Nisse på Mon or: Nubbens intresse fanns förmodligen redan inför den här säsongen, det som nämndes i Expressen-artikeln får iaf mig att tänka i de banorna. I grunden är det en 21-årig offensivt viktad rightback som var ordinarie under delar av fjolåret i HV och som fick spela JVM. Hade han kommit via våra egna led hade det varit en posterboy, vi har inte fått fram något liknande på en evighet.
Innan lånereglerna skärptes rejält så hade HV plockat tillbaka honom och lånat ut honom till en annan HA-klubb när det inte funkade i SSK. Nu lånades han ut redan inför säsongen så kvoten påverkades inte, men hade Tälje skickat tillbaka honom under säsongen så hade i sin tur Tälje behövt hitta något annat lån (och då bränt ett av sina tre) och hade då sannolikt fått nöja sig med något mindre kvalificerat än det jag nämnde i första stycket. Låg risk för SSK att bara låta lånet löpa ut, får de någon skada så har de trots allt en buffert i Hallquisth.
Den som hamnat mest i kläm i allt detta är nog spelaren själv. För honom hade det bästa säkert varit att både utlånet och kontraktet med HV bröts redan i höstas, då hade han fått hitta sin egen väg. Så kanske det hade blivit också om inte HV haft sex olika sportchefer eller var det nu landade till slut.
Men: behöver vi Hallquisth? Behöver han oss? Det vettefan, vi trodde nog kanske inte att Freij skulle bli kvar när detta med Hallquisth kablades ut. Förväntningarna är vansinnigt lågt ställda i alla fall.
JonteD: Nu e gubben i glädje mod vi ska spela fjollboll i VM kul 🤣 men från en sak till en annan jo ja vet de hör inte hemma här men har en billig o bra snöskoter till salu om ngn är intresserad så skicka en bubbla så får ni veta mer!!🤣🤣😎🇱🇸🇱🇸🇱🇸🇱🇸
JonteD: Alltså, jag känner mig plötsligt dum i huvudet men när jag kollar mitt (sedan tidigare) guldmedlemskap i Timråappen så står det ”Medlemskap Guld, Slutar aldrig”. Utgångsdatum 31 dec 2999. Vafan handlar det om?! Guldmedlemskap är väl inte livslångt? Det måste väl lösas om (som jag sett andra göra ikväll).
Helt ok att kalla mig dum i huvet om det känns lämpligt. ❕
Knylan: Lilla farbrorn blev som sagt VÄÄÄLDIGT imponerad av hans blick o spelförståelse!!! O den passningen va ju så jävla vacker så jag ställde mig upp o skrek rakt ut då undrade frugan de där e ju ett finskt lag då sa jag återgå till facebook du så sköter jag de här (hon gillar inte hockey om de inte är Timrå)!!!🤣🤣😎🇱🇸
NotAChipmunk: Ja det hoppas jag verkligen att det gör. Nässén är väl 3 gånger så dyr som Barkemo och jag kan sätta pengar på att han kommer vara bättre också.
Apropå nånting, fotboll, vilken bedrövlig sport. Har fullständigt spårat ur med filmningar. Inte ofta man kollar men blir värre o värre för varje gång.
JanneH: Så kan det ju givetvis vara. Han kanske är tänkt att gå in som tredje-materialare istället för Huss. Därför han går Trainee-utbildningen i SSKs bås nu.
Karlsson74: Målet gjorde han från förlängda röd, överraskande skott som spelare med självförtroende tar och som bara sitter när allt stämmer. Assisten till 1-2 var något i hästväg ändå. Minns inte att jag sett något liknande sedan Bremberg klev in på en skridsko i kvalserien 2012 och i stort sett ensam dödade DIF genom att slå flippar rakt in i slottet på ytor ingen annan än han såg. Liknande Erik Anderssons patenterade bakåtpassningar bakom mål på första stolpen men Kivenmäki slår den innan första stolpen rakt in istället när hela arenan tror att han ska ta varvet runt.
Helt plötsligt känns det rimligt att ha rätt högt ställda förväntningar på killen, väldigt hög nivå på spelförståelsen.
