1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581471 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-01-27

« · 824277 Till forumet


Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-01-27
Tre raka hemmatorsk mot Skelle skulle verkligen svida. Det får bara inte hända. Det skulle påminna om de fyra raka mot Mora i fjol som var skillnaden mellan slutspel och ej.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-01-27
T T:
Skulle iofs vara intressant om SAIK fick tre pinnar i morrn med tanke på LHC's utsatta läge. Men så roligt vill jag inte ha det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-01-27
Per HApps: Man kan inte få allt. Men jag sympatiserar med tanken.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-01-27
Per HApps: Personligen så tror jag att läget på Swebank arena är en stor anledning att publiksnittet har ökat.
Från Domsjö till centralt i Ö-vik

Jag kan garantera att om Timrå skulle bygga en ny hall i hamnen i Sundsvall så skulle publiksnittet öka med MINST 1000 pers bara av den anledningen.
Hockeybussar i alla ära men tänk alla som skulle kunna ta sin ordinare buss, som 4:an eller :2an till Navet och sedan gå därifrån.
Eller alla som åker bil. Dom kan parkera vart dom vill i stan och gå till arenan. Slipper bil kaoset efteråt totalt.

Det skulle vara mer lätttillgängligt att ta sig till hallen för många fler helt enkelt.

Helt klart har det spelat stor roll för MODOs publiksnitt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-01-27
Röda Tallen:
HALLÅ, nu är du väll ute å cyklar kamrat ? Har du över huvud taget varit i Swedbank arena ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-01-27
Abron: Nu förstår jag inte riktigt vad du syftar på.
Nej, jag har inte varit i Swebank arena men jag vet att den ligger endast ett par 100 meter från strogatan i Ö-vik.
Helt perfekt läge som gör att fler kan gå på matcherna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-01-27
Röda Tallen:
Okki, det avgör detta lilla spörsmål.
Du har rätt i sak, men jag tycker inte du skall dra likheter med det Vi har i Timrå, någor som vi dessutom skall vara stolta över.
Jag har dessutom haft förmånen att spela i den hallen, skit i för hållande till EoN, så jag tror nog att det är bäst att TIK spelar i Timrå, där finns oxo parkerings platser, vilket saknas i Ö-vik´.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-01-27
Abron: Jag aldrig att TIK kommer börja spela i Sundsvall. Inte under de kommande 50 åren iaf.

Men skulle dom göra det så skulle publiksiffrona kunna vara mycket större.
Det var dit jag ville komma.

Det var också dit jag ville komma med MoDo. Eftersom arenan ligger så centralt så är det en stor anledning att publiksnittet gått upp så mycket.
Nu orkar ju även kvinnorna ta sig till matcherna.

Det räcker inte bara med att ha en ny och snygg arena för att locka folk.
Det har betydelse vart den ligger också.

Timrå känns faktiskt rätt off. Men det är ju där Historian finns.

Å andra sidan så var det i Domsjö MoDo hade sin historia och nu har dom flyttat ,så om 50 kanske TIK kan göra detsamma.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-01-27
Röda Tallen:
Kanske det, om 50 år så är jag jordgubbe, i bästa fall.
Kanske du har rätt i att det skulle bli mer publik, kanske med en stor skeptisk, jag tror du har fel.
Du är inne på rätt tråd, kanske den ev, ny hallen skulle närma sig ,,, typ Birsta eller nått. Men var för inte H-sand då ? ELLER ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-01-27
Röda Tallen: Skillnaden är väl trots allt rätt tydlig då MoDo inte var tvungna att byta kommun när de skulle bygga ny arena. Hamnen i Ö-vik tillhör ju staden precis lika mycket som Domsjö. I Timrås fall skulle det nog inte kännas lika aktuellt att gå över ån efter vatten, så att säga. Det lär nog dröja innan vi får se Timrå IK, under namnet Timrå IK, spela sina matcher i Sundsvalls centralort.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-01-27
Dream Team:
Eller , vilket kanske skulle betyda att Heffners skulle spela i Timrå ???? Lika gärna. NÄ...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-01-27
Abron:
För det första, vilken trådanarki det är just nu.

Hoppas nu att Ryno känner sig mer harmonisk nu är den allsmäktige Ahdrian låter honom vara i fred i Timrå resten av säsongen.

Arbetsro var namnet sa bull.

Kom att tänka på en sak gällande Steven Brown, lirade Robban i Timrå på den tiden det begav sig?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-01-27
TIMRÅ - SKELLEFTEÅ 6-2!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-01-27
Per HApps: Skojar du? Brown var tio år före Robban.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-01-27
Fan ta dom om dom inte vinner idag. Det är förbannat värdelöst att förlora tre hemmamatcher mot SAIK på en säsong. Jag tror att spelarna vet om det och således också kommer göra sitt yttersta för att besegra SAIK idag.

