Vargher85: Perfekt beskrivet.
Jag hade förstått vinkeln om det även denna gång hade handlat om att man behövt hjälp från kommunen, då hade en "röst från gatan" haft ett syfte. Men inte nu. Visa upp en bild på en krake och nästintill raljera över det hela.
De gör det så enkelt för sig. Gör ett inslag om TIK och ta absolut upp bekymren, men vinkla det gärna mer mot hur TIK jobbar för framtiden. Låt Timrå IK förklara VARFÖR läget är som det är. Gör ett längre inslag och ställ frågan varför flera klubbar - inte bara Timrå IK - i distriket har ekonomiska problem.
Kongo: Såg att Henrik Stridh skrev:
"Mittnytts faktakoll imponerar! #journalistikpåhögnivå" på twitter nu.
Så, ja... man har väl tröttnat på Mittnytts enkelspåriga och faktamässigt bristfälliga rapportering.
Ja Timrå hatar Hans på mittnytt älskar att gräva upp skit on laget jävla grisliknande föremål bara gif i dårens skalle heja ÄNGELHOLM
Modano:............... ,,,,,,,,,,,,,,,,, ?????????????? !!!!!!!!!!!!!
Här har du några skiljetecken att låna!
Redigerad kommentar
I ST så står det nu om skulderna hos TIK och det verkar stämma med MittNytts uppgifter igår. Ca 2,2 miljoner + ca 200 000 på fredag (om jag kommer ihåg rätt).
Så man kanske inte ska hacka så mycket på media utan kanske ifrågasätta lite vad föreningen håller på med. Även om man förstår att det är tungt att dra in pengar.
Förstår också att det måste bli lite mer positivt kring föreningen, men det känns som en nästintill omöjlig uppgift.
Hälge: Jag säger ingenting om den råa faktan, att skuldbilden ser ut som den gör. Däremot Mittnytts attityd gentemot det hela. Att Timrå IK:s ekonomi är en följetång så långdragen att man till och med kan ta sig friheten att nästintill raljera över det hela. Samtidigt sitter det ett hårt underbemannat kansli som sliter arslet av sig för att vända det hela men som samtidigt varesig får hjälp av de idrottsliga resultaten eller den till två tredjedelar tomma arenan.
Jag litar på att man löser detta, även denna gång.
lungan: Det här var något av det mest överjävliga jag sett. Lider så fruktansvärt med laget ikväll och känner på samma gång en oerhörd stolthet för vad man åstadkommer. Vad man står för.
Ingenting studsar precis så rätt som man vill och när man gör en dålig andraperiod så straffas man DIREKT. Men man öser på, något alldeles sinnessjukt i första och tredje. Maler och maler. Skjuter och skjuter. Ingenting går in. 47 skott på mål. 79 skottförsök. Två mål. Ingen vid sina sinnes fulla bruk kan känna att hen väljer att inte gå på nästa hemmamatch för att laget inte försöker. Man vill se detta lag lyckas.
Kongo:
"Vid sidan om matchen mot Björklöven kom ett glädjebesked för Timrå IK.
För nu ser de slutet på sin kronofogdeskuld.
– Nu kan vi beta bort den här gamla skiten, säger Lars Nolander, klubbdirektör.
I skuggan av segern mot Björklöven kunde Timrås klubbdirektör Lars Nolander pusta ut efter en skön arbetsdag.
Timrå hade totala skatteskulder på cirka 2,2 miljoner, varav 1,3 gått till kronofogden.
Nu börjar de se slutet på den skulden. Under onsdagen betalades 450 000 in.
– Men vi kommer göra en till inbetalning i morgon. Det blir nog ungefär på 200 000 kronor, jag vet inte exakt, så jag ska inte slänga mig med några belopp, säger Lars Nolander.
Nu räknar de med att kunna fortsätta betala av på skulden. I snabb takt. Tillräckligt snabb för att uppfylla målet – som var att vara utan skulder hos kronofogden i slutet av oktober, som vi tidigare berättat om.
– Vi har fordringar på väg in och två hemmamatcher i nästa vecka, så i slutet av den ska vi vara fria från kronofogden om allt flyter på.
Sedan är prio ett att beta av resten av skatteskulderna.
– Då är det 900 000 kvar ungefär. Vi ska inte sticka ut hakan och säga att den är borta nästa vecka, men vi kan börja på den sedan.
Hur känns det här?
– Man ska inte raljera, men det är som jag sagt hela tiden, att bara vi kommer in i oktober kommer fordringar ramla in och vi har matchspelet i gång, så har vi möjligheter att beta bort den här gamla skiten.
Även om de ser ett slut på historien är det alltså en bit kvar att gå.
– Vi måste se till att fortsätta få in pengar så det inte blir något nytt. Men de här två skulderna är huvudmålet just nu."
Redigerad kommentar
Knylan:
Skönt att läsa! Hoppas klubben är skuldfri inom kort och att vi slipper en massa negativa skriverier från media framöver. Lyfter örnarna/växer tallarna mot skyarna nu?
Redigerad kommentar
250kg kärlek: Klubben får väl göra som M-Real gjorde med Wifstavarv...Sälja allt av värde i fabriken till Asien...Kanske det går att demontera och sälja hela E On till något rikt arabland där någon shejk vill starta upp hockey.
Den ränta man pratar om torde ligga på de 40 miljonerna som återstog av de externa skulderna efter förra årets rekonstruktion. Kan man kanske gissa på 3% vilket skulle motsvara 1,2 miljoner per år i ränta
Och nya uppgifter nu. "Timrå IK:s VD", det vill säga Timrå IK:s klubbdirektör Lars Nolander, säger att skulden till Skatteverket bara uppgår till 200 000:-. Ja, så var det med det.
Jag är oerhört irriterad över detta. Man gör en jävla enkät där vinkeln alltså är att Timrå IK ska ha köpt in sig i en travhäst på något Lyxfällanmanér, genom att försöka vinna sig ur den ekonomiska knipan. Ja, visst fan låter det sensationellt. Detta när flertalet klubbar i distriktet går på knäna ekonomiskt och gärna tar emot draghjälp från regional media. Då kliver SVT:s Mittnytt fram och alienerar Timrå IK än mer.
Snyggt.