1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607689 inlägg · 6213 ämnen
« · 2973802 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Smörgåsen : Tänk om vi hade HVs offensiv….

HV kross LHC i närm oss för fan 😳😳😳

Rip Kirby: Leksand får spurta bra då, men hoppas kan man ju

Rip Kirby: Jag hade inte missat en sekund. Ren njutning.

Kan upplysa om att Frölunda snart gjort en Sture 2.0.

På 4.18 har HV gjort 2-0 på LHC

Hypocrisy: LHC-öjebjo i kval blir rena drömmen

Hypocrisy: Då är vi inte två.

Smörgåsen : Kval för oss är jag inte orolig för. Jag vill dock att cluben ska ha kvalspöket ständigt vilande över sig.

Hypocrisy: 2-0 snabbt. LHC-paniken rätt nära nu....

Rip Kirby: Rödin filmar framför mål på sedvanlig manér

Hypocrisy: Krympa avståndet till kvalplats? Icke bra för hälsan…

Nu tittar man Hv - cluben. Håller tummarna för att Hv smiskar upp äggätarna.

Rip Kirby: ...ungefär där tröttnade man då Frölundas Niklas Lasu ska hyllas av nån anledning. 1000 matcher tydligen är väl helt ok. Börja spela nån jävla gång!

BlackBay: Klart som fan Monten INTE skulle vara aktuell för oss.

En kväll då Timrå IK för ovanligheten är spellediga, vad gör man då? Ja, en massa andra saker gåt förstås att hitta på. Men jag väljer istället att kika på ettan och tvåan i SHL, Västra Frölunda IF mot Skellefteå Hockey. Jag tänker att jag får se hur länge jag härdar ut. Game on (..om en stund)

Cobbel: då Nubben har en förkärlek för kompiskontrakt så skulle jag gissa att Ante eller Montén ligger högst upp på hans lista.... tyvärr

För medlemmar på Youtube: Live kl 19 med Freij, Eriksson och Genborg. Kan bli en klassiker.

Tom Topp: Trots klubbhjärtat, nåt som i grunden är väldigt vackert, finns det många elittränare som jag ogillar betydligt mer.

SKRIDSKOSKENAN: Hahaha! Ja du ser vad olika man kan tycka! Jag tycker att han verkar vara en tjurig och butter jäkel, som tycker att motståndarna och världen i övrigt ska anpassa sig till honom och hans synsätt! Som tur är så kommer vi aldrig få veta vem av oss som har rätt! 😄

DrCox: ja är inte omöjlig för karlin i grunden eftersom han är en taktiker o precis en sån som med mindre medel kan åstadkomma mer än va ja tror t ex en sån som jörgen eller hellqvist kan. egentligen en sån timrå behöver då vi länge aldrig kommer ha ett lag som varken är dyrast eller mest skickligt. ja har alltså väldig respekt för karlins hockeykunnande.

men de tar emot för mycket att han i hjärtat är supermodoit så kommer nog aldrig funka.

Montén Python: i s f måste jag nog byta profilbild till en närbild på när Karlin trycker i sig en dubbelinbakad... i en enda tugga

Fredrik Söderström nu på tv4 vore intressant för
TIK efter TS.

Tom Topp: Hon har samma moderklubb som Robert Rosén, Alvesta SK.

Är hon lika sympatisk och har hälften av hans spelsinne kommer det bli alldeles briljant.

Bobby Hahl: Du genomskådade min onda plan tusan också.

DrCox: jag har aldrig förstått storheten hos honom! En massa modofans säger att han är fantastisk, men jag har aldrig hört eller sett vad det är som gör honom så fantastisk!

DrCox: Du vill ha in oss i misär och elände. En ond Modoits djävulska plan.
Vik hädan!!1!!1! 🤓

Tom Topp: Och för att fixa anti-jinxen åt oss här nu då.

Jag önskar av hela mitt hjärta att antingen Montén, Stråhle eller Karlin kommer och tränar vårt kära Timrå. De skulle vara vår bästa fit någonsin i tränarbåset. Ser bara succé och framgångar med dem.

Tom Topp: Karlin hade kört fast hos oss och behöver en ny miljö han skulle med rätt folk omkring sig kunna vara helt rätt för er.

Gorkyman: Montén, Stråhle och Karlin är namn som går fetbort för mig! Inte heller muntergöken Jönsson vill jag se i Timrås bås.

Gorkyman: Låt oss från och med nu utesluta Montén.
Det är ingen man någonsin skulle vilja se som head coach eller ens materialförvaltare i Timrå IK.

Gorkyman: Tommy kan väl köra ett år till. Samtidigt som Tuurula plockas in som ASS kommande säsong för att när Tommy drar så kan Tuurula ta över?
Om vi ska tänka kortsiktigt och långsiktigt i samma mening.

