1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604277 inlägg · 6212 ämnen

Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
Djingiskahn: Äh, ta en banan o spänn av. Här inne är det helt okej att diskutera framtid, laget får fokusera på nästa match 😊

FRDä ä slut rabbuslingar!!@

{469}: Att han ska ta sista målet blir ju lite svårt .... Var ju i båset . Aja nya tag på tisdag

Djingiskahn: Exakt, det finns inte jättemycket att klaga på idag förutom resultatet. Som till stor del handlar om individuella misstag. Ska jag ändå trycka på nåt kollektivt så är som jag tidigare nämnt skärpan i avsluten under all kritik. ALLA skott kan inte vara tänkta för styrning, är ju bra om åtminstone merparten träffar mål. Som det är nu smäller det åt helvete för ofta i sargen ist. Sedan uppspelen med de ständigt fruktlösa försöken till genomskärare där Skelletspelare nästan var 100%-iga i att fånga upp dessa.
Men. Som nån skrev; vettefan om vi vill bli 6:a. Bäst av 7 mot Saik i en kvart känns inte som guldläge att trumfa förra säsongen. En 8:del mot 10:an med hemmaplansfördel bör vi lösa, allrahelst om det blir Modo. Då tror jag t.om 1-7 debaclet kan vara till vår fördel ur mentalt hänseende

{469}: Bottnar väl i att folk är sura på att Ante ställde JJ & då får han skiten oavsett hur målen kommer till. JJ gjorde dock några avgörande räddningar i första perren men det är det tyst om.

EXPLORERSMÅLAND: Nej , fredag var i går tyvärr , snart är lördag också slut

The great one: Var väl bra många säsonger sen Timrå var starka på hemmaplan .🙄

Jåkkinen: Ja jag vet att jag själv kritiserat valet av matchingen av målvakterna generellt denna säsong, men att lägga denna förlust på JJ känns rätt absurt.

Jåkkinen: Sant. Att det endast stod 0-1 efter 1:a kan vi tacka JJ för. Det ska nämnas för perspektivet

Karlsson74: Vi har inte lyckats ta med oss det starka hemmaspelet från tiden i HA tyvärr.

Återstår att se om Jokinen kan få fart på grejorna som sagt. Förutsättningarna finns.

She: Pettersson tar sig till lägen iallafall, Dahlén åker bara runt och fiser

tekarn1968: å se så fint herr 14 sätter alla lägen . Är det 1 mål och 1 assist sen 5 januari ?

Men spåkulan säger att vi slutar 6:a på 86 p. Vi tar 9 p på återstående matcher, LHC tar 6 och Leksand 5. Vi tar 3 mot Oik, 1 mot LHC, 2 mot Luleå och 3 mot Leksand

Modano: Didrik.har varit i det närmaste en katastrof sen han kom tillbaks till klubben.... Mer på sjukstugan än spelat matcher....dessutom sjukt svag poängproduktion...
Sitter väl tyvärr på kontrakt. Annars hadde man gärna fått sagt tack och godbye även till honnom.
Lyytinen och Rindell är ju som det sägs redan klar för Leksand.
Bara att isåfall gratulera dalmasarna om de tror att de gjort ett kap och om de trott sig fått några stjärnbackar.. 😂
Skulle helst se att även Eronen hittade sig en ny klubb.
En sån dyr spelare som presterar så dåligt är inte godkänt ..
Precis som jag sa innan säsongen och som jag hela.tiden under säsongen hävdat så ser det som att det är våran backsida.som är vår absolut svagaste lagdel.
Här har kapanen nånting att jobba på..

{469}: nej verkligen inte ...synd och tråkigt att man har så svårt att prestera bra i vår egen hemmaborg och inför vår egen publik.

Karlsson74: Han har inställningen, det får man ge honom. Men otroligt begränsad i övrigt, absolut ingen försvarsgeneral. Men visst, handlar backspel endast om att täcka skott och proppa en motståndare, eller iaf försöka göra det, då och då så är han en toppback

Karlsson74: Tappet av Hartmann kostar oerhört. Däremot hoppas jag att Skägget är åter till slutspelet för vad man än tycker där så behövs han i den här backsidan

Karlsson74: Vår svagaste lagdel är Ante Karlsson ! Vad har han åstadkommit i sitt tränarliv ?

Dalllas: Skojar du nu eller?

Olli Nomadinen : Ja Svensson är en toppback med vårt lagbygge mätt. Går före Erixon och Didde alla dar i veckan i min bok. Stabil bakåt och bättre på att sätta igång spelet överlag. Han behövs när det vankas slutspel/play in.

Dalllas: Nu måste du ha fått i dig nått som kroppen inte kan hantera.

Olli Nomadinen : Nej ! Svara istället om du vet: Vad har han åstadkommit ? Vi har väl det bästa laget (på papperet) i mannaminne och han lyckas inte att motivera spelarna att leverera.

Dalllas: Tog över rodret från en Clown och lyckades på något sätt göra så att vi höll oss kvar, var med och tog oss till en 6:e plats förra säsongen.

Dalllas: Ante slog ut hela Djurgården?

Ante må ha sina brister men I slutändan är man väldigt tacksam till vad Ante gjort för klubben.

Man kan ge konstruktiv kritik, men nån form av respekt och värdighet bör vi ge vår hemmason till tränare som har ett hjärta som bultar för Timrå IK.

