1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 614159 inlägg · 6214 ämnen
3035141 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Andersson:
Anuunen verkar inte heller oäven.
Vi bör satsa finskt.

Modano: känslan är väl att Giffarna har gjort "patron ur' nu.

Helgen räddad skosulans Joel gif torska Sundsvalls idiot kommuns doppad pengar rädda inte skiten från div1 eller KK 🤣🍻

JonteD: Inte läst nåt om svensken. Men schweizaren blev avstängd i efterhand. Hjälper oss föga nu..
Om bara de finska domarna stått över att ha smuttat för mycket Lapin Kulta så de faktiskt såg vad som hände på isen istället..

Hälge: Jaha, superettan - ettan ok

Ska det bli Schweiz tur att ta sitt första guld nu på hemmaplan? De har snubblat på mållinjen många gånger, men aldrig nått ända fram. Kanada känns som storfavoriten, men de har kanske inte sitt allra bästa lag jämfört med några år sedan.

Andersson: Ettan först.

Andersson: vad ofattbart usla dom är Giffarna, totalt utspelade av nästjumbon på hemmaplan.....😳

Jadu: Ser lite sådär ut just nu med den förhoppningen.

Snyggaste arenan i div2 2027
GIFFAR-NANA
GIFFAR-NÄHÄ

Närmast sakralt att åka norrut för att fixa sommarstugan inför semestertider.

Syrran överraskade med kulturtripp med olika stopp på lokal konstrunda i Medelpad.

Inte mycket konst som stack ut... Gäsp.

Då springer man plötsligt på ett litet konstverk som fan får typ husguden Picasso att blekna!

Det är fulländat! Kubismen och nästan allt annat är i mål! Bravissimo!!!

Försöker pula in en bild här på mästerverket.
Uppladdat:

500x0-20260530115317.jpg

500x0-20260530115316.jpg

JonteD: Hoppas på en riktigt grisig vinst för Norge

Montén Python: Vet ngn hur de gick med han som blev knätacklad?? Nu som jämte håller jag en slant på Norge 🇳🇴🇳🇴

Om Dichow går sönder lägger vi ett bud på Haukeland

Jonnyboy: Frågan är om det blir en 30 matcher eller 50 matcher säsong för Wedin. Jobbiga/otur med skador han.

Då åker nog Wedin ner i en andrakedja. Kanske funkar med Wedin - Lander - Heikkinen?

Jonnyboy: Kollade på senaste livesändningen som släpptes i veckan. Där intervjuades Emil Berglund som sa att grundtanken med Kivenmäki är att han förhoppningsvis ska ha kemi ihop med Gardiner som är lite av en naturlig målskytt.

Så jag tror man lär starta med att försöka spela ihop dom i alla fall.

Jag hade i dagsläget satt upp så här
Första:
Wedin - MCL - Gardinen
Andra:
Kniven - Lander - Heikkinen
Tredje:
Forsell - Eriksson - Hartmann
Kastat in Genborg där det som mest behövs när kan kommer tillbaka.
Fjärde:
Öppen kamp för 6 spelare
Tror Heikkinen kan göra 20 baljor på en säsong och 30 poäng. Övriga har inte i en första eller andra lina att göra. Förutom Genborg.

JonteD: Min pappa tjänstgjorde som FN-soldat i Kongo under Katanga-krisen. Jag har fått höra en hel del historier.

Smörgåsen : Hockeyettan är nog en bra nivå på liga för honom.

Nisse på Mon or: Han bör välja en liga och klubb där han får spela mycket. Verkar lite verklighetsfrånvänd.

Kanske gammalt, men Västerås bryter kontraktet med Emil Stadin trots ett år kvar på kontraktet. Hur hittade Kapanen/Jokinen honom? Är det Emil, Emils föräldrar eller agenten som har dåligt omdöme?

Smörgåsen : Jaha då förstår jag varför vi kallades nordisar med ett stort förtroende från alla andra!! 🇸🇪😎

JonteD: ”The Shootbat” (eller ”Shoot Bat”) är ett välkänt smeknamn på den svensk-nordiska FN-bataljonen Nordbat 2 (samt den brittiska motsvarigheten Britbat) under deras insats i Bosnien i början av 1990-talet.”

RYGG HANS: Dom har halvkoll på 14 lag. Inte mer än så.

JonteD: Jo självklart är du stolt, men hjärnan tar stryk av sånt där!

Tom Topp: De värsta e ju att jag som prickskytt är en av dom grymmaste jag kunde se om dom hade rakat sig elr inte och hur deras ögon såg ut! Men jag gjorde bara mitt jobb som jag blev beordrad till att skydda mina kompisar hela tiden från långt håll och de gjorde jag hela tiden miste inte en enda kompis men jag har lite problem i skallen som jag har berättat tidigare men jag e faaan STOLT över de jag gjort för mina kompisar!!😎🇸🇪🇸🇪🇸🇪

jk: Höken ska hålla sig till rykten, silly och skvaller. Det är sen gammalt.

