Montén Python: dessförinnan ignorerade domaren en felaktig handstopp som ska vara obligatorisk utvisning och ett par trippingar också men det är väl så när den här skitklubben från den där skitstaden kommer på besök, dom ska ha sina fördelar.
Joslan00: Växjö ser ut att ha riktat in sig på JJs svagheter. Dvs de slänger puckar från backplats med skymning och skjuter högt. Hoppas vi kan stå upp lite bättre på blå så de inte får in så många puckar mot mål. Fortsätter det som i första så kommer Växjö få flera "billiga" mål.
Sanyet: Obegriplig på vilket sätt? Westfält är en redan bra etablerad SHL-spelare med utvecklingspotential. Hade du förväntat dig 5 mål och 12 ass efter två matcher?
Labban: Växjös anfall jämfört med våra är som natt och dag. Dom tar sig in i zonen hur lätt som helst. Fort går det också. Medans vi dumpar puck nästan varje gång. Varför klarar vi inte av det lika lätt? Spelidé?
Jadu: Lär väl bli avstängning på Växjö spelaren i efterhand. Men vad hjälper det oss nu när vi borde haft en 5:a med oss och om vi tappat en spelare med hjärnskakning på det.
Ibland tycker jag att situations rummet borde kunna gå in och be domarna kolla på sådana här lägen. Oavsett om domaren tagit beslut på isen i ett första läge.
Rallarn: Jag gillar JJ och han är en bra målvakt, men som Juel spelade förra säsongen är det ju synd han gjorde en så dålig första match då han var den bättre målvakten förra säsongen överlag. Antar TS har cementerat JJ för några matcher framöver nu.
RunarUp: Den är t o m jobbigaste matchen för en Kalmarbo :-) Du såg säkert Hellkvists siande i Smålandsposten: "Min bild av ?Sammen? (tränaren Tommy Samuelsson) är att han vill spela en kontrollerad ishockey. Därför får vi ställa in oss på ett ställningskrig där ytor och ansvarsområden blir väldigt viktiga." Doftar 1-1...
Andersson: Jag tror att experterna som vanligt underskattar Lakers slagkraft. Växjö är exakt som Linköping, fast tvärtom. Aldrig att Evertsson skulle låta killar som Kovacs och Vranja sätta sin fot i Vidas hemma-omklädningsrum. Han är bäst i klassen på att hitta relativt anonyma spelare i AHL och finska ligan som funkar kanon i SHL.
Och seriestarten pekar på ett offensivare Växjö i år, tolv mål på två matcher talar för det. Vi får se upp att inte dra på oss onödiga utvisningar, Lakers har varit dödligt giftiga i pp.
Som Växjö-bo är detta den jobbigaste matchen. Vinn för fan!