1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577954 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05

« · 2159735 Till forumet


Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
"Lub: OK, vad tror vi om nästa match? Timrå - Tingsryd. Ett defensivt skickligt lag med vissa spetsspelare. Jag är mest intresserad av att se hur Hardegård ser ut i Comebacken. Kanske PW kan göra ett mål också, han har ju skjutit en hel del sedan han kom in i laget.

Även Lodin blir intressant att se, håller formen i sig? Många frågor, få svar än så länge..."
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Knylan: Tack, lider redan av hockey-abstinens... :)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Knylan: Jag hoppas vi gör ett försök att hålla i pucken lite mer och drar ner på mängden chanspass på ytor. Annars är som sagt Hardegård mest intressant.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
bar mofftak: Bra spaning, hoppas på en kontrollerad match, gärna småtråkig i slutet pga vår effektivitet...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Knylan: Jag vet vad svaret är på hur det går. 2-5.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
kulltorp: OK, tack för tipset, då spelar jag på det. :)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Ja tro vi vinn ikväll Dä rinn redan lätt i strupuslingen!!!
Forza Timrå IK i vått och torrt alltid 🥃🥳👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
SMÅLAND: ikväll? Imorgon spelar vi. Har du druckit? ;)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Zäta75: Vi fördrick lite ikväll...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Knylan: Tingsryd har fyra raka förluster och den senaste kom i går kväll då de blev nollade av Västerås på bortaplan. Jag vill se att vi vinner många närkamper, att vi är starka framför båda målen och att vi har ett bra passningsspel med högt tempo.

Skönt att Harde är tillbaka och att han får ett par matcher på sig för att komma i form innan slutspelet drar igång. Endast 5 matcher kvar nu innan vi går in i slutspelsbubblan!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Matsg: Äntligen dags för Hardegård. Känns nästan som att få in ett riktigt bra nyförvärv nu när han varit borta så länge. Perfekt att få spela några matcher innan slutspel.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Knylan: Riktigt kul att Hardegård får komma tillbaka lägligt inför slutspelet. Vem vill ni se honom bilda backpar med?
PW - Carlson
Svensson - Westerlund
Hardegård - Lindelöf
Ruggig uppställning det där. Fördelningen av istid blir det största ”bekymret” haha!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
kattan: Vill nog se Harde med Carlsson. PW med Westerlund och Lindelöf med Svensson.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Hassan: Ser också bra ut, frågan är om man vill sära på Svensson och Westerlund? Dom har väl mer eller mindre lirat med varandra sen start.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Zäta75: Drukit??🙄
Det gör jag väl alldrig 😳😂
Dä kann väl för hundan int lägga ut en matchtråd å luras Dan innan?🙄
Men Dä ä klart då kann man förbereda säj ordentligt tills imorgon 🥳
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
kattan: Resonemanget "ni har ingen spelare i truppen som platsar i Modo" tenderar att svaja litegrann i nuläget, fast bara aningens...😅🙈👏
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
SMÅLAND: Stabil uppladdning!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Rip Kirby: haha ja jag skulle vilja våga påstå att samtliga backpar hade gått rakt in som 1a backpar i nästintill alla lag i denna serie.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Rip Kirby: jag undrar om det finns någon spelare i Timrå som modo inte skulle lyckas förstöra?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Rip Kirby: inte har då jag bytt bort nån iallafall
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
sargad: 😂😂😂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Andersson: Inte ens under pistolhot.

