1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581439 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - SSK 2008-11-15

1088378 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - SSK 2008-11-15
Stenkarn: Tyckte jag läste något om magproblem/sjukdom.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2008-11-15
Stenkarn: Jodu Stenkarn, det kunde man faktiskt läsa senare i den tråd frågan ställdes, så nu vet jag att det var magen som krånglade för Lehtonen. Krya på dig Mikko!
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2008-11-15
Nu har frågan kommit upp ett par-tre gånger redan, men ingen har svarat, så jag ställer frågan igen: Varför var Lehtonen inte med i lördags?
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2008-11-15
Snoop: Och det hände :D
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2008-11-15
DJ Hemp: Uppfattade av olika anledningar inte alla ord som våra bordsgrannar försökte sig på, men var några interligenta ord som handlade om någon trumma, tyckte messt det lät som välväxta pojkar som tappat skallran,..

Men klart konstaterande var att ju längre matchen gick så ju mindre hördes från killarna med skallran,

Men roligt att se igår var Backes spel som var klockrent, och att laget fått fart på rören och tydligen tränat defensiv under uppehållet...
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2008-11-15
Smokey:

För att inte tala om den gången utanför Scaniarinken i kvalserien 2000. Vi hade just vunnit och några idioter ville naturligtvis mucka gräl. Ett visst handgemäng uppstod, varefter idioterna inte fick åka med bussen till Södertälje C. Men på något sätt lyckades de ändå ta sig dit i lagom tid för att "göra upp". I och med att de var i numerärt underläge vågade de trots allt inte göra vad de hade önskat göra, det vill säga att slåss. Det slutade med att de hoppade av efter någon station för att sedan skrika en massa skit samt kasta in en massa grejer i pendeltåget. Vi TIK08:or skrattade gott åt dessa pajaser hela vägen in till stan. Väl hemma mejlade jag SSK Support och fick dessa idioter avstängda från sina egna hemmamatcher resten av säsongen. Tråkigt nog blev man bordsgranne i puben med gårdagens idioter. Fjantiga sånger om "bönder" och annat kom att förstöra stämningen för en stund. Men efter Pyöräläs 1-0 kändes det faktiskt lugnt, nästan oroväckande lugnt. Seriens mest givmilda lag har helt plötsligt två raka nollor. Vem fan hade trott det? "Backe" var magisk igår. Nu lär det bli mer hockey framöver. På torsdag ska lapparna sänkas!
Kommentera


Sv: Timrå IK - SSK 2008-11-15
Smokey: Linköping hade också en "svans" som var lika hjärndöda. Dessutom samarbetade dom lokalt med en samling Tunadalsidioter. Lyckligtvis har de inte synts- eller hörts till på ett tag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2008-11-15
I Medelpad finns den legendariska Skvadern att beskåda... Det är en hare som på något vis korsats med en tjäder...

Håkan Bogg är mer dalahäst som dejtat en påfågel:)

SSK har alltid haft ett fåtal dårar i sin "klack". Minns fortfarande den övermodige SSK:are som vilt skrikande kastade sig över staket efter staket för att på något märkligt vis på egen hand försöka ta sig fram och spöa upp hela den tillresta TIK-klackenpå runt 70 - 80 personer...

Snubben trillade slutligen ner bakom ett kravallstaket han inte lyckades ta sig över och bars skrikande och sprattlande ut av två flinande vakter...

SSK är för övrigt det enda laget i elitserien som har en stjärna i laget som kommer från en annan del av Köping.

SSK-klacken borde få en egen serie.

En annan del av SSK är redan TV-historia!
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2008-11-15
Hahl Bundy: känns skönt att få beröm av spelarna när man ger allt på läktaren just för att hjälpa dom, MPS och lander sa ju i en intervju att det va som att ha en extra spelare.

Alltid Rött ! Alltid Rätt !
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2008-11-15
Berglund: exakt
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2008-11-15
Vill bara säga att det kändes skönt att JAG fick igång hela hallen när JAG skrek som värst o vägrade ge upp skrikandet.
(OBS! Ironi kallas detta, för som som inte kommer att fatta inlägget.)
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2008-11-15
Håkan Bogg om Publiken i Eon:

" Om den första matchen i Eon Arena i Timråtröjan har han bara gott att säga.
– Det var klart häftigt att vara på "rätt" sida. Det var rikigt, riktigt roligt.
Och om den nya hemmaplanen kryllar superlativen från den forne Moraspelaren.
– Den är fantastisk. Helt klart topp-tre i Skandinavien. Och det blir ännu bättre när det är fullsatt.
Det kan det nog bli – bara Timrå fortsätter så här så.
– Det kan inte bli så mycket bättre, säger han på klingande dalmål. "

I love!
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2008-11-15
Det var kanon!

