Rip Kirby: Jag vet inte om vår prestation glömts bort lite också pga att det var just KHK vi mötte, parentesernas parentes i SHL-historien. Skummar man snabbt igenom avancemang genom åren så ser det nog bara logiskt ut att de åkte ur. Historisk matchserie i svensk hockey, det finns ytterst få exempel på lag som vänt 1-3 i matcher men det är bara vi som vänt 1-3 och vunnit sista på bortaplan.
Edit: inte ens ChatGPT fick med serien mot KHK när jag frågade om matchserier där lag vänt 1-3 till 4-3. Så pass bortglömd är den.
Gathlopp: Ja alltså är det bara så att man granskar sitt eget lag med överdrivet kritiska ögon eller varför känns det som att alla andra lag lyckas spela sig ur press i egen zon, 10 ggr lättare än oss?
X-Län: Det fanns definitivt stunder där det kändes som att vi brast i orken, inte minst när vi så ofta blev helt nedtryckta i egen zon i andraperioder. Men annars är det nog extremt komplext om man ska försöka gradera nivån på fysträning, det finns så många olika parametrar som spelar in.
Hade vi haft ett väldigt ungt lag så hade man fått mycket gratis av den anledningen och väldigt bra värden, men har man inte skillsen i laget blir man lätt nedtryckt ändå. Oliver Johansson hade bäst värden år efter år men där brast det i andra bitar. Det hade annars varit en kul tanke om samtliga lag möttes på neutral mark i augusti varje år och utförde generaliserade tester för att mäta vilket lag som är fysiskt starkast. Sen kan man ställa de testerna mot hur tabellen slutar.
Rico01: samtidig så har de varit så vi har spelat tex under lillkenta så de är väl en bra målsättning att vi kommer inte bli utkonkurrerade i skridskoåkningen.
Marodören: Timrå hade ändå vunnit Hockeyallsvenskan på ett dominant den här säsongen. Vi sopade banan med Leksand och vann i tre raka matcher i den hockeyallsvenska finalen. Kanske spelar detta in i hur man väljer att ranka lagen?
Sen håller jag försås med om att den finalserien sticker ut bland alla andra som den vassaste prestationen av något annat lag att komma tillbaka och vinna tre raka måstematcher från att mer eller mindre varit helt uträknade. Men bye-bye KHK, er såg vi aldrig mer på den här nivån igen.
Rico01: Ja förhoppningsvis så är det mer av en klyscha som sagt. Man har ju ändå fått ganska bra vibbar av honom innan, som en skarp och rätt klok tränare.
Det är nog inte mer än att han vet att det inte är så enkelt att man jobbar hårdast av alla lag. Däremot så är det nog nåt han trycker väldigt hårt på hos sina spelare. Att det kommer att krävas hårt jobb för att få spela. Att alltid stämpla in och så vidare.
X-Län: Efter alla intervjuer med Gath så ser jag fram emot både stora känslor på isen och i båset nästa år.
300k per månad för Dahlen, 300k för Emil. 600k bör vi få 2 riktigt bra forwards för. Blir otroligt spännande att se vilka kvalitetsspelare för 300k vi kommer att ta in de kommande veckorna. Sedan har vi pengar från Nässen, Pilö och Boyce samt en ledare som försvinner (Madsen) som vi har pengar att värva en riktigt bra back för.
steveroper: när man lyssnar på Gath när han säger att de ska vara svårt att jobba hårdare än oss. Då kommer frågan upp, vem ska ta över fysträningen? Det finns fog att ifrågasätta vart i ligan vi ligger fysiskt. Är det någon som tror vi är topp sex när de kommer fysträning?
RYGG HANS: E han draftad? Vart spelar han? E han intresserad av Sverige? Men faan va bra han va i JVM de är ju som att se Jonte i högform=2.0som han rör sig!! Honom tycker jag att dom borde värva!!🤣🤣🇱🇸
Har lekt lite hobbyscout på min lediga dag från jobbet och snubblade in på en jävligt intressant spelare som jag tror skulle kunna färga i SHL och som jag tror kan ha jäkligt kul tillsammans med Sundin i ett andra backpar nästa säsong.
Problemet. Kontrakt 2 säsonger till.. Men det kanske är vanligt med SHL-out i Tjeckien? Har inte en blekaste aning där.
bar mofftak: haha dom behärskade fan inte ens konceptet icing i slutdelen. Herregud vad blöt den här säsongen var nu när man landat lite och börjat se på andra lag.
{Orr}: hade du tryck på ”sv:” på Bragd-Birger’s inlägg och sedan fortsätta trycka ”sv:” då hade du tillslut stött på patient X :)
”#3005637 · mattias - 74 · 0x20-logoleksandsif.gif · 3 timmar sedan RYGG HANS: Skulle Leksand mot all förmodan åka ut tycker jag ni skall gå för Vejdemo eller Stevens”
Rico01: ja den är ju tråkig. Hade varit ett riktigt drömnamn. Är det Nick Shore som ska bära vår förstalina gäller det att hitta en radarpartner. Har producerat i SHL men inte alls fungerat i Linköping. Vet att det har klagats en del på att han inte är den hårdaste jobbarn.
Cobbel: De ska ha kritik också, vi lusade av dem nyligen i Domustrappan av precis den där anledningen. Slö bevakning under säsongen, de har liksom ett SHL-lag att bevaka vilket det sannerligen inte är många lokaltidningar som har. Det ... | Läs mer