Kombinationen övertro på det egna laget och en märkbart låg nivå på försäsongsträningen har såklart bidragit till förfallet. Frågan nu är väl vad nästa steg är? Alternativet byta tränare känns, ja, jag vet, fullt logiskt, men inte ens dövikarna kan väl välja den vägen som blinkat helrött sen jul. När supportrarna börjar nämna att det mesta såg bättre och mer organiserat ut när Per Styf var ansvarig, då undrar iallafall jag om herr Glader är the right man for the job.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
kattan: Mja, samtidigt vill jag tillbaka till Harde-Albin. Det var ändå den perioden som Albin lade grunden till sin fantastiska +/-. Sedan tycker jag att både PW och Lindelöf vill vara väldigt offensiva. Det vill å andra sidan Fille med men han känns rappare hemåt än Lindelöf. Oavsett hur man ställer upp ser det bra ut.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
SMÅLAND: Får medge att det var lite av en chansning att öppna matchtråden så pass tidigt men Lub la upp det lite för bra...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Knylan: 😊🍺🍿😜 Vi måste ju förbereda oss ordentligt inför match....
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Knylan:
Svensson - Westerlund
PW - Hardegård
Carlson -Lindelöf
Carlsson

Detta tror jag på.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
SMÅLAND: Det står ju 2021-03-05... :-D
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Timråhej: In Ante we trust!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Spock:
PW - Svensson hade ju också varit ett ganska sjukt första backpar
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Timråhej: har sett för få matcher för att uttala mig så frågar istället, har sheriff Svensson ens gjort en enda dålig match? PW och Harde kittlar ändå som 1a backpar
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
sargad: man kan ladda upp så här också..

youtu.be/MzTuj0BnvYw
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
kattan: Jag är inne på detta:
PW-Hardegård
Svensson-Carlson
Lindelöf-Westerlund
Och ja, vi har en helt otrolig backbesättning. Jisses!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
tjobba: Ja, det är kul att laborera med det där men allt annat än att vi återgår till Harde/Carlson och Svensson/Westerlund känns oerhört avlägset. PW får vi se vad det blir av med, kan inte påstå att vi hittat någon kombo med honom som orsakat gåshud såhär långt som duo betraktat. Tror PW/Lindelöf är den kombo som känts bäst i alla fall.

Det svåra med PW är att han är så mycket på samma gång (på ett jävligt bra sätt, ska tilläggas), det gör att man knappt tänker på vem han spelar med. Ju mer han hittar nivån desto mindre chansar han också, så jag vet inte om man nödvändigtvis behöver tänka att han måste spela med en rakt defensiv pjäs bara för att ha någon som städar bakom. Han är ju en defensiv back egentligen, med en rejäl offensiv twist. Och Lindelöf är en väldigt offensivt inriktad back, men med en mindre rejäl defensiv twist.

Känslan är att det blir PW/Lindelöf ändå. Inte pjåkigt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Knylan: Så kan det mycket väl bli. Jag gick bara på en form av rangordning. Med dessa backar ser jag inte Lindelöf och Westerlund på topp-4. Och det säger mycket för båda är riktigt bra och skulle kunna spela i första backpar i många lag. Det är verkligen ett lyxproblem.
Men det vore ändå fränt att få se PW och Hardegård ihop. Nog tror jag Freddan och Ante är nyfiken på kemin dem emellan i de här fem sista grundseriematcherna. Det vore väl dumt att inte testa när vi har några matcher att laborera på?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Knylan: Om mannen som adderar ett M i slutet av orden är den som kommenterar på Cmore, så kan en lyssna på SR.

Tyvärr inte "Hamrin on the mic" .

sverigesradio.se/extrasandning/27287
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
tjobba: PW - Harde kan tippa över till att bli FÖR offensivt , men intressant är det :-)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
tjobba: Tycker det är en sund uppställning du lägger fram. PW, Svensson och Lindelöf är inte blixtsnabba i spelvändningarna. Det har framförallt lindelöf och PW uppvisat tydligt tycker jag. Därför ska dom här tre herrarna inte spela med varandra utan vi behöver en rörlig back bredvid för att säkra upp i spelvändningar, annars blir vi sårbara.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Olle: Jag tycker Svensson har blivit bättre på att avväga sina offensiva äventyr ju längre in på säsongen vi kommit och inte hamnat i så mycket trångmål. Det hade minst sagt varit ett majestätiskt backpar med PW och Skägget på blålinjen :)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
tjobba: Jag har tänkt i samma banor också. Sen tror jag att de här fem återstående matcherna framstår olika för tränarna och för oss supportrar, för tränarna tror jag att det är lite stressande. Vi får tillbaka vår förstaback nu och han ska hinna komma i fas på fem matcher, därför måste vi börja strama upp allt. Det är åtminstone det jag utläser av vad Freddan säger inför matchen ikväll. Om inte Hardegård varit skadad hade läget varit ett helt annat, då hade vi lätt unnat oss att sätta samman honom och PW på prov.

