1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581244 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK – Tingsryds AIF 2016-09-30

1764565 · » Till forumet


Sv: Timrå IK – Tingsryds AIF 2016-09-30
Puckat: Så länge spelet är på en acceptabel nivå är ju sådan spetskompetens matchavgörande. Scenariot uddamålsledning, tight match, tekning i egen zon, 50 sekunder kvar och kanske en gubbe mindre på isen.
Kommentera

Sv: Timrå IK – Tingsryds AIF 2016-09-30
Kollar lite statistik från matchen igår. En sån som Johan Johnsson gick 12/1 i tekningscirkeln, 92%! Ligger tvåa i "tekningsligan". Spelmässigt så har han inte utmärkt sig så mycket inledningsvis men otroligt viktig spelare för laget!!
Kommentera

Sv: Timrå IK – Tingsryds AIF 2016-09-30
WifstaÖstrand: Det innebär alltså att Lauritzen är mattis i A-laget runt år 2030 då!
Kommentera

Sv: Timrå IK – Tingsryds AIF 2016-09-30
kulltorp: "Överraska"? 🤔
Kommentera

Sv: Timrå IK – Tingsryds AIF 2016-09-30
Johan J: Då gick det undan. Brukar ta 3 och en halv för mig från Falun till Sundsvall.
Kommentera

Sv: Timrå IK – Tingsryds AIF 2016-09-30
kulltorp: det där var uttömmande...

Men positiv PR är alltid välkommet!
Kommentera



Sv: Timrå IK – Tingsryds AIF 2016-09-30
GurraG: Inte en aning, misstänker att dom ville få det till att målburen var ur position.
Kommentera

Sv: Timrå IK – Tingsryds AIF 2016-09-30
Någon som förstod varför dom ringde på 3-0 målet?
Kommentera

Sv: Timrå IK – Tingsryds AIF 2016-09-30
Hahl Bundy: Usch påminn mig inte om att vi ska möta dom nu igen, jag vill inte börja få ont i magen redan.
Kommentera

Sv: Timrå IK – Tingsryds AIF 2016-09-30
Ingenting betyder nåt förrän vi smiskar Modoröv...
Kommentera

Sv: Timrå IK – Tingsryds AIF 2016-09-30
Zambonin: Molinder är en lagspelare och jag tror han trivs i den roll han har så länge laget går som tåget genom serien.
Kommentera

Sv: Timrå IK – Tingsryds AIF 2016-09-30
Johan J: Jag tycker som ni säger att stämningen är mycket bättre! Halva anledningen till att gå på hockey är stämning, folk som upplever stämningen kommer tillbaka, nya människor kommer till och får hunger på mer. Jag tror vi kommer få se en snöbollseffekt gällande publiksiffrorna.
Kommentera

Sv: Timrå IK – Tingsryds AIF 2016-09-30
JanneH: Förlåt! Ja hur kan man glömma bort den käre Mattson, där har vi också en megafet Faktor till att vi går som tåget just nu. Hans start förra året var ju minst sagt svajig. (Då är jag generös) jag kan ju bara gå på vad jag sett skrivits om honom här i boken, på ST:s liverapportering och Highlights, men hans start är ju om möjligt ännu bättre än hur han slutade förra säsongen. Jag var en av dem som hackade ganska friskt på han förra säsongen men i år kan jag bara ta på mig dumstruten och Buga inför vår Kejsare!
Timrå ik e dom bästa!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK – Tingsryds AIF 2016-09-30
WifstaÖstrand: Ja, nu vill man ju inte sväva iväg alldeles för mycket, men helt tagen ur luften är läju inte din jämförelse.

Dahlén är den största talang som lirat här sen Zäta.
Kommentera

Sv: Timrå IK – Tingsryds AIF 2016-09-30
Stridsberg90: Ja, det kommer att ta tid innan folk hittar tillbaka. Publiken har varit bortskämd med ishockey i landets högsta serie under en rad år. Första året i Hockeyallsvenskan var produkten en nivå lägre men nu börjar det ta sig igen. Fortsätter laget så här kan det bli en rolig andra halva av säsongen och då tror jag att publiken kommer till matcherna.

