1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

576292 inlägg · 6216 ämnen

Tingsryds AIF - Timrå IK 2021-01-22

2133403 · » Till forumet


Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2021-01-22
DonCherry: Vissa lövare har absolut fått det men jag har fortfarande fötterna på jorden :)
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2021-01-22
BobbyG: Då har dom hunnit spela in dom nya plus Poulin tillbaka, hoppas ni luggar dom totalt.
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2021-01-22
DonCherry: det blir ett dubbelmöte, nytt möte 6 mars och sen har dom ett inbokat sen tidigare 7 mars
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2021-01-22
BobbyG: Ja då får man kasta en påse skit på cmore också, trist för såg fram emot matchen även här, när blev nytt datum?
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2021-01-22
DonCherry: Löven och C More, C More vägrade sända matchen 17.30 eller senare och Modos damlag hade match 13.00 idag som tog slut för ett litet tag sen. Modo försökte men svårt med två envisa motståndare :)
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2021-01-22
JoseGonzales: Jose du håller på löven, storhetsvansinne är ju eran gren ;)
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2021-01-22
Villervalla: Ja nog fan har man kunnat lösa detta om man VILL, får inte känslan att löven var sugen att hitta en lösning öht.
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2021-01-22
Rytter: Du tror löven är rädd att möta MODO som slåss för att få stanna kvar i hockeyallsvenskan? Haha storhetsvansinne efter att ni lyckats ta en seger mot ett lag ovanför plats 8. Grattis till er :)
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2021-01-22
Tjalle: 15 februari
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2021-01-22
DonCherry: Ja det var väl deras första möte? Isf är det ju bara att nästa två matcher spelas i Umeå.
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2021-01-22
TimraStockholm: Lövenfansen lär inte ha så bra minnen från Kovlands ishall...
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2021-01-22
TimraStockholm: Ja eller Vännäs eller Nordmaling vad som helst, de mesta med löven är lite obegripligt, dom vågar väl inte lira förrens dom nya tillkommit haha :P
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2021-01-22
DonCherry: Eller kör matchen i Kovlands ishall, bättre än att ställa in iaf. 🤪
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2021-01-22
Rytter: Jag begriper inte varför matchen idag inte spelas om det finns ledig tid i Fjällräven, får ju inte vara publik endå så fuck it och kör tycker man, snön faller varenda år känns bara skumt, men de är ju löven..
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2021-01-22
Rytter: De va väl nån som glömt lövblåsen på i våra böcker!!👅👅👅😄
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2021-01-22
Rytter: Ingen är förvånad!
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2021-01-22
Tjalle: 15/2 är det tror jag
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2021-01-22
Rytter: När ska matchen mot pk-maffian spelas ist?
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2021-01-22
mikenomad:

På tal om lövare. Många inlägg här och i vår bok före matchen. Efter matchen är dom bortblåsta.

Men dom är ju absolut inga medgångssupportrar enligt dem själva.

Fegt att dom inte vågade möta oss idag, de vill väl få fler matcher med sina nya transatlanter, nyss fejkade ju pk corona utbrott när de hade många skador.

En rutten och fuskande förening.
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2021-01-22
Hur länge är transferfönstret öppet, någon som vet?
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2021-01-22
Ända sedan den där lövaren skrev att Kenttä köper sexiga spelare hemsöks jag av bilder där två prostituerade ansluter till en brokig skara med sviktande potens.

Jag är sjuk. Jag vet
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2021-01-22
Kerstin_k: nu måste vi ta det med regler, Clipping – Att tackla en motspelare mot, eller under, knähöjd.

Kneeing (Knätackling) – Att tackla en motspelare med knät. (Detta kan ofta orsaka knä- och korsbandsskada hos den tacklade spelaren.)

Late hit – Att tackla en motspelare som släppt kontrollen över pucken.

Vad /hur jag ser på händelsen är inget av detta uppfyllt, alltså inget regelbrott och borde inte ens vara utvisning.
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2021-01-22
Sputnik: Ja, det gör jag också. Fast jag unnar inget åt banjoklinkarna i Sixfinger County. Jag får känslan att på fotbollsmanér man är glad över att någon annan ska göra arbetet åt en. Ett lag, ett mål!
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2021-01-22
Rytter: Då vet vi om konspirationen är riktig eller på låtsas någon gång under nästa vecka.
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2021-01-22
Kerstin_k:

I vår match mot Väsby blev ju en spelare anmäld för slewfoot och blev friad. Så nog händer det även om det inte är vanligt.
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2021-01-22
Olle: Märkligt agerande.

Jag var lite tveksam till matchstraffet till att börja med. Än mer eventuell avstängning. Men det blir det ju definitivt. Har nån spelare någonsin blivit frikänd när dom väl hamnat i DN?

Tänker att motståndaren också har ett ansvar, som så ofta. Om Svensson initierar en tackling och motståndaren väljer att väja och blir träffad olyckligt - borde inte det vara förmildrande omständigheter då? Typ utvisning, men inget mer. Men det kanske är matchstraff per automatik om en tackling träffar knäet? Eller ja... Om domaren tycker att den träffar knäet vill säga.

Ja ja, det är vad det är. Bra match och jävligt skön seger. Ett par superfina strutar fick vi också se. Hamnar inte Hartmanns mål i "Veckans mål"... Ja, då finns det ju nån sorts konspiration mot Timrå. Westerlunds rackabajsera var ju också grann för ögat att beskåda.