Vi vet redan att vi har ligans kanske två bästa backpar, det finns ingen riktig anledning att bryta upp dem bara för att. Tanken kittlar, men jag köper rakt av om man från tränarhåll väljer att bara rulla vidare där. Hardegård/Carlson var nog mer bidragande i vår dominans i höstas än man kanske fattat, vår corsi har åtminstone mattats av en hel del sedan Hardegård försvann. Så: back to basics, sen får vi se vad PW växer fram till.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Knylan: Helt rätt tror jag också. Back to basics. Hardegård och Carlson har fungerat mycket bra ihop tidigare. Vore bäst att köra på det igen anser jag också. Hardegård måste ju matchas in försiktigt, men ändå rätt hårt eftersom det bara är 5 matcher kvar till slutspel. In Nubben we trust!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
ionloo: Tror absolut inte det är fel att matcha PW och Skägget nått byte om vi möter Karlskoga i slutspelet tex. Blir det grisspel så sätt in dem nått byte ihop mot dem som grisar värst så är det nog slutlekt sen..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Sputnik: Vore härligt att se. Ingen har någon chans mot PW eller Skägget vad gäller fysik.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Sputnik: Men nu är du taskig mot Daggen!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Tom Topp: Förlåt Daggen! Var inte meningen att se lite skön ut när jag skrev inlägget.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Sputnik: Nä, precis. Nu har de väl gjort ett fåtal byten tillsammans men som pappersprodukt betraktat kittlar det ju (precis som Harald varit inne på också) att tänka sig dom två i defensiva lägen med deras enorma räckvidd. Annars är ju Skägget och Fille en högfungerande duo som ständigt bidrar med jämnhet och att snabbt få pucken att lämna den egna zonen, vilket är backarnas främsta arbetsområde egentligen. Sett över hela säsongen tycker jag nästan att Fille varit den som hållit jämnast nivå hela vägen, även om Svensson är den som synts mest utifrån sin lite mer extroverta spelstil. Finstämd duo i två helt olika faser av karriären.

Ska vi prompt leka med tanken att ändå bryta upp det backparet så slänger jag i ytterligare ett kombinationsförslag: PW/Fille. En 'avdankad' NHL-back tillsammans med en yngre rightback som givet sitt draftnummer är den som bedömts ha störst NHL-potential jämfört med vår övriga backsida. Lite kul där att PW gick som #42, Fille som #44. Sen är det ju helt fruktlöst att jämföra två kullar med nio års mellanrum, men jag bjuder på den kuriösa vinkeln om det (mot förmodan) skulle bli verklighet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Har för övrigt testat InNubbenwetrusttshirten. Satt perfekt.
Låst ämne


Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Nisse på Mon or: Jag har varit risig med swishen senaste veckorna, men nu jävlar kliver jag på!
Blir 12 stödisar idag - en hyllning till världshistoriens trevligaste kapten, Robert Carlsson!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Håkkybåkky:
Parafras med smålandstema.
Åhh dra åt helvete, vilka jävla swishjävlar du gör!
Nu känner man sig liten.

youtu.be/H-nIBAM1P0s
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Spock: vilket av målen? 😀
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-03-05
Håkkybåkky: okey då...får väl toppa då med 13...
Låst ämne

« · 2159735