Knylan: jag håller absolut med dig i sak, uttalanden behöver inte betyda något öht. Menar bara att tröskeln känns lite högre ifall spelare verkligen vill vara kvar och fullfölja sina kontrakt.
Jag tror egentligen de flesta som de gnälls på här inne ligger på bordet för brytning, förutom MPS och Forsmark. Forsmark då man nyss förlängde, inte en chans att det bryts, och MPS tror jag man låter spela ut sitt avtal (Landers kompis, historik i klubben osv). Jag tror även någon som MPS kommer vara en fullgod 13-14:e nästa år, problemet är inte MPS i sig utan att vi har för många spelare i fjärdekedjan och nedåt.
jk: Hade inte ST intervjuat Lilja så hade vi inte haft en aning om hans revanschlusta, ringer de till Pääjärvi idag så kommer han säga samma sak. Sen kan bådas kontrakt brytas imorgon, det är trots allt så det fungerar. Alla som står under kontrakt är Timråspelare fram tills att de inte är det. När Lucas Forsell intervjuades för någon vecka sedan så lät han nästan förnärmad över de sinnessjuka uppgifterna att kontraktet skulle brytas med FBK, presenteras han av oss senare idag så har det helt plötsligt varit på gång under längre tid.
Smörgåsen : Nej men nu får det vara stopp på rykten som rör breddspelare i 3e-4e kedjan. Kniven och Barken börjar smaka bättre och bättre medan de andra mest lämnar en besk eftersmak
Jadu: Minns att jag skrev här i samband kring poddavsnittet med Madhawks kommentarer att det för mig primärt smakade Lilja, Walli, Heikkinen och Westfält.
Lilja verkar ju dock sugen på att fortsätta utifrån intervjun i ST, och någon nämnde här att Heikkinen också var positiv till fortsättning/revansch (personligen missat det uttalandet).
MPS och Forsmark kan vi nog fetglömma utifrån folk som "inte är helt nöjda med rollen de blivit". Forsmark signade nytt och tror inte MPS klagar. Det borde ju vara någon relativt ny som inte fått den roll de hoppats på.
jk: Ingen aning om det ligger nåt i det men Timrå la precis ut ett klipp med Westfält och Levinsson på Instagram, ett samarbete med trygghansa. Kan ha spelats in för längesen men men, den som lever få se helt enkelt. Jag hade velat säga upp, Lilja, Pääjärvi, Forsmark och Svensson 😃
Montén Python: yes, han nämnde något i stil med det för några veckor sedan i expressens podd, var väl någonstans runt vårt uttåg.
Osäker på om det var kring specifikt bryta kontrakt eller ej. Vill minnas att han använde orden "skulle tro" eller "inte förvånad ifall" förändringar sker och att alla nog inte var nöjda med den roll det blivit. Jag tolkar det som att han hört surr men att inget är klart.
Det här blir bra det. 73 mål gjorde dessa herrar förra säsongen tillsammans. Lägg till backarna utöver det så kanske vi kommer upp i 90 mål sammanlagt. Räcker väl om vi vinner med 1-0? Eller som Hamrin sa i senaste podden: Om alla gjorde 3 mål mer så hade vi nog varit ett slutspelslag. Men då hade vi både EP och Dahlén under den ekvationen. Nu behöver alla göra 6 mål mer än förra säsongen. Inte omöjligt, men chansen är extremt liten.
Oj, just det. Jag glömde Danielsson. Vart ska han spela?
Pääjärvi som arvtagare till Nubben? Blir Hartmann borta längre än väntat? Måste Wedin opereras igen?
Smörgåsen : det stämmer ju även överens med vad Madhawk sagt tidigare, typ "jag skulle tro att vi kan se förändringar på befintliga spelare, alla är inte nöjda med en roll det blivit"
För övrigt så säger ju Mattias Persson på SportExpressen att han tror att det kommer försvinna någon spelare som har kontrakt. Då lär det ligga nånting i det han ”tror”. En sån person slänger inte ur sig vad som helst om han inte har hört något.
Jag tänker välja att tolka brist på rykten och nyheter angående nästa års trupp som något positivt. Förhoppningsvis betyder ju det att de inte bara tar första bästa spelare de hittar eller accepterar första bästa löneanspråk etc. Utan att de faktiskt fortfarande ligger i för att nästa säsong ska bli så bra som möjligt.
Kanske naivt men all glädje i att hålla sig uppdaterad och att spekulera kring nästa års trupp försvinner om man är för negativ så jag tänker fortsätta att ha den inställningen.
Dessutom är det ju faktiskt omöjligt att veta hur det slutar nästa säsong oavsett trupp😅
JonteD: Haha, ja något med mycket energi är det som de petar i sig iaf! :D Jävligt duktiga målvakter också som orkar med matchen. Satan vad de ska dricka vatten 😂
Montén Python: Nej, det var absolut inte riktat mot dig personligen utan mot mentaliteten som sådan. Det snackas om högre kravställan och samtidigt ska man manifestera det genom att säga upp säsongskort/medlemskap. Det kan enbart vara i den här supporterskaran som det är synonymt.
Att Nubben är svävande tror jag ärligt talat till stor del beror på att mycket är väldigt oklart, vilket är precis vad han säger i intervju efter intervju. Det vore en sak om det låtit precis såhär varje år vid den här tidpunkten men det brukar snarare vara tvärtom och att det funnits en prestige att redan i februari vara stensäker på exakt hur mycket rörelse det blir.
JD: Dom kanske har inhandlat lite hjärna o tålamod blandat med disciplin som många lag i SHL borde lägga lite slantar på tror man har igen de såna här ggr!!!😎🇱🇸
JanneH: Helt och hållet med dig på den, där handlar det ju om att klubben måste använda honom på rätt sätt för att han dels ska få göra det han är bra på, men också för att ta ett ansvar för kärleken han känner för klubben. Grabbjäveln är ett unikum på många sätt och vis och väldigt mkt lagspelare på det stora hela.
Cobbel: någonstans vill jag ju inte sätta en "like" på ett anti-Lander inlägg men tyvärr har du nog rätt. Vi måste hitta en roll åt honom där han kan fortsätta bidra. För utan Boyce och Dahlén är Lander vår viktigaste kulturbärare
Sedan om man är rätt tränade kommer man att kunna prestera på en helt annan nivå. I den här säsongen och även under Jokinen tycker jag att dom verkade ha dålig kondis, en spelidé som ej gick hem framför allt under Tommy. Tror det blir helt annat nu med Gath.
Montén Python: Att ”bojkotta” att köpa säsongskort för att man inte förstår sig på ett lagbygge i början på april är givetvis rakt av patetiskt. Inte minst när inte ett enda spelarkontrakt är presenterat. Någon jävla måtta får det ... | Läs mer
Jag tror egentligen de flesta som de gnälls på här inne ligger på bordet för brytning, förutom MPS och Forsmark. Forsmark då man nyss förlängde, inte en chans att det bryts, och MPS tror jag man låter spela ut sitt avtal (Landers kompis, historik i klubben osv). Jag tror även någon som MPS kommer vara en fullgod 13-14:e nästa år, problemet är inte MPS i sig utan att vi har för många spelare i fjärdekedjan och nedåt.