1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581244 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-10-07

1287376 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-10-07
The great one: Blev otroligt imponerad av Sebbe . Och vad jag förstår så har han varit bra hela säsongen. Kanske får chansen av Mårts om han fortsätter så här.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-10-07
The great one: Har tänkt detsamma. Det är lite oroande med publiksiffrorna, de gynnar inte direkt vägen mot bättre ekonomi. Skamgräns igår, men över 5500 bör vi kunna ha. Produkten är bra i år. Ta vara på det.

Arena i stan eller ej lär kommenteras, men det hjälper inte siffrorna den här säsongen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-10-07
Poängen var poängen igår. Vi har tur som vinner denna skitmatch utan att imponera för fem öre. Förstår inte hur det kan skilja så mycket i skärpa och inställning från ex HV och Djurgården (1:a perioden) till en hemmamatch.

Spelarna borde ju ha varit taggade som f-n, att äntligen få spela på hemmaplan igen, men icke. Igår tummade vi på för mycket. Det var inte helhjärtade insatser i närkampspelet. Det slarvades med passningar. Mycket burskydd, uppspelen fungerade inte. Aggresiviteten att plocka bort motståndare framför våran egen keeper var långt i från den klass det varit hitills (hoppas inte perra har gått in för att stävja tiks fula spel, vi måste fortsätta spela fult). Igår var det nästan Challe hockey.

Det blev dock lite bättre ju längre matchen led. Finnkedjan var ju under isen stora delar under matchen. Ett tag började man spekulera i bastufest på örnen... ,men likväl är det den kedjan som avgör. Så det är väl det som är det imponerade i gårdagens match. Vi spelar dåligt men vinner, under Challes ledning så krävdes det en toppinsats för att överhuvudtaget ta poäng.

Dom som var bäst igår var:

1. Sebbe
(outstanding)

2. Corso
(Det var Corso som visade vägen i dom 2 första perioderna när laget var i koma)

3. Granath
(Rejäl och spelade enkelt, vågade kliva fram i banan).


En annan sak som var mindre bra igår var publiksiffran. Jag är lite orolig att vi inte kan locka mera publik hemma efter den starka start vi fått på säsongen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-10-07
John K: SAIK var bra igår. Dom var starka, bra fart på rören o lät pucken gå.

Det kändes som om vi inte riktigt var där. 1:a per. var vi i stort sett utspelade men vi arbetad oss in i matchen.
Kändes som om vi var nån decimeter fel hela tiden men det vände i 3:e då vi lyckades peta in 3 puckar på en annars omöjlig o tät Eriksson.

Annars var det för mycket tappade puckar vid alla linjer men SAIK kanske tvingade oss till det oxå.
Dom var som sagt riktigt bra igår o vi snodde 3 pinnar.

Gött mos!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-10-07
Ja, så har man då äntligen sett en hemmamatch igen. Inger vacker syn får man säga. Dåligt, hafsigt, bökigt och med hur mycke felpass som helst. Dessutom en massa utvisningar.
Jag tror att det var SAIK som gjorde TIK dåliga. Dock på ett sånt sätt att dom själva inte kunde få ut speciellt mycket av det. SAIK var ju heller inte bra.

