1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581711 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22

« · 2280407 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
söder över: tänkte på situationen när hartmann gurglar till det lite i andra perioden när han får en liten smäll efter avblåsning. Där måste alla timråspelare in i högen. Efter en sån här match ser man ju att det inte är offensiv spets vi saknar, det är det mentala. Så många duktiga spelare skulle inte bränna så många klara målchanser om deras huvve var på rätt plats. Vi måste in med en obekväm spelare som köttar igång elden i matcherna. Inte en Rosa eller en Brendl.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
JanneH: Grattis till en viktig seger! Slakten där i tredje akten. Tyckte Växjö var bleka, men Timrå rörde på benen och ville mer. Jagade på bra vid sargerna i första av vad jag såg. Percy i Malmö kan ju inte vara nöjd. Hockey hade varit sekundärt även för mig om man hade så nära till Lilla Torg. Känn ingen sorg...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Kloka ord från Hartmann
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
JanneH: hahaha! Instämmer!

Jag gillade Hartmanns intervju,

PulverLasse vill väcka lite spekulation om tabellen och Sebbe plockar ner det till typ -äääh det är en match i taget som gäller för Timrå.

Ingen vits i det här läget att stirra på tabellen man måste vinna varje match och får stabilitet i spelet..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
söder över: fan vad kul att vinna en match... det här måste vi göra om nån gång!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Tom Topp: mm främst i första halvan…. Sedan blev Växjös backar toktröga och dom fick sämre uppspel och långt lag…

Jag ser inte detta som ett styrkeprov men det var mentalt superviktig seger. Hade Timrå hittat ett sätt att torska idag hade det blivit riktigt pissig stämning här inne och ännu darrigare i laget…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Tom Topp: Fast vilket lag i SHL släpper inte till chanser varje match? Tycker det är en väldigt bra match genomförd. Både i andra och tredje stänger vi ner dom
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Ser matchen i efterhand. Rättvis seger, men vi släpper fortfarande till för mycket öppna chanser! Växsjö hade kunnat gjort både två och tre mål!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Olle: precis så.

Växjö går på knäna på backarna nu men vi kunde förvaltat det bättre.

Men…

Man är fortfarande i hockeyskola angående att inte fastna med 3an för högt vid spelvändningar så jag misstänker att det prioriterades hårdare än att frw skulle jaga sista krämen ur lakers backar…

Sett över matcherna som är kvar är det viktigare att laget slutar bjuda på farliga kontringar.

Så fine…

3-0 är tre noll det var bra!

Stabilt rättvist och konsekvent.

En trygg seger.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Bragd-Birger: JJ gör en stabil match, det borde inte råda någon tvivel alls om vilken målvakt som får åka tillbaka till soumi om nubben värvar en ny målvakt.

Tycker många gör det bra i spelet utan puck idag, Lodin och Liljegren är riktigt bra. Westerlund måste få ett treårskontrakt på bordet.

Sen det taktiska, det jag tycker Timrå gör för dåligt är att man går för mesigt på Växjös backar. Å andra sidan får vi en del press i zon ändå så man kanske inte ska klaga.

Ineffektiviteten höll på att bryta ner mig fullständigt idag men 3 pinnar är 3 pinnar. Nu blickar vi uppåt!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Rallarn: den här matchen speglar fjolårets säsong i HA. Johansson som har lite tur på sin sida men ändå är överlägsen. Timrå som rent generellt snittar på över 40 skott på mål i matcherna. Klubbor som är i vägen för motståndarna. Vinner varenda närkamp. Nu fortsätter vi på exakt samma spår resten av säsongen!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Dubbeld: Bara bra om DIF ”tror” att det kan gå
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Bragd-Birger: Timrå var giftiga som fan idag, märkligt hur det svänger. Håll i håll ut.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Gött med 3 poäng! Men tycker faktiskt inte att Timrå gör en taktiskt lysande match. Alldeles för passivt och avvaktande stora delar, i synnerhet i mittzonen. Å andra sidan funkade det mot ett närmast likblekt Växjö.

Lite marginaler på rätt sida också. Hade kunnat trilla in någon puck i 1a, då hade det kanske blivit en annan match. Fast vete faen om Växjö orkat stå emot ett mer jagande, desperat Timrå i dag.

Skönt för JJ att hålla nollan. Han gjorde det bra, och hade som sagt lite marginaler med sig.

Lundin bra i 1a, men försvann mer och mer offensivt ju längre matchen led. Fattar fortfarande inte att det inte klickar riktigt där. SHL-tempot precis över hans komfortzon?

I övrigt inte så mycket att tillägga, mer än att det är jävligt starkt av Timrå att gå in och ändå göra det som krävs. Samma fokus men lite högre press i mittzonen mot LHC, så...finns det klara chanser till en ny seger.

