Jag tycker det var stort att se Tom Wandell och Oscar Sundh täcka skott idag. Det var längesen man såg det i det här laget. Man kunde se en helt annan inställning och vilja idag jämfört med innan uppehållet.
Dunc:Änterligen någon som vaknat, det jag gapát om hela tiden, skillnaden mellan åkerlund och Backe är backspelat, förut då har backar litat för mycket påbacke, och lämnat spelet öppet för honom, nu stänger de igen och hjälper honom, precis det som gjort åkerlund bra, han har fått hjälp vilket inte backe fått tidigare,,men bara alla som försepåsig och kritiserat honom mår bra så,,är allt bra
Kerstin_k: När i princip hela den tillresta SSK-klacken kom in strax före första nedsläpp så kändes det i luften att det skulle bli någon form av tumult. Kan inte begripa varför de som var mest störiga ikväll inte blev avvisade från arenan. Som sagt, pinsamt uppförande av SSK-support.
Men tyvär visade det sig även vara personer på sittplats som inte kunde låta bli att späda på en redan väldigt spänd situation. Såg dock inte vad som hände innan. Bara att vissa "Kringlor" blev jävligt irriterade och pekade emot sittplats där en person i Timråtröja viftade med armarna. Ett mycket onödigt påhitt av denne.. men den slängda snusen var ändå i det fallet snäppet värre. När det börjar flyga materiella saker mellan fansen så har det gått över gränsen.
Kerstin_k: Han är inte ett dugg bättre i målet nu än vad han var för en månad seden. Däremot så har backspelet vuxit en klass. "Backe" behöver inte spela back längre.
Kerstin_k: Jo dessa pinsamma aspackade och lättöverviktiga supportrarna skämde verkligen ut sig där... Och den personen dom kastade snus på råkar vara en vän till mig, han är Brynäs supporter så ni såg han säkert när Brynäs gjorde 2-1, han hade väl fått i sig några öl för mycket och skrickit något när dom var mest förbannade...
Men detta var en superb dag, underbart att skåda Timrå's nyfunna försvar och jag måste säga att Håkan Bogg ej syns i några poäng sammanhang, men herregud vilken smart och rent center skicklig spelare det är..
Att vi nu vunnit 2 raka med 2-0 är helt fantastiskt.
Dock är det fortfarande en lång väg att gå.
Vi får skynda långsamt, Nu myser vi ikväll över denna seger, men imorgon går vi vidare, och laddar inför matchen emot Färjestad på tisdag.
Då vill jag se en lika deffensiv och gedigen match. Om Timrå lyckas få med sig en poäng på tisdag, så är det mycket bra gjort. Matchen emot Färjestad kommer bli riktigt tuff!
Södertäljesupportrarna var mest pinsam. Stor humor när en av snubbarna kastade en snus mot sittplats varpå han vänder sig mot matchvärdarna och påpekar att sittplats minnsan pekar finger åt dom. Matchvärden säger till sittplatspubliken med en yvig gest. Och töntigast av dom alla var snubben i röd tröja och mössa. Stort SSK!
Verkar ju nästan som att Backlunds nya utrustning är magiskt! nya benskydd, stöt och plock tror jag minsan han hade nytt till förra matchen. Någon som har trollat med dem?;)
nixXz: Hur killarna jobbar i boxplay och hjälper backe ikväll, det är vackrare än något av alla mål man gjort denna säsong. Mycket stabilt och förtroendeingivande jobb över hela banan.
Bagarns förarbete till 2-0 är också helt underbart att se. Han brunkar sig hela vägen ner till sarghörnet, kliver in och serverar. All cred till hans arbete ikväll.
nixXz: det som är skönt är att TIK tar två segrar på grund av bra försvarsspel och en Backlund som verkar pånyttfödd. Det som varit lite av lagets akilleshäl denna säsongen.
lungan: Ingen skada vad jag vet men backe blev påkörd och tappade masken. Den situationen, som borde ha slutat i att Hallin fick ordentligt med spö, tycker jag visar på ett lite lojt spel i största allmänhet som speglar av sig på spelet över hela banan. Timrå måste upp ett par snäpp för att plocka vinst i den här matchen.
Olle: Vart det de alla skrek om slog på webbradion och det enda jag hörde var massa skrik, Jag trodde någon i timrå, åkte på en fultackling och blev skadad, men så är det alltså inte?
Nu uppstår en sån där situation igen. Hallin kör över backe och RJ står bredvid och gör absolut ingenting! Sånt sänder ut helt fel signaler. Kom igen nu Timrå, vakna!
folk som har sömnproblem, slå gärna på matchen på tv.. ett riktigt sömnpiller! varför varför och återigen varför har man kvar sopan Dennis Persson.. aja, forza timrå!
Kom igen nu da och vinn ikvall Timra!! Vill inte att min Sundsvalls Hockey alskande tremanning ska fa en anledning att mobba mig for resten av livet >.<
AndersN: Det ser ju mer odisciplinerat ut än vad det egentligen är. Södertälje kommer ju fortsätta tråka med köttmur tills dom får ett mål i baken, innan dess behöver dom knappast spela hockey. Är det några som ska ner i kvalserien så är det ju dom.
Mappe: Jag tvekar på att poängen hänger på 1-2 spelare ikväll. Jag tror ändå vi kommer vinna med kanske 2-3 måls marginal, även om Lehtonen är borta ikväll.