1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581363 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17

« · 2129245 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
innekillenskomp: Ja bara 12 till för Timråklass. 🤪
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
BlackBay: känns bättre med jämna matcher än att vinna med 6-0. Bättre förberedelse inför slutspel
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
BlackBay: Femte raka, nästan tälje klass på det!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
roger_sundsvall: kul ändå med lite spänning för en gångs skull.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Heisenberg: Tre poäng är tre poäng som tur är.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Kapten Dahlén: vi tackar motståndaren ihop med domarna för motståndet...

Jaja! Bra första halvan var bra sedan slutade Timrå ik kämpa offensivt och då blev det här en trist tillställning...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Sputnik: zebrorna kan fara långt åt hvete efter denna match, jag bedömer det här som den kross det egentligen var, dvs. 6-1 till oss. Olofsson ska ha cred idag ändå. Tycker han sliter betydligt hårdare än vad han vanligtvis gör, har flera farliga lägen och får också göra mål som resultat av att han spelar ut hela situationen 100%
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Fyfan om vi hade tappat, hade varit otroligt orättvist. Skönt med vinst!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
ssk sprattla till
3poäng inkasserad👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Timrå Isstadion: Vänta du bara. Wennerholm satte på sista 10 i denna match och stirrar på siffrirna domarn skrapat ihop på tavlan. Sitter med en hyllning om seriens hetaste lag SSK. 😉
Nej men skämt åsido så har Wennerholm skrivit mycket psoitivt om Timrå. Beskrev oss som den röda maskinen i senaste krönikan vill jag minnas. 👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Timrå Isstadion: spelaren som styr pucken framför mål, hur högt upp styr han den pucken egentligen? Fick man en halv repris på det målet?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Timrå Isstadion: haha...


Mm

Tre gånger
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17 Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Börjar det bli spännande.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
TimraStockholm: Så jävla tröttsamt det där. Wennerholm har haussat Timrå ett antal ggr. Ta av skygglapparna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Andersson: ssk är inget utan domarna...

Helt fantastisk stor skillnad i vad som är utvisning och inte på isen...

Tröjornas färg är tydligen avgörande...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Andersson: blir så less. Det här är en 6-1-match som står 4-2 bara för att domarna vill ha spänning.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Supertälje spurtar
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Smokey: domarna fortsätter att briljera. ”Ramlar du så åker han” är devisen tydligen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Sputnik: Ja, och i bäst av sju skulle vi ha stora problem.... Eller vad det var för skit han skrev.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Kerstin_k: interference. Ingen repris och ingen på isen verkar fatta nånting.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Känns lite fånigt när domarna försöker kompensera för att SSK ska ha en möjlighet att komma ikapp. Just den prylen kan de väl släppa? SSK försöker ju bra själva.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Sputnik: Haha satt precis och tänkte samma. Vart är den där brynässnubben?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Olle: Vad åkte Lindelöf på? Jag missade den.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Sjit 4-1 , fortsätt spela nu gubbs....
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Nisse på Mon or: Frågan är vart den där mäktiga förstafemman som Timrå skulle se upp med i Södertälje befinner sig...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Nisse på Mon or: JJ har gjort några riktigt fina räddningar men på det stora hela krossar vi ju Tälje. Vi hade kunnat haft 4-0 och 5-0 i andra lika gärna som dom hade kunnat få in en kasse.

Domaren fortsätter att ge handikapp till Tälje men det är väl mest för att vi inte ska dra ifrån allt för mycket.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Olle: Vi är överens.
En bättre back o en till fw.
Varför inte Dominik Bokk? Om han inte är en glidare o en diva så borde han passa.
Nubben vet säkert... o jag är inte orolig.
Egentligen vill jag ha en ny Sonnenberg el Manderville bara för att... liksom.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
TimraStockholm: Att Dahlén, Lööke, Lundin och Hartmann gör mål är liksom förväntat.