Seger vinns i millimeters och inte i mil. Vinn lite nu, håll fast vid det, å vinn sedan lite till.

Två segrar i rad kan vara början till vägen mot slutspelet, kämpa på. Få har förlorat av att kämpat,mångaav att det gett up.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2008-11-15
TobiasThyr: Stabil tvåvägscenter med rutin, mkt behövligt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2008-11-15
orion: Jag skulle vilja nita den där SSK "supportern" som hade vit mössa och vit tröjja. Han ville inget annat än bråk, jag sa till polarna redan i första perioden att han kändes som trubbel, å så rätt jag fick....
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2008-11-15
73Sjöbba: Bogg är det riktig klass på, sen om du bara gillar målsprutare är den en annan sak, men han vet exakt vad han ska göra och gör det jävligt bra !
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2008-11-15

Bo Bly: Men då hade dom antagligen köpt en Timråvimpel...

Allt dom köper av oss ger oss nya intäkter!

Och hettan en bränd Timråflagga ger kan väl inte värma 

överdimensionerade SSK-anhängares kroppar...

Dom fryser, dom stackarna!

Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2008-11-15
Bo Bly: haha är det sant.... det hade jag kunnat betala för att se
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2008-11-15
73Sjöbba: Jätte mogna ssk:are.Efter matchen stod dom utanför och eldade upp en Timrå vimpel och filmade.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2008-11-15

Raggaren Putte: Jag vidhåller min ståndpunkt kring Håkan Bogg. Han har definitivt inte gjort bort sig. Absolut inte. Men någon FRÄLSARE är han inte. Jag tror snarare det är Jontes flytt som givit laget ett lyft. Plötsligt inser ALLA att vi måste jobba för varandra som ett lag. Och jag har inget emot Bogg som sådant. Det jag stör mig på är ledningen som utlovat topp 4 och minst en semifinalplats helst en SM-final. Då kan man inte tappa spelare som Hahl, Regin, Sanny, Koskinen m fl. utan att ERSÄTTA dem med likvärdiga spelare.

I nuläget behöver truppen bara lugn och ro för att samla sig efter den senaste tidens turbulens. Men på sikt, innan transferfönstret stänger måste Timrå in med 2 nya spelare om finaldrömmen inte skall stanna vid just en dröm.

Så tills vidare sitter jag lugnt i båten. Linkan och Robert måste få göra en riktig research på marknaden och verkligen hitta spetskvalité innan de slår till. Vi har inte råd att gambla mer nu anser jag.

Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2008-11-15

73Sjöbba: Nu har jag äntligen landat i mig själv, käkat mat och tömt i mig en redbull samt druckit en kopp kaffe. Kände mig mer död än levande efter matchen. Min kropp är inte gjord för detta klimat. Blir alltid förkyld och jävlig när vintern kommer. Sällan riktigt sjuk, men sällan riktigt kurant heller. Så när man tömde krafterna och luftade strupen så svarade kroppen med att slå på varningsblinkersen sedan.

Jag kanske såg deppig ut efter slutsignalen. Men jag kände en enorm lättnad och glädje inombords. Ingen propagandahockey, inget party. Men VILKEN ATTITYD!!! En solid och homogen insats rakt igenom utav grabbarna. Och stödet på läktaren var magnifikt. Detta var ett lyft. Och Oscar Sundh! Du var precis såhär bra mot Brynäs hemma också! Idag visade du återigen upp ditt register. Fortsätt nu på samma sätt resten av säsongen! Låt inte intensiteten bara bli en tillfällig gäst i ditt liv, då och då. Konservera den här inställningen på burk och tätslut locket eller förseglingen noggrant och frys ned den i frysbox och tina bara upp den vid nedsläpp!

Vi går från klarhet till klarhet. Och nu börjar så sakteligen Backe hitta sitt rätta jag igen. UNDERBART ATT SKÅDA!

Nu vilar all press på Färjestad i nästa match. Vi kan åka ner till Värmland och Karlstad förutsättninglöst. Spela solid hockey och göra bra avvägningar. Bara slå sarg ut och icing och trötta ut värmlänningarna för att sedan lägga in högsta växeln i den tredje perioden och åka ifrån dem. Bara vi jobbar för varandra och kommunicerar på samma våglängd och inte stressar upp oss och drabbas av panik så blir det här riktigt bra!

