1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581363 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11

1449878 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
SuperMupster: precis - inge dravel på blålinjen ;-P
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11

erathoo: Pikkolainen kommer alltid att vara alldeles för tungåkt o trög ... ..orkar han hålla någorlunda tempo i 1 match o gör något mål så syns han sedan inte alls överhuvudtaget i de  3-4 följande matcherna... det är som om han måste vila sig i form för att orka med i åkningen var 4:e... 

det blir en slags  lyxvara med dyr etikett som står på TIK hyllan o ser bra ut där..men fungerar dåligt när man tar fram den o sätter den på bordet o använder den..

Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
erathoo: enda han ska göra är att skjuta direktskott som går igenom nätet:-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
SuperMupster: Nej, pikken kan bara skjuta och tackla, ingen puckkontroll och bollsinne för fem öre - vill INTE ha honom drällandes på offensiva blå.....nej tack big time....

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
Taurus: yes, samtidigt kanske man borde sätta pikken på back ist för robinson i pp. pikken har ju iaf ett bra skott.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11

SuperMupster:

Absolut. Visst krävde Brendl en hel del pengar, men tittar man på den totala omsättningen på året så är det inte så otroligt mycket för att fortsätta vara ett ES lag. Personligen tror jag med säkerhet att en sån spelare skulle lyft oss ur träsket redan. Matchen mot Modo där det var 7 pp har kunnat fått en helt annan utgång med en sån sniper!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11

bobrov: med tanke på ev lockout samt utematch mot brynäs så får dom se till att hålla sig kvar...

ge oss en hårdskjutande back att ha i pp så tror jag vi kommer få många enkal mål :) kolla på växjös finne, heikkinen utan honom hade dom varit dyngsist...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
SuperMupster: Obs ! Dom lirar sällan i Allsvenskan,gäller även Zäta.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
Mackelito: klar flopp godkänd i 5-6 matcher av 30 men pikken är en lika stor flopp minst orkar inte ett skit bryr sig inte lyfter bara lönen. Men linkan är ju hjärnan bakom alla skitvärvningarsom som gjort klubben bankrutt hoppas nubben fattar att 2-4 spelare behövs värvas. Ny tränare är ett måste så klart.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
Patrick Polly: Wandell? han e ju ordinarie i Dallas. Va inte det om det skulle bli en (o)potentiell lock-out nästa år?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
Patrick Polly: De andra klubbarna gjorde det innan säsongen. Linkan blev lite småkåt på Nichlas Torp och Marcus Högström (Den andre platsade in i ES, men efter nåra matcher i någor sunklag i nordöstra Sibirien så blev han helt plötsligt elitseriemässig) 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11

Edb: Ja Wandell skulle inte vara fel, å andra sidan är det många jag inte skulle säga nej till med tanke på vårt prekära läge. Och då speciellt en back.

Jag kan inte förstå att det ska vara så svårt att få tag på en förste back av rang. Alla andra klubbar klarar ju det, varför inte vi?

Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
Modano: Vad säger du om Hagos, hans senaste virkningar flipp eller flopp? 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
Berglund: Ja för Rögle har ju iallafall tränarbytet burit frukt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11

Modano: Pikken verkar ju inte få gå på heller, han vart ju bänkad ett tag förra matchen när han smällde igen båsdörren av ren frustration.

Nä värva hellre 2 spelare och byt ut tränarna säger jag.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
SuperMupster: 3-5 spelare behövs värvas då år det lugnt annars blir det allsvenskan bara att gå all in nubben, Laget är så jävla mjuka o rädda inte en forwars som kan smälla på
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11

inbetweendreams: zäta kanske kan få med sig datsyuk, så har vi ju en ny straffskytt i klass med hirschowitzz =)

denna straff går ju inte av för hackor ;)

Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11

hubbenorlen: Jag tror egentligen inte heller att de skulle ha klarat sig kvar men inte heller att de skulle ha varit totalt värdelösa. Kanske ungefär som TIK så här långt.

Men det är ju egentligen ointressant vad de allsvenska lagen skulle kunna göra under 55 elitserielunkmatcher, utan snarare vad de mäktar med under 10 nervfyllda kampfyllda matcher där de har allt att vinna.