Karlsson74: Jag ser verkligen fram emot att se Kniven i ett bra hopsatt pp med Freij o någon fler som törs o kan skjuta direktskott o o förhoppningsvis träffa mål jag tror att han kommer att bli riktigt bra för Timrå!!!🤣🤣😎🇱🇸🇱🇸
Smörgåsen : Tror det lär komma in en direkt ersättare till Nässén. Även om han gick ner sig denna säsongen så tyckte jag han var bra förra säsongen och kostar väl en del mer än Barkemo lär göra?
Förstår någon hela den biten med Hallquisths utlåning av HV till SSK? Och Nubbens intresse? På 15 senaste matcherna har han spelat 1 sek. och 7.01. Vad blir det för utveckling av det?
solbacken: varför trollar du bara massa namn hela tiden? Tröttsamt. Bromé har kontrakt till 27/28.
”#2991546 · solbacken · 2026-02-23 22:58 Cobbel: Jo men Sam Hallam måste få lite tid efter succén i OS. Sedan presenteras han och ansluter till Timrå”
” Timrå IK > Sv: Apropå nånting... #2974981 · solbacken · · 2026-01-23 22:55 Rödovit : Nej, Det är Monten. Han får ett avtal på 3+ .”
”#2978203 · solbacken · 2026-01-29 16:27 Gathlopp: Eftersom alla är så negativ till Monten och Karlin har ett nytt spår hittats. Det är diskussioner med Wallson. För närvarande ser det positivt ut.”
Tom Topp: Tänker ett varv extra angående backsidan och kommer till insikt att det vore huvudlöst att inte plocka in en till back utöver Barkemo och Hallquist.
Nisse på Mon or: skönt med goda rapporter om Kniven. Själv sitter jag och specialstuderar vårt vassa nyförvärv från SSK ikväll. Efter 15-20 matcher på bänken må jag säga att han nu blivit riktigt vass på att fylla på lagkamraternas vattenflaskor. Den grabben kan bli en riktigt bra tillgång att ha i båset nästa säsong.
Hank: Bra finska där!!!!🤣 Jag hänger med lite grann på vad kometatorn säger men ibland går de lite väl fort när han startar limpsaxen på Nitro men lite har jag uppfattat som att kniven är en av dom bästa passarna i ligan!!🤣🇱🇸
Montén Python: Känns bra att vi börjar lära oss finska igen. Jag har hittills snappat upp: Måj mokkulatt esa päjtin häla byttin (och hela den biten) Har även hört Ykkivva paralampanpäää som betyder att någon sett Pavel Rosa på Midlanda igår, känns som en spännande silly vi har framför oss nu
Montén Python: Absolut en självklarhet för oss som är duktigt utomsocknes: Är sedan många år guldmedlem och en flitig gäst i den allt bättre TIK-shopen.
Frun (håller på Lakers) frågade för nån månad sen hur många replikor man kan ha. ... | Läs mer
Innan lånereglerna skärptes rejält så hade HV plockat tillbaka honom och lånat ut honom till en annan HA-klubb när det inte funkade i SSK. Nu lånades han ut redan inför säsongen så kvoten påverkades inte, men hade Tälje skickat tillbaka honom under säsongen så hade i sin tur Tälje behövt hitta något annat lån (och då bränt ett av sina tre) och hade då sannolikt fått nöja sig med något mindre kvalificerat än det jag nämnde i första stycket. Låg risk för SSK att bara låta lånet löpa ut, får de någon skada så har de trots allt en buffert i Hallquisth.
Den som hamnat mest i kläm i allt detta är nog spelaren själv. För honom hade det bästa säkert varit att både utlånet och kontraktet med HV bröts redan i höstas, då hade han fått hitta sin egen väg. Så kanske det hade blivit också om inte HV haft sex olika sportchefer eller var det nu landade till slut.
Men: behöver vi Hallquisth? Behöver han oss? Det vettefan, vi trodde nog kanske inte att Freij skulle bli kvar när detta med Hallquisth kablades ut. Förväntningarna är vansinnigt lågt ställda i alla fall.