet.
Det var kanadensisk energi som fick matchen att tända till då Martin Sonnenberg hittade Daniel Corso med en perfekt passning och Corso satte pucken i nät bakom Andreas Hadelöv när endast tio sekunder återstod av första perioden."

hockey.expressen.se/elitserien/1.1775433/timra-pa-vag-upp



EX-pressen orka inte skriva något om timrå och tog ist exakt samma text som Aftonbladet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2009-11-10
Kerstin_k: Jag undrar vad som hände med Pärra? Blev han verkligen bänkad i tredje eller var krafterna slut efter magsjukan? Han var en av dem som skapade allra mest i andra perioden.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2009-11-10
Ambroo: Han fick ju målet. Men å andra sidan lyckades ju domherrarna missa en massa annat också.

Målet isig kan vi kategorisera under "turmål". Det sista pucken tog på innan den gick in var Hadelövs klubbknopp. Frågan är om den hade gått in om den inte tog där?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2009-11-10
PEAP: Ja jag tyckte väl det jag också.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2009-11-10
Oj vilken skön seger! Jag tror att den här segern var mer eller mindre livsviktig för Timrå. Hade vi torskat på ett hedersamt sätt den här kvällen också hade det varit nattmössa på och enkelbiljett till KS. Nu lever hoppet i alla fall att undslippa detta helvetes kval längre fram i vår.

Sett över 60 minuter tycker jag att Timrå gör ett bra jobb. Åkerlund var riktigt bra den här matchen. Målet i sig är inget han behöver ta på sig. Sånt händer, tyvärr oftare för Timrå än andra lag.

Lander, Måns och MPS var bra. Tycker att Måns visar härlig inställning och kämpar kopiöst. Kan bli lite fladdrig ibland, men på det stora hela tycker jag att han gör en bra match.

Axelsson måste ha åkt skridskor för två hela kedjor ikväll. Tyckte hans energi och inställning var imponerande. Det riktigt lyste vinnarinstinkt om honom ikväll. Härligt att se!

Domarnas insats är inte ens värd att kommentera. Tikare så väl som SAIKare såg säkerligen vilken klass dom höll...

Nu tog vi 3 viktiga poäng. Men visst känner man att det borde ha varit med ett större målöverläge än bara 1 mål. Men skit i samma, vi vann! Det duger faktiskt alldeles utomordentligt bra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2009-11-10
Ambroo:

Nej, den gick in via skellefteåklubba och hjälm(tror jag).
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2009-11-10
Nyss hemkommen, fan vad skönt! Poängen var det viktiga och äntligen hade vi medflyt. Var Måns på tvåan?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2009-11-10
The only way is up!!! Baby!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2009-11-10
Sådärja. Just what the doctor ordered.

Ny slogan på G; "Timrå IK, bättre en 3 kronor"
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå 2009-11-10
250kg kärlek:

Ha ha ha, dags att göra ett tillslag i Svartvadets garage....
Kommentera

1198899 · »