1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577911 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Tingsryds AIF 2019-11-01

2001857 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2019-11-01
Clay.2: Jaja. Han får ju lira i ess hå äll.
Ett tag till
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2019-11-01
söder över: Spot on!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2019-11-01
Clay.2: Hann tjän ju penga så hann ge fan i att!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2019-11-01
mikenomad: Dän där Samuelsson i 4 kedjan går det bra för .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2019-11-01
Var länge sedan nån IKO-supporter var härinne och gottade sig nu.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2019-11-01
fermo: Gör om- Gör rätt!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2019-11-01
bar mofftak: Jadu gå med i Timrås olika suppertersidaor på facebook. Kommer man med konstruktiv kritik så.är allt som oftast svaret, ta på dig grillorna själv och gör det bättre om du kan.
Suck... finns det nått mer tröttsamt lallarsvar?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2019-11-01
Pinus sylvestri: Hehe exakt! Å andra sidan vill jag också vara det.... går sådär
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2019-11-01
fermo: Eller förresten, Sundsvall Mosquitos spelar väl i högsta? 🤔
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2019-11-01
fermo: Japp. På det sportsligt bedrövliga 80-talet höll bandyn ställningarna när fotbollen och/eller hockeyn falerade. Sedan klev basketen in i handlingarna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2019-11-01
TIK1928: En historiskt tragiskt dag. För 63 år sedan, år 1956, gick Vivsta /Östrands ishockeylag upp till högsta serien i ishockey. Sedan dess har det alltid funnits minst ett lag från Medelpad i högsta serien i någon lagsport. Men från och med idag så finns det inte något lag i högsta serien längre från detta distrikt. Mycket tragiskt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2019-11-01
Hassan: Sedan i den 11 matchen efter ett hattrick säger han:"Jag är en tvåvägscenter som vill skapa offensivt och var ett hot i anfallszonen, men även bra bakåt."
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2019-11-01
bar mofftak: Så är det. Jämnt ska det lyftas hur fantastiskt bra vi gör det för att vara så små föreningar också så fort nån ger sig på att kritisera
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2019-11-01
TIK1928: Det är för att det inte ställs några krav i Västernorrland.
Här ska supportrar vara positiva och heja fram sitt lag. På sin höjd gnäller vi lite på ett forum.

Och sen är det så klart väldigt svårt att anställa kompetent folk till de låga lönerna som kan erbjudas i t.ex. Timrå IK och giffarna. Det blir lätt så att organisationerna fylls med före detta spelare/ledare som inte kan hitta andra jobb.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2019-11-01
TIK1928: det med dålig ekonomi kan nog till en del stavas att det finns väldigt lite stora privata aktörer i distriktet. som kan fläska in lite flis.
de största arbetsgivarna är väldigt många som jobbar på csn,kassan,spv osv..
kubal kan vi ta bort.
sca kvar, och sedan är det väl inga fler större företag som har deg att sponsra med?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2019-11-01
TIK1928: Ja nu är det väl ändå dags art skå ihop GIF och IFK....

He he he

Obs ironi med en uns av uppgivenhet
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2019-11-01
Hahl Bundy 2.0: Vad pratar du om ...vilket resonemang !
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2019-11-01
TIK1928: Vi snackar ofta om att andra är inavlade... kanske helt enkelt är så att det är Sundsvall/Timrå som är inavlat. Sport sitter som en hemorojjd hos folk i detta område!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2019-11-01
roger_sundsvall: Är jag ensam i hela världen med att tycka att sporten i Medelpad har varit totalt jävla förnedrande senaste året. Vad fan gör vi för fel i sundsvall/timrå främst? Inget lag lyckas med nån framgång och har aldrig gjort. Alla har ekonomiska problem och alla har ”dåliga” publiksiffror.. Vi kanske ska lägga ner det här med sport här i trakten..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2019-11-01
The great one: Min syn på Lander är att han spelar ett spel som är för svårt som han inte klarar av , flipp , bakom rygg , (tror att han är jätte bra ) omogen , liksom leker hockey ..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2019-11-01
bye bye
GIFFARNA
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2019-11-01
The great one: Håller med. Jag har honom definitivt framför #58. Deras spelstilar är ju också relativt lika, där tycker jag Nielsen borde gå in före.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2019-11-01
söder över: Det var fan i mig huvudet på spiken!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2019-11-01
Knylan:

Angående Nielsen så verkar vi ha olika uppfattning. Men enligt mig så är det en spelare som:

* Har en bra blick för spelet
* Kreativ
* Bra första pass
* Har ett lugn när han har puck och blir aldrig stressad

Kort sagt en klasspelare på den här nivån enligt mig. Att ens fundera på att låna ut honom till Hudik när han går före enligt mig flera backar i laget kan jag ej förstå.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2019-11-01
jokklas: Nej, oavsett när Nässén kan börja spela matcher så får man nog ge honom upp till 10 matcher innan han är fullfjädrad
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2019-11-01
Hassan: Tycker man gott kan låta någon annan än Wahlgren få 7-8 matcher i rad i 1:a / 2:a dessutom. Vi kan ju inte räkna med att Nässen fixar det heller även om utsikterna är hyfsade
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2019-11-01
Gorkyman: Han är kanske är den där spelaren som behövs för att röra om i laget .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2019-11-01
Gorkyman: Inte en dag för tidigt! Härliga nyheter!
Låst ämne


Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2019-11-01
DubbelNisse: Äntligen är det en som fattar att man kan höja sin förmåga =
Hardegård
Kan han göra det så kan fler .
Hatten av för han .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2019-11-01
I första perioden så hade vi en sekvens som gav 1-0 till slut...