Jag känner mig mycket osäker på om TIK med nuvarande tränare och avsaknad av fungerande spelsystem mot hårt sluggande stressande lag kommer att klara ut det. Inget man sett så här långt tyder på det i alla fall.

Men jag tror inte på Strumpan heller bör tilläggas. Tycker inte att hans meriter är så mycket att hylla direkt.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
Modano: Hahahaha tok! 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11

Modano: Wikegård skulle nog bli snopen när han märkte att inte Zäta, A-P Berg och Modin spelar i Timrå längre.

Poppe, ja. Han hatar nog att förlora kvalserien. Åtminstone såg han jättesur ut när han åkte ur i våras.

Challe? Varför stå med stressacne när han kan chilla i stallet med modopröjs?

Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
fredriko74: Det ser man inte han hör hemma i sven-ingvars med ägghalvan på flöjt !
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
Modano: Hatar inte Perra att torska tro du?  =) 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
Bragd-Birger: Ja sparken från FBK SSk LIF tycker det är en liten pajas som inte pallar trycket misslyckas med det mästa. Poppe ja Challe ja wikegård ja i en kvalserie alla hatar att torska. Men lär nog inte bli någon av dessa tyvärr.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11

Raggaren Putte: Naturligtvis blir det hemskt och väldigt nervöst. Men jag tror inte Örebro är beredda på det mycket tynge och fysiska spelet. Det var de definitivt inte i fjoi.
Och jag vidhåller att Växjö inte skulle ha en chans i Elitserien med fjolårets lag. Inte över 55 matcher.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
Bragd-Birger:Han kan nog vara riktigt jävlig på fyllan iaf. (när slutade han?). Det går bland annat en historia om när han sparkade sönder en stomipåse på en boforssupporter på stan en gång, för att han "var så jävla trött på honom"
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11

Kattgubben: Strumpan är väl ändå en liten pajas? Har svårt att inte känna rysningar när jag visualiserar honom i båset, skrikandes könsord. Med den där obehagligt pipiga rösten dessutom.

Njae. Han är duktig på att verka tuff och presterande. Tyvärr verkar hans lag mest uppvisa motsatsen.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
Modano:äh, han har väl slutat kröka? :) En sån som Strumpan Strömberg eller Popovic är tränare vi skulle behöva genom kvalserien!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
Kattgubben: Nja då åker 5 liters dunken fram i omklädningsrummet
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
Modano:ja, och nu är "Strumpan" ledig, så jag fattar inte varför han inte redan är på väg hit.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
Raggaren Putte: Tänk mardrömen att se "mes" perra o "ägghalvan" clabbe leda laget i en kvalserie. Ska man ta in en ny tränare så bör det ske nu så han får möjlighet att känna spelarna o bygga upp grundspelet som varit borta i 85 matcher sen sytanterna tog över.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11

hubbenorlen: Håller inte riktigt med om det sista där. Ett Växjö utan de spelarna du nämner vann enkelt Kvalserien ifjol så att utgå från att de skulle ha varit chanslösa i Elitserien är knappast troligt. Dessutom kommer vårt öde att avgöras i en serie på 10 matcher och där kan betydligt sämre lag lyckas vinna om de har lite tur och en tillfällig formtopp så Örebro kan säkert gneta sönder oss i ett par matcher..

Men det som allra mest talar emot att vi ska få enkelt med lagen underifrån är att vi själva spelar sämre ju sämre motstånd vi möter. Vi tycks alltid ha en växel till att lägga i när det gäller att suga riktigt mycket mot dåliga lag.

Och det är det som skrämmer mest inför tanken på kvalserien. Att behöva se TIK-spelarna åka och glida runt på isen när existensen står på spel. Med en gapande holk vid sidan som inte fattar ett jota vad som händer. "Vi ä inte riktigt där från start" Det är mardrömmen.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
inbetweendreams: bort med gamm hagos så kör vi bara offensiva kedjor ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11

gurra_: Ryan. Står i inlägget ;)

edb: försökte trycka in honom men hittade inte riktigt någon plats. Kan han spela på en kant?

Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
inbetweendreams: Jones?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
inbetweendreams: Tom wandell kanske?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11

Kan vi inte glömma alla bekymmer och drömma oss bort lite. Vi säger att vi på något märkligt sätt överlever den här säsongen och att det blir en NHL-lockout nästa säsong. Hur skulle vårat lag kunna se ut då? Enligt Aftonbladets "logiska förstärkningar" ser vi ganska starka ut. Det vore Modo, Frölunda & Djurgården som skulle vara bättre. Då inte inräknat övriga förstärkningar utan bara sådana med kopplingar till laget.

