1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 609574 inlägg · 6214 ämnen
3015270 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season 2026-27
RYGG HANS: Det tycker jag inte att de gör, men föreningen måste man ju vara beredd att matcha andra föreningar.

Nisse på Mon or: Det behöver det inte göra. Det är inte lättare att bryta ett kontrakt innan 7/4 jmf med efter. Så det datumet skulle jag inte lägga någon vikt vid kopplat till det. Snarare kan det nog dröja. Det kommer vara betydligt lättare att bryta ett kontrakt om spelaren i fråga har ett nytt som han kan kliva på.

RYGG HANS: Så kan det vara, lite olika spelartyper dock. Man hade ju velat se vad Annerstedt offensiva förmåga hade gett. Sörbrand är väl mer av en powerforward. Men man får liksom inte lägga ”satsningen” på is bara för att det kan bli tufft nått år nu.

Ur ST i dag;
"Den 7 april samlas laget igen efter ett uppehåll sedan säsongsavslutningen."
Borde inte det betyda att eventuella bryt av kontrakt skulle meddelas före det datumet ?

Smörgåsen : Skulle säga att både Därth och Sörbrandt är före i kön. Det väger säkert in i beslutet.

Zåsse klubban: Säger så här; 54 styrde till stora delar powerplay och i boxplay var det i mångt och mycket 51 som höll i taktpinnen.

En annan aspekt är användandet av fw i 4v5. De smartaste och rörligaste ska matchas. Det är förlegat att spela med statiska brunkare.

Smörgåsen : i november sa Tommy att han ville gå i pension. Har för mig att det var efter det som klubben nämnde att dom hade kunnat förlängt! Det är ju lätt att säga så när man sitter på facit!

RYGG HANS: Då undrar man ju hur det ska bli med våran juniorsatsning, som det pratas om. Om nästa säsong ska handla om överlevnad. Nånstans måste man hitta ett sätt att slussa in juniorer oavsett vart i tabellen vi är och krigar. Finns väl några st som knackar på dörren.

Knylan: Man skulle ju gärna få se honom lite mer denna säsong, iaf på försäsongen och att han visar i u20 att han är en toppspelare där. Vill tro att det finns en del att hämta där, inom några år.

Köper inte argumenten. Det är upp till honom om han ska få istid eller ej. Ok att det är lättare för dem att "lova" nån minut med A-laget. Här kommer det inte att bli mycket utrymme med tanke på att det lär krigas för överlevnad. Sen kan han ju även bli utlånad härifrån också...
Uppladdat:

500x0-messengercreation3f5226ce-1727-47cf-983b-41c52902f659.jpeg

Gathlopp: Ändå ville man förlänga med Tommy, trots att man hade framtidsplaner som inte gick hand i hand med den hockey tommy vill spela. En av anledningarna till att man är skeptisk till dom som ska styra den här skutan åt rätt håll i framtiden.

Villervalla:
Självklart kan man spela klubbhockey och landslag.
Frågan var ju inte den, den var om han var kvar i vår organisation eller inte.
Borde inte vara svårt att förstå.

Knylan:
Ok
Jag var osäker på om man släppt honom till Helsinfors eller.
Vore bra att ha honom kvar i våras organisation

solbacken: Om han vill vara kvar och köra sin sista juniorsäsong här så tror jag inte att klubben har något emot det. Men det är ju inte direkt optimalt att få nästintill en hel säsong förstörd av skador när man är 18 år.

Zåsse klubban: Roten till dåligt BP stavas tempo. Roten till dåligt tempo stavas Tommy. Han ville spela avvaktande styrhockey. Då blir det ganska svårt för Karlunden att öka intensiteten som en blixt från klar himmel för 2min BP för att sedan återgå till Tommys styrspel igen.

Tommy var allas chef och den där säsongen skulle bara arbetas igenom utan några större toppar eller dalar (nu blev det skapliga dalar ändå). Det var Tommys idéer och tankesätt som gick före Timrås framtidsplaner för vi hade inte den tränaren som det var tänkt att ha.

Nu har vi en tränare i Gath som är närmre besläktad med Jokinen än Tommy. Så till kommande är vi tillbaka i det spåret iaf, tror Karlunden kommer göra ett mycket
Bättre jobb nu.

solbacken: Va, kan man inte spela klubbhockey om man är med i landslaget???

Vad händer med Ilari Kapanen. Såg att han är uttagen till U19 landslaget, har vi släppt honom.
Skulle inte det vara en spelare att bygga på framåt.

Zåsse klubban: och du är säker på att han var ensam ansvarig för det?

Zåsse klubban: En annan tror ju att det usla BPet berodde på självförtroendet som var nere genom isen. För det var väl inte uselt hela säsongen? ”Bara” sista tredjedelen. Annars låg vi väl i topp tidigt på säsongen? Tråkigt ifall medlemskapet står och hänger på DK eller inte, hoppas att du kan ändra dig. Vi behöver alla medlemskap som går i föreningen.