Den inleddes med att 22 sätter in en stenhård tackling i forecheck situation bakom tingets mål eller snarare sarghörnet... sedan surrar man hårt och vinner puck och till slut avslutar Hardegård med slagskott högt upp i bortre...

Sedan äger man tillställningen!

Hur svårt ska det vara för spelarna själva att fatta detta?
Det är inte gratis att vinna hockeymatcher!

Det kostar blåmärken och ilskna motståndare om man vill vinna.

Det går inte att glida som framför allt Dahlen och Lundin gör i spelet 5-5...

Det är klubbspetsar och alibimarkering som gäller när dom inte har pucken.

Det måste snälla och dueller måste vinnas! Det är så man får dom marginaler som krävs för att Lundin och Dahlen ska skina!

Didrik Strömberg är saknad som fan! Laget behöver en 2-3st som smäller på hela tiden! Kajser, mini-Challe och några till måste ha som mål att sänka tacklingar!

Gärna inte över gränsen så klart men det måste ske! Man måste under huden på motståndarna för det tvingar upp nivån på övriga i laget!

Det sätter ribban lixom! Motståndaren blir irriterade och vill ge igen och känslor blir synliga.

Bättre produkt att sälja och lättare att läsa vad motståndaren försöker åstadkomma..

Det såg riktigt bra ut i första ikväll!

Jaja vore allt perfekt så hade det blivit tråkigt...

Jag tycker fan man ska sära på Lundin och Dahlen i 5-5 uppställningarna iaf.

Det blir för kletigt!

Bra att köra Madsen 22 och Olsson ihop från start i perioderna med! Dom spelar enkel och effektiv hockey med bättre tempo!

Skönt med 3 pinnar när man väl besöker templet iaf! Hemresan blir lite trevligare imorgon!

Tack för det Timrå IK! ❤️
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2019-11-01
Clay.2: 19 min är rätt normal tid på en spelare som får mycket tid. Westerlund har väl 21-22 min kan jag tänka mig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2019-11-01
Vi får väl hålla tummarna på att Karlskrona sitt kvar i bussen på sönda mä.
Så vi hinn sticka in ett par i deras mål innan de vakna i 2-3 perren...!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2019-11-01
Clay.2: Rabben ja kan oxå åk i 19.00 å titta på isen!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2019-11-01
Clay.2: Folk har verkligen höga krav på en nhl-lirare, ska tillhöra landslaget och går enbart på 40% än så länge. Lugn folket!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2019-11-01
DubbelNisse: Vad skall man begära av Dahlen när han spelade i nästan 19.00 minuter .
Han spelade en period själv . ..nästan .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2019-11-01
DubbelNisse: Kunde ha varit värre . Man kunde ha varit AIK- supporter
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2019-11-01
fredriko74: Ja tyvärr verkar det som att spelarna inte är i harmoni med det obefintliga spelsystemet och endast ett fåtal vill använda fysiken i närkamperna.ingen fart och många ställer bara ut skridskorna och tar burskydd men vi har ändå gjort 5-6 bra perioder på 16 matcher och är med i toppen så det finns hopp
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2019-11-01
The great one: Helt klart så satt Tingsryd kvar i bussen under första.. sen när dom väl började spela så visade sig våra brister ganska så klart. Vi hade sån tur som fick med oss 3 pinnar och det var inte mycket som var bättre än dom senaste matcherna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2019-11-01 Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2019-11-01
"Brukar", låter som att du kollat på maximalt en handfull matcher på TV/Stream i ditt liv. Kommentatorerna i Allsvenskan är sällan på plats i arenan, den enda gång dom är på plats är när studiosändningen är där + möjligtvis några ytterligare matcher av lite hetare karaktär. Sen vad gäller kameravinklar så är standarden endast en kamera på sändningar av den "icke-speciell" karaktär.

Om du inte orkade läsa det innan: Kommentatorn är nästan aldrig där och det är nästan alltid bara en kamera som styrs av någon frivillig funktionär från Timrå. För några år sedan var det jag själv.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2019-11-01
Bra med 3 pinnar, men bedrövligt hur man återigen faller ihop då motståndet reducerar och det blir match. Är det så svårt att kunna stänga ner en match? Sett lika ut i minst 5-6 år. Ängslan och oron att tappa poängen. 1a per bra idag, resterande del ser man ut som ett bottenlag i allsvenskan. Så är det
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2019-11-01
Frågan är, var det Tingsryd som satt på bussen i första eller var det vi som slappnade av efter första? 🤔
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2019-11-01
Ikväll firar vi med byxljummen Explorer och Lönnå på Grammofonen...!👍🏼😀
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2019-11-01
Clay.2: Den heter =
Bärras Samlingar .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2019-11-01
Clay.2: Alla som är på denna sida titta på :
Bärras Sida
En sida för oss ! med minnen !
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2019-11-01
Kerstin_k: Brukar prata gamla minnen med Betil Littmar ..bordet bredvid du vet (södra kiosken )
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2019-11-01
Pinus sylvestri:

Gå på matchen live istället så slipper du höra.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2019-11-01
Gorkyman: Hästen vann 👍🏼
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2019-11-01
Dagens kommentator på CMORE, Richard Hermansson, var en ur det sämre skiktet. Tur att man kunde lyssna på radions extrasändning och titta på Cmore. Jag är fundersam på om han ens var i arenan? Han befann sig aldrig i bild.

För att fortsätta såga Cmore. Bara en kameravinkel? De brukar ju till och med ha en bakom mål i Kristianstad!?
Låst ämne

2001857 · »