Jag försökte vara hyfsat realistisk i mitt lag och utan att behöva bryta allt för många kontrakt vi redan har. Funderade på någon som Lander och Pääjärvi eller Zäta skulle kunna locka med sig hem men kunde inte komma fram till någon annan än Ryan Jones. Han bör kunna hänga några mål i ES, gjorde 18 i NHL förra säsongen. Om inte annat är han jävligt underhållande utanför isen, och är värd att värva bara därför.

Någon med bättre kunskaper än mig får gärna fylla i!

Pääjärvi - Zäta (C) - Jonte
Fleury - Lander (A) - Jones
Larsson - Regin - Friberg
Önerud - Hagos - Hallin
Boyce

Strålman - Gustafsson
Erixon - Hedman
Granath (A) - Robinson

Lindbäck
Lundström/Riddarn

(det gör lite ont att låta Robinson ta upp en icke EU-plats, men vet inte vem vi ska ha annars)

Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
Patrick Polly: Ber om ursäkt för min bedrövliga svenska i det inlägget. Lite trött idag....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11

Magnus Rövarn : Tja fast att vi skulle åka till KS är ju inte direkt en överaskning. Det trodde jag och fler med mig innan säsongen drog igång. Det gör det inte desto mindre tråkigt, men åtmistone inte förvånande!

Som jag ser det ska vi bygga för KS redan nu, men det gäller samtidigt att få in spelarna i tid så de kan spela ihop sig. Förutom det så är det viktigt att få till ett vinnande lag, så man går in med en positiv trend och ett bra självförtroende, jmf med en förlorande trend och utan självförtroende.

Dessutom bör man till dess också fundera på om alla man har i laget kommer tugga puck för Timrå i en KS. Troligen inte och de elementen måste bort!

Vi får se resten av våren som förberedelser, bara att hoppas på att ledande personer tar vara på tiden!

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11

Magnus Rövarn : Ta och lugna ner dig lite nu. Darra mot Asplöven och Björklöven? Vi skulle slå dem med 10-0, utan tvekan.

jag tror inte heller att vi skulle få särskilt svårt mot Örebro. Det är en mycket större skillnad på Allsvenskan och Elitserien än vad folk generellt tror.
Växjö utan Igulden, Kallio, Heikkinen, Moran osv....skulle exempelvis inte ha en suck i Elitserien.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
Skarin: "Hade vi spelat som i den andra eller tredje hade vi vunnit. Vi var inte där alls, säger Per-Erik Johnsson."

Blev 1-1 i dom två perioderna....Vad säger att det inte "bara" hade blivit 2-2 och vi spelat lika i första, SKIT TRÄNARE.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11

Skarin: Ser verkligen inte fram emot att se "Socker-Conny" ha lekstuga i E.ON. Blotta tanken på det scenariot smärtar nåt djävulskt våldsamt. FATTAR NI??? En 36-årig ölback kommer ÄGA ISEN och TOTALT TOKDOMINERA i vårt herresäte! Vem i helvete hade kunnat tro detta för några år sedan?

Orkar man ens åka ner till bilhandlarnas okrönta stad Örebro och Toyotahallen för att se vårat lag bli fullständigt avklädda - jag ställer mig ytterst tveksam!

Det är ju tamefan så mina vänner att vi skulle darra mot lag som Asplöven och Björklöven i dagsläget. Det är så skrämmande att jag inte finner orden.

HELVETES JÄVLA SKIT VILKEN NATTSVART BEDRÖVELSE!!!

Bara skicka in papprena till adressändringen och ställa om till - Adress Rosenhill!

JÄMNA SKITEN MED MARKEN OCH GÅ SAMMAN MED SUNDSVALL - NU!

