1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582162 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-12-03

950011 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-12-03
T T: "-Det gick inte som jag hade tänkt det, säger Jyri Marttinen efter 0–2-förlusten."

Stackarn... Undrar om det även var hans sista mening när han var här förra gången?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-12-03
T T: konstigt att det fortfarande påstås att han fick lite speltid i timrå? så vitt jag vet var han bland de tre backar som fick mest speltid i timrå..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-12-03
T T: mmh den ska jag fan sätt upp på väggen !! så när man har en dålig dag är det bara att kolla mot bilden!
Kommentera


Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-12-03
dr-nix: Tenkrat börjar lära sig den svenska spelstilen mer och mer så han är jag inte orolig över, sen har ju Pärssinen haft mycket oflyt men har ju endå gjort acceptabla 6+12 = 18 poäng på 26 matcher.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-12-03
tik-johansson: ropa inte hej ännu, spelare som Tenkrat, Pärssinen osv. har fortfarande svårt att producera. Visst har vi vunnit men målproduktionen är fortfarande för krampaktig för att jag ska vara nöjd. Jag tror och hoppas att spelarna förstått att man måste kämpa för att vinna matcher men det var bara ena halvan av problemet.

Men fortsätter gubbarna att kämpa på så kommer det att lossna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-12-03
skönt med seger igen, svackan har avtagit
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-12-03
mattias - 74:

Okej, jag ber om ursäkt och drar mig tillbaka. Timrå IK däremot önskar så mycket mer...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-12-03
DJ Hemp:

Klart vi existerar, ville bara påpeka AB:s artikel.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-12-03
mattias - 74:

Vad fan menar Du!? Som gammal Uppsala-bo fattar jag absolut nada...
Kommentera


Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-12-03
mattias - 74:

Vem fan bryr sig om skitgänget från Siljans södra strand!? Ni existerar inte längre, eller...?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-12-03
Uno Gordon:

AB har som vanligt ingen koll. "Backlund nollade sin förra klubb"

Nog var väl ändå hans förra klubb Leksands IF? noll koll som sagt.

Tidigare klubb hade jag kunna köpt med förra ? Man skall formulera sig rätt =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-12-03
Det var förbannat jobbiga hemmamatcher mot SAIK förra vintern vad jag minns. Två av dessa inföll typiskt nog under vår värsta skadeperiod och förlorades därför med sammanlagt 4-9. Denna säsong har vi faktiskt besegrat SAIK två gånger om i E.ON och igår betvingade vi dem äntligen under ordinarie matchtid - JAJI!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-12-03
Bamsefar: ja vi har inte tagit 3 poäng hemma sen dom gick upp i alla fall.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-12-03
Kan det stämma att förra gången Skellefteå blev poänglösa i Timrå var den 5 december 1999 (Allsvenskan Norra)?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-12-03
jens_88: Per-Johan Axelsson, Boston Bruins
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-12-03
actionleif: testar det. Tackar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-12-03
JonasD: maila Skarin. han har järnkoll
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-12-03
Nån som vet vad det va för en låt som spelades innan nedsläpp i 2:a??
Någon filmmusik utan tvekan, lite Zimmer-inpirerat. Tacksam för svar!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-12-03
Kan ju bara säga... Vem fan är Pebben?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-12-03
Hollywood Alban:
Allting blev visst väldigt STABILT där! My bad...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-12-03
Uno Gordon: Äsch nu är man trött och jävlig. Det försvinner ord och bokstäver ur meningarna. Dags att runda av denna måndagskväll och knäppa pannlampan och försvinna ner under täcket och preparera sig för en ny dag som väntar runt hörnet.

Vi säger så.

Tack och godnatt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-12-03
Kerstin_k:
Gött detta... Riktigt stabil seger trots allt. Backlund imponerade. Både han och laget i stort har sett stabila ut på sistone. Man kanske äntligen har hittat den där stabiliteten vi alla efterfrågat? Tycker det finns en hel del som tyder på det...

Sen en annan sak; Robin Jonsson till landslaget?! Snacka om att man inte såg den komma! Man undrar ju vilka matcher Bengt-Åke sett...?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-12-03
ChriZt3r: Jag är faktiskt inte sådär våldsamt förvånat ändå över att Robin Jonsson blir uttagen i Tre Kronor. Visst han har varit långt ifrån glimrande under hösten i Timrå. Han har snarare uppvisat ett krampaktigt spel och sett vilsekommen ut på isen. Men B-Å har bra koll på Robin sedan tiden i Färjestad och vet vilka kvalitéer karln besitter när han är i form och får spelet att stämma. Och det var på dessa premisser han värvades till Timrås organisation också utav Nubben. Jag har hela tiden hävdat att Robin varit och är en potentiell landslagsspelare men jag har samtidigt kritiserat honom stundtals denna säsong med all rätt.