Håller med att stämningen i hallen är betydligt bättre än de tre tidigare säsongerna i Hockeyallsvenskan. En förklaring till det är naturligtvis framgångarna på isen. Men jag håller också men om att klacken har fått ett uppsving och som du skriver kan det tillskrivas den yngre generation som tar större plats. Det krävs en grupp personer som tar gemensamt initiativ. Stor eloge till dessa personer som är viktig både för spelarna på isen och upplevelsen i helhet.
Kommentera

Sv: Timrå IK – Tingsryds AIF 2016-09-30
Johan J: Molinder kommer aldrig att få den istid han får som back om han ska spela center. Han är nog rätt nöjd han också tror jag!
Kommentera

Sv: Timrå IK – Tingsryds AIF 2016-09-30
Stridsberg90: Fan, jag har 99/00-vibbar.
Dahlen är Z, EP är Crippe, JohanP är Mattiasson, Lauritzen är Huss, Mattsson är Ahl, R.Forsberg är Peo osv

Detta kan bära mycket långt....

Men vi behåller förstås ödmjukheten. Ny match nästa vecka,
Wifsta-Östrand är dom bästa, heja heja heja Timrå
Kommentera

Sv: Timrå IK – Tingsryds AIF 2016-09-30
Sputnik: Det är roligt att få utbyta åsikter här med er gamla stofiler också!

Hålder med Stridsberg90 i hans inlägg om att tålamodet med puck är myrket bättre. Dom ser sällan stressade ut och drar sig nte för att börja om eller att slå det enkla passet, samtidigt har inte kreativiteten blivit lidande, det känns som att man har en jävligt bra utarbetad gameplan som alla har köpt och kör efter. Man täcker upp för varandra bra när den där svåra och vågade passningen ska slås.

Dahlén är nog redan nu allsvenskan bästa spelare, jag har aldrig sätt på maken till att vara trygg med puck! Han kommer gå riktigt långt den grabben.
Kommentera

Sv: Timrå IK – Tingsryds AIF 2016-09-30
Johan J: jag har ju dessvärre inte lyckats se nån match än men vad man förstår så verkar ju Molinder göra det riktigt bra på backplatsen. Frågan är ju bara vad han själv känner inför detta?(att börja spela back på heltid alltså)
Kommentera

Sv: Timrå IK – Tingsryds AIF 2016-09-30
Sputnik: jag säger bara Mattsson, räcker så!
Kommentera

Sv: Timrå IK – Tingsryds AIF 2016-09-30
Sputnik: Molinder får stanna på backen. Gillar hans spel på den positionen.
Kommentera

Sv: Timrå IK – Tingsryds AIF 2016-09-30
Johan J: Tror man får ha lite tålamod men håller med, hade nog räknat med lite mer folk efter en sån här start. Stämningen dock på plats var bra, speciellt i sista perioden lät det som mer än 2600 personer så det är bara hoppas på att det smittar av sig till dem som ser matchen från tvn. För dom personer som var där på plats, vill med största sannolikhet tillbaks och på det viset hoppas jag att det kan fyllas på och fyllas på! En eloge till ett gäng ungdomar i klacken som (jag tror) är relativt nya i klacken som drev på hela tiden. Hoppas för deras skull att dem inte är telefonförsäljare.
Kommentera

Sv: Timrå IK – Tingsryds AIF 2016-09-30
Sputnik: Men jag väljer heller inte att sväva iväg aldeles för mycket. Serien är ung och mycket kan hända på vägen med skador och dylikt. Det som bådar gott är att vi har ökat effektiviteten från förra säsongen, då vi ändå stundtals spelade bra hockey men hade förtvivlat svårt att göra mål. En annan stor faktor är att vi mer kontinuitet än tex förra säsongen då vi fick låna spelare hit och dit och det kändes high chapparall över allting. Konkurrensen på våran forwardsida är ju ett delikat problem för våra coacher om man säger så, vem skall Molinder våran kapten t.ex peta ner på Centerpositionen?
Kommentera