Kvällens behållning: Att åka hem och ha bärgat 3 poäng. Bra jobbat av TIK!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-10-07
Olle: På dom första 8 omgångarna har Timrå dragit på sig i snitt 7st 2 minuters utvisningar per match. Det är nog lite för mkt kanske. Man kan jämföra med Luleå som dragit på sig under 4st per match i snitt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-10-07
Olle: Med tanke på att vi dragit på oss 3 matchstraff på dom första 8 omgångarna så är det nog det som spökar mest i utvisningsligan.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-10-07
El Maco: Det är det ju. Hur ser statistiken ut om man bara räknar "Minors"? 10:or och matchstraff är ju en sak men om vi drar på oss mest överlägset när det gäller 2:or så kan det ju tänkas bli ett problem ju längre serien lider.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-10-07
Olle: What? Me worry? Jag tycker det är intressant som fenomen bara.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-10-07
El Maco: Det är ju bara bra, HV71 hade väl den statistiken i sin favör förra säsongen, så det är väl ett vinnande koncept.. dom onda vinner i längden! >:)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-10-07
El Maco: Äsch! Så länge vi vinner matcher och spelar bra så är det väl inget större problem?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-10-07
Åkerblom i 6e: Mer objektiv statistik; förra året var vi snällast i serien och vann fair play ligan. Det gör vi inte i år... Just nu efter åtta omgångar överlägset flest utvisningsminuter. Rejält att gå in och plocka 24 minuter efter slutsignalen, bra där!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-10-07
Bergius: Så då kan vi poängtera att E-ON arena har fått ett nytt bu rekord? ;p
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-10-07
Åkerblom i 6e: Jo ang. buandet så ligger nog första länsderbyt mot MoDo säs 00/01 ganska bra till. Vi får ett bortdömt mål i början av 3e vid ställningen 0-1. Målet dömdes tveksamt bort för spark. Det är nog det värsta buandet jag varit med om iaf. Kvitteringen dröjde dock inte länge efteråt och Oh Ah Micke Lind avgör med en minut kvar.
Kommentera


Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-10-07
Simmalugnt: Precis, och vi funderar för övrig på att lansera det som en tjänst, som skulle kunna konkurrera ut telefonin för gott.

Om du är intresserad har jag även tagit tevetittandet till en ny nivå och uppfunnit 4D-TV. Jag kan ge dig ett bra pris på en 50"
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-10-07
Berglund: Nä, Urban.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-10-07
dr-nix: Finns inget som tyder på annat. Så mkt hockey har jag sett o själv spelat på relativt hög nivå så jag kan lova att här har vi tillsammans med Adam Larsson Sveriges 2 nästa världbackar.

Jokklas: Strålman var riktigt jäkla bra i Timrå, Men Sebbe Just nu är bättre, om man nu kan jämföra sådär.

Nu slutar jag med hyllningarna, Vi kan sammanfatta detta senare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-10-07
Hur i hela helvete är det möjligt att vi inlett ett 3 års kontrakt med en ODRAFTAD Sebastian Erixon? Hoppas han blir våran Davidsson på defensiven.

Timo Pärssinen leder poängligan! Vi tog ett bra grepp om top 4 och är kvar på våran 3e plats! Vi gör en halvbra match men tar lik förbannat 3 poäng.. är det så simpelt att vi helt enkelt är jävligt bra? Hirso tycker jag var blek rakt igenom men han levererar ju ändå.

Och en fråga, har det någonsin buats så högt som det gjorde idag på slutet av första perioden i E-on arena? Jag själv måste gå tillbaka till kvartsfinalen mot LHC och just denne Lärking.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-10-07
Pätr:

Konverserade ni via Telepati?

Terry Evans får mig alltid att tänka på fotbollsspelaren med samma namn i Busterserien United.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-10-07
RTS: Strålman var bättre offensivt om vi tänker på hans PP (skott) och det var ju inte direkt 2000 det ;).
Sebbe är dock klart lika bra defensivt.

Som du säger så kommer han vara en fantastiskt bra back om han förbättrar sitt skott. Frågan är om han är kvar kontraktstiden ut?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-10-07
RTS: Menar du Jörgen Eriksson 2000?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-10-07
RTS: jag tycker också han ser spännande ut men ville inte att du skulle hetsa upp dig själv för mycket bara.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-10-07
dr-nix: Jajaja....Jag tog kanske i lite, men om han får vara hel o frisk och förbättra skottet sitt kommer han bli en värdsback, det kan jag lova.
Har aldrig sett en back som har förmågan att komma ut med pucken ur hörnet med 2-3 spelare på sig så enkelt som Sebbe.

Timrå har inte sen år 2000 haft en så dominerande back offensivt såväl defensivt som Sebbe.

Han är ju totalt dominant på isen.

Timrå viktigaste spelare hittils i år enligt mig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-10-07
diffe: skulle jag bo där du bor så skulle jag aldrig missa en match . de skulle aldrig kunna hända . och de vet du med
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-10-07
Pätr: Hahahaha :P
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-10-07
RTS: Snackade med Terry Evans för några dagar sedan. Han hävdar att Sebbe är Lill-Strimmas reinkarnation.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-10-07

RTS: nja lite lugn nu. Sebbe har varit grym den här säsongen och har helt klart tagit ett steg i utvecklingen till den här säsongen. Med det sagt har han en "bit" kvar till Strimmas nivå i min bok.

