Bergius: Jo, exakt. Det är just detta jag menar, det kan inte handla om några driftskostnader. Jag kan inte se annat än att TIK:s enda inblandning i detta är att de får gotta sig i eventuella vinstpengar framöver. Och i och med att Mittnytt bara spekulerar gällande detta så förstår jag inte varför man ens tar den vinkeln. En stor andel av tittarna fixar inte att se detta kritiskt utan nappar ju omedelbart på Mittnytts bete och opinionen och skitsnacket kring Timrå IK tar sig till nya nivåer.
Man gör en slapp enkät på torget i Timrå där något hjon utan den minsta insyn och intresse för dessa frågor ska uttala sig. Det är fan helt ofattbart.
Hälge: Mittnytt ger återigen uttryck för att vara totalt blicklösa. Den i stort sett enda uppmärksamhet man visar för Timrå IK är numera den här sortens sensationsjournalistik. Är det någon tipsare som hela tiden ligger på med nya uppgifter eller varför detta oerhört enfaldiga intresse för Timrå IK?
Skulden är ju vad den är, men om jag uppfattat det hela rätt så är den där travhästen en del av ett sponsoravtal med något stall. Då utgår jag ifrån att dealen är utformad som så att stallet istället för att pytsa in X antal tusenlappar på TIK-kontot istället delar med sig 15% av de vinstpengar som hästjäveln drar in. Att Timrå IK - i det läget man är - skulle KÖPA in sig i någon random travhäst ser jag som oerhört osannolikt. Så dum kan inte Nollan och gänget vara.
Hälge: Fan....När man trodde vi varit nere i skiten och vänt så verkar det istället som vi kommer att gå på djupet med denna latrindykning....Endast sportliga framgångar kan vända detta känns det som så att lite fler återkommer på publikplats.. Hur nu det ska bli möjligt med detta jojolag.
Kanske nån kan ringa Z (Obs! Ironi)
Nu skulle jag egentligen vilja ha mitt förra inlägg raderat, för nu har jag löst det här med en trevlig person på kansliet. Telefonledes. Medlemskap, prylar... Hela klabbet! Fint också att medlemskapet gäller för kommande säsong och inte för den som nyligen tog slut... Tack för det, Timrå IK! : )
RunarUp:
Ja, men jag har verkligen försökt. I höstas höll jag på bra länge och trodde att jag till slut hade blivit medlem. Men det blev jävel med den saken.
Samma sak nu när jag var på god väg att beställa några rabatterade prylar. Då gick det enligt följande:
Först är man ju tvungen att logga in, så då fick jag fundera ut vilken e-mailadress jag tidigare har använt. Det gick bra och jag kunde registrera ett nytt lösenord. Sedan blev jag sur över att man skulle behöva betala 20 + 50 kr ytterligare för att få hem grejerna. Men okej då, för fan, tänkte jag. Därefter var man tvungen att beställa saker för ett minimibelopp för att DHL ska frakta dem till närmaste uthämtningsställe (eller hur det nu går till). Suck och stön, men då beställde jag några saker till. Och så "grädden på moset", man är tvungen att slå in diverse koder och då föll det på den sista, som jag inte känner till för jag slängde min säkerhetsdosa(?) i väggen en gång. Nu stod det förvisso att köpet genomfördes trots detta, men det gjorde det inte förra gången så det tror jag när jag ser det. Slutligen gick det inte att hitta något ställe där man kunde logga ur.
Så jag säger på ren svenska: Fuck off!
Redigerad kommentar
DJ Hemp: Håller med om att det är ett jävla klickande fram och tillbaka när man ska fylla upp hela julklappssäcken.
Men med lite jävlaranamma och tillkämpat tålamod så gick det till slut. Det blev återigen en stor påse till dom rättrogna i familjen.
Så hjälp till alla att tömma shopen och förbättra ekonomin för laget i ditt hjärta. För priserna måste tilltala fler än oss smålänningar:-}
240 spänn för en retrotröja - rena stölden!
Detta måste sägas: TIK:s webshop är nog den absolut krångligaste jag någonsin har varit med om. Helt totalt värdelös! Jag har hittills inte lyckats beställa en enda pryl och tror fan inte att det fungerade den här gången heller. Där går man miste om många sköna slantar helt i onödan...
jå1: Håller inte med på att vi inte kan satsa. Tycker vi satsar helt rätt nu med att bygga från egna led.
Och försöka bygga en stomme.
Det finns ju hur många exempel som hels på hur fel de blir med köpelag.
Sen att leta spets bland spelare som har talang och vill uppåt i kariären, istället för dyra spelare med prestations ångest. Är väl så rätt de kan bli.
Vi är ett lag på uppgång nu tro mig.
Redigerad kommentar
Saxat från Timrå IK Red eagles facebook-sida:
"
Bragd-Birger: Jag kan tillägga att jag hade de lägsta av förväntningar på Roffe-Poffe. Jag har ändrat mig och tycker definitivt att han färgar. Laget har ett hyggligt grundspel och skapar ofta chanser, att det inte blir mål är inte en taktisk fråga som jag upplever det utan mer individuell orutin eller oförmåga. Laget verkar vilja kämpa och han har flera gånger lyckats ändra en matchbild (hej Perra!) när det sett förjävla illa ut.
Mycket kan bli bättre men tränarna kan faktiskt komma att vara de som lyckas med det också.
El Maco:
Jaji, det blev lapp på luckan - minst 5 500 (i själva verket kanske 7 000 till och med?) - i Play off 2 där, våren 1996 minns jag. Det var ju den största framgången under namnet Timrå IK sedan mitten av 80-talet, beroende på hur man ser det. Vi hade ju lite sensationellt spöat Rögle, som låg i Elitserien samma säsong, på bortaplan innan. Där ser man hur bara en mindre framgång kan väcka en hel bygd ur sin slummer och hur mycket potentiell publik det ändå finns.
Perfekt också för oss i TIK08 att de senare slog ihop den norra och den östra Division 1-serien också, så att man kunde åka på diverse "hemmamatcher" i närområdet just när Timrå IK kanske var det hetaste laget i hela Sverige. Jo, så kom det att bli alltmer och det hela kulminerade våren 2000 när vi spöade skiten ur i stort sett varenda motståndare. TIK var poplaget nr 1 som de flesta i hockey-Sverige ville ha upp i Elitserien.
Redigerad kommentar
Och nya uppgifter nu. "Timrå IK:s VD", det vill säga Timrå IK:s klubbdirektör Lars Nolander, säger att skulden till Skatteverket bara uppgår till 200 000:-. Ja, så var det med det.
Jag är oerhört irriterad över detta. Man gör en jävla enkät där vinkeln alltså är att Timrå IK ska ha köpt in sig i en travhäst på något Lyxfällanmanér, genom att försöka vinna sig ur den ekonomiska knipan. Ja, visst fan låter det sensationellt. Detta när flertalet klubbar i distriktet går på knäna ekonomiskt och gärna tar emot draghjälp från regional media. Då kliver SVT:s Mittnytt fram och alienerar Timrå IK än mer.
Snyggt.