Sv: Timrå IK – Tingsryds AIF 2016-09-30
Tingsryd utspelat av allsvenskans bästa lag heter det i Smålandsposten. När du har rökt klart segergarren och champagnen är slut får vår allas Småland gärna dela med sig av innehållet.
Kommentera

Sv: Timrå IK – Tingsryds AIF 2016-09-30
Stridsberg90: Kliver av Gotlandsfärjan och slår upp Swehockey. Vilken njutning.
Stor eloge till alla göbbar från Mattsson och framåt och inte minst Roger och ledartrojkan.
Kommentera

Sv: Timrå IK – Tingsryds AIF 2016-09-30
Puckat: Ludvig Nilsson har ju även han viss rutin i och med SHL spel och kvalserie förra året med Modo, så helt blöta bakom örenen är vi ju inte.
Kommentera

Sv: Timrå IK – Tingsryds AIF 2016-09-30
Hälge: var så längesedan man fick njuta så pass på ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK – Tingsryds AIF 2016-09-30
Sputnik: haha tackar ! Ja grejen är ju att tidigare år så har man ju bara åkt hem, lagt sig under köksbordet i fosterställning och gråtit och stängt ute allt som har med social media att göra. Men nu sitter man som klistrad och vill dela tankarna :) En sak jag tycker är otroligt stor skillnad mot för ifjol är att man är så otroligt rädd om pucken. När ett uppspel inte går som tänkt så vänder man istället om, spelar back-back och börjar om istället för att bara dumpa pucken och ge bort den. På det sättet så styr Timrå matcherna och motståndarna får aldrig riktigt komma in i matchen. Det syns att timrå vill styra matchbilden på ett annat sätt än tidigare år. Stort plus för forsberg och c.o i båset! Nu åker vi!
Kommentera

Sv: Timrå IK – Tingsryds AIF 2016-09-30
Abron: Håller med. Var är publiken? Åkte från Stockholm kvart i fyra och fick trycka ordentligt på gasen för att hinna upp.
Kommentera

Sv: Timrå IK – Tingsryds AIF 2016-09-30
Stridsberg90: Förresten välkommen till Hockeysnack alla ni nya skribenter. Kul och uppfriskande för oss "gamla" stofiler här i Timråboken. :P
Kommentera

Sv: Timrå IK – Tingsryds AIF 2016-09-30
modomille: Lauritzen, Molinder, Jens Westin, Dahlroth, Boyce är rutin för mig
Kommentera

Sv: Timrå IK – Tingsryds AIF 2016-09-30
kulltorp: Håller med. Skitkul att det går bra, men som sagt...det kan gå fort åt andra hållet också.

Njuta får man dock göra nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK – Tingsryds AIF 2016-09-30
modomille: Ja nu ska vi ta det lite lugnt med att ta denna start till himmelska höjder, tycker jag.
Det går så inni H-vete fort åt andra hållet.
Men jävulskt härlig start är det!!!
Det behövde våra rödvita hjärtan.
Kommentera

Sv: Timrå IK – Tingsryds AIF 2016-09-30
tjobba: Jag själv tror att ni kan hamna på första plats i Hockeyallsvenskan,men i ett "slutkval" eller en hockeyallsvensk final så tror jag att ni stupar. Bristen på rutin kommer bli ert fall tror jag.
Kommentera


Sv: Timrå IK – Tingsryds AIF 2016-09-30
tjobba: Som timrå spelar nu hade dom gjort det bättre än vad Leksand gör ifrån sig i SHL. Finns inte en sportkepa att Mattsson hade släppt 17 puckar bakom sig på 4a matcher i SHL!
Kommentera

Sv: Timrå IK – Tingsryds AIF 2016-09-30
Det finns inget bättre än när Den Stora Röda Maskinen är på G och det är vi sannerligen nu, det ser oförskämt bra ut. Jag vill inte landa, låt det aldrig ta slut. Det här är ingen fantasi, jag rullar inte runt bland mjuka kuddar. Vi är förjävla bra och jag älskar det...;-)

FORZA TIK..............alltid, alltid.........
Kommentera

Sv: Timrå IK – Tingsryds AIF 2016-09-30
Per HApps: Det är ju faktiskt lätt att leka med tanken på att vårt lag kanske inte är så in i helvete mycket sämre än Leksands i år, varvid en serie mot dem till våren kittlar. En smula ...
Men först ska vi då vinna en hockeyallsvensk final :)
Kommentera

Sv: Timrå IK – Tingsryds AIF 2016-09-30
Det är inte många från laget som tog oss upp i Elitserien 99-00 som skulle platsa i dagens Timrå IK.

