1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581288 inlägg · 6216 ämnen

Tingsryds AIF - Timrå IK 2020-10-14

« · 2087625 Till forumet


Tingsryds AIF - Timrå IK 2020-10-14
Är det måhända dags att lufta Ohre?
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2020-10-14
Knylan: En av de tre bortamatcherna tycker jag nog han kan få. Speciellt om det blir seger mot Taif.
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2020-10-14
Knylan: varför inte, tätt mellan matcherna nu! Å andra sidan så känns det oerhört tryggt med Johansson i målet!
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2020-10-14
Knylan: Tycker jag inte... Johansson har stått 2 matcher. Han ska stå så länge han kan i mina ögon. Ohre kan man låta stå nån gång runt match 10... o då mot Väsby eller liknande.
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2020-10-14
Hahl Bundy 2.0: Har inte JJ stått alla 3 matcher? Väsby hemma Fredagen den TRETTONDE November är Ohres match det
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2020-10-14
JanneH: Du har rätt det är 3 matcher men det ändrar inte min åsikt öht.
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2020-10-14
Hahl Bundy 2.0: Skulle gärna se att man luftar Ohre flitigt under seriens gång, kanske inte just i morgon men oftare än var tioende match.

I bästa fall spelar vi 63 (52+11) matcher och i värsta fall 71 matcher (52+19). Ser helst att vi spelar JaJo i varje slutspelsmatch och då bör vi spela Ohre oftare än i fjol. Vi har "råd" att tappa poäng i serien och behöver inte spela bästa lag varje match, med det sagt menar jag inte at Ohre är poängtappssgaranti. Eftersom 1-6 går till final och vilken position vi får där spelare mindre roll än tidigare.

En fördelning på 70/30 i serien skulle jag se att föredra. Det ger Ohre 15 matcher, vilket är ungefär var tredje match om man slår ut det.

Dessutom var Ohre fin senast han stod mot Tingsryd borta, några riktigt fina straffräddningar.
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2020-10-14
RasmusVS: Ja var 10 match känns för lite. Matchar man 1an för hårt riskerar man ju bara att han blir sliten. Sedan tycker jag att JaJo ska fortsätta i mål kanske 3-4 matcher nu så här i inledningen och bygga på det han startat. Ohre kan komma in mer i November/December för att avlasta i den tunga, tråkiga och mörka perioden, för att sedan toppa upp med lite mer JaJo i Feb/Mars.
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2020-10-14
RasmusVS: Jag hoppas och tror att coacher, Jacob och Adam har en öppen och bra dialog i frågan.
Om alla tänker på lagets bästa bör det väl innebära 10-15 matcher på Ohre.
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2020-10-14
RasmusVS: Har väldigt svårt för Ohre. Väldigt fladdrig i sin stil definitivt inte lika tät som Johansson. Runt 12 matcher ja...
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2020-10-14
Hahl Bundy 2.0: Tycker Ohre gjort det väldigt bra dom matcher han spelat. Väldigt bra backup som måste få luftas mer anser jag.
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2020-10-14
Tikkare:
Som den godhjärtade person jag är så lägger jag in fjolårets tabell mellan lagen.
Timrå IK 4 10 8 2 10
Tingsryds AIF 4 8 10 -2 2

Alla fyra matcher slutade med uddamålsvinst för er alltså... Två efter full tid.
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2020-10-14
Hahl Bundy 2.0: Den uppfattningen har egentligen jag också, men han visade upp något helt annat under de få framträdanden han gjorde under framförallt andra halvan av förra säsongen. Då var han helt plötsligt extremt ofladdrig.

Hur som helst så var frågan kring att lufta Ohre mest riktad mot att vi spelar fyra matcher på sju dagar.
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2020-10-14
Knylan: Ja han kommer att bli luftad. Lika bra att han får en match i benen snart.
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2020-10-14
Hahl Bundy 2.0: Och det jag kanske ser som viktigare är att vi preppar lite för oss själva och sätter en vinnande trend, oavsett vilken målvakt som står. Så pass mycket bättre bör vi vara än allt annat motstånd i den här ligan (Löven undantagna) att valet av målvakt inte ska vara en avgörande faktor för resultatet.
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2020-10-14
Ge Orre shansen!
Helt rett! Johnsson kan bli skadad å då behövs dä fyllas upp!👍
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2020-10-14
Knylan: vi har nästan råd att släppa in 5, och vinna ändå. Lite så känns serien just nu 😂
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2020-10-14
PezN: #hybris
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2020-10-14
PezN: Speciellt ödmjukt är det kanske inte, men med tanke på hur friktionsfritt matcherna mot två förmodade topp sex-lag som BIK och VIK gick och hur de såg ut så är väl frågan om ligan inte kommer bli ännu ojämnare i år än förra året. Förra året var vi fyra lag i toppen under 3/4 av serien, i år kan det mycket väl bli ett rejält hopp från topp två ner till trean.