Dalllas: Han hade stor del i förra säsongen och var en direkt faktor i kvalet mot Dif där han coachade ut Fagervall. Med endast Ante den säsongen tror jag vi t.om sluppit kval. Men med det sagt är jag också för ett tränarbyte nu, det är välbehövligt

Andersson: annorlunda sätt att säga att du skulle haft mys med Dahlén om chansen gavs 😅 han är under all kritik, skapar inte något längre.. tyvärr

Dalllas: Pajas nummer ett solklar är du annars har vi spela i hockey allsvenskan. Men du bor säkert nära Tingsryd Västervik Nybro Kalmar publik dragande lag i ditt hjärta 🤣💯. Ante are KINGEN

Olli Nomadinen : Även 2 säsonger där vi nått runt 80 p, det tycker jag är bra.

Modano: Käre bror, nu tror jag ni klarar er kvar och hoppas vi gör det också. det innebär minst 4 fina derbyn kommande säsong, där ni kanske kan skölja över oss

Dalllas: Bästa laget i mannaminne på 🤣pappret möjligt men totalt felbygge ser en 5åring. Mjuka snälla sköna penga kåta glidare som inte brinner för klubbmärket 💯

Modano: Hoppas vi möts kommande säsong. Derbyn är ju kul.

{8225}:

Tacka fan för att vi möts kommande säsong! Om inte förr… Ju tidigare revansch desto bättre.

Dalllas: Är du medveten om att det finns fler lag i serien än Timrå? Dessutom lag som är bättre även på papperet?

DJ Hemp: thats the spirit,. Väl mött

Trist att Timrå inte själva kunde bjuda till och leverera, när man haft sånt flyt med andra resultat i många omgångar bakåt. Vilja eller kunnande som brister ?

Dalllas: Dahlen är det du? 😎

Nisse på Mon or: Just ikväll kändes det rätt så klart att orsaken var ett övermäktigt motstånd. Skellefteå mycket tyngre i närkampsspelet, egentligen över hela isen. Man är mycket bättre på att på ett sjysst sätt "ta bort" våra försök till anfallsspel. Det känns istället helt uddlöst när vi väl får chansen och kan vi inte hitta ett sätt att komma ur impotensen i t.ex spelet i power play än såhär, ja, då blir det heller inte många barn gjorda.

Zäta75: Är det någon spelare som är behov av en nytändning i form av en ny coach, så är det Dahlén. Karln är helt ur slag. Aldrig sett honom såhär blek under tiden i Timrå. Jävligt tråkigt att se våran största spetskompetens offensivt gå till spillo.

Dalllas: han tog ut målvakten i förlängningen 3mot 3 och vi tog extra poängen inte bara en gång utan två ...blev väldigt hyllat i media .
Sen stod han i båset.när vi lite överraskande spelade ut Djurgården i fyra raka... Han har även varit assisterande i Färjestad...i övrigt vet jag inte just som huvudtränare.. Dessa saker och hans charm har gjort han väldigt populär och näst intill till en gud bland en del supportrar...
Är han rätt man att utveckla spelare och ta laget ett steg till?
Nej det tror jag inte ...

Rip Kirby: 7 poäng senaste 5 matcherna är de 9a på.

Nisse på Mon or: Det såg man inte mycket av ikväll va?

Var JJ verkligen så dålig som folk får det till? Lyssnar på presskonferensen och SKE ass tycker vår målvakt "står på huvudet" i andra perioden.

Som jag ser det är JJ grym när han får rätt förutsättningar, vilket han kanske inte fick riktigt idag. Även i första perioden gjorde han några riktigt svettiga räddningar. Ingripandet vid 1-2 och 3-4 kan man väl ha synpunkter på. 1-2 tycker jag han borde hållt tätt vid stolpen. 3-4 är ett direktskott på tek från en rätt så bra vinkel, tyvärr är det sådana puckar som kan gå in. Av målen är jag kanske mest kritisk mot 1-2 där jag tycker han borde hängt med bättre. Annars har jag svårt hitta några stora problem med JJs insats ikväll.

{10473}: är ju inte bara just nu han är totalt ur slag...de första 10omgångarna på säsongen gjorde han knappt ett poäng. . (Kom ihåg det väl eftersom jag hadde han i mitt fantasy team)
Var väl en period där ... nov dec nånting som han producerade som.mest...och knske vad som förväntas ..
Efter nyår har han producerat ynka 4 mål..uselt med tanke på att han tar rätt hyffsat med avslut.

Det viktigaste i hockey är att röra på huvudet, man ska veta vart sina med och motspelare finns. Vet du det kan du slå ett snabbare pass och få ett snabbare spel. Det verkar vara något som är bortglömt och speciellt i pp.

Zäta75: Jag ser ett mönster på den. Exakt alla kedjor som Dahlén spelar i fallerar. Det är ju som att spela med en gubbe mindre. Inte en kedja den mannen spelar i har lyckats tyvärr. Förstår inte vad som hänt med våran president. Det är tragiskt att se ärligt talat

Karlsson74: Ja alltså jag menade denna säsong överlag.

Dalllas: Jag håller tyvärr med i sak. Men vill inte lägga den svarta sortin på Ante. Hans brinnande hjärta för klubben skojar man inte bort. Men vi ska vidare nu, och då måste vi lämna ngr på perrongen tyvärr. Nubben, nu Ante sen...

Labban:
Tänker att det är två sanningar samtidigt.

Han gjorde det bra (inte överjävligt) stundtals, men släpper både ett billigt 1-2, 3-3 och 3-4. Hade han haft en bättre dag på jobbet kanske något ordentligt läge hade gått in och så hade han inte släppt tre billiga.

Smetovish: De jag menar, har han givit upp på sin karriär? För glöden finns inte där längre. Han ser olycklig ut på planen.

Smetovish: Problemet med Dahlen är att han inte tar ansvar bakåt, oavsett vilka han spelar med så blir dom tvungen att täcka upp för honom och tänka hemåt. Du kan aldrig få flytet i en kedja när det inte synkar och ansvaret ligger på vissa hela tiden.

« · 2664211 · »