Nu får B-Å ingjuta nytt mod i grabben och peppa honom i Moskva. Sedan tror jag vi får ett "nyförvärv" tillbaka till Timrå efter Channel One Cup.

Och sedan är det ju skönt och höra Jonte bli intervjuad. Han har verkligen självinsikt den karln och det är ju skönt att inser själv att det inte håller att åka omkring och glida och transpotera puck och leka Riku Hahl. Det kan han få göra på träningarna när laget spelar två mål.

Och B-Å efterlyste ju även den gamle Jonte såsom han var innan han for över till Nordamerika. Jag har en stark känsla utav att det bränner till ordentligt snart kring 71:an.

Fart, glöd och frenesi! Hoppas tomten är snäll i år och kommer med denna härliga julklapp till alla Timråsupportrar!

Sedan lämnar vi 2007 bakom oss och lägger in femmans växel in på det året!

HEJA TIMRÅ!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-12-03
The great one: Håller med angående det mesta. Backlung var, som sagt, grymt bra idag. Även om jag tyckte att SAIK inte skapade något vidare mycket.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-12-03
Riktigt härligt med 3:e raka. Spelarna har insett att det är hårt jobb som gäller. Kul för Axelsson att förlänga sin målsvit. Backlund grymt stabil.

Även roligt att se att man har modifierat spelsystemet till mer "kenta" hockey i dessa tre segrar, mer offensiv mera forchecking. Centern backar inte hem lika mycket längre. Det är så vi ska spela!

Publiken bra idag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-12-03
Bragd-Birger: Oj Robin Jonsson får spela med landslaget nu, måste vara en jätteskräll
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-12-03
Mysig seger! Ingen glimrande prestation på något sätt, men likförbannat vinst. SAIK passar Timrå jävligt illa, det är bara att konstatera. Tredje raka, skönt besked i ansiktet på oss tvivlare.
Nu njuter vi av lite hockeykväll.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-12-03
Hahl Bundy: ja det här var skönt,nu sover man extra gott inatt. natti natti.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-12-03
Skön seger. Gött mos. 3 raka. Gonatt!
Kommentera



Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-12-03
Olle: Ja faktiskt. Det är ett spelannde lag och de bjuder upp till kamp. Åker vi sedan ur i kvarten behöver vi inte skämmas, hellre det än ett pinsamt nederlag mot någon utav blåbärslagen som bara satsar på att trasa sönder motståndarlagens spel.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-12-03
Uno Gordon: Jo skaulle vara mycket skönt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-12-03
Fin, programenlig seger! Nu är det tryggt avstånd neråt och bra häng uppåt. Eloge till Backlund som spelar riktigt stabilt. Även en eloge till Challe som har fortsatt ge Backlund förtroende trots några sämre matcher förut. Det lönar sig i längden
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-12-03
ChriZt3r: Vi får väl hålla tummarna för och vi sätter spiken i kistan med ett 3-0 mål.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-12-03
Uno Gordon: Ser du hellre FBK i kvarten än SAIK, Mora eller SSK?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-12-03
Uno Gordon: Tycker pusselbitarna börjar falla på plats nu jag, tror Timrå kan bli jävligt farliga i ett slutspel...med alla hela o friska.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-12-03
Nu sitter trean
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-12-03
Hedström måste äta mer pepparkakor. Tredje tvåan...

Vad bitchar kommentatorn om för många spelare?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-12-03
Uno Gordon: Timeout skellefte. Ska man tro att målvakten tas ut nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-12-03
ChriZt3r: haha sant, inte mig emot..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-12-03
fighter: Det må så vara att vi har problem i matcher mot "sämre" lag där vi skall föra matcherna. Men vi måste tvätta bort den där jävla loserstämpeln någon gång och visa upp någon slag stabilitet även i sarggnuggsmatcher. Det är ju hemskt att laget är så lättläst att man bara behöver sätta in betongklumpar på isen för att få stopp på oss. Ett mästarlag måste även behärska de svåra momenten.

Att förlora några matcher varje säsong är okej, men det är tragiskt att det skall behöva bli ett sådant skitnödigt spel i matcherna mot Södertälje, Luleå, Mora och Skellefteå.

Tänk om någon av dessa lag kvalificerar sig för slutspel och vi ställs mot dem. Vad händer då? Jag blir skärrad vid blotta tanken.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-12-03
kom igen nu Timrå!!!! vore fint med 3 pinnar..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-12-03
tiker: Nej men skulle alla hans värningar gå helt rätt skulle vi vinna sm varje år.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-12-03
actionleif: OK, märkligt att han inte lyckats tidigare, grymma kvaliteer, men rätt omgivning mm så blommar man ut kanske.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-12-03
ChriZt3r: jo det kan jag gå med på men om jag säger blake sloan? ingen poängmaskin direkt...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-12-03
MB: Nej, då förhandlade dom ju fram ett kontrakt
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2007-12-03
tiker: Har förträngt... ;-)
Kommentera

950011 · »