Jag får plocka fram den här profetian framåt mars och se hur väl den stämde, men min bestående känsla av de första tre matcherna är att jag hoppas att vi får en betydligt tuffare resa än vad det känns som att detta kan bli just i nuläget. Att så enkelt kunna döda matcherna under de första tio minutrarna mot lag som förmodligen kommer tillhöra den övre halvan kommer inte göra under för mitt engagemang. Med andra ord: hoppas att VIK och BIK gjorde exemplariskt usla matcher och att allt blir mer spännande framöver.

Sådär. Då har man ställt sig i parterr inför TAIF-stormen i afton.
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2020-10-14
Knylan: Nä det bör du ha rätt i även om jag inte är riktigt bekväm med Ohre. Men jag ska arbeta på det... 😄
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2020-10-14
Kvällens laguppställning ?
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2020-10-14
mikenomad: Ligga sist är också en talang #sistiserien
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2020-10-14
Tingsryd - Timrå 2-4 Hartmann målar mm . Flesta nöjda alla glada
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2020-10-14
Hahl Bundy 2.0: Jag var rakt av oroad inför fjolåret att han inte skulle hålla överhuvudtaget, sen klev han in mot BIK borta och var precis sådär fladdrig som man trodde men tog ändå puckarna. Efter det växte han och var otroligt tät i resterande matcher, han hade kunnat hålla sig kvar kring 93-94% även om han fått stå två-tre matcher ytterligare.

Men det är ett nytt år nu med nya förutsättningar. Utifrån fjolåret ska vi vara glad att vi fick behålla honom men då spelade han nästan provocerande lite, det ingen vet är hur han skulle prestera med en lite mer ansvarstyngd uppgift än att kliva in var tionde omgång.
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2020-10-14
Andersson: Ingen Jonte i alla fall.
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2020-10-14
- Jonathan Dahlén tvingades kliva av i sista perioden mot Västerås efter en tackling som tog hårt. Han har klarat sig ifrån en hjärnskakning. Efter tacklingen har han dock fått känningar från överkroppen vilket gör att han missar kvällens match mot Tingsryd.
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2020-10-14
Kerstin_k: fula ord
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2020-10-14
Kerstin_k: Hoppas verkligen inte det är allvarligt, han tog sig om nacken när han åkte ut till båset, nackskador är inget att leka med om så är fallet.
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2020-10-14
Synct: Ohre står.
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2020-10-14
Uppladdat:

450x300-tiken.jpgtiken.jpg

Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2020-10-14
Rallarn: trist med #54, men klart intressant att se Lodin med Boq-Lunde. Kan nog bli rätt jobbiga i anfallszon.
Tumme på Orren också. Hoppas han bevarat fjolårsformen.
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2020-10-14
Kerstin_k: Känns som rätt match att vila
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2020-10-14
Knepig kameravinkel på matchen
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2020-10-14
bra kommentator
NOT
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2020-10-14
Bragd-Birger: Blir lite less när slarvet i passningsspelet håller i sig...
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2020-10-14
Jag tycker jag spelet ser lite hafsigt ut idag.
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2020-10-14
fermo: kommer man i 2 mot 1 läge så passar man inte Madsen
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2020-10-14
Dåligt spel... känns inte bra.
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2020-10-14
roger_sundsvall: Skitbra ... det har inte hänt så mycket ... de 2 första minuterna .....
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2020-10-14
PP:et suger...
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2020-10-14
Dä rinn lätt ikväll...lillörda!!!
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2020-10-14
Hahl Bundy 2.0: Ganska snäll beskrivning...
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2020-10-14
Hahl Bundy 2.0: Hardegård gillar ju inte spela runt pucken. Bättre slänga in fjutt puckar
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2020-10-14
Hahl Bundy 2.0: Uselt PP. Alldeles för lojt.
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2020-10-14
danne80: Man slänger bara iväg pucken på måfå ibland.
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2020-10-14
Ska vi inte filma LITE närmare isen också ?
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2020-10-14
Hahl Bundy 2.0: Nä men man är ju inte påslagna. Det lallas generellt omkring på isen. Puckar kastas hit och dit. Jag ser felpassningar och felbeslut i varje byte i massor. Svensson ska spela upp och slår en enkel passning på hälen på forwarden, vi har pucken under kontroll i på men strular ut den, solokörningar, Harde ska skjuta missar pucken och ska passa istället och missar pucken igen.. Så jäkla ofokuserat.
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2020-10-14
Aj aj snat rinn dän in!!!
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2020-10-14
Andersson: alla dessa utvisningar i år som ska beivra spelförstörande moment. Jag skulle argumentera för att utvisningarna i sig är ganska spelförstörande. Felaktig tekning, vad fan är det?
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2020-10-14
kulltorp: utvisning för felaktig tekning..när händer det???
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2020-10-14
Vi får se om laget står och faller med Dahlén ikväll. Ser ju inte så lysande ut än iaf.
Låst ämne

« · 2087625