Tom Topp: Förutom Emil Larsson

JonteD: människan är det grymmaste djur som har funnits på denna jord!

Tom Topp: Min svärfar tjänstgjorde i Kongo som FN soldat han berättar inte ett dugg förens jag tömde i honom en massa god whiskey då berättade han saker så håret i nacken stog rakt ut!!! Hans bästa kompis fick två spjut genom kroppen o när dom anföll då blev han tvungen att ta kspn o ställa sig upp o bara meja ner dom som sprang emot dom med machetes o spjut han sa att dom aldrig tog slut men han hade mycket ammunition så han klarade sina vänner från att bli halshuggna då kanske man förstår varför inga Kongo veteraner vill berätta om hur de va!!😭😭🇸🇪🇸🇪🇸🇪

Znark: Lilla farbrorn tackarrr så mycket från oss som tjänstgjort!!🇸🇪🇸🇪

JonteD: jag har en kusin som har varit i FN i en herrans massa år. Själv så är jag för vek för dylika uppdrag. Men jag beundrar er som gör ett jobb för freden! 👍❤️

JonteD: Helt rätt, ni är ofta en bortglömd grupp.

Tom Topp: Jag vet hur dom fungerar det är skrämmande!! Jag upplevde hela skiten på vääääldigt nära håll under tre års tid med prickskyttar som sköt på civila oavsett ålder många barn såg jag som hade fått sitt liv avslutat med ett hål i skallen! Kom ihåg oss som va där o skänk en tanke till dom som gjorde vad vi kunde på den tiden! Det värmer oss jättemycket!! Och man kan ju skänka en slant till olika organisationer som hjälper trasiga soldater!!🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪😎

JonteD: och det har det varit sedan 1914 minst! Det räcker med en Gavrilo Princip så är dom igång igen! 😳

Smörgåsen : Vilken bat menar du har aldrig hört de uttrycket förut?🇸🇪😎

Smörgåsen : Jag gjorde ettan,trean, femman,sjuan, och nian i Bosnien och va i skarpt läge i alla så jag har bidragit till de dåliga freden som är just nu kom ihåg de att Balkan är en stor krutdurk fortfarande än idag behövs inte mycket där förns de smäller igen!!🇸🇪🇸🇪🇸🇪😎

Söderöver: Inte omöjligt att det kommer behövas värvas in en back under säsongen.

Smörgåsen : min reflektion är att drömmen lever lite kring att Svensson kommer tillbaka till den Svensson jag såg förrförra sässen.

Hårda tacklingar, lång aktiv klubba och värre ”skottfång” än på skjutvallen på blåberget…

Men oavsett…

Hardegård
Strömberg (nya poängspelaren!)
Svensson

Hur stor är sannolikheten att dom tre spelar hela säsongen?

Känns som vi får en backuppsättning vi behöver för att inte gå så jäkla hårt på spelare under skadeperioder…

Så Forsmark utanför är nog inte så långvarigt ändå…

JonteD: Tillhörde du ”The shootbat”?

JonteD: Thank you for your service... som de säger i amerikatt

JonteD: Stort Jonte! 👍

Tom Topp: Idag så e Lilla farbrorn i huvudstaden och ska få en till medalj ur kungens hand de känns ganska stort!! Det är ju Veterandagen i dag!! Vi får komma ihåg alla som betalade de högsta priset under alla uppdrag som Sverige har haft utomlands!! Jag tänker på mina kompisar som stupade i Bosnien dom ggr jag va där och jag har ganska stor sorg dom kallar oss hjältar som höll parterna isär men de största hjältarna stupade!!🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇱🇸🇱🇸😎

Zäta75: Ja men du borde pyssla ihop ngt i ditt användarnamn, med hans namn i….som en hyllning tänkte jag…så att alla förstår. ;-)

Smörgåsen : kan tänkas, men vi har 8 stycken i fullvuxen ålder i alla fall!

SKRIDSKOSKENAN: ZÄTAOMENALT!!!!!!!

Gåshud!!!

Smörgåsen : ja och om Dichow har skadeproblem så blir målvaktssituationen ett frågetecken. Det känns trist då målvaktsfrågan nästan uteslutande känts som den position vi haft bäst koll på de senaste åren

Cobbel: Lilja ska vara utlånad eller någon annan klubb taget över han. Lundmark före han alla dagar i veckan och Gath hårda fysiska hockey är inget för fröken Lilja punkt slut.

Fredag sol bärs o m0d0 I HA. Livet leker.

3035141 · »