Gorkyman: Ja, en 2:a hade inte varit fel. Men jag förstår att han är nöjd när Shinnimin gör något så idiotiskt som spearing. Det skulle väl ha varit 5+game där. 2+2+10 är bara vid försök till spearing, det där var ju en spearing.
Underbar hockey kväll...Växjö får stryk igen och ligger där dom ska.....i botten av tabellen tillsammans med ett lag från Gävletrakten. Och Oskarshamn börjar nu sjunka till botten som en sten så vara glada alla Brynäs supportrar att ni har en räddningsplanka även i år.
Veteranolle: kollat ganska mycket på Oskars, och det ser inte så roligt ut längre. 7-25 på dom senaste 5 matcherna. Men det är trångt där nere i botten. Brynäs ser usla ut, Växjö/LHC likaså. Lif spelar rätt bra, men torskar ändå (a k a Timrå-syndromet).
Man kan anta att Växjö växlar upp a la fjolåret, men i övrigt...nja. Kan bli ovanligt mycket sobril-knaprande i årets bottenstrid.
Sjukt mycket hockey kvar, allt kan hända, anti-jinx, bla bla men...fy faen vad en revansch mot Oskars skulle smaka.
Bragd-Birger: Då måste vi värva några utländska spelare för att nå SHL som dom andra stora lagen i Ha gör och då skall det inte vara några floppar som en del lag ofta lyckas med ..nämner inte namnet på laget . Våra räknas inte !
Knylan: Jag höjer kravspecen och säger att ska vi ha nån ny jävla transing ska det vara en Sonnenberg eller Manderville. Inget jävla Jamie Lundmark tack
Tänk om Timrå,Löven och Modo ligger i topp av tabellen till våren. Det skulle vara ett drömscenario för nu har vi nog med lag söder om Dalälven i SHL . Jag håller på Norrlands lagen och skulle det inte bli Timrå som drar det längsta strået så kommer jag att hålla tummarna för både Modo och Löven.
Heja Timrå och Modo och Löven ( men inte när ni möter Timrå )
Jag hoppas Växjö åker ut men dom börjar väl snart att köpa nya spelare så det är väl en önskedröm ....men drömma kan man väl få göra.
Timrå Ik laget i mitt hjärta tills döden skiljer oss åt
Veteranolle: Håller med … redan tre lag från Småland i SHL... men ändras nog till nästa säsong... LIF tror jag lyckas hänga kvar en säsong till men intressant att se hur säsongen slutar för Berts gäng och Oskars... hoppas BIF vänder trenden...
Angående TIK så verkar klubbens strategi och ekonomiska tänkande vara helt rätt...
Men Västervik imorgon och sedan Almtuna hemma på onsdag. Det ska f-n i mig vara 6 fräscha poäng på kontot. Hoppas inte grabbarna i laget tror det går lika enkelt som mig bara...
tjobba: Tänkte exakt samma sak. Det blir förlust imorgon. Uddamålet i ordinarie. Västervik börjar med ledningen och Timrå hinner inte i kapp. Ohre står?