1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581215 inlägg · 6216 ämnen

Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03

« · 2106550 Till forumet


Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
Det börjar nästan kännas som ishockeyhistoriens mest utdragna matchserie detta. För 20 dagar sedan var Väsby ett skämt och det kändes nästan lite pinigt att vi bara slog dem med 3-1. Nu vet jag inte längre.
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
Knylan: Vill påstå att Väsby är betydligt bättre än vad tabellen visar. Laget har efter en tung start börjat att växa in i den hockeyallsvenska kostymen.

Den som såg Väsby spela i början av serien minns ett lag som hade förtvivlat svårt att komma in på mål. De har sett division ett-mässiga ut men mycket har hänt sedan dess. Om vi börjar bakifrån så har de två bra målvakter. Backarna kan stundtals ha problem med tempot. Framåt är främst Nilsson och kanadensaren Lavoie duktiga. För två matcher sedan fick man in spets i AHL-meriterade Colin Smith. Inför matchen mot Timrå ikväll har man gjort klar med ytterligare ett lån från Nordamerika, reslige backen Philip Kemp är spelklar. De individuella spelarna i all ära men det är laginsatsen som verkligen man verkligen har lyft sig

Under de två senaste veckorna har Väsby först nollat Bofors på bortaplan och sedan slagit Björklöven både borta och hemma.

Laget har fått igång sitt powerplay. 7 av de 10 powerplaymålen totalt har kommit under de senaste fem matcherna. I boxplay är laget i mitten av tabellen.

Det blir inget lätt uppgift för Timrå att åka ner till Väsby och vinna. Full insats kommer att krävas. Det tror och hoppas jag att Fredrik Andersson har förklarat för spelarna.å
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
Johan J: Nu har Nubben satt oss i bryderier !
Det kommer kanske att hända någonting i Januari -Februari , ja där fick vi något att undra över.
Nya pengar .en ny spelare , nya beslut om seriens fortlöpande ..mm
Varför tog han dom orden i sin munn , för nu blir man nyfiken på vad händer i Januari och Februari .
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
Clay.2: Skulle tro att han syftar på hur NHL gör. Ställer de in säsongen helt så finns det mååååånga spelare att fynda på marknaden.
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
Clay.2: Han menar bara att situationen runt Coronan mm mm, klarnar först då. Inget annat.
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
kulltorp: Fattar inte hur du kan sväva iväg som du gör? Läser vi samma saker?
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
JanneH: då kan vi nog räkna med åtstramning i antalet nhlspelare i både i SHL och HA. Aldrig att man släpper fritt...
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
Nisse på Mon or: MoDo gör som de känner för...kanske var andra tider då Tore Erkén och Bengt Hedin fnös åt Mats Ahdrian, Loob och gänget.
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
Nubben nämner externa finansiärer för ev. förstärkningar i truppen. Hur många har köpt säsongskort, närmare 1.000 ? Nog borde de flesta av dessa 1.000 kunna hosta upp 1.000 kr. Det är miljon kr. Det är väl knappast sista slantarna för folk som går till säsongskort? Är det en omöjlighet att sälja säsongskort för säsong 21/22 redan nu? Ta samma pris som nu i HA som rabatterat, om man har tänkt höja priset om man ev. skulle gå upp. Det borde vara nu som pengarna behövs...
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
Vilken forward är det som missar kvällens match?
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
mikenomad: bojs
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03 Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
Hahl Bundy 2.0: Måste vara första matchen någonsin han missar pga skada/sjukdom. Han har några missade matcher under föregående säsonger men som jag minns det så har det då handlat om barnafödsel, avstängning eller att vi helt enkelt varit övertaliga.
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
Nisse på Mon or: Jag vet inte om jag talar för alla med säsongskort nu men det är definitivt inte bara rika knösusar som köper säsongskort. Jag har säsongskort men det betyder inte jag jag kan skita ur mig en tusenlapp till på beställning.
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
Ikväll väntar förmodligen tuffaste matchen hittils iår. Väsby går på rus nu och som alla vet förstärkt med 2 riktigt vassa spelare sedan sist vi mötte dom.
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
Hassan: Instämmer. Rätt naivt att tro att man som ensamstående småbarnsförälder hostar upp en lax bara sådär inför jul
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
Hassan: så man är en rik knösus om "man kan skita ur sig en tusenlapp på beställning". Ok, då vet jag...
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
Nisse på Mon or: "Hallå, har ni köpt säsongskort så kan man ni väl hosta upp 1000 till, det var väl inte de sista slantarna ni hade?" Intressant resonemang.
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
Nisse på Mon or: Nä men det känns som att du utgick från att alla som köpt säsongskort också kunde skänka en tusenlapp nu. Så är inte fallet kan jag tala om eftersom jag har säsongskort men ingen extra tusenlapp
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
Synct: Har en känsla av att Nisse har cash. Inte alla vi dödliga har överflöd av det, trot eller ej. 🙂
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
Nisse på Mon or: Men skicka en långsjal åt mig med när du ändå är i farten. För inte är det väl sista tussingen du bränner om du ändå bidrar med en
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
Jag förstår och håller med Nisses uppsåt, om än aningen klumpigt beskrivet.
Omskrivning: Låt oss alla göra vad vi kan, sett från våra personliga förutsättningar, och hjälpa laget i vårt hjärta!