Vinst i Karlstad och vi är fullproppade utav självförtroende inför torsdagens drabbning med Luleå. Då går vi ut och gör 3-0 första 10. Sedan kommer hallen koka utav en euforisk stämning och grabbarna bara öser på. Jag tror på storseger mot Luleå. 7-1.

Därefter blir vi återigen ett in i helvete svårslaget lag igen!

Tack ärade systrar och bröder!

NU ROCKAR VI LOSS!

ÄLSKA TIMRÅ IK - ALLTID ALLTID alltid....

Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2008-11-15
73Sjöbba: han känns stabil vilket är mycket värt i dagsläget (känns det som).
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2008-11-15
TobiasThyr:
"HÅKAN BOGG, vilken klass spelare han är"

Klasspelare vet jag inte, han gjorde vad han skulle.

Btw SSk supparna var korta, tjocka, korthåriga och allmänt pinsamma.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2008-11-15
Dunc: som tex?
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2008-11-15
TobiasThyr: Härligt att höra, Challe har verkligen fått fart på killarna. alla hjälps åt i laget, nu fortsätter vi så hör minst fram till juluppehållet:-)

//Klykan
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2008-11-15
I övrigt två riktigt sköna segrar nu. Det är så här vi måste spela. Tight och uppoffrande och inte åka runt som en skock yra höns var för sig. I nuvarande tabelläge så är det skit samma om det kanske inte är en så förbannat rolig hockey att se på.

Hoppas nu också att Pärssinen snart är tillbaka så kan det här faktiskt vända till något riktigt bra. Det är lite upp till spelarna själva och det jobb som man är beredda att göra. Keep up!
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2008-11-15
Lite märkligt vad tyst det blivit på alla som stenhårt sågade värvningen av Bogg innan han ens spelat en sekund för Timrå. Nå, är ni fortfarande lika bergsäkra på att det är en floppvärvning?
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2008-11-15
nixXz: Jo, han hade feber, så det är ingen fara på taket, Ha det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2008-11-15
Lasse Kongo: Timrå IK är dom bästa!
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2008-11-15
mikenomad: INte för att man har nånting att gnälla på en dag som denna, men jag kan inte säga annat än att jag tycker synd om lander och pääjärvi, Päjäärvi för att han förtjänar mer istid än vad han får, killen är ofta och snor pucken av motståndare, han är utomordentlig på att forechecka och farlig offensivt men snittar 5-10 minuter per match, Lander snittar väl ännu mindre, (har ingen statistik utan går på vad jag sett och tycker låter rimligt utöver det), och han skickas ner till J20 för att få istid, men där blir han inte bättre, killen har enorm press där, och dom matcher jag sett som han varit med i spelan han vartannat byte och får slita ihjäl sig, ingen spelare pallar med det och det stärker knappast antons självförtroende, En kille som Jimmy Hamrin (killen har ju ofta rätt) säger att ha chansen att stanna i Timrå länge misshandlas ju. Om han fick spela som en normal kille i J20 första, få en 20-23 i istid och spela PP så skulle han må bra utav det, men han ligger nog närmare en 30 i istid utav det jag har sett.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2008-11-15
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ! fyfan vilken stämning det va ikväll :D , så jävla underbart att få vara där live när vi vinner, finns ärligt inte skönare än när TIMRÅ IK tar en hemmavinst :D , anton axelsson har fått grym fart på grillorna, och tar tacklingar titt som tätt , fyfan va roligt det är att se dom spela såhär :D , HÅKAN BOGG, vilken klass spelare han är så lugn och rutinerad och smarta millimeters passningar hela tiden. nu forsätter vi såhär !!!!