Zäta75: Blir det nån bestraffning för Camilla Abbott och Daniella Tangnes när dom beter sig som fittor var och varannan match och gnäller på domare? Vill minnas att Ante fick böter när han dampa loss på domaren..

RYGG HANS: Karlunden satt ett sånt totalt kasst boxplay så han belönas med 2 år. Där rök mitt medlemskap

bar mofftak: En skills coach hade jag gärna sett. För lite sånt i svensk hockey överlag. Två ass är ändå rimligt.

RYGG HANS: Tycker man kunde ha avlastat JJ lite bättre. Efter 10-15 matcher hade han 92 i % men sen föll den, nästan 10 matcher i rad. Ändå fick han stå (nästan) hela tiden.

RYGG HANS: Jag hade hoppats att vi kört en assisterande och en ny skills coach. Vi har för dålig utveckling på våra spelare vilket är kritiskt eftersom vi gillar långa kontrakt.

RYGG HANS: Jag tyckte också att man fick en väldigt bra bild av Landén. Känns stabilt att han blir kvar!

JanneH: Tycker han gjorde ett jävligt bra intryck i Domustrappan. Både som person och hur han är som tränare. Tror mer det handlar om tillfälligheter. Juels säsong ifjol var utomjordisk. Den gör han nog aldrig om. Mer normal nu. Han hade förutom bristande förtroende skadebekymmer av och till. Jacke var väl ungefär som vanligt. Riktigt bra halvvägs. Där måste man kunna hitta en nivå över tid. Att Nizze och han känner varann sen tidigare bör vara en fördel.

Rallarn: Marklund blev åsidosatt när det kom till försvarspelet inför denna säsong va?

RYGG HANS: den jag ställer mig lite frågande till är Nizze. Tycker varken JJ eller Juel gjorde nån av sina bättre säsonger. Laget har spelat kasst tidigare också men då har ju i a f målvaktsspelet räddat oss.

Laken: Du behöver nog inte vara orolig för brist på kravställning med Gath och Karlunden i staben. Finns andra saker att vara mer orolig för :)

Jåkkinen: Går väl att ifrågasätta SHL-erfarenheten bland dessa tränare? Gath är rätt grön på SHL-nivå och bakom det har han två st som är ännu grönare. Finns anledningar att vara orolig, minst sagt.

Nisse på Mon or: jag känner mig trygg! Molinder kan nog balansera upp Gath och Karlunden verkar ju vara omtyckt.

Jåkkinen: Hoppas Gath eller Molinder får ordning på defensiven, så fort vi hamnade under press så blev det fullständig hönsgård i försvaret, ingen visste vad dom skulle göra. Har svårt att skylla allt på spelarmaterialet.

bar mofftak: Vad hade du för tanke och önskemål?

Har verkligen en sådan som Molinder rätt profil när det kommer till kravställan på laget och enskilda spelare?
Vi behöver ledare inom denna klubb som styr upp kravställningen - på alla nivåer! Det är fint och bra med en ”familjär stämning” men det är också elitidrott vi håller på med.

Avslutningen på denna säsong och några tidigare säsonger visar att det lätt blir bekvämt i laget… Samma sak med bortaspelet då inte många gick i bräschen.

Hockeydynamit97: Repris: Av det jag hört så är Molle omtyckt och uppskattad i föreningen. Analytisk och med bra hockeyögon. Man har hela tiden haft en tro på honom i organisationen. Att han har ett inneboende lugn kan nog vara ett bra komplement till den mer hetlevrade Gath.

RYGG HANS: Tänker att båda assarna har bättre hockeyhjärnor än vad expertisen på HS tror. Tror det kan bli bra det dära så länge dom får ett vettigt lag att jobba med.

Rallarn: Inte direkt den tränaruppsättning man hoppats på kanske, tveksamt hur mycket leverans vi får ut per krona. Men det är väl förhoppningsvis Gath som bestämmer.

Nisse på Mon or: Som väntat och helt klart en kvartett jag sätter min tro till.

Varför Molinder?

Sakic: Det bottnar väl i att dom har flest supportrar helt enkelt.

Tränarstaben presenterad. Gath 2 år, Karlunden 2 år, Molinder 1år och Nizze Landén 2 år.

Andersson: Gath, Molle, Karlunden och Nizze alltså. Hoppas Karlunden får andra uppgifter än försvarsspel den kommande säsongen.

Sv: Apropå nånting...
Patrick Polly: men han har varit ojämn, precis som JJ. Så jag är lite orolig!

Sakic: ja exakt

Andersson: När Frölunda går bra? De älskar väl dem hela tiden... Varenda match är det på Hockey HD och stort sett alla lördagar på TV4, även när Timrå väl får en lördag handlar ändå allt om dem typ. UT med dem? tack mvh

Sv: Apropå nånting...
Smörgåsen : Jag hoppas verkligen att Big Dichow växer och blir en jätte i målet!

Villervalla: nej bofors chans låg nog i hemmaplansfördelen och nu är den borta

The great one: Ja precis. Ville bara inflika om nån nu bestämt ville ha honom och dra igång det ryktet igen.

Snart samma klass som Lofquist..

3015270 · »