Edit: till att börja med borde han dominera i landslagssammanhang också, inte bara i Elitserien.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-10-07
dr-nix: Håller med. Såg ut som vänster handled
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-10-07
Någon som har koll på Axelsson grejjen?, tyckte det såg ut som att han gjorde illa handleden (har dock inte sett händelsen sedan den utspelades live).
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-10-07
Riktigt tung/intensiv match detta, oerhört stark moral att luckra upp Saik denna afton.
Man måste även ge beröm till Skellefteå som nästa hela matchen gjorde rätt avvägningar och satte hård press på Timrå som ofta gjorde att vi tappade puck kring blålinjerna.

Två inviduella prestationer av Sebbe o Timo avgjorde detta till vår fördel.

Sebbe: näste Strimma!.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-10-07
RTS: men vaddå, såg du inte att det var lärking som lade världens pass till pärssinen som resulterade i 3-2målet, självklart var det domarns förtjäns, vem annars. vi hade ju legat parkerad 12 kanske tom 13 om inte domarna skulle hjälpt oss så här långt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-10-07
RTS: Sssssshhh....man får inte kalla dem så....det råkade jag göra en gång och fick göra en Pebben :-(
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-10-07
Laken: De två senaste gångerna jag varit på Timrå - Skellefteå har det varit riktiga skitmatcher. Nästan glad att jag inte så dagens drabbning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-10-07
Timrå Icon: Man kan ju undra med vilket öga Modoliderna ser hockey, i deras bok vann vi pga domaren, de blinda kikar förmodligen med brunögat, höhö
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-10-07
superfalle: Då undrar jag om du var där och fyllde en plats?

Det var jag!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-10-07
RTS: Var hälsad, Ers Majestät.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-10-07
Jag tycker faktist Röymark är helt okej, händer inte skit mycket vid mål, men han kämpar på och river upp, jobbig och tung, helt klart godkänd än så länge denna säsong =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-10-07
RTS: Vilken one-liner! Det var fanimej bland det roligaste jag läst haha
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-10-07
RTS: Hahahahahahaaa!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-10-07
spud: I det blindas rike är den enögde kung!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-10-07
Kerstin_k: Jag tycker ändå att det är stark att halva Timrå är på matcherna.


Bara jag som tycker att det är skönt att media inte höjer oss till skyarna trotts att det har gått så pass bra? Kan nog bero på att Luleå har gått bättre.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-10-07
Simmalugnt: Frän och kärv finne! Jag gillar honom skarpt! En sån har vi alltid saknat i Timrå
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-10-07
Timrå Icon: Ja det är jobbigt att ligga på topp!!! ;) Ser nu att enligt hockeyligan ligger Pärssinen på delad förstaplats i poängligan med Magnus Johansson!
Pärssinen har 5+5 och Johansson 1+9.
Riktigt starkt jobbat av honom!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-10-07
Timrå Icon:

Pikken sa i micken......=oD


Fingelska.....hahahahhaha
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-10-07
Bigthelin: Pikken sa i micken att han trodde Pärra var för trött för att sätta den själv om jag fattade fingelskan rätt hehe!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-10-07
superfalle: Kan ju ha att göra med att man måste ut med 180:- för dom sämsta sittplatserna. Det är inte billigt att gå på hockey. I en kommun som Timrå finns det många arbetslösa som inte har råd att gå varje hemmamatch.

180:- är om man köper på ticnet. Det kanske blir billigare om man köper på plats, det vet jag inte.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-10-07
hehe kollade nyss på highlightsen från hockeyligan och måste säga att Pärssinen och Pikken gör ett riktigt snyggt mål! Lite roligt att alla jublar när Pärssinen tar pucken. sen blir hela hallen knäppt tyst i ca en sekund innan passningen kommer (alla håller andan?). Och efter det bryter måljublet ut!!!! :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-10-07
KniveN: Ja så var det. Sorry
Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2010-10-07
Laken: Och tre poäng är alltid tre poäng...
Kommentera

1287376 · »