Alltid Rött ! Alltid Rätt !
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2008-11-15
superfalle: Det står jag för till skillnad mot vissa andra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2008-11-15
Dunc: jasså du .
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2008-11-15
Nu när man har kommit hem i ordning så känner man sig förbannat stolt över laget. Fortsätt köra på!
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2008-11-15
Bergius: dom blev jävligt retade på han som slog på Timrås trumma!dom störde sig jävligt på det hela tiden!sen urartade det sig mer och mer!
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2008-11-15
-Gurra-undra vad dom här tjockisarna i ssk-klacken druckit!dåligt griniga under hela matchen på allt å alla...såg ut som dom tömt i sig raketbränsle eller nå dåligt destilerat!vilken cirkus...
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2008-11-15
jens_88: Måste säga att jag tyckte faktiskt synd om dem efter matchen. Dom blev ju faktiskt retade.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2008-11-15
Jag tycker det var stort att se Tom Wandell och Oscar Sundh täcka skott idag. Det var längesen man såg det i det här laget. Man kunde se en helt annan inställning och vilja idag jämfört med innan uppehållet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2008-11-15
Dunc:Änterligen någon som vaknat, det jag gapát om hela tiden, skillnaden mellan åkerlund och Backe är backspelat, förut då har backar litat för mycket påbacke, och lämnat spelet öppet för honom, nu stänger de igen och hjälper honom, precis det som gjort åkerlund bra, han har fått hjälp vilket inte backe fått tidigare,,men bara alla som försepåsig och kritiserat honom mår bra så,,är allt bra
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2008-11-15
Kerstin_k: När i princip hela den tillresta SSK-klacken kom in strax före första nedsläpp så kändes det i luften att det skulle bli någon form av tumult.
Kan inte begripa varför de som var mest störiga ikväll inte blev avvisade från arenan. Som sagt, pinsamt uppförande av SSK-support.

Men tyvär visade det sig även vara personer på sittplats som inte kunde låta bli att späda på en redan väldigt spänd situation.
Såg dock inte vad som hände innan. Bara att vissa "Kringlor" blev jävligt irriterade och pekade emot sittplats där en person i Timråtröja viftade med armarna. Ett mycket onödigt påhitt av denne.. men den slängda snusen var ändå i det fallet snäppet värre. När det börjar flyga materiella saker mellan fansen så har det gått över gränsen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2008-11-15
Per HApps: vad är det i dagens match som är så pinsam med skogs??
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2008-11-15
Dunc:
njae, Skogs defensiv är ju så pinsam att jag tycker synd om han.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2008-11-15
Kerstin_k: Han är inte ett dugg bättre i målet nu än vad han var för en månad seden.
Däremot så har backspelet vuxit en klass. "Backe" behöver inte spela back längre.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2008-11-15
Kerstin_k: Jo dessa pinsamma aspackade och lättöverviktiga supportrarna skämde verkligen ut sig där... Och den personen dom kastade snus på råkar vara en vän till mig, han är Brynäs supporter så ni såg han säkert när Brynäs gjorde 2-1, han hade väl fått i sig några öl för mycket och skrickit något när dom var mest förbannade...

Men detta var en superb dag, underbart att skåda Timrå's nyfunna försvar och jag måste säga att Håkan Bogg ej syns i några poäng sammanhang, men herregud vilken smart och rent center skicklig spelare det är..

Solen skiner på oss imorgon!! ha det gott
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2008-11-15
Skönt att se att pucken studsar vår väg. dålig match, men ack så skön seger!

Krogen!
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2008-11-15
Att vi nu vunnit 2 raka med 2-0 är helt fantastiskt.

Dock är det fortfarande en lång väg att gå.

Vi får skynda långsamt, Nu myser vi ikväll över denna seger, men imorgon går vi vidare, och laddar inför matchen emot Färjestad på tisdag.

Då vill jag se en lika deffensiv och gedigen match.
Om Timrå lyckas få med sig en poäng på tisdag, så är det mycket bra gjort. Matchen emot Färjestad kommer bli riktigt tuff!

Grattis grabbar, nu börjar det likna något.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2008-11-15
Fyfan va skönt att vi håller nollan igen, fan va detta Timrå kommer bli stärkta av detta...Härliiiiiiiiiiigt :D
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2008-11-15
Bigthelin: Vi har vår alldeles egna VM-målvakt!

Södertäljesupportrarna var mest pinsam. Stor humor när en av snubbarna kastade en snus mot sittplats varpå han vänder sig mot matchvärdarna och påpekar att sittplats minnsan pekar finger åt dom. Matchvärden säger till sittplatspubliken med en yvig gest. Och töntigast av dom alla var snubben i röd tröja och mössa. Stort SSK!

Fy fan vad skönt med seger!
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2008-11-15
Verkar ju nästan som att Backlunds nya utrustning är magiskt! nya benskydd, stöt och plock tror jag minsan han hade nytt till förra matchen. Någon som har trollat med dem?;)
Kommentera

1088378 · »