Jag hoppas också på många härlig mål då jag håller på med nästa uppföljare i serien om Timrå 06/07. Den är så att säga "in the making" så har ni tips på musik eller andra åsikter får ni snällt skynda er att framföra dessa. Jag tänkte vänta in uppehållet för LG Hockey games innan jag släpper nästa del i serien.

Jag hoppas att det börjar bra idag. Kämpa ner SAIK för bövelen! Forza Timrå!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-01-27
Kerstin_k: Lugn, i dag blir det seger. Allt annat vore en styggelse och ett angrepp mot allt vad god smak och estetik heter. Men det blir sannolikt inte lätt. Matcherna mot SAIK har varit knallhårda, och de två vinsterna har kommit med uddamålet.
Likförbannat: med extra vila och mer än fyra kedjor (!) + en jävla massa backar finns det inga som helst ursäkter. Det är bara att gå ut och mangla sönder dom. Tre pinnar!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-01-27
tur: Timråik har väl inte gjort 6mål i en match hittills.Jag tror således på 3-1 med rätt inställning så ska dom vinna idag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-01-27
...och så ser jag på Swehockey att Robban-kedjan får köra line-up. Självklart. Han är värd alla hyllningar han kan få.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-01-27
Kerstin_k: Dom förlorar inte idag.Så är det bara!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-01-27
T T:
T T Timrå kommer att vinna
Skellefteå måste förlora den här matchen...
Timrå måste vinna för att hänga med där uppe i toppen och det kommer dom att göra...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-01-27
Bragd-Birger: För första gången på episkt länge är det ju faktiskt så att motståndarna har minst lika stora skadeproblem. En stabil insats och första målet resulterar i en seger med 4-1.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-01-27
Rooster23: Nu börjar det kämpa TIMRÅIK!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-01-27
Stana fick en bra start i LHC, mål i baken efter 17 sek...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-01-27
kul timrå
men nu äre dags snart för hedström att näta
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-01-27
timrådynamiten: eller så kan ju ngn skjuta ett skott på mål
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-01-27
uhahl: vi lär ju inte vinna som zebra fan dömmer
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-01-27
Sjöberg verkar göra en kanonmatch... som vanligt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-01-27
vad håller dommarn på med då han måste ju vara på en annan planet
Kommentera


Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-01-27
timrådynamiten: pp suger inte ett skott på mål,detta blir en torsk och strecken närmar sig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-01-27
skicka dommarn till gucken river för helvete
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-01-27
timrådynamiten: Inte ett skott på mål i PP, ja inte är det domarens fel i allafall.

Frågan är vad som är fel i Timrå för nånting är ju fel när de inte har ett skott på mål i 2:a perioden på hemmaplan!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-01-27
timrådynamiten: men ett (1) skott på mål är inte bra i andra perioden....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-01-27
SAIK verkar vara årets Mora för Timrå, ska ju för f-n köra över dom, men dom verkar vara svåra för TIK i år.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-01-27
Ja detta måste vart en period som inte va bra från Timrås sidan torska skotten med 1-11 snacka om sjuka siffror när TIK spelar hemma!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-01-27
lungan: Lugn och fin nu, TIK invaggar motståndarna i falsk säkerhet, i tredje perioden kommer det att hända saker............
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-01-27
Batman: Skönt....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-01-27
fighter: JO 6-6 mot HV71
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-01-27
lungan: vad spännande det verkar på web radion...
Gäsp...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-01-27
Kan garantera att SAIK gör nästa MÅL
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-01-27
lincon: Låter inte dirket inspirerat!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-01-27
lungan: ja 1 skott på 27 minuters spel
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-01-27
lungan: Ja nog känns det så...
Blir det tre pinnar idag blir jag chockad. två pinnar blir jag duktigt förvånad, 1 pinne överaskad och noll pinnar....ja.... hmmm tyvärr
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-01-27
P.r.o Hockey verkar det spelas
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-01-27
uhahl: Känns som att vi krälar oss till slutspel på alla fyra...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-01-27
Så går det när man faan inte ens kan skjuta, jävla pajjaser !!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-01-27
HAHAHAHAHAHAHA, Är detta ett Skämt eller vad håller vårt kära lag på med???? 12-19 i skott, ja utan Hahl och Pärssinen verkar vi inte kunna göra nånting, VILKET SKÄMT...

Nä men detta är ju helt ofattbart,,,,,Jag tycker inte om SAIK ja!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-01-27
JA vad är det för snack om att vi ska försöka bli topp 4 de är ju inte ens en realistisk tanke!!!
Kommentera


Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-01-27
friskan:
iof så är ju en poäng bättre än ingen alls.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-01-27
Man blir int gla´!
Kommentera

« · 824277