Gissar att det är liiite svettigt långt söderut nu ändå. 4 poäng är ingenting, i synnerhet när underhundarna har en match mindre spelad.

Vackert Timrå!
Hockey är nog, trots allt, en rätt så underbar sport!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Nu sitter man på väg hem från matchen och vilken jäkla skön seger! 3-0 var jävlarimig i underkant men 3 poäng är taget alla dagar i veckan. Nu flåsar vi MIF i röven.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Dubbeld: Lite förundrad är man ju ändå att vi kan hålla nollan mot Växjö och släppa in ett mål mot Leksand, men i dom andra matcherna släpper vi in 5-6 mål. Nu vann vi vilket är jättepositivt, men man fick lite känslan i början av matchen att denna match lika gärna kunnat slå lite hur som helst med tanke på hur lätt Växjö fick glida igenom centralt. Hade vi släppt in 1-2 mål där tror jag det lika gärna kunnat bli liknande resultat som i dom andra matcherna. Missförstå mig rätt jag tycker vi gör en jättebra match, men man hoppas ju att vi kan vara lite mer tighta redan från start så vi slipper sätta oss i jobbiga sitsar nu när serien börjar gå in i sluttampen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Undrar om detta är första matchen vi vinner skotten alla 3 perioderna , det måste vara sällsynt iaf
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Dubbeld: Skit i Leksand. Vi var bra idag. Riktigt bra
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Silly: Är mest besviken på Leksand om ja ska vara ärlig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
RunarUp: Just idag beror det nog på att det var in en växjö-snubbe o trolla.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
RunarUp:
Djurgården snodde 2 poäng av Leksand !
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Herminator: Apglad, men nu får ni ge er!

Inte mycket gnäll från Lakers. Varken från ledare eller spelare när allt går emot.

Tänk Rönnberg och Lundqvist i samma situation.
Som Växjö-Bo är jag lite less på allt skit Lakers får.

Älskar däremot Timrå.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Straffar mellan Djurgårn o Leksand, fan hade ju vars dunder om dom jävlarna inte ens fick med sig 1 poäng..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
En reflektion såhär efter tre poäng. Hade Ludvig Nilsson spelat i FBK eller Frölunda hade hans mål godkänts. Over n out!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Målvaktsspelet ? JaJemän !
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Tack grabbar! Nu blire ingen snefylla i helgen!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Barkborren: Äntligen fick vi spöa plastlaget Lejkers, med 3-0 dessutom..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
roger_sundsvall: Känslan stämde! På måndag blir det kaffe kaka!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
bar mofftak: dom är slitna som fan!

Även om vissa ser styrkor hos Alvarez så är faktum att dom är slitna som fan.

Det märktes.

Bästa med Timrå ikväll är ändå att man inte på egen hand bjuder in motståndarn till raffel…

Det var kontrollerat och bra!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
roger_sundsvall: Freddan måste tänka "Plötsligt händer det!"
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
bar mofftak: Kul att JJ fick hålla nollan!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
YES....
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Jag har sällan sett ett lag som är så ointresserat av att göra mål som Växjö sista 3..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Woody: Hålla i klubban, dra i benen, arrogans. Får jag presentera: the Swedish plast hockey Club
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Skönt med 3 poäng lite till skänks mot ett sargat Växjö - de kom aldrig riktigt upp till match.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
bar mofftak: Vinner vi hemma på måndag mot Linköping är vi 1p efter Malmö. Lika viktig match som idag. Spelar vi lika bra som idag och sätter chanserna ska vi vinna den också.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Woody: gött med vinst mot Bemanning HC
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Jag älskar varje gång Hartmann gör mål!

Hans underbett måste vara så sjukt provokativt för motståndarn…

Så snackar han lite släpigt med…

Drömmen!

Efter avblåsning räcker det att han titta på en motståndare flinar och säger Tja!

Raseriet totalt! Haha
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Rallarn: Yey! Välförtjänt! Även för Hartmann! :)
Ett långt firande till måndag!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Bragd-Birger: Goaaaaaaaal
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
roger_sundsvall: Sluta inte spela nu för helvete...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Woody: Så rättvist! 3 livsviktiga poäng!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
pingvin: YES!!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
pingvin: Yeeeeerzzzzzzzz de blev en bra lördagskväll!!!!!! För dan såte'n!!!!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
roger_sundsvall: KUKEN STÅRR
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Såååjaaa!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Ikväll firt vi ordentligt rabbuslingar 🎉🥳
Segern ä vår 🎉🎊😍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
3-0
3 poäng ♥️♥️♥️
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
pingvin: Vi borde ha spelat 5-4 minst fem gånger till. Skjut på allt nu!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-01-22
Woody: Det KAN bli en bra lördag kväll!!
Låst ämne

« · 2280407 · »