För egen del ska jag smiska till med 5 stödisar - en hyllning till bojjan (nr23--> 2+3) som idag saknas.
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03 Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
Håkkybåkky: må vara klumpigt beskrivet, och ber om ursäkt om någon tog illa vid sig, men matematiken är enkel...jaa, jag har säsongskort. Och lägger 5 stödbiljetter per hemmamatch utöver det. Kan tänka mig större belopp, men då i någon slags organiserad form.
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
Nisse på Mon or: Får man gratta redan nu till att ni är serieledare vid 21.30. Länge sen, men minns att man somnar så ljuvt när man leder serien
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
puffe: jinxning talar vi tyst om😎
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
Nisse på Mon or: Om man säger såhär då. Ni har 3 matcher tillgodo, virtuella serieledare då, för att prata cykelspråk.
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
Nisse på Mon or: Jinxa är ju en form av intern hybris, så det borde finnas någon annan benämning för detta...
Härmed inför jag SFINXA, d v s när någon utifrån försöker föra över favoritskap och press på en annan individ eller ett annat lag.

Alltså sfinxade Puffe oss precis ;-)
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
puffe: haha ..håller med Nisse , så det inte blir liv i leden .
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
sargad: Ikväll så vill jag se en urladdning av sällan skådat slag så enorm att man håller andan!!! Inga Hawaii skjortor på eller paraply drinkar i näven, bara stenjävlahårt jobb av ALLA PÅ ISEN!!! Kämpa för märket på bröstet och för varandra!! Ingen underskattning av dom här luringarna!!😈😈😈
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
Långt kvar till 19.00, så låt oss inte utgå från att det faktiskt blir match riktigt än.

Men, blir det match blir det intressant. Väsby börjar som sagt växa in i kostymen nu, och spelar rätt okomplicerat frejdigt. Dom kan ställa till det för fler lag än Löven.
Men förhoppningsvis inte för Timrå ikväll. Tabellen bör snarast återfå sitt mer estetiskt tilltalande utseende.
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
Bragd-Birger: Nä idag blir det torsk!
4-3 till Vildarna
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
Lytheskomik
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
kulltorp: Osså är de lyhteskomik som zebra!!!!!👎👎👎👎👎
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
kulltorp: I have a bad feeling...
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
sargad: Underbart, du utvecklar språket. Men virtuella ledare av serien är väl ingen sfinx
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
Hahl Bundy 2.0: PäPä!!!!!
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
1-0 Harde
Hartman styrning
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
0-1
hardegård👍👍👍
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
Hahl Bundy 2.0: Yeeeezzzz Da'n såt'n!!!!!👍👍👍✌️
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
DIRTY HARRY🥳🥳🥳🥳
Skål tamjefan ikväll!!
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
roger_sundsvall: Undra om Pelle fått tillsägelse. Var på väg fram, men åbgrade sig och backade hem - Bra där
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
SMÅLAND: Yeeeezzzz man!!!!👍👍😇
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
Ohre kanonräddning när Skägget drattar på ändan!
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
Snyggt Ohre!!!
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
Gorkyman: Bra av orren där!
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
Hur blev det inte 1-1 där??? Räddade Ohre med spaden... o där blev det 2-0 !!!
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
JonteD: Ohre är kung
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
0-2 👍👍
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
Slagskottet: Löööööökeeee!!!!!!! Da'n såt'n igen!!!!!!👏👏👏
Låst ämne

Sv: Väsby IK - Timrå IK 2020-12-03
JonteD: Yeah! Ser fiiint ut! Även om vi har haft en hel del flyt och fint målvaktsspel. Skönt med en tajt backup!
Låst ämne

« · 2106550