Amen.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11

Igår tog det slut, kamrater. Igår blev vi klara för kvalserien. Den usla insatsen igår från tränare, spelare och inte minst publik gör liksom inte saken lättare när vi kommer till en kvalserie. Vi kändes döda. Alla hundratals (höll jag på att säga) måste-matcher mot bottenkollegor som vi förlorat kan man inte bara skratta sig ur eller rycka på axlarna åt. Vi är totalt sämst när det gäller och denna säsong har vi ingen Anton Lander som räddade oss ifjol. Hur många spelare i TIK gör allt för den här föreningens existens, och kommer så göra även i kvalserien? Inte är det många. Inte så konstigt att supportrar tappar tron och en del av kärleken till laget så att säga.

Vår elitserieexistens hänger på Nubben. Vilket jag tycker är riktigt hemskt eftersom det känns som världens jävla svåraste uppgift! Tycker synd om honom samtidigt som jag vet att han är precis rätt man för det här och denna uppgift.

Men ni som kan, håll modet uppe. Hur ni kan lyckas med det efter insatsen igår är en gåta för mig och många andra. Men det är bra att ni finns. Huvudsaken ni inte lurar er själva bara......på avstånd.

I länken har vi lite kommentarer från Nubben tillika TIK-hjärtat. Studerade honom från läktarplats de få gånger han kunde sitta still eller ens satt på samma ställe. Han var fruktansvärt besviken på spelarna. Kunde man se från väldigt långt håll.

– Vi blir ju inte den mest attraktiva klubben, säger Norberg om förlusten.

Vi klarar inte av att prestera. Nej, vi vet det.

Förresten. Börja scouta kvalserielagen, ni som bor på annan ort.

Nu är det snart jul. Timrå IK har förstört den redan. Istället är det Timjå IK som ska fira med oss. Skål, krigare. Ett jäkla festande kommer det att bli.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
Magnus Rövarn :Ring Micha Sunnqvist, kostar inte många ören att pröva någon eller några matcher i jul nyår, värt ett försök, han går riktigt bra i 1F om man se till stats
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
Sedan måste jag bara få resa ett KRAV om det blir en rockad på tränarposten. Leffe Strömberg kan absolut inte få bo i Sundsvall. Han bör bosätta sig på Örnen så han definitivt blir flygfärdig ur sitt bo och även blir introducerad kring Domustrappan som den nyktra alkoholist han är. Han måste ju invigas i den rätta miljön och få sig en ståndsaktig lektion i Timråanda eftersom de är han som skall predika ut budskapet om STOLTHET - HJÄRTA - PASSION till spelarna. Pelle Bovaeng kan säkert dra några sköna anekdoter. Sedan bör det även skrivas in i kontraktet att han är tvingad att släppa en singel med Mange Hellberg i samarbete med Slink In i stan och även föreläsa på IB i Timrå om livets hårda skola den som vi egentligen alla bör vandra igenom.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11

putte_patte87: Vad hände med Linkans tjeck? Frågade Nubben rakt ut på Manhattan för nån vecka sedan. Men han sa inte ett knyst. "Han är inte avskriven, det förs en dialog" - "det är allt jag kan säga".

Edit: Fan hade hoppats på en pressrelease i eftermiddag. Men nyhetsflödet gapar tomt. Bara Bajen som presenterar ny tränare idag kl.17 i fotbollen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
putte_patte87: På tal om annat så undrar man ju lite vad det är för spelare Nubben har på sin radar. Som man förstod i videon på ST så har han ju koll på lite spelare.  Och spets spelare vad det verkar. Lite nyfiken är man ju allt :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11

Jag har redan sagt mitt vad beträffar Moe och det finns inget mer att tillägga från min sida. Det är bara scrolla bakåt och läsa ikapp :)

Jag vidhåller mitt resonemang och min ståndpunkt men är inte ett dugg förvånad att jag står ensam i snålblåsten. Det har jag gjort förr så det är på ingalunda sätt någonting nytt ;)

Men jag tänker inte plocka fram motorsågen och göra några vildsinta avrättningar denna gåg där jag urskiljningslöst vevar runt med taggarna utåt.

Fridens.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
erathoo: Det är igen fara :) jag var inte så allvarlig faktiskt när det gäller att Zätas ord skulle vara mer betydelsefulla än Anders.  Och självklart så vet jag att folk kände till honom innan han kom hit :) 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
Knylan: nej syftade mer på min teori på om att Ander Eriksson lovordade Jamie för att sätta oss i skiten och dra till Nolaskogarna (Ps den var på skoj) :)
Kommentera


1449878 · »