Vi har fan chans att ta steget i år. Ja Ja , jag jinxar , men det skiter jag i.
Kommentera

Sv: Timrå IK – Tingsryds AIF 2016-09-30
Andersson: MEN VART ÄR PUBLIKEN! Är folk så in i he,,,, slö att de sitter hemma i soffan å glor på dumburken istället för att komma till NHK arena å uppleva rödvit hockeymagik, alla TIK.
SKÄRPNIG!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK – Tingsryds AIF 2016-09-30
Vi totalkrossar seriens bästa bortalag , alla femmor producerar. Ludvig gör sitt första mål och Mattsson minns inte hur det är att släppa in mål . Frågor på det ?
Kommentera

Sv: Timrå IK – Tingsryds AIF 2016-09-30
Bragd-Birger: haha, ja detta är helt jävla otroligt. Vet inte vad jag ska skriva. Men timrå har fyra kedjor som kan leverera så motståndarna får aldrig en lugn stund. Lite som Canadas trupp i WC fast på en annan nivå såklart. Nu äre rolig med hockey. Just nu maler timrå ner motståndarna. Dom lagen som kommer till NHK arena orkar inte spela hela matcherna fullt ut.
Kommentera

Sv: Timrå IK – Tingsryds AIF 2016-09-30
Fuck me sideways, vad i helvete är detta? 4:e raka segern på hemmaplan - 17-3 i målskillnad! - mot fucking jävla Tingsryd. Drömmer vi?

Det här är helt gälet. Mattsson är sinnessjuk i målet. Varenda jävla kedja bara öser. Målen sprutar in. Defensiven tätare än en nunna med vesibulit. Uppspelen börjar sätta sig i ryggmärg och handleder. My my my...

Jag vet faen inte vad som händer, but jeez så jag gillar det. En ynnest att följa detta lag. En ynnest!
Kommentera

Sv: Timrå IK – Tingsryds AIF 2016-09-30
Knylan: Ja det här är faktiskt fruktansvärt imponerande.

Defensiven som var ett frågetecken inför säsongsstarten, nu känner man inte ens oro när motståndarna anfaller.

Herregud vad bra detta är, fortsätter dom så här så måste vi kunna nu 4000 på hemmamatcherna tillslut, det här laget förtjänar inget mindre än det.
Kommentera

Sv: Timrå IK – Tingsryds AIF 2016-09-30
Detta är så imponerande att jag knappt finner ord. Sättet att fullfölja gameplan och att ALLTID ha motvapen mot vad nu motståndarna vill hitta på. En fullständigt femstjärnig defensiv där både backarna och Mattsson hittar kraft ifrån varandra. Sättet vi klarar att stå upp med backarna, både idag och mot IKO. Till det en fullständigt övermäktig offensiv där man hela tiden hittar alternativ pga stor spelskicklighet. PP skördade dessutom.

Vet inte vad jag ska ta mig till riktigt. Jag vill också lyfta på hatten för Roger/Stridh/Hirsch. Det ser ut som att vi tar motståndet på allvar varje gång också. Herregud!
Kommentera

Sv: Timrå IK – Tingsryds AIF 2016-09-30
lungan: Har hocketallsvenskan uppehåll under JVM?
Kommentera

Sv: Timrå IK – Tingsryds AIF 2016-09-30
lungan: Jobbigt läge för oss att bli av med den trion bara, men förhoppningsvis ser vi till att skaffa oss tillräckligt avstånd i tabellen tills dess. ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK – Tingsryds AIF 2016-09-30
WifstaÖstrand: Ja och vad har han för GAA, helt sjukt stabil killen har varit nu i inledningen.
Kommentera

1764565 · »