Maktankan:

1 Filander
2 Stridh
3 Tuurula
4 Ante
5 Jönsson
6 Östman
7 Karlin
8 Karlunden
9 Stråhle
10 Monten

Det stämmer helt att Tuurula är ung och oprövad. Men det han gjort under fem år i Kalmar imponerar mycket på mig när jag som Kalmarbo sett på nära håll. Kan dock säga att jag kan bli bländad av att han kör udda metoder och privat älskar Ebba Grön och Clash. "Ett hjärta är alltid rött"! Gillar också att han växte upp i Rinkeby, inte den typiska hockeybakgrunden precis.
Privat pratas det mycket finska i familjen har jag noterat, trots att han bara bott i Sverige och USA doftar det lite SM-liiga om honom...

Allt detta sagt är han säkert ett rejält långskott för ansvariga i klubben.

Montén Python: Daniel Karlunden tror jag på som tränare. Bra "track record" med bra ledaregenskaper. En tränare som vill utveckla sig själv och spelarna och ingen tröttnisse som dreglar efter pengar. Har ju själv spelat i många olika klubbar på elitnivå. Helst Tommy en säsong till med överlappning till den store Karlunden

Rallarn: Fattar inte riktigt hur du landar i den rankingen när Filander har följande:
NL head coach: 2 säsonger
SHL head coach 4 säsonger
SHL ass coach 4 säsonger
HA head coach 2 säsonger

Varken Tuurala eller Stråhle kommer i närheten när det gäller erfarenhet. Och om du pratar om meriter i form av vinster så har ingen i sammanhanget vunnit ngt som coach.
Absolut att Tuurala har gjort underverk under sina två år i Kalmar, men detsamma kan man ju säga om Filander i OINK innan det rasade ihop

EDIT. Sorry såg nu att du skrev från botten och upp, och inte tvärtom. Jag håller med dig

Cobbel: Det nu rådande systemet har gällt från säsongen 20/21. Vi gick upp och HV åkte ur. IKOs första säsong i SHL var 19/20.

Montén Python: Hade man ändrat regeln inför den säsongen, så att bara ett lag åkte ur? Annars så låg ju de + Leksand på nedflyttningsplats då.

För säsongen innan åkte ju Timrå + Mora ut ur SHL.

KulltorpsOlli:
Monten Jaaaaa

Montén Python: Sen tänker jag, vad har Tuurula uträttat än så länge som gör honom till ett säkrare kort än till exempel Filander? För att jämföra just dom två.

Hur som helst så vore det kul om vi fick nått nytt och fräscht om TS inte blir kvar.

Eller "kompisvärvningar" kan vi gärna skippa den här gången va?

Eller så lägger jag upp en lista på potentiella Nubbenlösningar.

Molinder, Per Hallin eller Madsen. 🙃

Rallarn: Ah så kanske det var. Hade helt för mig att han tog Oskarshamn till semi. Men var väl i kvarten de rök mot Rögle då givetvis! Det var väl Covid som räddade dom första säsongen va?
En grej att lägga till var ju att det fortsatt var fallskärmen då. Som innebar 6 miljoner mindre än alla andra lag i ligan.
Det med redan sämre förutsättningar än alla andra lag i ligan redan.

Hursom trollade han med väldigt små medel!
Betydligt större drakar som fått kvala i närtid och rykt om man säger så..

Montén Python: Vad jag kan se hade han 2 kvalspel där man slutade sist, en förlust i kvart och en förlust i åttondel och en säsong i ingenmansland under tiden i Oink.

JanneH: Vi har ju kvar vår profilbilder och nicks.
Förhoppningsvis så kan vi jinxa bort dom!

Alternativt får vi kalla in en spådam som kan lägga en tränar-besvärjelse..

Jönsson, Karlin, Montén och alla andra oönskade sopor. Håll er borta!1!1

Redax 2: När man läser hennes CV så känns det som en oerhört bra rekrytering! Må hon bli långvarig bara!

Rallarn: Känns som folk ibland underskattar Filander och vad han uträttade i Oskarshamn.
En av de största humlor som flygit i SHL på modern tid.

Han tog dom till en semifinal etc.

Det som inte höll i Oskarshamn var ju att de i princip fick värva nu stomme och spets varje säsong.
Till slut höll det inte längre med de förutsättningarna.

Sen om Filander är rätt för oss är en annan femma.
Men det skulle vara intressant att se vad vi kan få ut av truppen med en lite mer framåtlutad filosofi. Kryddat med en tillräckligt bra defensivt då vill säga.

Redax 2: Jag tror det är bra nyheter för oss. Vi behöver kontinuitet men såklart också kvalitet.

Montén Python: Ju mer positivt vi skriver om Filander och Tuurula ju mer kommer vi jinxa att det blir dem. Kommer bli Karlin med Jönsson som ass

Skulle man ranka den där listan meritmässigt från botten och upp blir det ju Karlunden, Tuurula, Stråle och Filander.
Går Timrå efter den där listan som st publicerade så börjar man ju drömma om en förlängning av Tommy.

Nisse på Mon or: För mig är Tuurala, Stridh och Fillander dom enda intressanta. Värvar Nubben Stråhle eller monten så är vi illa ute.

Tommy är jag tudelad till pga att om vi har chans att knyta an ett spännande namn på sikt så känns det smartare, annars fortsätta på Tommy.

« · 2973802 · »