Och Dahlén upp på 50 poäng, eller hur?
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2021-01-22
Efter en sådan här kväll kan jag bara stirra mig blind på denna och låta det rinna lätt!🥳🥳🥳
Dags att ladda tusen till sönda!🍾🍹🥃
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2021-01-22
Sputnik: Om inte lövens 2 kommande importer levererar lär det bli riktigt svettigt i Umeå.
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2021-01-22
Sputnik: The #Anti-TIKConspiracy
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2021-01-22
73Sjöbba: Själv njuter jag nog mest åt varje torsk som luftslottet Löven åker på. Hoppas denna dåliga form kvarstår ända till slutspelet..
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2021-01-22
Olle: Klockren höfttackling. Blir förbannad. Var är farten eller nåt från Kapten Svartskägg? Härlig bredsida där dvärgen trampar som en dåre... där är farten. Tvärstopp. Sen blir det wining.
Domarna borde bli anmälda. Ska börja som en grej att alla domarna wfte varje fel beslut.
Jädrar i min låda....
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2021-01-22
Jag ser att många gläds över M0d0's seger över Björklöven, det kommer jag förmodligen aldrig att göra. Jag vet inte varför, är Löven ett hot i dagsläget? Ett lag på dekis möter ett bottenlag. Nä, jag unnar banjoklinkarna från norra Sixfinger county inte ett skit. Det här är en toppensäsong.
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2021-01-22
mikenomad: Hellre rätt spelare än första bästa Jänkare. 😉
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2021-01-22
Sputnik: Jag har anmält domare Hampus Springare till ett coachmöte på arbetsförmedlingen samt ett möte med synoptik. Hur FAN kan han stå och säga att han anmäler det där för bentackling när det inte är någon kontakt med knä/ben överhuvudtaget? Han måste ju ha sett repriser i efterhand? Det har fan gått långt när man är mer irriterad på domarna än på motståndarna under en hockeymatch. Amatörer.
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2021-01-22
Sputnik: som en del var inne på kronwall hade inte haft många minuter i dessa matcher med dessa domare iaf.
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2021-01-22
Sputnik: Jaja, det sätter väl bara lite blåslampa i röven på Nubben 👍
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2021-01-22
Nooky: Ja ok att domarn skulle ansett det var att han kommer in med för vårdslös fart eller dylikt. Då hade man kunnat släppa det, men att spinna vidare på bentackling trots att tydliga motbevis finns så blir det patetiskt.
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2021-01-22
Sputnik: herregud.. lika bra att sluta tacklas då.
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2021-01-22
wolper: går bik upp lär väl halva Karlskoga bli utförsäkrade från försäkringskassan så att dom har råd att bygga en nu lada.
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2021-01-22
Nooky: Haha japp av domarn själv. 😅
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2021-01-22
Sputnik: Vänta lite, blev svensson efteranmäld för den tacklingen?
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2021-01-22
Olle: vad skulle shl säga om bik går upp? Stänger de ligan då eller har de tillräcklig arena?😀
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2021-01-22
Sputnik: Dom går och anmäler det också? Fan vad sjukt. Det är klart, dom har den där ”vårdslöshetsklausulen” dom alltid kan spela ut och få rätt. Det måste vara ganska lätt att överklaga om dom anmäler honom för knätackling dock 😂. ”Risk för skada” skrev nån. Ja men det är det i alla tacklingar i så fall. Lite för hård tackling? Ja men det var inte en charging han åkte på. Finns det en utvisning i boken som heter ”för hård tackling”?

Jag tror domare är lite som advokater. Ju fler uppmärksammade ”case” dom är med i, desto större namn kan dom göra av sig själva. Jag säger som Conny Strömberg: det finns knappt en enda jävla domare som har spelat hockey själva över 12 års ålder så dom har ingen känsla för spelet.
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2021-01-22
Sputnik: Det är få domare som kan erkänna misstag. Han blev kritiserad på twitter och då anmäler han eftersom disciplinnämnden i stort sett aldrig går mot domaren så kommer Svensson bli avstängd i tre matcher och så kan han säga att han hade rätt..
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2021-01-22
Rytter: Förmodligen, det är därför man ogillar dom.
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2021-01-22
jå1: Visst Svenssons tackling kanske var hård utförd men att domarn väljer att efteranmäla för knätackling trots allt? Skapligt vanskapt han är Svensson om han har ett knä utväxt på höften. 🤓
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2021-01-22
jå1:

Tillbaka efter nästa lövenvinst skulle jag gissa.
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2021-01-22
kulltorp: Vart är den där lövenkillen som kikade in här o inte var imponerad efter våra matcher mot Modo tro?
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2021-01-22
wolper: Skönt att vi kanske får våra forum fria från lövendräggen ett tag.
Tills Kentä drar företagskortet igen vill säga...
Låst ämne

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2021-01-22
Rytter: Framförallt BIK tror jag kan bli riktigt tuff om dom tar sig igenom första rundan. Vita Hästen har stängt ner oss effektivt tidigare under säsongen men dom skulle aldrig vinna 3 matcher mot oss. I BIK finns det däremot lite mer kompetens. Löven och SSK tycker jag spelar ganska likt varandra. Dom spelar som om dom alltid ska ha pucken i ägo men när dom hamnar i egen zon eller ska försvara sig i mittzon så verkar dom inte ha nån plan alls. Lite arrogant på nåt sätt.
Låst ämne

2133403 · »