Men jävlar vad mycket skönare det är när Boyce, Lindholm, Walli och Mr. Franchise gör mål. Man blir så jäkla glad. Nästan som en förälder som ser sin unge göra mål.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Tom Topp: håller också med, SSK, spelar hockey....ingen busspakering inte....
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Nisse på Mon or: Han har väl haussat upp samtliga lag nu förutom Timrå? Löven, AIK, SSK, BIKen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Inte fel att skjuta...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
TimraStockholm: sa inte Wennerholm att SSK var urmanare
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Lorgalis: Nu fick Lindelöf iofs bara 2 min speltid i sin första match och förra matchen var han rätt stabil. Tycker på det stora hela att han är väldigt fladdrig i sitt spel. Han är ok för att täcka upp för skador men han känns inte som en back som går in på tre backpar i en allsvensk final direkt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Nisse1: Boyan!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
4-0 🔥🔥🔥🔥🔥
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Nisse1: Yeeeezzzzzzzzz Da'n såt'n igen!!!!!👏👏👏
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Nisse1: Bojs Bojs Bojs....
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Lorgalis: JAG VÄNTAR FORTFARANDE PÅ BACKA NUBBEN 2, VI BEHÖVER SPELARE! HALLÅ TORINES!!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Lorgalis: Tror Svensson har höjt sig iår, och Lindelöf har en del att bevisa.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
söder över: Ödmjuk Bozovic i intervjun om Hartmann. Sånt får min respekt. 👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Sputnik: Sen måste man ju Höja J.J. kan inte ha släppt in många frilägen denna säsong va? Solid där bak. 💪
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Tycker ändå att det här ser rätt bra ut ikväll...

Jag är alltid alldeles för kritisk mot Timrå kanske men ikväll hör jag Freddan säga rätt saker och tycker ändå att en majoritet av spelarna gör insatser i den övre halvan av sina register så att säga!

Bra målvaktsspel

Kanske lite försiktigt backspel men det känns ändå klok! Visar att man inte är benägen att sätta Johansson i skiten i onödan.

Offensivt tycker jag det är klart bättre än man är van.
Dahlén känns rätt kall nu dock.

Det betyder alltså max 2 poäng per match typ vilket fortfarande är dominant men han känns lite som om han inte har det flow han vill i sitt spel... stressar lite när han har tid och går lite trögt när han måste öka takten... då blir han bara top 5 av de anfallare som spelar... haha löjlig kapacitet där asså.

Blir intressant att se tredje nu!

Blir det 5 minuter utan Ssk mål så tror jag det kan bli lite grinigt på isen. Då får dom fan stå upp för varandra asså för nu räcker det med skador!

Tugga puck nu!!!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Två back-observationer... För mig är det helt obegripligt varför inte Per Svensson är gjuten i ett SHL lag. Bästa backen Timrå haft på 15 år.
Sedan tycker jag att man inte ska ge Lindelöf kontrakt. Han är alldeles för mjuk i närkamperna och ganska långsam. Måste gå att få en back som är klassen bättre (utöver den spetsback man letar efter).
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Kerstin_k: Det blev ju precis som Freddan förutspådde i paus, ssk skulle gå hårt på offensiven, problemet var bara att vi fipplade bort spelvändningarna (mål på ett iofs) och gav dom en massa onödig press i vår försvarszon istället.

Dags att steppa upp och smula ner kringlorna i tredje, vi dominerar ju dom om vi bara slutar slarva.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Bragd-Birger: Ja,SSK vill verkligen spela hockey, en eloge till dom för det!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Sputnik: Walli bara växer och växer. Minns ju Hartmanns farsa som liknade Wallis spelstil med Hartmanns. Kan ju bli ett angenämbt problem om Walli fortsätter att ta för sig med Dahlén och Madsen kommer tillbaks trots allt. Hoppas mest av allt att Hartmann återhämtar sig snabbt 🙏
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Lite tuffare 2a, men jävvlar så bra Timrå jobbar. Måste vara vidrigt att möta när man får så långa anfall och checkar så hårt. Men SSK är inte dåliga.
Mäktigt 3-5, och #17 är ju magnifik när han kommer in.

JJ ser het ut. Några riktigt svettiga lägen som han räddat rätt komfortabelt genom att vara rätt placerad. Hyperfokuserad.

Hoppas på samma intensitet i sista. En riktigt bra hockeymatch detta.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
erathoo:

Ja, syntes tydligt på reprisen. Det var kontakt med klubban. 🏒
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2021-01-17
Woody: Bra första 10 av andra, sedan gick man ner sig och lät SSK ta över allt mer.

Imponerande boxplay.
Låst ämne

« · 2129245 · »